[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:05

Ruud ik schrok me dood ! Zag het gebeuren, maar ik vond de inspringhindernissen ook echt hoog.. Ik heb ook maar 1x het blok gesprongen. Waar jij je val op had heb ik overgeslagen, zeker door die kapotte grond enso !

Fijn dat ze er niks aan over gehouden heeft,

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:18

Waar ik me nog zo vreselijk over verbaasd heb is dat er zaterdag einde middag (ons paard was net over de finish gelukkig) dat er om werd geroepen dat er 2 honden los liepen bij de hindernissen. Je kan toch niet begrijpen dat mensen met zo'n wedstrijd hun hond los laten...dat is vragen om problemen.
Hoop overigens dat niemand er last van heeft gehad!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:18

Hij loopt weer lekker door de wei de kuieren en samen met z'n arab maatje ook lekker aan het stoeien en spelen.
Hoogte is normaliter niet het probleem, power genoeg, maar ik denk dat het de bodem was.
Mocht iemand het exact gezien hebben, dan zou ik het graag horen wat er nu precies gebeurde.

Gelukkig is de endurance op zondag met de arab super verlopen, dus toch nog een juich moment in het weekeinde.

We vergeten Gorssel en richten ons nu gewoon op Neede.

Oei, dat angstbeeld heb ik ook wel eens. Dat je een rare zwapper moet maken omdat er ineens een hond in je hindernis zit.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:25

Ik wacht ook op uitslagen Haha!

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:27

ik heb het even nagekeken en je moet om van de klasse L naar M inderdaad 10 w punten hebben Lachen dan blijf ik lekker dit seizoen in de L ( beetje prijsjes rijden hoop ik Tong uitsteken )en we gan ook verhuizen en dan hebben we een cross terrein achter huis, dus ga in 2009 oefenen voor het M Lachen

groetjes daphne

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:31

Strak plan Daphne!!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:43

Ruud: Behalve alle ellende en rottigheid die je niemand toewenst, Ach gut had je ongelukkige landing een heel klein pluspuntje.
De hindernis was aan gort en toen hebben ze er een kleinere neergezet.. heb ik tog nog kunnen inspringen.. ik heb die grote ook echt niet gedaan.. veel te hoog Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:48

Iemand een foto van de inspringhindernissen?
Mijn ervaring is dat Gorssel altijd 3 inspringhindernissen heeft staan van verschillende hoogten.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:58

Ja inderdaad. En ik heb nooit de noodzaak gevoeld ze alledrie te springen (zeker niet toen ik B reed). Was het deze keer zo anders dan?

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:59

Losspringhindernissen waren inderdaad niet in hoogte verstelbaar. Dus voor de Z net zo hoog als voor de B. Bodem werd vrij los voor en na de hindernis.

's Morgens vroeg ik me al af of er nog andere losspringhindernissen zouden komen! Bloos

Er waren er nu maar 2.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:59

Sim, op het hoofdterrein stonden zondag deze 2 hindernissen voor het inspringen van de cross.
Zaterdag stond er ipv dat ronde hindernisje een hogere hindernis voor de M en Z paarden.

Afbeelding
Afbeelding

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:02

De ronde hindernis is dus in plaats gekomen van de berkentak hindernis waar Ruudje ongelukkig overheen ging..... Bloos

edit: Spuit elf!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:06

die wal is toch niet zo hoog? Dat lijkt me prima te doen voor het B. Het hek is wel wat aan de hoge kant, maar toch in het L ook geen probleem zijn (even los van de bodem).

Ik kan me eigenlijk ook geen rare losspringhindernissen herinneren daar, maar laatste keer was wel in 2006.

/edit nav CK
dat verklaart eea Knipoog

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:07

volgens mij zie je de hindernis nog aan de kant liggen.. (foto 1)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:08

Deze hindernissen stonden er inderdaad zondags.

Sjaan: Dat is Wisecrack op de foto toch? Lijkt me wel vreemd en toch leuk voor je om hem weer te zien!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:16

Ik was het trouwens die vroeg of je bij het secretariaat was geweest.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:03

Deze hindernissen stonden er idd ook zaterdag einde dag als inspringers. Wij vonden ze prima te doen en vonden zelfs de ronde aan de lage kant. (maar kan me goed voorstellen dat sommige de hoge te hoog vonden hoor)

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:09

Ik was er zaterdag ook bij tijdens het losspringen. Het gebeurde net voordat ik de cross in moest. Ik hoop dat het niet al te ernstig is. Ik vond idd dat de inspring hindernissen redelijk fors waren voor de B.
En ik wacht net als iedereen ook op de uitslagen!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:43

op zondag was er idd een hoge en een lage. de hoge was prima te doen,maar het is fijn dat je daarvoor even een lagere kunt springen. en idd ruud, zal eerder aan de bodem dan aan de hoogte hebben gelegen. kan iedereen overkomen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:46

Zaterdag waren er eerst 2 hoge, volgens mij stond die ronde er eerst niet?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:52

Zaterdag tijdens het L stonden de twee hoge er ook nog. Ik heb maar één keer voor de cross losgesprongen, over de berkensprong, alleen om hem een beetje wakker te houden.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:53

klopt zaterdag stonden er 2 hoge.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:50

jantine, ik vind het ook slecht opgelet van de hindernismensen.
zij moeten fluiten en oplettten of er niemand voor loopt. Zou ook pissed zijn.
Mijn moeder had het gezien of gehoord,.. zei al dat je erg kwaad was Haha! (logisch) heb het in Maarsbergen gehad. Was de laatste van de B en de golfkar kwam van links hard aanscheuren terwijl ik net de hoge afsprong af wou (en daarna er weer op, die) hij schrok zich rot,.. ik ook, en ja weigering. Daarna liep ie er zo af, misschien 1 seconde taxeren en toen sprong ie naar beneden (al loerend naar die stomme golfkar). Hebben ze zelfs als 2 weigeringen gerekend. Heel vervelend. Vooral omdat de rest foutloos was,.. hoorde later ook dat je naar de jury had kunnen gaan,..

mijn vriendin was gediskwalificeerd in Gorssel omdat ze niet vanuit de startbox vertrokken is. Ook zowat,.. die vrouw lette ook niet op. Normaal zeggen ze nog 2 minuten, 1 minuut, halve minuut, 10 sec etc,.. deze ook niet (en zij heeft pas een paar keer gecrosst en zag de vorigen rondrijden om de startbox en vertrok dus zo,).. erg banketstaaf,.. en ik weet dat ze zelf op had moeten letten maar dit was Theo Reijrink nooit gebeurd als starter,.. hij had absoluut gezegd dat ze in de startbox kon komen oid. Die vrouw was continue aan de klets en lette niet goed op,..
dat merkte ik zelf ook al en bij anderen ook.

Dat was jammer,..

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:54

op de foto zie je die hindernis aan de kant liggen. er zat bovenop die takken nog een boomstam. het M en Z waren dezelfde hindernissen aan het inspringen als de B..
vond het echt te hoog staan, vooral voor INspringen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:47

Juventus schreef:
mijn vriendin was gediskwalificeerd in Gorssel omdat ze niet vanuit de startbox vertrokken is. Ook zowat,.. die vrouw lette ook niet op. Normaal zeggen ze nog 2 minuten, 1 minuut, halve minuut, 10 sec etc,.. deze ook niet (en zij heeft pas een paar keer gecrosst en zag de vorigen rondrijden om de startbox en vertrok dus zo,).. erg banketstaaf,.. en ik weet dat ze zelf op had moeten letten maar dit was Theo Reijrink nooit gebeurd als starter,.. hij had absoluut gezegd dat ze in de startbox kon komen oid. Die vrouw was continue aan de klets en lette niet goed op,..
dat merkte ik zelf ook al en bij anderen ook.

Dat was jammer,..

Als het dezelfde startster was die elk jaar in Gorssel de starter is, verbaast mij dit zeer.
Zij is namelijk altijd heel competent en precies met starten ook al zit ze daar lange dagen!
Bij de laatste starter is ze nog net zo geconcentreerd als bij de 1e.