[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:01

Dat verplichte moet dan wel via de KNHS lopen natuurlijk! Iedere 5 wedstrijden die je rijdt, verplicht 1 keer ergens helpen. Doe je dat niet: mag je niet starten :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:03

Loetie84 schreef:
Dat verplichte moet dan wel via de KNHS lopen natuurlijk! Iedere 5 wedstrijden die je rijdt, verplicht 1 keer ergens helpen. Doe je dat niet: mag je niet starten :P

amen! _/-\o_

*ziet ineens 100 extra crossen uit de grond gestampt worden* :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:05

Het zou je ook verbazen hoeveel er niet opdagen die zich wel vrijwillig opgeven...

Zelf organiseer ik al mee aan een SGW maar anders zou het voor mij ook moeilijk zijn. Alle crossen zijn minimaal een uur rijden. Plus dat ik werk in het weekend. Ik moet vrij vragen om een cross te rijden om nou ook vrij te vragen om ergens te gaan helpen.
Ik denk dat veel crossen er ook wel wat meer aan kunnen doen. Laat regelmatig weten dat je mensen zoekt. Maar geef ook datums voor doordeweek aan. Wij bouwen meestal ook op bijvoorbeeld woensdagavond. Voor sommige mensen is dit makkelijker dan een vrije dag opofferen in het weekend.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:06

muts_marijke schreef:
MissBay schreef:
dan zit jij dus ook bij xxitsmexx in de groep... :))

Klopt!
En wij doen denk ik nu voor het 11e jaar mee :+ :D

Leuk! Dan is het dus goed bevallen voorgaande jaren :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:06

vind geen probleem om ergens te helpen (help ook vaak in varsseveld en rest op gewone wedstrijden)
laten we het eerst maar op een verplicht 1 sgw wedstrijd per seizoen houden. dat moet voor iedereen te doen zijn lijkt me

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:07

Loetie, wat een geweldig idee! gelijk bij de KNHS melden. Ik zag net als MM al voor me dat organisaties achter verplichte vrijwilligers aan zouden moeten. Maar een systeem vanuit de KNHS gaat idd een goede stok achter de deur zijn. Haha die 1.000 extra crossen zijn niet nodig, maar per provincie een stuk of 4 crossen per seizoen zou geweldig zijn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:09

@ Skippy dat is echt zo! Wij rijden bij de vereniging die de cross in Neede organiseren, en hoeveel mensen zeggen dat ze komen en er smorgens gewoon niet zijn.... en dan niet afbellen niks he. Wij hebben nu gewoon mensen ingedeeld als ''vliegende keep'' die kunnen dus zieken of mensen die niet op komen dagen opvangen.

Zelf helpen wij altijd 2 dagen, ouders van ons helpen, en Geert zit in de cross bouw. Afgelopen jaar hebben we Diepenheim ook vrijwillig geholpen en dat gaan we dit jaar weer doen. En Barchem gaan we dit jaar niet rijden dus ik vermoet dat we daar ons ook nog gaan aanmelden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:10

MissBay schreef:
dan zit jij dus ook bij xxitsmexx in de groep... :))

Klopt!
En wij doen denk ik nu voor het 11e jaar mee :+ :D [/quote]

Leuk! Dan is het dus goed bevallen voorgaande jaren :D[/quote]

:j toch vond ik de opzet van vroeger nog leuker :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:14

skippy schreef:
Het zou je ook verbazen hoeveel er niet opdagen die zich wel vrijwillig opgeven...

Ook dat houdt wel op als eea via de KNHS zou gaan. Gewoon gelijk een brief dr achteraan... ~~}>

muts_marijke

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:24

denk alleen dat het te lastig zou worden. Maar ik ben het er zeker mee eens hoor :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:37

Goed idee, alleen dan niet de "grote namen" vrijwaren van hun verplichtingen ;)

Alleen moet er wel een goed registratie systeem komen. In W'werf help ik al zeker een jaar of 16 mee met het aankleden en uitvlaggen. Mensen die daar helpen moeten dan ook op een of andere manier geregistreerd worden. Nieuwe vrijwilligerstaak is geboren :+
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 26-02-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:38

Denk ook dat het een moeilijk verhaal word, maar altijd proberen!
Zelf zou ik graag meer helpen, maar met alles minimaal een uur rijden en zonder auto is dat niet altijd makkelijk -O-

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:38

muts_marijke schreef:
@ Skippy dat is echt zo! Wij rijden bij de vereniging die de cross in Neede organiseren, en hoeveel mensen zeggen dat ze komen en er smorgens gewoon niet zijn.... en dan niet afbellen niks he. Wij hebben nu gewoon mensen ingedeeld als ''vliegende keep'' die kunnen dus zieken of mensen die niet op komen dagen opvangen.

Herkenbaar. Zo was ik hinderniscontroleur op 2 sprongen dit jaar in Diepenheim :P

Ben het er ook mee eens dat je vrijwilligerswerk kan doen als je zelf crosst. Wil binnenkort helpen bouwen in Markelo en wie weet waar ik verder nog kan helpen. Al vind ik het zo leuk om te fotograferen dat ik dat vaak sneller doe dan dat ik me aanmeld als vrijwilliger.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:42

Daar ben ik op zich ook bang voor MM, maar blijkbaar werkt op volledig vrijwillige basis ook niet. En dat terwijl het ook echt leuk is om eens een wedstrijd van de andere kant te bekijken! Maar tijd maken voor dat soort dingen doen veel mensen niet meer helaas...

Haha, AnkeVivaldi: das nog niks! Ik had twee jaar geleden in ermelo samen met mijn man 4 hindernissen + een verplichte doorgang waar de deelnemers elkaar mogelijk konden kruisen en we de ruiter van rechts voor moesten laten gaan! Hahaha :P We hebben ons iig niet verveeld!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:43

@ muts_marijke Vind een vliegende keep al luxe. Wij zijn elke keer weer blij dat we de mensen net bij elkaar kunnen krijgen. Er word gewoon nog zo weinig gecrosst bij ons in de buurt. Denk dat ik de crossers bij ons in de buurt echt op twee handen kan tellen.

Gelukkig word dit wel steeds meer. En mensen die geholpen hebben vinden het vaak zo leuk dat ze direct roepen dat ze volgend jaar weer komen (En doen dat dan ook :D )

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:44

Loetie84 schreef:
Haha, AnkeVivaldi: das nog niks! Ik had twee jaar geleden in ermelo samen met mijn man 4 hindernissen + een verplichte doorgang waar de deelnemers elkaar mogelijk konden kruisen en we de ruiter van rechts voor moesten laten gaan! Hahaha :P We hebben ons iig niet verveeld!

En dan dachten we dat de economische crisis erg was, lang leve de vrijwilligers crisis! 8)7

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:48

van die grote namen mee helpen vind ik goed, maar waarschijnlijk sturen die op het laatste moment een vervanger oid want zelf gaan ze waarschijnlijk niks doen :n

@ Skippy zonder vliegende keep is bijna vragen om problemen.
@ Loetie pfff dat is echt bijna TE idd.

Ik zou het super vinden als alle cross ruiters die 1 cross per jaar rijden verplicht worden gesteld op 1 andere cross per jaar te helpen. Ook al rij je er 10 per jaar, dan zou het nog bij 1 x verplicht helpen blijven. Maar dan idd wel met de consequentie van de KNHS dat ze anders een startverbod oid krijgen. Een boete heb je ze niet mee, waarschijnlijk betalen zulke mensen liever een geldbedrag dan dat ze de handjes moeten laten wapperen :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:54

Denk niet dat dat ooit gaat gebeuren Marijk, maar het zou al een hele slok op een borrel schelen als alle SGW-bokkers zouden helpen op een cross! Dus geef het goede voorbeeld SGW-Bokkers :D SGW Dijkgatbos kan jullie hulp iig goed gebruiken haha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:55

gaat het ook niet want het is niet haalbaar maar het zou eigenlijk wel zo moeten zijn :j

Jonge... vraagt ze hulp voor een cross zo'n 2.5uur van hier!!! ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:56

Had je graag geholpen Noor maar dat komt voor mij wat te vroeg denk ik :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:58

Noor lekker in de buurt ook :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:01

muts_marijke schreef:
van die grote namen mee helpen vind ik goed, maar waarschijnlijk sturen die op het laatste moment een vervanger oid want zelf gaan ze waarschijnlijk niks doen :n

Vervanger is ook goed... (wat mij betreft) Mijn man kan bv ook niet zomaar helpen gezien zijn werk, maar als hij een ander regelt, is het probleem toch ook opgelost?

Dijkgatbos gaat m voor mij ook niet meer worden. Werk niet meer in Den Helder. Dit jaar weer Maarsbergen, Ermelo en Diepenheim :j en dan heb ik weer aan mijn verplichtingen voldaan!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:07

dat is zeker prima Loetie wilde er alleen maar mee zeggen dat je hun niet zomaar als vrijwilliger aan het werk hebt :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:08

Het geldt helaas niet alleen voor SGW's, dat vrijwilligersprobleem, ook de "reguliere" spring-dressuurwedstrijden kampen altijd met een tekort aan vrijwilligers en/of mensen die gewoon niet op komen dagen. -O-

Daarom heb ik ook altijd wat moeite met mensen die lid zijn van "papieren" verenigingen. Als iedereen die wedstrijden rijdt nou minimaal 1x vrijwilligt op wat voor manier dan ook dan is het probleem al veel minder groot, en wat is nou 1x per jaar?

Zelf doe ik al een aantal jaar het secretariaat voor ons 3-daagse outdoorconcours, veel werk maar over het algemeen leuk om te doen (en ik ben zelf niet eens actief in de wedstrijdsport).
Moet wel bekennen dat ik nog nooit op een SGW heb geholpen omdat ik meestal nodig ben als groom voor kindlief.

Maar zodra het kan ga ik mij zeker aanmelden als vrijwilliger, al is het maar om betrokken te blijven bij de sport, ik geniet altijd enorm van zo'n SGW-dag!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:11

Ik was vorig jaar in het Dijkgatbos. Was leuk om te doen, hinderniscontroleur zijn. Gelukkig had ik als beginner een eenvoudige steilsprong en zaten er iets verderop 2 ervaren dames die ook nog wat gezelligheid boden op de regenachtige zondag. Denk dat ik dit jaar in Maarsbergen en Renswoude ga helpen. En misschien in Vlietlanden of Ermelo. Da's toch wat dichterbij dan Dijkgatbos haha.

Ik ben ook lid van zo'n papieren vereniging Bar, maar niet om onder het vrijwilligerswerk uit te komen! Vooral omdat ik geen gebruik maar van faciliteiten of lessen en daarom genoeg heb aan een 'kaal' lidmaatschap tegen zo laag mogelijke kosten.