[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:49

Wat een naar onderwerp mensen.. PB, heel veel sterkte morgen. Wat heeft Stuart eigenlijk? als ik vragen mag
Ik heb zelf nog geen paard weg hoeven brengen. Veulentje van Nudine werd wel opgehaald door de Rendac. Vond het alles behalve leuk dat ie naast de stal lag en ben de volgende dag keihard jankend pas naar stal gegaan toen ik zeker wist dat hij weg was... |( Deken waaronder hij lag heb ik meteen weggesmeten.

Niet zo fijn gereden met beide paarden.
Met Nudien ging ik een stukje langs de weg. Ze was megastijf en liep niet helemaal lekker in draf. Vakantie heeft haar geen goed gedaan helaas, voor de vakantie ging het juist zo lekker. Heb het dus maar bij stap gehouden. Ze heeft ook een piephak (al jaren) die weer op begint te spelen. Weer warm en dik. Dus gewoon... bah. Niet lekker. Volgens instructrice is ze ook al de hele dag onrustig dus ze is niet echt in haar hummetje. Hak goed gekoeld en ingesmeerd met multimilk van de Groene Os. Komende week maar gewoon bij stap houden tot ze weer een beetje is opgeknapt. Van Nudine kan ik me trouwens wel voorstellen dat ik op een gegeven moment de beslissing neem om haar in te laten slapen/weg te brengen. Slager vind ik in de meeste gevallen overigens humaner. Maar zolang ze pijnloos op het land kan en nog blij een rondje mee om gaat, blijft ze. En uiteraard moet eerst het veulen er nog uit!

Jer had zich voor de gelegenheid in het grijs gekleed :D. Na een flinke poetsbeurt was hij weer een beetje vos en ik grijs van het stof en de bagger... Ritje dat ik gister verwacht had, kreeg ik vandaag. Hij blééf maar lopen. Heb er dus vrij lang opgezeten, met veel stap tussendoor, zodat hij die energie maar kwijt is. Kan ik nooit echt fijn rijden, want krijg overal overreactie op. Nou ja, morgen beetje crossen en dan weer met frisse moed ertegen aan!

@ Sussie: is dat gewoon een master dan Recht en management? Is wat anders dan MER aan het HBO dus?

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:00

Jer is zijn energie weer kwijt dus! Wat balen dat Nudine niet lekker gaat.

Aan de UvT heb je een bachelor en een masteropleiding recht en management. Dat is de gewone WO rechtenstudie met daarnaast ook economische en managementvakken. Vond de variatie wel leuk. Is dus heel anders dan de MER. De MER is meer gericht op het economische en managementstuk en minder op het rechtendeel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:03

Ow oke. Duidelijk :)
En weet je al wat je ermee wilt gaan doen? Togaberoep of meer die managementkant op? De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:06

In ieder geval geen togaberoep! Die kant trekt mij helemaal niet. Ik wil het bedrijfsleven in.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:07

Sussie85 schreef:
In ieder geval geen togaberoep! Die kant trekt mij helemaal niet. Ik wil het bedrijfsleven in.

:) Veel succes alvast met solliciteren! Of heb je al een baan? Niet toch?

Ik ga op tuk! :Z

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:09

Nee nog geen baan, nog hard op zoek! Ben al druk vacatures aan het kijken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:29

rowo schreef:
Ik heb voetmaat 39 en kuitmaat 35. Alles is mij dus te breed. Maar k wil zooo graag Dubarry laarzen :+: Liefst zo (zie foto), denk dat door dat bont het meevalt.

http://www.outdoorlaarzenwinkel.nl/duba ... lynx.html#

Ik heb twee paar Dubarry laarzensokken, deze in Lynx en ik heb de Chinchilla met bijpassende oorwarmerband :+ ... Ik zit swinters als een ware tsaar op mijn paard 8-) . (Sokken zijn een aanrader overigens, geven een extra warm laagje, zeker toen het -17 was!!)

@PB: pffff het lijkt me zó ontzettend moeilijk :(:) .. Huilen mag best, je hebt toch een band met zo'n dier!!

Ik weet niet hoe ik er mee om zou gaan.. Het idee alleen al dat Wolin er niet meer zou zijn (tranen komen al...). Ik kies voor inslapen. Er zijn verschillende manieren om je paard door de Rendac op te laten halen.. en dit doen ze over het algemeen vrij vroeg. Of hij nu opgehaald wordt door de Rendac of aan zijn benen de lucht in wordt gesleept bij de slager.. Beide maken ze niet meer mee.. Toch om persoonlijke redenen inslapen :j ..
We weten niet of we die ouwe de winter in willen laten gaan. Hij is dan wel 28 jaar.. maar wanneer neem je de beslissing :\ .. kan echt me hersens er over breken. Al onze dieren zijn tot nu toe uit ouderdom overleden, ik heb nog nooit zo'n beslissing hoeven nemen :n .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:33

Goedenavond.

Pb: Jeetje de vierde al :(:) .
Sussie: Succes met afstuderen!
Noor: Balen dat de paarden niet helemaal lekker gingen.
WL: Moeilijke beslissing, is hij de afgelopen winter een beetje goed doorgekomen?

Inderdaad een naar onderwerp Noor, ik mijn heb mijn "eerste" paard dat we slechts 2 weken hadden (helemaal gekeurd en geröntgend) ineens met zware koliek naar Utrecht kunnen brengen, bleek zo ernstig te zijn dat de genezingskans vrijwel nihil was, die hebben we met pijn in ons hart niet meer wakker laten worden uit de narcose ;( . Hoewel het een probleem was wat zich over langere tijd had opgebouwd had niemand dit kunnen voorzien, het was een rustig en wat mager dier, maar zo heb je er honderd in een dozijn. Sterker nog, ik had er de dag ervoor nog gewoon mee gesprongen, niets aan het handje :n .

Ik ben er een hele tijd echt kapot van geweest, maar heb het daarna volgens mij een soort van verdrongen :? , meerdere mensen hebben het over haar gehad en ik wist niet over wie ze het hadden, totdat ik een foto van haar tegenkwam en in combinatie met de verhalen die ik heb gehoord, alles ineens weer terugkwam. (Ik heb samen met mijn moeder de hele operatie meegekeken) Toch zie ik Bandido die een paar maanden later kwam als mijn eerste paard, die merrie heb ik helaas maar 2 weken van mogen genieten, en hoewel ik onwijs veel verdiet heb gehad om dit paard, voelde het nog niet echt als "mijn" paard.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:45

billy1 schreef:
Sterkte PB :(:) Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe kl*te je voelt. Maar je moet echt blijven denken dat het voor hem echt de beste beslissing is!

Ik wil eigenlijk de Dubarrys met stof aan de schacht, helaas worden deze nbiet meer verkocht....

Op de site van de paardendrogist staan ze nog wel leer met tweed *D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:45

@E_B: Ik kan me dat ook wel voorstellen.. Je band met dat dier is dan nog niet zo als dat je nu hebt met Bandido..

Vorige winter ging het wel aardig goed, maar hij wordt nu wel heel mager, hij eet als een dijker daarbij. Hij heeft een enorme bal aan zijn buik hangen, was ooit een eiwitbult.. maar we weten niet hoe het er aan de binnenkant uitziet. Het was laatst ook pijnlijk.. da stelde voor een biopt te nemen, maar dat hebben we afgeslagen.. want als je A zegt moet je ook B zeggen.. we gaan niet lopen dokteren, dan is het gewoon einde verhaal.. Maar hij is 28 jaar, mooi leven gehad, flink oud mogen worden voor een groot paard dat intensief heeft geleefd. Ergens hoop ik dat hij gewoon in de wei een hartstilstand krijgt en van ouderdom overlijdt, maar zijn tante is 34 geworden en zijn moeder 32, een oersterke lijn.
Waar hak je de knoop door?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:55

Afbeelding
Afbeelding\
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:56

LOtte: Ik denk dat het heel belangrjik is dat je achteraf niet zegt ik had misschien eerder moeten zijn.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:07

@PB: :(:) Erg mooie en leuke foto's! Heel veel sterkte in ieder geval morgen!! Het is en blijft toch een moeilijke beslissing, ook al weet je dat het beter voor het dier is.
@Sussie: Fijn dat je scriptie in ieder geval is ingeleverd! Kun je je nu rustig voorbereiden op je eindpresentatie.
@Noor: Balen dat Nudine niet helemaal goed liep... En Jer is zijn overtollige energie dus ook weer kwijt!
@Lotte: Fijn dat Wolin je toch weer positief heeft verrast en het er weer allemaal wat positiever uitziet ;)

Wij hebben er ook 2 laten inslapen en 1 heb ik dood in zijn stal gevonden... was ook een erg naar gezicht en helemaal omdat het het paard van mijn vader was en ik dus aan hem moest gaan vertellen dat zijn Willem dood in de stal lag |( Die blik die hij toen in zijn ogen had zal ik niet snel vergeten. Nu hebben we nog een pony lopen van 31 die ook echt oud begint te worden en waarvan we ook niet zo goed weten of we deze de winter nog in willen laten gaan. Opzich doet ze het op dit moment erg goed, maar vorige winter heeft ze het ook wel aardig moeilijk gehad. En dan hebben we Jipje nog natuurlijk die ook zeker niet meer de jongste is, maar daar wil ik eigenlijk nog niet teveel bij stil staan ;(
Vanavond weer heerlijk dressuurles gehad met Jipje, maar is met S&T gereden en hij liep er erg fijn op :D De teugels vasthouden is nog een hele toer voor mij, maar daar oefen ik gestaag mee verder ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:07

Lotte: Moeilijk, ik kan het niet goed inschatten, maar heb een oude kat afgelopen lente laten inslapen, had ook een bult (tumor op zijn kaak), en liep nog een tijdje vrolijk door de tuin te kuieren en op de bank te ronken, wij hebben de grens getrokken op niet meer willen eten/drinken, zo geven ze zelf ook wel aan als het mooi geweest is :j. Alhoewel ik denk dat dat bij een paard lastiger is in te schatten, die moet je denk ik wat meer in de gaten houden.
Pb: Wat een mooie foto's, die glom nog als een spiegel, vooral die laatste is erg mooi :) .
Veel sterkte :(:) !

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:23

Het is ook echt een heel mooi paard. Ken weinig paarden die mooier zijn. Hij is ook niet kreupel of iets, er kan alleen niet op gereden worden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:42

PB: heel veel sterkte vandaag!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:57

Goede morgen!

Pb heel veel sterktevandaag :(:) mooie foto's zijn het geworden van stinky, Beetje dubbel maar wel succes op concours!

Raar topic! idd verwend en verwaand kind :+

Niet echt bij gelezen :o

Gister bij zusje op visite geweest, was gezellig, heeft der stuitbeentje met een scheurtje er in := moet nu goed rust houden.

Ik ga richting werk..

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:59

PB heel veel sterkte.

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met eigen paarden. Wel met een verzorgpony en een veulen van de fokker waar ik reed. Dat veulen is op mijn schoot overleden. Dat beeld blijft me ook altijd bij. En vorig jaar een manege paard. Was ook erg rot. Eerst een hele dag alles eraan doen om hem door de koliek heen te helpen en de volgende dag was hij zo slecht dat hij ingeslapen is.
Heeft ook wel behoorlijk indruk op me gemaakt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:01

Ik heb "gelukkig" ook geen ervaring met het wegbrengen van een paard, wel verkopen :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:08

Dat hebben wij op stal ook 2 keer meegemaakt Marjan. Koliek. 1 keer toen ik de oppas had. Kwam ik 's ochtends vroeg de stal binnen, lag daar een paard te creperen van de pijn. 6 Uur eerder was er niks aan de hand.. die heeft het ook niet gehaald.. zit nog een heel verhaal achter over de belachelijk handelswijze van de eigenaren, maar goed. Ieder zijn ding. En vond het ook best heftig hoe Nudine met haar dode veulentje omging (WORDT NOU WAKKER!), dat blijft je ook wel bij..

Volgens mij is het voor Little Stinky allemaal achter de rug inmiddels en heeft hij geen pijn meer.
PB: nogmaals :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:23

Mooie foto's PB. Sterkte de komende tijd en veel succes op concours :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:25

Sterkte PB.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:12

Sterkte PB! T zal je niet meevallen :(:)

@ lotte: klinkt echt super met die sokken. Heb je er een foto van?

@ suussie; stmme vraag, maar wat is een TOGA-beroep?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:23

PB sterkte en hele mooie foto's !!!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:23

@ PB sterkte vandaag.

Ik ga zo met mijn oude kat naar de dierenarts en ik ben bang dat ik met een leeg mandje weer thuis kom...