[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:22

Super Varekaj!

Dankje Antonius en Daaphh. :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:14

Varekaj: op a.rtevelde mag je wel verder proberen rijden in de 60 en 70, geen half uur natuurlijk, maar als hij 2x stopt op de 1 mag je wel nog even verder proberen. Daarmee ook dat die reeksen vaak wat uitlopen, maar kan wel handig zijn voor jou? Vanaf 70 wordt er met barrage gewerkt, in de 60 rij je 2x hetzelfde parcours, waarbij de 2e keer op ideale tijd is.

Ik heb vroeger véél les gegeven, maar ben gestopt met de komst van mijn dochter. Er is die dag sowieso iemand die op de manege lesgeeft, die crosstraining geeft, maar die raad ik niet erg aan. Wat je wel zou kunnen doen, is R.ik G.eirnaert contacteren, hij komt wellicht die dag ook training geven, aangezien er op de manege enkele klanten met eigen paard staan die wekelijks bij hem les volgen. Misschien kan hij jou wel crosstraining geven? Hij is in ieder geval wel een aanrader.
En bij K.obe C.aemaert in Scheldewindeke kan je ook terecht, hij heeft een eigen crosstrerrein. Heb er zelf nog geen les genomen, maar heb er wel al veel positieve reacties over gehoord. Ook een super vriendelijke mens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:43

Ga beiden gelijk eens opzoeken, bedankt! Op zich had ik me ook buiten wedstrijd nog eens kunnen inschrijven, maar ik weet intussen (dankzij G*iel haha) dat wanneer hij weigert, hij niet te overtuigen is. Hoe meer je probeert, hoe meer hij op zijn kont gaat zitten en denkt "foert". Maw, er is wel degelijk iets dat hem doet stoppen, maar de vraag is: wat? Het is er eentje die anders wel makkelijk is en die ik bijna overal over en door krijg. Hij is dankzij 3 crosslessen ook over zijn angst voor water heen geraakt, ale ja, toch erin lopen. Erin springen is nog geen succes, eruit is makkie.

Dus die ene hindernis blijven proberen ga ik dan niet doen, wel goed om te weten dat ik dan bijvoorbeeld even een andere mag proberen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:10

hallowkes :)

Daaph, jij hebt veel pech met je paardjes zeg :( echt niet fijn, k duim dat het snel beter gaat.

Varekaj, ik rij ook af en toe in Artevelde en k vind het wel te doen. T is lang geleden dat ik van die onderlinge wedstrijden gereden heb, maar wat ik vooral het vervelendste vond was inrijden buiten :+ Garantie dat het dan vriest of regent :brr: en dat vind'k niet fijn, maar bon,' t is dicht bij huis voor mij dus te doen :)
K.obe is trouwens onze spring/eventing lesgever op de club en ik ben wel tevreden van hem!!

Hanne, proficiat met je 8e plek :D netjes op meer dan 30 ruiters!! *\o/*

Hier stond dit weekend Vollezele op het programma.
Super zware cross vond ik voor B, berg op en af... Evita was wel héél héél flink (paard herpakt zich de laatste tijd echt goed) en eindigde 7e. Diablo was in zijn debiele-mood en deed vervelend, bokken en over de schouder lopen op de cross, aanzetten... maar eindigde in L uiteindelijk nog 6e.
Maar zooooo'n parcours om te verkennen, k was kapot :+
Maar dus wel tevreden van mijn dag :D

Binnen 14 dagen Mol met Diablo (B zit vol dus Evita kan niet mee)
En daarna Kasterlee met Evita (B) en Diablo buitenwedstrijd B (ze hebben daar geen L)

Ik hoop dit jaar op een nationale selectie met allebei :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:41

Oeh interessant dat hij ook springles geeft! Komt hij daarvoor ook op verplaatsing? Weet een piste die ik kan afhuren en daar staat dan ook altijd nog een parcours. Is wel iets van 25x45 max, maar goed, in de huidige thuispiste is parcours oefenen écht niet haalbaar.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:42

Geen idee, wij gaan naar hem thuis :)
Hij heeft binnenpiste, buitenpiste én crossparcours :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:44

*Google is my friend :D *

Zou echt interessant zijn, 2x/maand springles en 2x/maand crossles als dat haalbaar is. Dressuur zit ik meer dan goed bij mijn huidige lesgeefster.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 18:59

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:06

die is mooi op tijd!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:07

Inderdaad! Alleen komt (denk ik) de internationale van Arville me net in mijn examens...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:15

Leuk!! De OCC's van Gavere, Deurle en Theux enzo in hetzelfde weekend?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:17

En dressuurwedstrijd om precies te zijn, er waren 34 ruiters. :) Dus idd heel mooi resultaat een 8e plaats! :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:07

Tzijn lijk zo weinig occ's. Jammer geen Diepenbeek dus. In arville precies wel nationaal dit jaar!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:10

En geen Ingelmunster, ook jammer. En waregem valt eeeerg vroeg !

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:14

Ach wacht! Das blijkbaar alleen nationaal! Da wil zeggen Tielt en Gavere nieuw zijn als nationale!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:15

wat is het verschil daartussen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:17

OCC of communautair zijn niveau, reeksen 60, 80, 90. Meestal op een dag. Dat is mee mijne dada ;). Maar nationaal ook steeds present als groom dus kan al wat verlof inplannen voor volgend jaar ook :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:25

Ik ben al erg benieuwd naar de data van de OCC's, zo kan ik al uitkijken om niets anders te plannen op de dagen van de OCC's. :) Komt dat eigenlijk kort erna of kan dat nog duren eer data van de OCC's erop komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:15

vergelijkbaar met Aspiranten bij de LRV?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:44

Ja vergelijkbaar bij de A ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:50

Weet er iemand of K*obe C*aemaert per toeval een mailadres heeft of een website? Google heeft me niet zo heel veel verder geholpen en ik ben niet zo'n beller :+ Heb dingen graag even op papier voor ik beslis.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:15

Varekja: website niet, mailadres ken ik helaas niet. Maar het is echt een vriendelijke mens, en je kan op voorhand mss wat vragen noteren en daar kort het antwoord bijschrijven als je aan de telefoon bent?

Ik heb voor mijn paarden ook al even de kalender gemaakt, ik ga zoals het er nu naar uit ziet, alles rijden behalve Theux en Marchin. Wel enkele wedstrijden dat ik maar 1 paard mee neem, want alles rijden met de 2 wordt een veel te zwaar programma. Gavere en Tielt rij ik ook, nieuwe wedstrijden, zeker in de buurt wil ik graag meedoen. Nu maar hopen dat alles doorgaat!

Iemand een idee wanneer de internationale kalender erop komt? Zou graag eind aug/begin sept nog iets plannen in Nederland of Frankrijk dan is mijn kalender mooi gespreid.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:30

Eind aug is er in nederland Helvoirt,
Outdoor Brabant (Breda) 2015 vindt plaats van 2 tot en met 6 september 2015

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:21

Al geweest in Helvoirt? Qua kalender past dit het best.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:22

Antonius schreef:
Varekja: website niet, mailadres ken ik helaas niet. Maar het is echt een vriendelijke mens, en je kan op voorhand mss wat vragen noteren en daar kort het antwoord bijschrijven als je aan de telefoon bent?

Ik heb voor mijn paarden ook al even de kalender gemaakt, ik ga zoals het er nu naar uit ziet, alles rijden behalve Theux en Marchin. Wel enkele wedstrijden dat ik maar 1 paard mee neem, want alles rijden met de 2 wordt een veel te zwaar programma. Gavere en Tielt rij ik ook, nieuwe wedstrijden, zeker in de buurt wil ik graag meedoen. Nu maar hopen dat alles doorgaat!

Iemand een idee wanneer de internationale kalender erop komt? Zou graag eind aug/begin sept nog iets plannen in Nederland of Frankrijk dan is mijn kalender mooi gespreid.

Die kan je al bekijken hoor, gewoon de datum aanpassen op equibel :)