Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peanutbutter schreef:Eerlijk gezegd zou ik nooit voor Kasparow kiezen. Zo op type en prestaties lijkt het mij een fijn allround paard dat nergens echt top in uitblinkt. Maar nadat ik nakomelingen heb gezien zou ik hem niet snel meer gebruiken. Nou denk ik ook dat Kasparow misschien niet de beste merries heeft gehad. Volgens mij is er veel mee gedekt omdat hij zwart is en het dekgeld neit heel hoog.
(overigens is dit totaal niet bedoelt ter afkraking van de keuze van Noor, want misschien past hij fantastisch op haar merrie, dat weet ik niet)
Maar persoonlijk denk ik dat er binnen het Trakehnen beter fokkende hengsten zijn met vergelijkbare bloedvoering. Bijv Grand Passion of Grafenstolz.
Simmie schreef:Tja, waarom kies je voor een bepaalde hengst? De meesten mensen hebben toch niet heel veel verstand van fokken en bloedlijnen ed. Niet banketstaaf bedoeld natuurlijk maar zo is het wel. Zelf heb ik er ook helemaal geen verstand van, maar als ik een hengst zou zoeken zou ik kijken naar zijn wat ik met de nakomeling zou willen doen dus dan let ik bij de hengstkeuze op: exterieur, karakter, prestaties (allrounder pur sang) en vooral naar wat de nakomelingen doen.
Heel toevallig heb ik de site van Kasparow bekeken en ik moet zeggen dat het totaalplaatje mij zeker aanspreekt. Ik zou hem een goede potential voor mijn merrie vinden.
tientjeh schreef:Sim, waar vind je tegenwoordig nog fijne allrounders. Ben nu ook dan al wat aan het rondkijken. Springers met super sprongen, maar geen goede gangen. En daarnaast zie je veel dressuurpaarden, die geen fijne sprong laten zien. Op 1 tak gerichte paarden zie je veel, maar tegenwoordig zijn allrounders steeds lastiger te vinden. Ik zoek ook geen echt toppaard, maar wel een leuke allrounder die fijn kan springen en die ook 3 goede gangen heeft.
peanutbutter schreef:Ze lijken soms in elkaar gedrukt. Maat valt vaak tegen, beetje pony-achtig. Ook op stand niet altijd correct. Stekerig voorbeen en matig achterbeen gebruik (heeft de hengst zelf ook).
Wel bijna altijd zwart en mooie koppies.