[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:27

Ja is gewoon openbaar in een natuurgebied.
Heb je wel kans dat je tussen de crossende motoren zit maar daar kan ze wel tegen.
Is ook een soort survival bos en picknick plaats in 1, van alles wat dus. :)
Mooi veel heuvels en water, echt handig om conditie te trainen.

Vanochtend stonden de mensen hun auto ruiten te krabben. :oo
Ik wil geen winter!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:56

OH, wat gaaf Danielle dat je daar kunt rijden. Ik zou ook wel graag een plek hebben waar we ook het water in zouden kunnen, maar ja. Ik zou zoveel willen hebben :D .
Lekker kalm dagje. Even halstertjes gepast bij de veulens (pasten), gepuzzeld, met Paul mee naar de Welkoop: handschoenen gekocht: ben ik ook weer klaar voor de winter! Verder oplaadbare lamp die ik kan gebruiken bij het geiten voeren als het straks donker is 's ochtends. En heerlijke gevulde speculaas bij Appie Happie. Dus: hoogste tijd voor warme chocomel en speculaas!

Wat een heerlijk crossweer! Hopelijk genieten ze in Hattem :j .
Onze overbuurman is weer aan het maaien :wow: .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:59

Mootje: Iedere crack zn gebrek he ;) Ik hou van paarden die wat anders zijn anderen. Maar zoals het er nu uit ziet gaat Belizaar heel lief en normaal worden! Ook wel eens fijn ter afwisseling ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:14

@ Lautje ik heb ook nooit normale paarden gehad. Altijd van die beesten met een apart karakter. Vind dat leuker al wil ik soms ook wel een normale.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:03

:wave:

Weer op terug weg uit Hattem. Helaas met een poedersuiker gevoel.
Heb denk ik weer hersenschudding en goed blauw oog. What heeft schaafwonden en loopt niet helemaal goed. Hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen, maar goed poedersuiker allemaal dus.
Vertel later op computer wel meer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:03

Oef, dat klinkt niet fijn Sannn! Hopelijk valt het allemaal wat mee!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:04

Jeeeh sannn, dat klinkt echt niet best!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:06

Jeetje Sannn :(:) Hopelijk valt het mee en zijn jullie er beiden snel weer bovenop!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:06

:oo Oh, bah. :(:) .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:23

Even vanuit de auto. Yeh super. Gaan wel al naar huis zodat Jer nog even op het land kan.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:24

Oei Sannnn, klinkt niet goed..... :(:)
Noor ging lekker begreep ik. Mooi zo!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:40

Moest jij vandaag niet naar Nick en Simon?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:45

Neuj, morgen!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:51

Ik wel vandaag. Maar kan niet auto rijden dus helaas wordt dt denk ik ook niets.
Wil eigenlijk wel met paracatamol ofoz, maar mag niet. Snap ik ook wel.
Bijna thuis.

Top dat Noor goed ging!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:52

Sann, ben jij gestrand op de wiebertjes? Las in het Hattem-topic dat die nogal wat problemen opleverde.
Het is wel balen dat je daardoor Nick & Simon mist. Maar ik kan me voorstellen dat dat nou niet echt rustgevend voor je hersenpan is!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:53

Wat vervelend Sannnn, doe kalm aan, een hersenschudding is niet niks (vraag maar aan MM) :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:27

:wave:

Jeetje Sann! Hopelijk valt het mee! Wel rustig aan doen hoor! Ben wel benieuwd wat er gebeurd is!

@ Margreet: met jullie ging het dus wel erg goed zo te lezen?

@ Mootje: paarden staan idd bij mijn ouders. Die voeren normaal idd s avonds en s ochtends wel. Maar ik sliep bij mijn ouders omdat ik om kw over 6 al moest gaan voeren, dus dan voer ik zelf.

Vanmorgen met Avi ging redelijk. 1e proef was ze heel heet, maar geen fouten. Had daar 187 en was 3e (gedeelde nummers 1 waren terecht en stonden ook dik boven mij). Tweede proef was minder en had een mega dikke fout met aangalopperen (schopte naar mijn linkerbeen :+ ). Had daar 180. Geen idee hoe ik daar geëindigd ben, ben naar huis gegaan. K hoor zo nog wat ik gemaakt heb.

Morgen ga ik ff wat huppels maken met Zetje in Boekelo, aangezien mijn training woensdag niet door ging. Kan ik ook mooi ff naar de waterbak van de military :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:31

Ben thuis. :)

Heb al eerder hersenschudding gehad, weet helaas hoe het voelt en hoelang het kan duren. Ze wouden me eerst naar het ziekenhuis hebben, dat dacht ik dus niet. Geen zin in dat gezeur daar.
Zal het even zo kort mogelijk vertellen.
Hindernis 1 en 2 gingen super. Toen kwam 3, de berkensprong waarbij de Z in het midden door het gat moest en wij links een simpel steiltje moesten springen.
Met lopen al gezegd dat ik hem goed links moest aanrijden, ken What en die springt zo de Z hindernis. Dus zo gezegd, zo gedaan. Enkel bedacht hij zich 2/ 3 galopsprongen voor de hindernis dat hij de Z hindernis blijkbaar leuker vond. Hij pakt zijn bit vast en vliegt ineens naar rechts... Hij redde de Z hindernis echter niet en springt vol door de bomen daar. Wat natuurlijk niet kan en daardoor bleef hij hangen, net als ik. Tussen de bomen/ takken kan je geen kant op. Maar hij ging niet terug maar bleef maar krabbelen om vooruit te komen. Uiteindelijk ben ik er op de 1 of andere manier voorover afgegleden waardoor ik voor hem lag. Godzijdank heeft hij mij behalve op mijn cap en mijn wang/ voorhoofd niet geraakt. Op mijn cap zie ik de sporen van de stiften staan.... Heb echt een engeltje op mijn schouder gehad vandaag. Zal dat beeld van die hoeven boven me ook niet snel vergeten. Maar hij heeft echt zijn best gedaan om mij niet te raken.

Met What gaat het, op het eerste gezicht, gelukkig redelijk. Schrammen op zijn achterbenen en hij loopt wat stijf. Hij loopt nu in een wat afgezette wei zodat hij niet heel erg kan gaan rennen. Hoop heel erg dat het morgen en overmorgen ook mee lijkt te vallen. Hij was gelukkig wel weer gelijk zichzelf en sprong de vrachtwagenklep af, dus denk (hoop) dat het wel meevalt met hem. Hij raakt haast nooit in paniek en dat heeft hem hier gered denk ik.
Als hij maandag nog niet goed loopt bel ik de da en wil ik daarheen.

Gelukkig stonden Lielle en Sim toevallig bij die hindernis waardoor ze mij gelukkig konden helpen daar. Was eerst even van de kaart. Was ook fijn om te horen wat zij gezien hebben. Dat het overeen komt met mijn verhaal. Voordat ik naar huis ging ben ik nog naar de hindernisjury toe gelopen om hun verhaal te horen en te kijken waar hij nou precies doorheen gesprongen is. Zij zeiden echter precies hetzelfde. Dat ik mijn lijn goed gekozen had, tempo was goed en ik was duidelijk gefocusd op de L sprong. Zij waren ook zeer verbaasd dat hij ineens zijn kop de lucht in gooide, het bit vastpakte en naar rechts sprong vlak van te voren. Nog meer verbaasd dat hij tussen de 2 vlaggen (rode van het L en witte van het Z) door de bomen/ takken insprong. Ze zeiden ook nog dat ik nog wat had geroepen en zelf heel erg naar links had gestuurd, maar dat ben ik kwijt. Maar als hij ze bit vast pakt kan je gewoon niets meer.... Ook gekeken naar de plek waar hij doorheen is gegaan... Hebben echt zo'n geluk gehad..

Met mij gaat het wel redelijk, oog en wang zijn goed blauw en dik. Beetje hoofdpijn en soms wat duizelig, maar valt me nog mee. Komt misschien nog. Verder veel last van mijn nek/ rug. Maar dat is niet zo gek na die knal die ik gemaakt heb.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:42

Gatverdarrie, Sannn. What is dus echt een beetje stout hoor!! Linke boel zo. Hopelijk knappen jullie allebei gauw op! :(:)

Jer was een sulletje bij de dressuur, dat vond de jury ook en we hadden 193 punten. Beetje middenmoot. Springen ging wel lekker :D, foutloos en binnen de tijd, maar wel met controle deze keer. Dan de cross, ik vond hem best spannend :o Las in het starthok dat 14a en b eruit waren, daar was ik blij mee, want met verkennen kon ik het al erg slecht zien door de laagstaande zon.
Hindernis 2 had ik een but-afstand, gelukkig heb ik een paard met veel vermogen. Laten we het daar maar op houden. 4 - 5 had ik met Sim een poosje staan kijken en daar kon ik heel aardig de vooraf bedachte lijn pakken :)) Het wordt nog wat met ons! 6 kwam hij wel iets op terug, ik denk omdat je daar een donker gat insprong, maar toch goed. 7-9 ook fijn en toen dus steil naar beneden naar het water. Ging goed!!! *\o/* *\o/* In draf in 1 keer naar beneden, laatste stukje in stap en in de waterbak direct weer aan kunnen galopperen en met een grote wapper a la Jer er weer uit :D Verder ging het ook goed. Nr 15, de afsprong, ging hij wat groot van af dus mijn teugels waren nogal lang, maar Jer heeft het spelletje goed door inmiddels en ik kon hem op mijn pinken naar 16 en 17 sturen. Zag er misschien niet zo goed uit maar wel effectief.

Lang verhaal, maar al met al heb ik hier een erg fijn gevoel aan overgehouden. *D We moeten alleen volgend jaar wel werken aan het op tijd rijden, maar daar vond ik de bodem her en der ook niet echt naar moet ik zeggen.

Straks lekker wokken met moesje :9 Vreetschuur, here we come! ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:45

Super Noor!! Had het al van je moeder gehoord, Jer heeft zijn zwemdiploma dus dik en dwars verdiend! :D

What is idd stout, ga met andere bitten bezig. Op deze manier ga ik geen cross meer in. Wat ik met Barchem en Bathmen doe weet ik nog niet, vandaag even laten bezinken en kijken hoe het met What gaat van de week. Dan even overleggen en kijken wat we doen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:49

Wat voor bit heb je er nu in, Sannn?
Kan me voorstellen dat dit ook niet goed voor het vertrouwen is... wat een mafketel!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:49

Jeetje Sann, heftig! Dan heb je inderdaad een engeltje op de schouders gehad!

Mandy, mooie punten met Avi toch. En morgen lekker huppelen in Boekelo, ik ben jaloers!:+

Noor, goed gedaan hoor!

Hier net terug van Uk. Die is donderdag ge-ent, dus gister maar met rust gelaten. Wilde vanmiddag even rijden, maar hij ziet er niet uit. Dikke warme plek op de plaats van het spuiten en hij lijkt wel aan alle benen kreupel. Hij loopt echt heel stijf. Die hoef ik dus ook niet te gaan rijden. Lekker zo lang mogelijk buiten laten lopen, toch wat beweging. Maar hij was me ook veelste mat voor zijn doen.

Wie hoorde ik er nog meer over, van dat enten? Hebben ze dit jaar een andere stof ofzo?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:51

@ Sann: jeetje zeg, dat klinkt heftig :oo Lijkt me echt niet leuk om mee te maken. Doe rustig aan... eerst aan jezelf denken! What komt vast wel weer helemaal in orde!

@ Sann: super zeg! :D Hoe ging de trackener eigenlijk? Had je nog prijs?

@ Jantine: klinkt exact als wat Avi had vorig jaar. Die heeft een soort anti-reactie stofje gekregen vorig jaar. En dat hielp :j Maar die is echt een week lang mega stijf, ziek en kreupel geweest. In de weide vond ze geen hol aan, want lopen deed pijn en zelfs grazen vond ze niet fijn. Ik zou het wel ff in de gaten houden!

Ik zal eens douchen. Vnvd nog een feestje van de concours commissie!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:53

Heb nu een ongebroken geribbelde trens erin. Heb al dubbel gebroken en rolletjes bit geprobeerd, maar hier deed hij het tot nu toe het fijnste op.

Dat is niet fijn Tientjeh, hopelijk knapt Uk snel op.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:56

rowo schreef:
@ Sann: super zeg! :D Hoe ging de trackener eigenlijk? Had je nog prijs?

Bedoel je mij, Mandy? Trackener ging super, maar Jer heeft nog nooit op een greppel of trackener gekeken * klopt af *.

Sannn, en een kneveltrens al eens geprobeerd? Ik heb Jer in de cross op een enkelgebroken knevel. Dubbelgebroken reed ik hem op stuk.