[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:52

@ mootje; klopt, en dat hebben we ook gedaan, en daarom heeft de gemeente vorig jaar ook 'voorlopig' afgezien van verdere handhaving, omdat ze ook het nieuwe bestemmingsplan wilden afwachten. alleen daarin is het weer een 'lastig geval' . :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:53

mijn afstudeeropdracht gaat over dit onderwerp :P en toch blijft het vaag..., volgens een advocaat zouden we uiteindelijk de rechtszaak (raad van state) wel winnen, maar ik heb liever dat het binnenkort in het nieuwe bestemmingsplan al geregeld is.. scheelt weer boel gedoe.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:52

@ MM ja heerlijk! Dan vind ik het dressuren wel ineens leuk :D
@ TG Jeeeeeeehhhh!!! Gefeliciteerd!!!!!
@ Weule, ik denk dat Mootje zoals ze het zegt gelijk heeft!
@ Eef zo das lekker!

Ik had een elfstedentocht leuk gevonden maar ben die kou ook zo zat!!!!!!
Begin nog eens ziek te worden ook! Keel, oor en hoofdpijn!
Oja en hoest me rot!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:07

Beterschap Henny.
Van mij mag het ook dooien, maar als het nou om een paar dagen gaat, laat het dan maar even doorvriezen, dan hebben we de tocht der tochten ook weer een keer gehad. En daarna: direct warm water regenen!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:15

Beterschap Henny :(:)

Het zou nu inderdaad wel leuk zijn als de elfstedentocht er weer eens komt. Hier zijn alle friezen al helemaal zenuwachtig haha.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:15

TG heeft een nieuw paard *\o/* Gefeliciteeerd! Leuk joh!
Ik las iets moeilijks over een bak die wel of niet mag. Altijd lastig die gemeente en vergunningen.

Viesje heeft gisteren laten zien hoe stoer hij is. Er stond een schrikparcours in de bak. Viesje is uiteindelijk overal langs en onderdoor geweest. Ik heb er wel eerst even naast gelopen hoor :o De paraplu's bleven het moeilijkst. Die kregen eerst ook een waarschuwende bok van Vies, stel je voor dat ze in zijn benen zouden bijten. Haha! Uiteindelijk in draf over het zeil gereden, terwijl ik erop zat de vuilniston open kunnen maken en weer dicht, de vogelverschrikker aangeduwd en onder de sliertjes door gereden. Later aan de hand ook nog met de paraplu's bezig geweest tot ze niet meer eng waren. Toch wel leuk voor een keertje!
Vanmorgen schriktraining versie 2 gehad, want ze waren aan het afbouwen toen ik aan de lange lijnen bezig was. Wel mooi, wordt hij tenminste makkelijk van. Hij deed het heel braaf, maar was wat te fris om braafjes ontspannen laag en rond te lopen vandaag. Morgen mag hij weer echt aan de slag en kunnen we even die opgekropte energie eruit galopperen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:16

inderdaad, even dat tochtje schaatsen en dan voorjaar :P
@ henny beterschap

zojuist gebeld door de gemeente, wordt vanmiddag teruggebeld voor een datum dat we met de burgemeester in gesprek gaan.. (gister weer wat voorgevallen, buurman heeft illegaal 200 meter houtsingel gekapt/geklepeld..., hij is ook zoooo dom).

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:17

Tjeempie Jeroen en Mootje...... wat een taal en dat op de vroege morgen 8)7 . Ingewikkeld hoor.
TG: wat gaaf voor je!

Oh jongens wat is het koud. Ik was echt vernikkeld na het voeren vanochtend. Bleh.
Begin nu langzaamaan iets te ontdooien.

Tja, Totilas. Ik vraag me af of hij bij Edward wel gelukkig was, maar dat is weer een heel ander verhaal. Ben in ieder geval nooit kapot van het paard geweest, maar daar ben ik geloof ik de enige van in Nederland :o .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:19

PS (wijzigen lukt niet): leuk zo'n training Annetje!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:20

Goedemorgen,

@ Tg gefeliciteerd dat Vossie terug is. Die was toch verkocht aan iemand anders? Gaaf dat hij nu van jullie is. Kun je mooi crossen..
Over het Total Loss topic: ik denk dat niemand blij is met de Situatie nu. Gal, Visser, PS, Rath en Toot zelf. 2 opties zijn er in mijn ogen: Uit de sport halen en laten dekken al heeft hij nu wel een naam of breng hem terug naar Gal. Als iemand hem weer op het goede spoor krijgt is hij het. Hij had zo'n band met dat dier. Toot zag er daar een stuk blijer uit.
@ Anthea mooi dat het met je vader beter gaat.
@ Weule sterkte met je stuk..

Vanmiddag mag ik naar het ziekenhuis voor mijn voet en heup *\o/* . Hopelijk wil de doc er wat aan doen.
Morgen zou schimmel weer gereden worden maar besloten haar maar te laten staan tot de vorst weg is. Ga zelf wel af en toe naar de manege om te longeren.
Van mij mag het dooien maar niet gelijk regenen aangezien de bodem zo diep bevroren is dan kunnen de paarden niet meer naar buiten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:24

Weule, Die houtsingels zijn nu juist helemaal hot? Volgens mij krijg je er hier zelfs subsidie voor om ze aan te leggen :) Tegen de muskusratten, volgens mij!
Anne, een schrikparcours is leuk!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:42

@ mootje: klopt, in bepaalde gevallen, daarnaast mag je iedere 10 tot 15 jaar regulier onderhoud uitvoeren, maar dit is 2 jaar terug gebeurd.., dus de eerste 10 jaar niet weer, daarnaast heeft hij 1 stuk helemaal gekapt vorig jaar en daarover loopt nu een handhavingszaak vanuit de gemeente tegen hem, en juist nu durft hij dan ook nog eens de rest tot aan de grond toe met een grote tractor en klepel te vernietigen..., best brutaal.. :P (terwijl hij ook nog eens een landschapsinrichtingsplan heeft ingediend waarin staat dat er bestaande singels zijn op die plek en dat die de komende 10 jaar niet worden gekapt :P ) dus hij gaat best nat nu...

maar ik ben klaar met de zienswijzen, in overleg met de burgemeester wachten we eerst het gesprek af, alvorens ze in te sturen (hebben nog 4 weken de tijd hiervoor).

en nu stallen doen.

about totilas: PS heeft er zelf 40 van dragend..., betreft het filmpje: zoiets wil je niet zien..., maar er komt nog veel meer gedoe over hem de komende jaren, wees maar niet bang :P
@ caro: succes met je bezoek vanmiddag, hopen op een oplossing.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:43

jeroen gaat lekker daar of niet.
hier hebben ze (vorig jaar) op de stroken van de gemeente ook gesnoeid normaal deden ze dat snipperen maar nu liggen alle takken er. Ten eerste helemaal vast tegen onze omheining waardoor het stroomdraad daar dus niet werkt. En we hebben dit jaar echt last van ratten (die gaan daar volgens mij juist in zitten)

oh het is hier nog -15 echt zo koud.
paardjes lopen buiten. zo even stallen doen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:25

Brrrr, het is hier nu -9, schrik er van, achter het glas in m'n erkertje is het zo lekker......

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:39

Hier is het nog -12 Margriet, ga zo maar m'n Laplandkleding aantrekken op m'n "uitje" met Noor. :brr:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:39

Jeroen, hoe zo'n groot bord heeft die buurman van jou wel niet voor z'n harses? Wat een malloot

Ik ga zo naar de dokter voor m'n neus :D . Zal even duidelijk maken dat ik er geen genoegen mee neem als hij me weer zo naar huis stuurt, ik ga niet de rest van m'n leven met een kromme neus rondlopen terwijl hij wel recht was :) . Ik moet eigenlijk ook nog een afspraak in het ziekenhuis bij de oogarts maken, maar ik ben de laatste tijd haast vaker in het ziekenhuis dan op school :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:02

Vriendje heeft het ook erg koud op de markt, zo maar even op zoek naar wat thermokleding.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:13

Kan het me voorstellen dat hij het erg koud heeft!
Vriendin was gister naar een paardenmarkt, zat om 06:00 al aan de borrel omdat ze het zo koud had!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:45

Ik heb geen idee hoe koud het hier is. Ben net wel even naar buiten geweest (moest naar school) en de kou viel me heel erg mee.
Maar de hele dag op de markt staan zie je mij niet doen met deze temperaturen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:53

Ooooh heb net een gave reis gezien! Voor mensen die veel tijd en geld over hebben :+
91 daagse cruise van Nederland naar Indonesie, veel plaatsen bezoeken tussendoor en is vanaf ongeveer 9000 euro :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:54

Leuk, heb je een linkje :)

AntheaV

Klinkt wel heel gaaf Mirthe!
Helaas heb ik geen 9000 euro's liggen :+

Lielle

:D die heeft mijn moeder al een paar keer gedaan :D
(merlijn meld je eens!)
in de jaren '50 toen dat de enige manier was om tussen Indie en Nederland te reizen

Toevallig op de Willem Ruis?
die later onder naam Achille Lauro voer en in een berucht gijzelingsdrama terecht kwam, als ik het me allemaal goed herinner.

TG, gaaf joh. Hoe komt dat zo?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:58

Je moet dan iig niet zeeziek zijn :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:58

Mootje schreef:
Leuk, heb je een linkje :)

Stond in het Makro krantje, die doen dat via bbi-reizen.nl. Zal het even opzoeken!