[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:56

Daarom, ik moet me gewoon even niet zo druk maken. het word er toch niet meer anders van! en mocht hij niet goed zijn, dan weten we ook wat we ermee aan moeten. Dan moet er gewoon gezocht worden wat het dan wel is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:03

Eerlijk gezegd zou ik nooit voor Kasparow kiezen. Zo op type en prestaties lijkt het mij een fijn allround paard dat nergens echt top in uitblinkt. Maar nadat ik nakomelingen heb gezien zou ik hem niet snel meer gebruiken. Nou denk ik ook dat Kasparow misschien niet de beste merries heeft gehad. Volgens mij is er veel mee gedekt omdat hij zwart is en het dekgeld neit heel hoog.
(overigens is dit totaal niet bedoelt ter afkraking van de keuze van Noor, want misschien past hij fantastisch op haar merrie, dat weet ik niet)
Maar persoonlijk denk ik dat er binnen het Trakehnen beter fokkende hengsten zijn met vergelijkbare bloedvoering. Bijv Grand Passion of Grafenstolz.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:03

MO: Welke ik had? Vat hem even niet. Ben natuurlijk blond :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:07

Dat je een how's had wist ik, maar of je schouderbeschermers had ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:09

Owh ok! De BP die ik daardraag is geen Hows hoor ;) Was nog mijn oude Tipperary. Heb mn Hows pas sinds oktober. Een mooie roze :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:10

peanutbutter schreef:
Eerlijk gezegd zou ik nooit voor Kasparow kiezen. Zo op type en prestaties lijkt het mij een fijn allround paard dat nergens echt top in uitblinkt. Maar nadat ik nakomelingen heb gezien zou ik hem niet snel meer gebruiken. Nou denk ik ook dat Kasparow misschien niet de beste merries heeft gehad. Volgens mij is er veel mee gedekt omdat hij zwart is en het dekgeld neit heel hoog.
(overigens is dit totaal niet bedoelt ter afkraking van de keuze van Noor, want misschien past hij fantastisch op haar merrie, dat weet ik niet)
Maar persoonlijk denk ik dat er binnen het Trakehnen beter fokkende hengsten zijn met vergelijkbare bloedvoering. Bijv Grand Passion of Grafenstolz.

Ach, zelf blink ik ook nergens in uit, maar kan van alles een beetje. Ik hoef ook geen toppaard, maar een fijn allround paard.
Maar goed, wat ik al zei ik heb geen verstand van fokkerij.

Waarom na het zien van zijn nakomelingen zou je niet voor Kas kiezen dan PB? Puur interesse hoor, want ik vind het wel een interessant onderwerp.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:11

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:13

Ik wil ook graag een fijn allround paard. Ik heb Kasparow zeker niet voor de kleur gekozen (hoewel ik geen nee zou zeggen tegen een mooie zwarte natuurlijk), maar vooral om meer bloed toe te voegen aan mijn merrie, vanwege zijn fijne karakter (Nudine valt wel in de categorie 'bitch') en dus het allround-aspect.

Maar: fokken blijft gokken! En zeer persoonlijk ;)

Edit: het feit dat hij thrakener is, heeft trouwens ook niet meegespeeld.
Dat zegt me allemaal niet zoveel.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 17-01-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:13

Ik heb ook totaal geen verstand van hengstenkeuze. Mijn vader fokte vroeger wel veel, maar van hengsten deze tijd weet hij ook niet alles meer. Zijn paard is nu te oud om mee te fokken en voor de rest staan er ruinen op stal. Lijkt me trouwens wel erg leuk om daar wat meer in te zitten en ook te fokken. Ook al geeft dat ook risico´s natuurlijk.

Sim, waar vind je tegenwoordig nog fijne allrounders. Ben nu ook dan al wat aan het rondkijken. Springers met super sprongen, maar geen goede gangen. En daarnaast zie je veel dressuurpaarden, die geen fijne sprong laten zien. Op 1 tak gerichte paarden zie je veel, maar tegenwoordig zijn allrounders steeds lastiger te vinden. Ik zoek ook geen echt toppaard, maar wel een leuke allrounder die fijn kan springen en die ook 3 goede gangen heeft.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:16

Dit vat mijn motivatie wel aardig samen trouwens :D

Simmie schreef:
Tja, waarom kies je voor een bepaalde hengst? De meesten mensen hebben toch niet heel veel verstand van fokken en bloedlijnen ed. Niet banketstaaf bedoeld natuurlijk maar zo is het wel. Zelf heb ik er ook helemaal geen verstand van, maar als ik een hengst zou zoeken zou ik kijken naar zijn wat ik met de nakomeling zou willen doen dus dan let ik bij de hengstkeuze op: exterieur, karakter, prestaties (allrounder pur sang) en vooral naar wat de nakomelingen doen.
Heel toevallig heb ik de site van Kasparow bekeken en ik moet zeggen dat het totaalplaatje mij zeker aanspreekt. Ik zou hem een goede potential voor mijn merrie vinden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:17

Tientje, Hier had ik ook last van. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een holsteiner met een waardeloze stap (welke nu al erg verbeterd is), een goede draf en een supergalop (en natuurlijk goede springmanieren).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:17

Ze lijken soms in elkaar gedrukt. Maat valt vaak tegen, beetje pony-achtig. Ook op stand niet altijd correct. Stekerig voorbeen en matig achterbeen gebruik (heeft de hengst zelf ook).
Wel bijna altijd zwart en mooie koppies.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:18

tientjeh schreef:
Sim, waar vind je tegenwoordig nog fijne allrounders. Ben nu ook dan al wat aan het rondkijken. Springers met super sprongen, maar geen goede gangen. En daarnaast zie je veel dressuurpaarden, die geen fijne sprong laten zien. Op 1 tak gerichte paarden zie je veel, maar tegenwoordig zijn allrounders steeds lastiger te vinden. Ik zoek ook geen echt toppaard, maar wel een leuke allrounder die fijn kan springen en die ook 3 goede gangen heeft.

Wij hebben er allebei 1. ;)
Hebben we het al vaker over gehad per pb, weet je nog?
Ben het helemaal met je eens dat het heel lastig is een fijn allround paard te vinden!
Ik snap dat als je heel ambitieus bent je een wereldpaard zoekt, maar ik ken mijn tekortkomingen dus ik zal in geen enkele tak van de paardensport op het hoogste niveau kunnen komen. Al had ik een wereldpaard. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:19

Overigens denk ik dat bij de jonge KWPN springhengsten voldoende beweging zit. Ik vind bijv. Vainquer een hengst die heel aalround is. Maar ook Zidane (ben helemaal wild van die hengst!) en de Aristo (v. Nassau) kunnen goed bewegen. Zeker Aristo zou ik nog durven gebruiken op een dressuurhengst net als Numero Uno.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:19

peanutbutter schreef:
Ze lijken soms in elkaar gedrukt. Maat valt vaak tegen, beetje pony-achtig. Ook op stand niet altijd correct. Stekerig voorbeen en matig achterbeen gebruik (heeft de hengst zelf ook).
Wel bijna altijd zwart en mooie koppies.

Ik heb Kasparow nog nooit zien lopen, dus van dat achterbeen wist ik niet.
Hmm, moet dus toch beter kijken..... :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:20

Mijn merrie heeft fijne, taktmatige gangen met veel knie-actie (tuigpaardenbloed), dus ik hoop dat dit (grotendeels) behouden blijft. Ben het niet helemaal eens dat de maat vaak tegenvalt. De Kassen die ik tot nu toe ben tegen gekomen, waren toch mooi aan de maat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:21

Haha simmie, dat heb ik ook. Ik heb noch het talent noch de ambitie om hoog te komen. Ik ben op zoek gegaan naar een paard wat de potentie heeft om 3x M te worden. Als hij dat al was, had ik hem niet kunnen betalen :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:22

Klopt Sim, maar ben ervan overtuigd dat, als ik Uk nog wil verkopen, ik het nu moet doen. En kwa rijden, alleen de cross zit een stijgende lijn in, maar voor de rest blijven we hangen op dit niveau en dressuurrijden doe ik niet meer. Springen altijd flexibel B en L. Maar de uitdaging is gewoon weg.

Er zal vast nog wel een fijne allrounder op mijn pad komen. Heb in ieder geval al wel een leuk diertje gezien. ( al denkt mijn vader hier anders over, die vind de aftekeningen op het hoofd wat minder) Dus ben zeer benieuwd naar dat gangenwerk.

Overigens is het deze
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoek/oscar

Ik merk wel dat ik steeds zoek naar paarden die wel wat op Uk lijken. Wel grappig, elk paard dat ik thuis laat zien lijkt op een 1 of ander manier wel iets op Uk.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:23

Poging 3 (mijn zusje ligt naast me op de bank en drukt steeds met haar dikke teen op escapa := )

Ik zal ook voor je meeduimen Jantine!
Ilse, zullen we morgen samen rijden bij de buurman? Ik ben morgen en overmorgen vrij.
Ik wil ook graag een HOW's, maar eerst mijn geld aan andere spullen uitgeven. Mijn bp voldoet, en zoveel mag ik toch niet crossen omdat ik nog 2 zusjes heb.

Ik heb vandaag fijn gereden, even wat met Yoer gesprongen.
Morgen misschien oefenparcours rijden op het paard van mijn oude instructrice op L hoogte. Gister ging ze heel goed, alleen hield ze net te lang vast en sloeg hij af.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:24

Maar benieuwd wat eruit komt, ben ik zeker! ;)

_lautje_

OK, ik heb er nl veel van gezien die net de 1,60 haalden of niet.
Ik denk ook niet dat je ambitie perse hoeft te zijn een wereldpaard te fokken. Maar met een goede hengst heb je wel meer kans tot het fokkeb een gewoon goed paard. Weinigen krijgen de kans (of het geluk ;) ) een wereldpaard te fokken.

Snoekiej

Ondanks dat ik op een fokstal sta, heb ik weinig verstand van hengsten :D Ik weet dat ik voor Vorstin een paard zou moeten hebben die maat geeft en eentje met een goede draf. Misschien een iets compacter paard, maar verder zou ik het echt niet weten. Als ik het veulen zou willen houden, zou ik een paard willen die goed kan springen en bewegen. Anders zou ik gewoon een dressuurhengst uitkiezen.
Stel dat ik ooit een nieuw paard zou willen, zou het ook een goede allrounder moeten zijn. Een die een stuk beter beweegt dan Vorstin, en ook fatsoenlijk kan springen. En natuurlijk aanleg heeft voor het crosswerk! Liefst nog jong, tussen de 3 en 5.
Haha, wat een eisen eigenlijk :D

@ Tientjeh, ik zal echt heel erg voor je duimen!

Trouwens, hebben jullie dit bericht al gelezen? Ik schoot zowat vol van dat filmpje, wat een prachtpaard zeg!
[VN] Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:25

Lijkt op het eerste gezicht geen verkeerd paard Jantine. Jammer dat de foto's wazig zijn.
Is het andere jonge diertje, waar je al op had proefgereden, al verkocht dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:25

Die had ik ook op mijn lijstje staan! Maar kwam de mijne tegen en was toen verkocht. Ik ben alleen niet zo'n Oscar fan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:26

Sim, ja helaas. Had ook niet anders verwacht. Was een superfijn diertje. Fijne gangen en goed springen en redelijk normale prijs. Baalde daar ook enorm van!