[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:58

nou sannn doe maar kalm aan!! Echt hoor. Niet denken dat het wel mee valt. Maar echt ff je tijd nemen.
Geert had fijn gedressuurt, rechtsom ging zelfs echt goed en linksom was hij er soms net niet helemaal door maar hij was zeker niet verkeerd. Helaas vond de jury het niks en kregen ze maar 163 punten, echt balen en ik was en ben nog steeds erg blij dat margreet zei dat het er helemaal niet zo slecht uit zag. Op naar het springen, hadden alleen voor normale peesbeschermers om gedaan en ze gingen keurig rond! Foutloos met 2 tijdstrafpunten!!!!!!!!! Onze dag was goed. Toen de cross ging super en geert was erg tevreden!! Had aan het eind bij de bult 2stops op een boom, ula zeg hem helemaal niet en snapte echt niet dat ze erover moest. Gelukkig sprong ze hem de 3e x aanrijden super! En durf het bijna niet te zeggen en geert heeft ook beslist niet op de tijd gereden maar hij had nog 50sec. Op de klok staan toen hij bij de bult kwam, perfect op tijd dus! Al met al erg tevreden

vond het ook erg gezellig, heb leuk bijgekletst!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:59

Dan houd ik het zeker even in de gaten Mandy! Baal er flink van. Had hem deze week al vrij gegeven vanaf zondag tot vandaag. Maar zoals hij nu is, ga ik er zeker niet op zitten. Hij graast en loopt nog wel gewoon in de weide. Maar hij is inderdaad mega stijf. Schrok er gewoon van, zo ken ik hem helemaal niet.

Sann, ik rijd ook op een kneveltrens in de cross. Alleen wel dubbelgebroken met een rolletje in het middenstuk.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:59

jeetje sannn das niet niks :(:) even rustig aan doen en hopen dat jij en je paardje er niet lang last van houden...

ik ben vandaag noor Nijeberkoop geweest oefen cross, wantie deed super goed zijn best alles gesprongen zelf afsprong voor het water en surfplank in het water dus meer dan tevreden :D en nu hopen dat ik zaterdag nog in Diepenheim kan starten :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:07

tientjeh schreef:
Hier net terug van Uk. Die is donderdag ge-ent, dus gister maar met rust gelaten. Wilde vanmiddag even rijden, maar hij ziet er niet uit. Dikke warme plek op de plaats van het spuiten en hij lijkt wel aan alle benen kreupel. Hij loopt echt heel stijf. Die hoef ik dus ook niet te gaan rijden. Lekker zo lang mogelijk buiten laten lopen, toch wat beweging. Maar hij was me ook veelste mat voor zijn doen.

Wie hoorde ik er nog meer over, van dat enten? Hebben ze dit jaar een andere stof ofzo?

Hee Jantine, dat was Jer, die is ook zo ziek van de entingen, en we hebben de dierenarts ook al de entstof laten wisselen vorig jaar. Jer krijgt hoge koorts, lijkt wel dronken en heeft vorige jaar wel 2 weken nodig gehad om weer op de been te komen. We hebben echt de DA er 2x bij moeten halen in 2 dagen.
Hij krijgt nu al 2 weken druppels, een nosode van de enting. Maandag wordt hij weer geënt, dus het wordt weer spannend.
Na Barchem kan niet en als we het vorige week hadden gedaan dan had Noor Hattem niet kunnen rijden, en dat wilde ze wel graag. Afwachten dus maar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:08

Sannn: jeetje dat is schrikken! Gelukkig zijn jullie, zoals het nu lijkt, er allebei redelijk vanaf gekomen. Wat een rare actie ook van What. Ik snap dat je zo niet meer de cross in gaat. Hopelijk vind je een bitje waar hij beter op te rijden is.
Noor: super gedaan!
Tientjeh: balen dat Uk wat ziekjes is van de enting.
Marijke: balen van de dressuurpunten, maar fijn dat de rest zo goed ging!
Mootje: heeft lekker uit geslapen!
Danielle: gaaf dat je plek hebt waar je lekker buiten kunt rijden.
Rowo: fijn dat Avi naar je gevoel redelijk ging. Veel plezier woensdag met crosstrainen!

Weltsieger heeft vandaag met mijn vader de oefencross in Princenhage gelopen. Springen 2 balken. Hij kwam wat teveel terug als pa hem op het achterbeen wilde zetten. Daar moeten we even een oplossing voor vinden. Cross ging heel goed. Een weigering op de bos in, omdat hij de hindernis niet zag. Verder super rond. Dus voor de eerste keer zijn wij heel tevreden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:10

Leliaardje; Jou buurman ook al? Naast stal heeft al voor de 7e!!! keer balen op het land dit jaar. Ik weet niet wat hij zijn gras geeft hoor. :P
Sann dat klinkt helemaal niet fijn, krijg echt de rillingen van dat verhaal, doe het maar rustig aan :(:)
Noor goed gedaan!!
Mandy netjes, 2 winstpunten erbij. :)
Marijke super om te lezen dat jullie zo'n positief gevoel hebben. :)
Sussie mooie leerzame dag voor jullie dus, super!

Nou ik ben met Perfect lekker de crossbaan op geweest, lag veel water dus we konden ons goed vermaken!
Ze vond het helemaal super, de bokkesprongen vlogen me om de oren hahaha.
Nog een stukje gevonden met een mooie afsprong het water in, dat was nog een aandachtspuntje dus hebben we nu mooi op getraint.

En nog met Tessa gesprongen, ik durf het haast niet te zeggen haha.
In-uitjes gedaan, ze deed het heel goed, maar wat heeft die haar zelfvertrouwen diep onder de grond begraven zeg.
Ze kreeg wel een heeeeel klein beetje de streken van vroeger terug, dat leverde toen gevechten op maar nu kan ik er alleen maar heel blij om zijn. :D
En heb me opgegeven voor een onderlinge BB cross, we hebben toch niks te verliezen en misschien doet het haar wel goed.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:25

@ Noor: oh sorry, bedoelde idd jou :o Maar fijn zeg dat ie zelfs op zulke hindernissen zo goed aan pakt. Dat geeft de burger moed!

Sussie85 schreef:
Rowo: fijn dat Avi naar je gevoel redelijk ging. Veel plezier woensdag met crosstrainen!

Ik ga morgen trainen omdat woensdag niet door ging ivm de vele regen ;)

Waarom cross je zelf niet met Weltsieger?

@ Danielle: wat is er met Tessa gebeurd dan qua springen?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:28

Jeetje Sannn ik hoorde al iemand dat vertellen maar wist niet dat jij dat was. Doe maar rustig aan! :(:) Hopelijk zijn jullie er beide weer snel bovenop!
Noor super!!!
Marijke balen van Geert zijn dressuur!
Rowo lekker even crosstrainen. Volgende week Diepenheim?
Mootje ja echt al nachtvorst! :\
Danielle leuk dat je een oefencross hebt opgegeven.
Watanogwat super dat de oefencross goed ging!!

Nou mijn verslag van de dag! Ik had met W slecht gedressuurd in een snertbaan. Springen ging echt heeeeeeel fijn. :+: En crossen weer mooi foutloos. Zal een uitgebreider verslag in het nabesprekeningstopic plaatsen. Daarna met C van plan om nog de oefencross bij mijn ouders in de achtertuin te rijden. Maar ja alles wat er vandaag was (mensen, muziek, pony's, drukte) is er anders nooit als we in de bak rijden. Dus ze vond het heel spannend. Toen we bijna achterover gingen, er maar af gegaan en gelongeerd toen het rustiger werd. Nou daarna was ze we redelijk te rijden en de loscrosshindernis deed ze ook zo. Dus toch maar op pad. Ze heeft echt 0,0 zelfvertrouwen. Dus er moest telkens iemand voorop lopen. Bij de 1e paar hindernissen snapte ze het niet echt, maar daarna keek ze er niet meer naar. Ze durfde alleen niet naar beneden van een heuvel af. :+ Later gelukkig wel en opsprong deed ze ook zo. Toen rustig naar de opsprong gestapt en ze liet zich mooi zakken. :) Toen door naar de waterbak en daar liep ze zo in! Wel moest er weer iemand voorlopen tot de waterbak, maar niet meer ermee in. Dus die heeft weer heel veel geleerd vandaag!
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 15-10-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:37

Vreemd van die entingen, heb er niks over gehoord dat er een andere stof in zit?

Mandy, ze ging altijd supersuper hard, ongecontroleerd, en toen heb ik les genomen bij iemand.
Daar moest ik haar elke keer stilzetten als ze te hard ging, en met pessoa bit rijden.
Dat ging eerst goed, had haar meer onder controle, maar door dat stilzetten is ze het vertrouwen kwijt geraakt.
Ging echt van kwaad tot erger, simpelste kruisje ging ze niet meer over, terwijl ze eerder alles zo deed. Kon haar zelfs niet meer met een bit rijden of met mijn been er aan komen, zo gevoelig was ze geworden.
Heb nu bijna 2 jaar nauwelijks met haar gesprongen, en nu heel voorzichtig 2 keer een poging gedaan.
Ik rij nu met heeeeel veel geduld en rust, en na de sprong krijgt ze een uitbundige beloning, merk wel dat het vertrouwen dan begint te komen. :)

Dus wees maar blij als je paard teveel op de sprong aantrekt..... ga vooral geen les nemen bij iemand die het hardhandig aanpakt.
Klinkt zo stom maar toen leek het logisch, dat ik gewoon veel te lief voor haar was en dat ze moest leren luisteren.
Bah wat een schuldgevoel heb ik daar nu van gekregen.

Ga je morgen naar hilde, of waar ga je trainen??

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:38

Ow sorry Mandy, niet helemaal goed gelezen denk ik.

Ik heb niet genoeg lef om met zo'n onervaren paard de cross in te rijden. Die handstandsprongen zit ik gewoon niet uit. En dan ben ik meteen weer mijn vertrouwen kwijt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:44

Brrr Sannn, dat is echt schrikken. Hopelijk is What straks gewoon okay (en wil hij voortaan ook luisteren ~~}> ). Dat is ook eng dat hij opeens zo uitbreekt.
Noor: goed gedaan!!
Balen van de dressuur van Geert, maar fijn dat de rest goed ging!
Wat apart dat Uk zo beroerd is van de enting zeg. Is dat de gewone Influenza/tetanus? Niet fijn.

Ik heb net stukje op Giga gereden. Eerst even in de bak en daarna klein stukje buiten. Morgen gaan we naar Wijchen: dan mag ze langer. Mijn spieren zijn alweer aan het protesteren, maar goed dat ze niet weten dat ze morgen weer moeten := .

Oh ja en qua maaien: de buurman maait inderdaad ook meestal 6-7 keer per jaar. Paar dagen later staat het gras alweer florisant te wuiven in de wind..........

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 18:51

zo ook al weer een hele poos niet hier geweest maar kom toch maar weer even posten.
Dressuur was echt baggeren in baggerring 1. yeh wat was die bodem slecht.
ergens redelijk onderaan volgens mij.
springen 1 stop op 4b.. ik was bang dat hij op a (witte hek) zou stoppen omdat de zon daar zo op scheen. Maarja iets te gereden waardoor hij kans had om bij B weg te schieten. 2e x aanrijden ging super. verder werd hij steeds heter en was ook echt aan het zoeken of hij nog meer hindernissen mocht. (kreeg hem na H9 niet echt stil). Toen naar de cross. Hij trok zo fijn aan (echt weer de oude ol wat ik in neede/ysselteyn heb gemist) maar helaas H17 sprong ik alleen Ol stond echt zo te kijken van wat doe jij daar. alleen ik wilde de teugels vast houden dus die draaiden om mij hand heen dus even goed strak gezeten. waar het nu ook echt behoorlijk zeer doet. daarna wel even goed gekoelt in de emmer. verder last van me heup en me scheenbeen (maarja moet je de hindernis maar niet raken he)

sann sterkte. Ik was net cross aan het lopen en was op dat moment bij H2. heb je wel terug zien lopen. :(:)
noor,margreet gesproken en geert/marijke natuurlijk (sarah/simone ook nog dacht ik)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:55

Itsme, wat jammer van de duikeling :(:) . En dat terwijl de rest zo lekker ging.

Danielle: dat is ook vervelend. Kan me voorstellen dat je daar een schuldgevoel over hebt. Ook al doe je het dan met de beste bedoelingen. Balen hoor. Zou fijn zijn als ze de smaak wel weer te pakken krijgt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:56

Noor, top gedaan dus!
Sussie, Wat leuk dat je vader met W de oefencross gereden heeft!
Marijke, Balen van Geert zijn dressuurpunten. Jammer van de twee stops in de cross.
Jantine, hopelijk is Uk snel weer fit. Ik heb nooit kast gehad van een onfit paard na het enten.
Noor, laat jij maar 1x per jaar enten dat het perse voor barchem!
Margriet ook een slechte dressuur maar goede cross. C was dus heel stoer vandaag ;) Jer wil nu nogsteeds geen heuvel af in zijn eentje :+

Had eigenlijk boodschappen moeten doen, maar ben al echt in vakantiestemming! Dan plunder ik TOT mijn vakantie maar mijn voorraadkast!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:58

Sann: Jeetje wat schrikken, ik hoorde het van Bianca, een dikke :(:) .
Tien: wat naar dat Uk zo ziek is beterschap .
Noor: Top van jou en Jer!
Itsme: Balen :(:) .

Ik heb heel lekker gereden, dressuur ging wel but en de ring was zwaar, in172 punten kon ik me prima vinden. Springen was foutloos, en de cross ook super foutloos,echt onwijs lekker gereden op een heerlijk paard, die gekke Bam :+: , uiteindelijk een tweede prijs mee naar huis mogen nemen, was een behoorlijk slagveld in de M en Z.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:02

netjes hoor evie
we hebben er veel terug zien komen stappen in het M
(stond jij ook bij geert/marijke na het springen??)
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 15-10-11 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:02

Mendy: wat balen van je onvrijwillige afstap!
Evie: Wat goed!!!! Jullie gaan echt goed in het M!
Leliaardje: heeft lekker gereden met Giga.
Mootje: is al in vakantiestemming!
Danielle: wat jammer dat je zo haar vertrouwen bent kwijtgeraakt. Gelukkig lijkt het weer terug te komen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:04

Mendy ik zag je vallen, precies op de sprong *au*
Noor had je verslag al gelezen, super!
marijke wat super van het springen van geert! Zag hem starten in de cross, wat een fanatiek paard :D
Margriet jou springrondje was echt super netjes, toppie!
Sannn jemig wat maf paard! Vorig jaar had wiso ook daar de verkeerde sprong op het oog waardoor ik op de grond belande maar die ging gelukkig niet af.
Mandy weer twee wp's erbij! Had zetje dit jaar ool geen last van de enting of ben ik nu in de war?
Evie wat super van je tweede plek, gefeliciteerd

En frits en ik hebben ons debuut in Hattem afgesloten met 200 punten in de dressuur foutloos springparcours en een foutloze cross!
Ben dan ook heel trots op hem :D

xxitsmexx

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:05

oh haha ja was inderdaad precies op de hindernis. scheenbeen/heup doen goed zeer haha
Nette debuut bianca..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:05

Netjes hoor Bianca!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:14

@ Mootje, ja ik ent 1 keer per jaar. Hij wordt er zo ziek van dat ik hem dat niet 2 keer per jaar ga aandoen.
@ Mendy, balen van je val :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:16

Waarom zou je meerdere keren enten dan? Hier ook maar 1x per jaar. Normaal heeft hij er nooit last van.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:20

Super Evie!! Gefeliciteerd. :)
Top debuut voor jou ook Bianca! What's next?
Wat balen Mendy, gelukkig verder wel top gevoel. Heb je What ook vast zien zitten Mendy of dat niet? Heb jou niet gezien, maar was ook niet echt met de omgeving bezig.

Enkelgebroken bit pakt hij ook vast, denk niet dat knevel dan veel uitmaakt. Marijke had ook optie, zit zelf ook aan hefboomwerking te denken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:21

In vorm van een pelham of pessoa, Sannn?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:25

Pessoa heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee. Maar om dan gelijk naar pelham te grijpen is misschien ook weer overdreven. Kreeg ook de tip om S&T erin te doen, dan kan ik hem erbij pakken als het nodig is. Maar volgens mij mag dat op dit niveau niet en ik denk dat ik dan met de dressuur hem ook minder fijn krijg.
Vind het lastig om een goed bit te kiezen.... Zoveel keuze en die dingen kosten ook duur zat dat je niet zo even er een paar koopt. Misschien moet ik het maar vaak afwisselen, dat hij niet lang op 1 bit loopt zodat hij niet de kans krijgt om door te krijgen hoe je hem vast pakt.