[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:34

O dan ben jij ook niet zo groot zeker! Ze lijkt groter namelijk :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:42

Leuk paard! Ga je ermee crossen? :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:53

Haha ik ben 170 ;)

Jaanik ga wss wel crossen

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:40

Leuke pony :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:14

Francieen schreef:
Dankjee! Haha ze is nog een pony ;) 155

Wat oogt ze groot! Leuk beesje

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:39

Even wat reactie's op jullie krabbels :P

@percy, wat leuk een Ijslander, dat zijn zulke symphatique beesjes. Vorig week tijdens mijn wedstrijd was er een Ijslander die was heel groot en met veel body, heel leuk! Volgens mjj kun je op een Ijslander zelfs rijden als je 100 bent, ze zien er heel confrontabel uit met hun telgang en goeie uithouding vermogen. Ik zou het doen Percy!
Maarbergen, dat is inderdaad een sport @Tia. Fijn dat Caressa nog een kans heeft gemaakt.
@Madelein en Rianne, jullie hebben leuke wedstrijden in de planning. Ik ga het dit jaar nog bij de oefencross houden. Ik vind ons nog niet stabiel genoeg. Als jullie in Hattem gaan starten kom ik jullie well supporten!
@rianne, oefencross Winterswijk waarom nou op de 17de dan zijn wij op vakantie... Andere was ik van de partij.
@mette, dus het jaar van afscheid voor je Epke

Wij hebben vanavond lekker gereden, morgen dressuurles, donderdag flinke buitenrit, vrijdag springen. Weekend heeft ze mini vakantie dan ga ik weer weg met man en kind, maandag Lunteren crossles.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:54

Leuk paardje Francieen!

Denk ook wel dat ik er voor ga. Had alleen graag vrijdag willen gaan kijken maar mijn man kan niet mee en om nu in mijn eentje naar Noord Holland te rijden met een lege trailer heen en een misschien volle trailer terug zie ik niet zo zitten.

Niet te grote afstanden doe ik wel alleen maar als dat paard meegaat zal het voor hem ook vreemd zijn. Denk dat hij al heel lang niet meer op een trailer heeft gestaan.

Kwam er vandaag achter dat er foto's door de rijvereniging zijn gemaakt vorige week tijdens de L van [naam] en Daimler.

Afbeelding

Afbeelding

Hier had de fotograaf blijkbaar niet verwacht hoe hoog hij zou springen. Van alle foto's is [naam] de enige die op een foto onthoofd is :D
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:58

haha, stoere foto's. Vooral de eerste is mooi

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:43

Mooie foto's Percy!

Vandaag weer een leerzame les gehad, ze is schreef dit maakte het moeizaam om de galopwissel te kunnen maken of zelfs de juiste galop aan te kunnen springen op de rechterhand. Is toch wel handig met springen ;) ze pakte alle kleine hulpjes heel goed op, ze liep gauw recht en schouwde door de bak. #Blij paard #blije ruiter

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:51

Percy idd ruimte zat over! Die eerste is echt prachtig :)

Neesa fijn dat je lekker hebt gereden en dat die gauw rechter werd!

Ik heb net ook een hele fijne springles gehad. Ben naar een andere les gegaan waar het niveau B/L is (Mn andere les BB/Ben daar had ik net niet die hoogte die ik wat spannender vindt). Dus uiteindelijk een rondje op ruim 1m gedaan en dat ging zo fijn! Hij gaat zoveel beter springen als het hoger wordt. Weer een stapje verder :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:52

Dankjee percy maar joune kunnen springen _/-\o_ echt fet goed!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:54

Dankjewel trouwenns neesa en tiahastrona :D nu alleen heeel hard trainen met dametje om de cros wens waar te maken hihi :(:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:33

Dank jullie wel :) Ik vond het heel leuk om die foto's tegen te komen. [naam] wil tegenwoordig graag dat ik film omdat ze dat leerzaam vindt maar daardoor heb ik wel minder foto's. Deze foto's waren zonder copyright, wel heel aardig van die vereniging.

Ik vind de eerste ook heel mooi maar die onthoofde vond ik wel erg grappig ;)

Komt vast helemaal goed Francieen!

Fijn dat die springles zo goed ging Rianne. Dat heeft Daimler dus ook. Bij de B liet hij zijn voeten nogal eens hangen omdat hij het de moeite niet vond. Daarom was [naam] heel erg blij dat ze L kon gaan starten.

Scheefheid kan inderdaad lastig zijn Neesa. Ieder paard is natuurlijk wel een beetje scheef maar het kan vaak veel verbeterd worden. Fijn dat je een instructeur hebt die het zo goed aan kan pakken alhoewel je als ruiter natuurlijk we moet kunnen volgen :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:02

Wat een mooie foto's Percy. Kan ook zo naar t M, ruimte zat :P

Neesa en Rianne: Fijn dat je lessen zo goed gingen, wordt je toch helemaal happy van.

Ik ben gisteren voor t eerst met m'n puppy naar les geweest.
Ze pakte het echt heel fijn op en was super braaf.
Afbeelding
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:00

Inderdaad echt leuke puppyfoto's Loesvan. Altijd lastig om in een binnenpiste een beetje kwaliteit te krijgen w.b. foto's.

Daimler is al halfweg in het L. Dit weekend is zijn L debuut in de sgw. Best spannend. Het is de eerste meerdaagse wedstrijd en de eerste keer L op een terrein wat nogal als uitdagend bekend staat vanwege het heuvelachtige terrein.

Echt super is dat ze niet alleen met Jan v. B. mee mag rijden maar dat hij haar ook nog eens een dressuurles geeft van te voren. Dat vind ik nou zo geweldig aan de sgw. Mensen gunnen elkaar en helpen elkaar ongeacht niveau.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:36

mooie foto's percy en loesvan!!
Ik praat even niet zoveel mee, druk met werk en de voorbereiding op ons concours komend weekend. Zondag gaan we met een aantal meiden 3 dagen naar de veluwe met de paarden, dus zal dan ook niet zoveel kletsen.

Succes komend weekend percy! Komt vast goed!

Rianne een fijne les gehad zo te lezen, super!

Ik heb gister de laatste spring training gereden voor zaterdag. Super gegaan! Had geen les, en durfde sinds die ene keer ( dat we het vertrouwen in elkaar ineens zo kwijt waren) dat ik alleen gesprongen had niet meer zo goed. Maar hij deed het echt super! Paar kleine foutjes van mij waardoor ik 2x niet zo goed meekwam, hij zet dan net te vroeg af, daar ben ik dan niet goed op berekend. Gevolg is dan zo'n rare bokkensprong waarbij ik half in zn mond hang :(. Maar ik heb hem blijkbaar geen pijn gedaan, want de sprongen erna gingen super! Opgebouwd tot 1.10, zo hoog had ik alleen nog niet gesprongen :D. Geeft een hoop vertrouwen voor zaterdag. Als ik netjes blijf rijden dan komt het goed!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:16

@loesvan, ze doet het maar heel braaf voor een puppy!
@Rianne, heerlijk is dat he. Als de les super gaat. Jullie gaan lekker.
@Madelein klinkt goed, gaat helemaal goed komen dit weekend en al vast veel pleizer op de Veluwe. Ik heb daar vandaag een flinke buitenrit gemaakt, het staat er weer prachtig bij.
@percy, succes dit weekend met L debut ben benieuwd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:31

Dat klinkt heel goed Madelein! Lijkt me heerlijk om zo een paar dagen op de veluwe rond te rijden.

Vanavond is [naam] thuisgekomen, ze heeft een vrije dag van school gekregen. We hebben zoveel mogelijk alles bij elkaar gepakt en Daimler naar de stal van Jan gebracht. Morgen heeft ze al in alle vroegte les.

In de loop van de dag kom ik de rest van de spullen brengen. Zondag zijn ze op elkaar aangewezen en moeten Jan en [naam] elkaar groomen.

[naam] heeft er enorm veel zin in. Het is een pittige cross omdat het in een heuvelachtig land is maar ze heeft vandaag al eens kunnen spieken omdat ze met een groepje van school daar de hindernissen hebben opgezet. Haar leerkracht is daar de parcoursbouwer.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:36

Zo wij zijn weer thuis na een lange dag.
1e parcours 2 weigeringen, foutjes van mezelf. 2e parcours ging super, maar toch 2 balken helaas... Maar al met al wel erg tevreden. Ed heeft erg zijn best gedaan, en het ging een stuk vloeiender dan de vorige keer. Mijn houding verbeterd ook. Baalde wel als een stekker van die laatste balk maar goed... ;)

Wat fotos en een filmpje ( van 2e parcours)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=lV3alMc7S6o

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:51

Leuke foto's en filmpje madelein! Denk als je misschien zelf iets meer terug zit en 'm op t achterbeen kan houden dat ie de balken wel laat liggen. (Ik moet er zelf ook opletten dat ik terug blijf zitten). Gewoon zo doorgaan komt helemaal goed!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:58

Dank je Rianne! Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Het naar voren zitten deed ik omdat ik soms moeite heb om mee te komen. Wilde dat deze keer absoluut voorkomen, dat is wel gelukt :D.
Hij moet inderdaad nog meer op achter komen. Ik heb zelf het idee dat hij nu te enthousiast was, waardoor hij te vlak springt, en dus niet de hoogte in gaat. Is dat ook wat jij bedoelde?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:25

Trouwens wel flink hogere stijlpunten deze wedstrijd. Vorige keer had ik iets van 56, deze keer beide rondes rond de 70 ( moet even de uitslagenlijst afwachten, weet het niet precies meer)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:10

Dat van die stijlpunten vind ik niet vreemd. Wauw, wat is jouw houding verbeterd zeg! Die benen blijven zo netjes op hun plaats. Paard lijkt nog wat zoekende te zijn. Niet vreemd natuurlijk op die leeftijd. Hij springt wat vlak maar dat is volgens mij meer omdat de afstanden nog niet helemaal goed zijn.
Dat is precies de reden dat mijn dochter ook nog wel eens een balk meepakt. Paard kan de hoogte gemakkelijk aan, kan een hoop improviseren w.b. afstand maar dat lukt niet altijd.

Het is nog maar zo kort geleden dat je even het vertrouwen kwijt was en nu spring je met een big smile rond. In korte tijd heb je al heel wat bereikt.

[naam] heeft vandaag dag één van haar tweedaagse doorstaan. Dressuur was ze niet helemaal tevreden over, paard had spanning en gooide af en toe zijn hoofd omhoog. Dat is wel het nadeel als hij thuis staat, dan wordt hij natuurlijk de hele week niet echt dressuurmatig gereden. Ze had 10 procent minder dan de nr. 1 maar wel voldoende.

Springparcours ging foutloos en daardoor staat ze nu op de 19e plaats. Veel gaat afhangen van de cross morgen maar die schijnt heel zwaar te zijn. Heel veel hellingen omdat het op een "berg" is en sommige hindernissen staan op 1.10m. Verder is het o.a. een sprong in de waterbak en dat heeft hij nog nooit gedaan. Ben benieuwd. Jan gaat haar groomen en zij hem en wij gaan supporteren en foto's trekken.

Zou mooi zijn als ze haar eerste winstpunt in de L bij kan schrijven maar we wachten maar even af.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:28

Dank je wel Percy! Wat een mooie complimenten! :)
Het voelde ook super gister, hij trok vanzelf enorm naar de hindernissen toe, hij was zo enthousiast :D. En ik heb ineens helemaal geen moeite meer met de 1 mtr hindernissen, vond ze gister zelfs aan de lage kant haha! Toch een voordeel denk ik dat we op een hoger nivo de regiotrainingen rijden.
Hij springt inderdaad te vlak, eigenlijk zat er teveel snelheid in gister. Maar het nadeel als ik hem terug ga rijden als hij zo over enthousiast is is dat ik hem dan flink in zn mond moet zitten ( op mn zit komt ie niet meer terug als ie zo druk is). Dan krijg ik weer de problemen met zijn tong over het bit. Dus heb hem laten gaan, om vertrouwen te winnen. En dan komen de afstanden inderdaad niet altijd lekker uit, al viel dat nog aardig mee in de 2e ronde.
Hopelijk gaat dat over enthousiaste eruit met meer ervaring. Je ziet in het filmpje ook dat hij in het 2e deel moe wordt, kruid verschoten in het eerste deel denk ik.

Spannend vandaag, succes!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:46

Madelein dat is idd wat ik bedoel! Wat goed trouwens dat je zo bewust met je houding bezig bent +:)+ Ik denk als je een ken keer voor de hindernis terug gaat zitten en een ophouding maakt en hem dan op achter zet dat ie dan al wat minder vlak gaat springen, maar dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd en konden we dat maar gelijk... goed dat je de afweging maakt tussen hem niet in de weg zitten en dus wat hoger tempo + vlakkere sprongen of teveel aan z'n kop gaan prutsen... denk dat je het goede kiest. In eerste instantie is het belangrijk dat je de overkant haalt en hem vertrouwen geeft en dan kun je daarna wel weer aan andere dingen gaan worden. Als die van mij straks in de B zo rondspringt ben ik iig erg tevreden

Percy succes vandaag!

Loesvan: had jouw fotos laatst op de telefoon al keer gezien maar nog niet gereageerd: Leuk!! lekker puppy, maar hij doet het braaf zeg!

Hier gaat het ook fijn. Dit weekend even niks en volgend weekend bb springen en twee dressuurproefjes (hebben we alleen nog maar bij sgw markelo gedaan buiten) dus zal mij benieuwen :D Week erna is alweer de volgende cross, gaat snel!