[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:04

Wat reisafstanden betreft bij het crossen moet je inderdaad steeds meer ruimdenkend worden.

Ik ga zelf niet starten Loesvan, kom er niet eens op. Mijn dochter start en ik vervoer, groom en fotografeer :)

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:39

Inschrijven is echt sport op zich tegenwoordig :(
Ben weer terug van Berenstein, lag er erg netjes bij _/-\o_ , Vriendin had goed gereden. Foutloos gesprongen en 1 weigering in de cross. Was eerste x dus goed.

De mijne vandaag vrij, mag morgen weer mee lessen

Welkom Francien :wave: Ben benieuwd naar je paard, heb ook een quasimodo vd molendreef :o

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:48

Ik meld mij ook weer eens na lange tijd. Ik heb mijn eerste sprongetjes onder het zadel gemaakt. Het was niet de bedoeling eigenlijk, maar de sprongen stonden er en ik kon het niet laten om eens te voelen hoe hij sprong.

Afbeelding
Eerste sprong, bijna weigering, toch gesprongen, waardoor ik achterop beweging kwam :')

En nog stiekem een hogere genomen *\o/*
Afbeelding

Nu weer braaf wachten tot hij vijf is, vind 4 jaar nog te jong om te springen...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:50

Die laatste ziet er heel goed uit!
Epke is ook 4 en zitten al in de l haha oeps, hij is over een maandje officieel 5

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:54

Thanks, zou ook stiekem al heel graag gaan springen, maar hij is nog erg guppy dus wil hem eerst goed in de dressuur hebben voordat ik ga springen. Jouwes is al vijf dan op papier, dat kan al wel hoor :j

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:56

Daarom!
Morgen weer springles met hem na een week stilstaan, dat wordt wat haha.
Komende twee weken ook weinig tijd, heb centraal examen..

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:01

haha rodeo mogelijk? Succes dan. En ook heel veel succes met je examens, mijn broertje moet ook. Spannend hoor

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:12

Ja haha, vanmiddag stond ie evnetjes buiten, heeft alleen maar lopen steigeren en rennen.
Hij is nu ook meer een bruine pony dan zwart, helemaal onder t zand en modder.
Dankjewel, heb ik nodig hah. :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:00

@thia: leuk zeg!! Hoor er aantal positieve verhalen over, maar zijn veel mensen niet geweest volgens mij. Jammer!
@ermelo: ga ik niet starten. Die zaterdag is er ook springen hier vlakbij, finale wedstrijd van een competitie over 3 wedstrijden. De eerste wedstrijd ben ik 15e geworden, hopelijk as zaterdag wat hoger eindigen ;). Dan in juli de finale. Leuk!
@loes: leuk paard!! En een beetje springen kan prima als ze 4 zijn hoor, alleen minder intensief. Ik heb ed ook af en toe laten springen toen hij 4 was. Ook veel balken en cavalettis gedaan.
@mette: succes morgen! :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:16

Als jullie dit lezen, hoe is de B dan geregeld volgens jullie?
BB: 1 parcours
B: twee rijstijl parcoursen (B parcours paarden op zondag niet voor competitie) L t/m M: klassiek en direct op tijd (april), twee fasen (mei), progressief (juli)
Z en ZZ: een klassiek

Op de beschrijving bij startlijsten.nl staat namelijk een algemene medeliing dat alle 1e parcoursen klassiek zijn en de 2 parcoursen 2 fase. Maar dit stukje heb ik gekopieerd uit het regelement van de competitie, en daar lijkt te staan dat er in de B 2x een rijstijl parcours wordt verreden, en dus geen 2 fase? Op het vraagprogramma staat ook rijstijl met barrage. Snap er geen bal van...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:23

Snap het ook even niet, weet eigenlijk ook niet waar mijn net getypte reactie is gebleven?

Twee rijstijl parcoursen zou dan allebei voor winstpunten moeten zijn. Barrage telt nooit voor winstpunten. Weet dat er in sommige delen van Nederland wel eens twee parcoursen op een dag gereden kunnen worden voor winst. Hier is het nogal eens een klassiek parcours en een progressief parcours waarbij progressief niet voor winstpunten is.

Had dus geschreven dat met vier jaar springen wel kan maar niet te vaak en niet te hoog (maximaal 1 meter). De onze doet dat ook.
Leuk paard trouwens.

Goed gedaan van je vriendin Tiahastrona!

Wel leuk zo'n competitie Madelein.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:24

Vreemd Madelein, zijn het niet gewoon 2 klassieke parcoursen dus 2 keer voor winstpunten?
Snap het ook niet echt..heel onduidelijk.

edit: Percy was me voor haha!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:38

Ben blij dat ik niet de enige ben die het niet snapt haha!
Ik heb nog gemaild of beide rondes voor punten tellen, en dat is inderdaad het geval.
Barrage zelf telt niet mee, maar je parcours daarvoor wel toch? Dus als je door bent naar de barrage en boven de 55 stijlpunten rijdt heb je toch 2 wp gereden?

Ik vraag het zterdag wel even aan het secretariaat. Hopelijk weten ze zelf wel wat de bedoeling is haha!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:42

Ja dat is idd zo, parcours foutloos = 2 winstpunten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:57

*\o/*
Mette1998 schreef:
Ja dat is idd zo, parcours foutloos = 2 winstpunten.

Maakt het dan niet meer uit hoeveel strafpunten je rijdt in de barrage? Dus ook al breek je alles af heb je alsnog 2 wp?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:02

Volgens mij niet, ik hoorde dat dat alleen voor de prijzen is.
Dit weet ik ook pas sinds 2 weken haha. Ik had een weigering in de barrage maar alsnog 2 winstpunten afgelopen weekend.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:51

Madelein dat maakt idd niks uit. Je bent niet eens verplicht om de barrage te rijden. Als jij foutloos bent in je basisparcour heb je die twee wp sowieso binnen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:02

In de barrage mag je inderdaad het hele parcours ondersteboven rijden. Alleen de eerste omloop telt voor de punten. Barrage is alleen voor de prijzen. Barrage in de B gaat wel op stijl en niet op snelheid.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 05:15

Weer wat geleerd, dank jullie wel!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:13

Percy schreef:
Welkom Francieen! Leuk, heb je een foto?

Ermelo was om 01.00 uur in de nacht open gegaan, heb daar om 01.30 uur ingeschreven dus kon nog kiezen :D Moest alleen de volgende ochtend heel vroeg mijn bed uit om te plassen en bedacht slaapdronken dat ik nog moest inschrijven. Was helemaal vergeten dat ik dat al had gedaan, kon gelukkig mijn dubbele inschrijving snel annuleren :o

Ermelo gaat Caressa met Jan mee, denk wel dat ik kom kijken. Ik vind dat soort afstanden wel erg ver maar voor hem is dat "om de hoek" :)

Haha hoe zet je een foto op boktt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:37

Die moet je ergens uploaden (gebruik zelf mijnalbum) maar je hebt ook tinypic of zoiets?

Daarna kan je de link hier tussen zetten.

Ik word een beetje simpel van het weer. Heb Daimler de nachten maar weer binnen. Hij staat nu zonder deken buiten omdat zijn regendeken nogal nat was en die is eigenlijk nu te warm. Heb nu juist voor hem geen ongevoerde regendeken. Wilde hem buiten zetten vanmorgen maar had maar even gewacht want er kwamen een paar stortbuien, niet leuk meer.

Ik moet hem eigenlijk ook in beweging houden want Tongeren is een zware wedstrijd. Maar om te longeren moeten er kalkoenen ingedraaid worden en dat lukt mij niet met mijn rug.

Hoop op verbetering want zou toch fijn zijn als het in Tongeren komend weekend een beetje droog is.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:17

@welkom! Francieen en Maria leuk paard heb je onder je!

Ja irritant die regen, het word nu wel erg nat overal. Ik ben bang dat ik toch een setje stiften moet gaan halen. Zal vast volgende week niet helemaal droog zijn in Lunteren. Ga donderdag conditie training doen in bos, ben benieuwd wat ik tegen ga komen. Denk blubber en blubber. Nu schijnt de zon hoop dat die blijft, als ik ga rijden :D zometeen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:45

Afbeelding this is shee <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:49

Leuk paard Francien!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:53

Dankjee! Haha ze is nog een pony ;) 155