[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:55

Ik las het net al in het nakomelingen van Weltmeyer topic. 27 jaar is een mooie leeftijd. Een legende is heen gegaan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:19

Lielle schreef:
Roos, spannend hoor. Ik zal voor je duimen. Alleen het verhaal van de blessure begrijp ik niet helemaal, je was toch al lang weer aan het springen/crossen?

Klopt, maar wel op opbouwend niveau, dus mocht tot L niveau crossen en springen tot 1m. Met de merriekeuring moest ze echt even aan de maat springen, denk zeker wel 1.40 als het niet hoger was, balk lag bijna gelijk aan bovenkant staander. Het werd nog eens extra verhoogd/verbreed t.o.v wat normaal is voor oudere paarden, omdat ze niet wilde bukken, maar ook op deze hoogte wilde ze niet bukken :D

Ik heb nu 1 crosstraining bij Beukers gereden en als alles goed gaat mbt insemineren/dracht dan loopt ze in augustus nog W'werf en Texel in september. Ze mag nu hoger gaan springen/ zwaarder trainen met crossen, maar ivm pees moet ik die 10 min. in acht houden. Dat deed ik trouwens ook al tijdens mijn privélessen en de crosstraining was met Noor, dus dan stap je ook nog af en toe.

Lielle ik had het ook net gelezen van Weltmeyer.

Ik had ook niet anders verwacht dan dat Renske erbij zou zitten. Die meid crosst echt super op het moment.

Sannnn schreef:
Nou volgens buienradar zou het hier gaan hozen om half 2, ik paarden binnen gezet. Regent nu nog niet, strak blauwe hemel en buienrader ziet er nu weer redelijk goed uit. Zet ze dus maar weer buiten.

Hier hetzelfde, moest naar de kliniek in Wassenaar en daar werd het heel donker, maar alleen een lekkere bui gehad. Hier (in de buurt van A'dam) een beetje regen en nu niks. Wilde de paarden nav de berichten een nacht op stal zetten, maar nu denk ik toch dat het buiten slapen wordt. Is echt stik benauwd hier.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:25

ik denk dat de paarden het hier ook wel even lekker zouden vinden zo'n bui!
En Frits kennende moet hij dan ook direct rollen in het zand (modder)....

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:30

Middag!!

Nou, wat een noodweer zeg!!!! Merk er niks van. ik zit maar binnen want buiten is niet uit te houden. Gister met vrienden naar strand geweest, nog verbrand ondanks ik me dood heb gesmeerd, eigenlijk eerder leuke jongens O:)

Corien: Balen dat je paard nog niet goed is! Hopelijk brengt de DA duidelijkheid!
Evelien: Dat is wel schrikken, toch extra slot misschien of andere sloten!

Komen veel paarden voorbij! Mooie beesten om te zien sommige. Qua kleur maakt het me niet zo veel uit. Liever geen wit, bont of schimmel, zoveel poets werk!! En verder niet al te groot, onder de 1.70 want ik ben zelf ook niet heel groot. En qua bouw, niet te iel, mag wel wat groffer zijn. En verder springen goed en nog leuke dressuurproef. En ook absoluut geen merrie. Dat is eerst waar ik naar kijk!

Beetje laat, snoek heel veel succes en sterkte bij de DA!
Corien: Heel veel sterkte!

Balen zeg snoek, dat hoor je liever niet natuurlijk! Krijg je dan meteen de uitslag als je haar ophaalt?

Gister crosstraining gehad, ging niet slecht maar ging wel eens beter. Meneer was niet makkelijk te rijden.
Straks heeft broertje lief springles. Vandaag voor alleen boeken inleveren helemaal naar school gefietst. En dat noodweer is hier niet te merken. Dus nog super warm!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:31

Corien, ben benieuwd naar hoe het met Jack gaat?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:44

Middag!
Net heerlijk in de hitte gereden, volgens mij is het hier boven de 30 graden. (auto gaf aan 37 graden, maar die is altijd een paar graden warmer) Paardje bleef heerlijk eraan trekken ondanks de hitte. Ik zelf had er meer last van :+

Snoek: Hopelijk heb je na donderdag meer duidelijkheid
Mirthe: Succes zo! Je gaat wel vaak naar Emmen of niet? Ik vind dat ook een ideale wedstrijd haha
Corien: Hoe is het met Danny?
Roos: Hippe merrie dus 8-)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:17

_Sim_ schreef:
Corien, ben benieuwd naar hoe het met Jack gaat?

Ik ook. Geen bericht, goed bericht hoop ik??????????

Net even bij de algemene beschouwingen gezeten... :z
Nu snel naar huis, eten en rijden. Volgens mij valt allemaal wel mee met het onweer, maar zeker weten doe ik het natuurlijk nit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:30

Hier zijn echt 3 druppels regen gevallen. T heeft vanochtend lekker in de wei gestaan en Schimpie met een nieuw vriendje in de paddock. Vanavond T rijden want die heeft morgen dressuurles.
Dit weekend lekker boscrossen in Markeloooo :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:47

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:50

He Snoek, hoop dat er wat duidelijkheid komt naar de onderzoek!

Ik heb rond 13.00 gereden in de binnenbak, daar was het wel redelijk te doen aangezien de binnenbak heel goed geisoleerd is. Heb niet zoveel gedaan en veel gestapt maar Caap drupte van het zweet, zieluuuug. :D
Hopelijk is het donderdag wat minder warm, niet fijn om op concours te gaan met deze hitte.

Karen, lekker hoor!

We hebben net een vakantie naar Zanzibar geboekt voor december. *\o/*
Hier gaan we heen: http://www.seacliffzanzibar.com/

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:19

Wat gaaaaaf Evelien!! Ben jaloers :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:26

Wauw, Eef! Hoe lang gaan jullie?

Zweten krijgt zo weer een hele andere betekenis...... Bah

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:27

Heerlijk Eef! Probeer als je er bent wel een uitstapje te maken naar Stone Town (of daar de laatste nacht te verblijven). Hele mooie oude stad. En Josani forrest is echt mooi!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:29

Dat ziet er gaaf uit Eef :wow:

Ik heb na 3 maanden weer op Wolles gereden :D Of eigenlijk gestuiterd. Was blij dat vriendinnetje mee was om haar bij de uitgang van de bak te jagen en van stal hielden ze GG in de gaten. Die heeft gillend rondjes gerend en wat slidings gemaakt, maar verder was hij braaf wat van Wolles niet helemaal te zeggen was, die was echt helemaal van slag zonder veulen, maar uiteindelijk was die ook wel een beetje te sturen. Was met deze hitte niemand op stal en de paardjes waren ook lekker tam in verhouding, dus vond het wel een mooi moment :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:31

_lautje_ schreef:
Heerlijk Eef! Probeer als je er bent wel een uitstapje te maken naar Stone Town (of daar de laatste nacht te verblijven). Hele mooie oude stad. En Josani forrest is echt mooi!

Stone Town is inderdaad erg leuk, ik ben er 2 (of 3) jaar geleden met mijn ouders geweest na een safari in Tanzania. Daar gaan we zeker een dagje kijken. We gaan 9 dagen, lang zat. :Y)

Vief, leuk dat je Woll weer hebt gereden! Je kan zeker niet wachten tot je weer aan de gang kan.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 28-06-11 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:32

Gaaf Evelien! :D
Oeh leuk Vief, binnenkort weer wat meer op Woll zitten!

Ik heb mijn springles helaas af moeten melden, had het ook even goed gehad met What.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:35

Ach jee, wilde hij weer niet laden?

Gave vakantie Evelien!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:38

Sann :(:) Stomme What!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:27

_Sim_ schreef:
Ach jee, wilde hij weer niet laden?

:j Ging laatste tijd juist weer goed. Maar zodra ik alleen met vaders ben doet hij het niet. Toen les afgebeld en hengstenketting door zijn mond gedaan. Daarna liep hij er met beetje protest in. Toen maar naar club gereden, daar weer ingeladen op de manier. Ging gelijk goed, ookal was ik alleen met mijn vader. Kreeg toen wel commentaar dat ik op deze manier mijn paard bang maak voor de trailer, dat een trailer al niet natuurlijk is dus dat ik er zo weining mee op schiet en ik beter professionele hulp kan zoeken. Nou heb deze manier van iemand die What dondersgoed kent en het is gewoon mij uitproberen. Wat hij bijna won, maar dat gebeurt niet. Dus ik doe het maandag op springcc met club weer gewoon zo. Net zo lang tot hij er dan normaal inloopt en dan probeer ik het wel zonder. Dan maar even harde aanpak. Dat gemiep ben ik zat en dat moet hij gewoon weten, simpel zat. Zoveel verschil zit er tussen vrachtwagen en trailer niet.

Iemand inmiddels al wat van Corien gehoord? Hoop zo dat het meevalt..

Ik ga vrijdag trouwens naar Bad Teacher, iemand er al heen geweest?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:30

uiteraard kreeg je direct commentaar! Niks van aantrekken die rot knol moet gewoon de kar in ~~}>

Eef wat ziet dat er super uit!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:37

Corien zit lekker op het strand!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:42

Ja sprak Corien al toen ze net een lekkere duik had genomen in de zee...

Mijn moeder zei gisteren schijnheilig tegen mij Lau zorg nou dat je voor 9uur alles gedaan hebt met die hitte, dan kun je overdag lekker in het zonnetje liggen, boekje lezen en slapen. Nou ik heb de hele dag in het zonnetje gestaan en gezwoegd, maar niet gelegen. Moeders vond het geslaagd weer om in de tuin te schoffelen en oude meubels met de trailer naar het grof vuil te brengen. En 3x raden wie al die meubels en zooi mocht sjouwen....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:46

hihi nu weet je waarom je moeder vond dat je het beste voor 9 uur klaar kon zijn!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:48

@ lau en laat het daar vandaag nou niet de juiste dag voor zijn qua temperatuur
@sannn balen van What. Bad Teacher staat hier op de planning

Ik heb bijna de hele dag geslapen en alles wat ik vandaag heb gegeten zit er nog in. Het is achter mijn huis meer dan 40 graden pfff

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:50

Lau: had je moeder mooi voor elkaar :+
Sannn: argg wordt zo moe van die mensen, Beat kan er ook wat van en kreeg bij haar de tip een doek om haar hoofd omdat ze afgeleid is door alles om de trailer :+ je doet dat een paar keer en dan loopt ze er gewoon op. Ze vindt het ook niet eng ofzo maar is gewoon klieren en snel afgeleid :Y)