[SGW] SGW Vasse, 4/5 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eva_dunya

Re: SGW Vasse, 4/5 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 06:45

Ik ga zo de organisatie maar is bellen over de bodem

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:21

Tody schreef:
Kun je daar iets aan doen dan? Aan een touw-brandplek?

Ook de regionale weersverwachting is niet echt hoopvol ben ik bang. Maar goed, wanneer regent het nou niet in oktober?

Nee eigenlijk weinig, heb hem het advies gegeven om zodra hij thuis was zijn hand in een sopje met soda te zetten, dat werkt zuiverend.
Erg pijnlijk,maar zoiets moet aan de buitenlucht genezen.
Het is een brandwond.

Ik ga de paarden zo doen, de stallen mesten en dan op naar de cross.
Het komt hier met bakken uit de lucht vallen, erg jammer........

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:27

Iedereen heel veel succes vandaag in Vasse!! OK dan!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:43

Ik ga zo toch nog naar de cross heen..weet iemand welke klasse nu bezig is?
heb geen camera anders zou ik wel foto's willen maken....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:22

Het zit er alweer op. Bloos

Vandaag maar 1 ongelukje bij de EHBO.
Er was iemand van zijn paard gevallen en had een pijnlijk bovenbeen, maar kon na een tijdje zelf weer richting trailer hopen.

Erg jammer dat het bijna niet droog is geweest vandaag, maar petje af voor de organisatie.
Ze zijn maandenlang bezig geweest om voorbereidingen te treffen om deze wedstrijd te kunnen organiseren. Vork

Nu hopen dat het weer volgend jaar mee zit. *LOL*

Alleen het parkeren was erg lastig en ver weg, maar het kon gewoon niet anders.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:25

Citaat:
Ik ben er al een tijdje weer, maar was zo aan het balen dat ik geen zin had om te typen.

Dressuur ging matig. te kort ingereden, hij viel me wat stil.
toch alles wel gewoon gedaan, dus geen problemen oid.

lekker langzaam cross gelopen en al, nog bianca en karin gezien.
toen opgezadeld en ingesprongen, dat ging best fijn. de eerste keer dat ik insprong op een oxer uiteraard een weigering omdat ik weer teveel ging tegenhouden maargoed, daarna ging het lekker. toen het parcours in, ik heb lekker gesprongen!! geen stops, dus heel erg tevree. tot ik voor de laatste hindernis kwam en de bel ging. heb de laatste nog genomen, en toen geluisterd. ik had hindernis 7 (simpel stijltje notabene) overgeslagen. foutief parcours, dus uitgesloten. kon het echt niet geloven dat ik zóoo stom was geweest. was wel ff flink over de zeik door mezelf. nog gevraagd of ik hc mocht, maar dat mocht niet. (regels, snap het wel)

dus heel heel erg gebaald en toen maar lekker naar huis gegaan en onder de douche gesprongen.
nu vind ik het nog wel jammer, maar ik ben eigenlijk alleen maar blij dat het springen een keer wat beter ging.

dus dat was dan mn korte natte dagje

Karin vond het leuk je weer een keer te zien! Lachen
voor de organisatie petje af, ze deden ontzettend hun best om het ieder naar hun zin te maken. Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:32

Vond het ook leuk om je weer te zien Irene. *LOL*

Echt heel erg balen op zo'n moment, maar gewoon op naar de volgende keer.
Je had toch nog wel 193 punten als ik me niet vergis. Vork
En Nes gaf een goed gevoel met springen, da's toch heel fijn.....

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:08

Irene, ik hoorde het. Wat balen zeg.
Ik heb je dressuurcoupon aan Karen gegeven.
Ze zal hem voor je bewaren.

Karen, T ging als een speer! Mooi om te zien hoor. Jullie zagen er top uit!

Het was inderdaad een erg nat dagje.
Alle combinaties gingen zonder problemen door de waterbak, dus voor ons weinig schrijfwerk.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:07

Citaat:
Je had toch nog wel 193 punten als ik me niet vergis.

Verward hahah!!

Citaat:
Irene, ik hoorde het. Wat balen zeg.
Ik heb je dressuurcoupon aan Karen gegeven.
Ze zal hem voor je bewaren.

aah dankje Bianca!! ik wilde je smsen maar ik heb je nr niet.. Tong uitsteken (tss)
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 05-10-08 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:09

Ja klopt inderdaad Irene! Je had 193 punten!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:34

Voor mij was het ook een erg kort dagje in Vasse.
Vanmorgen al vroeg opgestaan om op tijd in Vasse te zijn en voor de dressuur cross te kunnen lopen. De bodem viel me erg mee en ik zag het wel zitten. Toen dressuur gereden, Karen heeft me voorgelezen wat ik echt super vond!! Nog bedankt. Jipje was even erg stout bij de dressuurring waardoor ik veel spanning had tijdens mijn proef, maar er toch nog aardig aan kunnen rijden. Ik kwam de ring uit en er was een meneer van de KNHS die naar mijn paspoort vroeg. Deze had ik nog in de auto liggen omdat ik alleen was. Daarna dus terug met paspoort, bleek dat Jipje vandaag geent moest worden. Maar het was zondag en dus kon ik hem vandaag niet meer laten enten volgens hem en was ik te laat Boos! Ik werd dus uitgesloten!! Baalde enorm en ben dus ook gelijk naar huis gegaan. Ik wist trouwens wel dat ik hem moest laten enten, maar omdat ik wedstrijd had had ik met de DA afgesproken om hem morgen te laten enten. Maar ja, nu niks meer aan te doen.
@Irene: Balen zeg!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:29

Jemig.. dat is hememaal balen zeg.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:43

En mijn Vasse verslagje:

Dressuur ging niet zo. T was afgeleid en loperig. Keer stilgezet en verder wat slordigheden. Had 174. Bloos
Springen ging erg fijn, hij wou echt super graag over. Haha! Had een balkje op de 2e van de dubbel, werd ie net iets te lang.

Cross ging echt heerlijk, veel fijner gevoel dan in Neede. Cool Toen moest ik hem nog wel even aanmoedigen in het begin maar nu trok ie super aan. Alleen 12a (boom met landing naar beneden en dan de greppel moest ik hem even aanduwen). Alleen bij de laatste afsprong had ik hem teveel op mn rechterteugel en trok ie weg naar links. Eigen schuld dus. Bloos Waterbak echt super. Haha!
Wel dik te laat binnen, maar de bodem was er ook niet na om hard te rijden. Rechte stukken heb ik wel doorgereden.
Toen ik klaar was werd omgeroepen dat de tijd van 5.21 naar 6.01 was gegaan. Nou lekker dan, dus waarschijnlijk was ik nu wel binnen tijd.

Alleen in het heetst van de strijd een L hindernis meegenomen die recht achter de waterbak stond, oeps. Clown Zelfs niet eens in de gaten gehad, Bianc vertelde het me later. Maar goed, echt heerlijk gecrosst maar wel gediskwalificeerd Koe

Irene en Benthe Ach gut

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:53

Ons verslag:

Dressuur en springen allebei super. 181 en foutloos (dat laatste was heeeel lang geleden). Punten dressuur vielen me in verhouding tot Neede wat tegen.
Cross, hmm, tja...
Goed van start. maar op hindernis 4 was hij met z'n aandacht ergens anders op het veld. Dus een stop en bijna afbraak van de hindernis .
Daarna goed verder tot in het bos. Hindernis met al die losse stammetjes ging de landing verkeerd, en daar lag ik. Gelukkig niets aan de hand dus hop aan boord en weer verder.
Hindernis 12a riep ik iets te enthousiast hola en meneer stond ineens goed aan de hulpen. Dus netjes stil Bloos
De rest liep verder als een trein.
Had overigens wel het idee dat het verschil tussen B en L erg klein was. Bijvoorbeeld hindernis 12 was vorig jaar alleen het greppeltje.

@Irene, balen ik zag het gebeuren. Volgende keer gebeurt je dit zeker niet meer.
@Jipje_Nieke: Ik hanteer voor enten max 11 maanden, op die manier ben je nooit te laat met enten. Maar bij de endurance wordt dan ook altijd op entingen gewezen. Je moet bij onjuiste entingen dan ook per direct het terein verlaten en dit is dan ook bij de voorkeuring. Mag wat mij betreft overal worden doorgevoerd. Bij melden bij secretariaat moeten de entingen worden gekeurd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:57

Echt netjes van je springen Ruud! En mooi dat de rest van de cross als een trein ging. Super!

Ik vond het verschil ook erg klein, 12ab vond ik best pittig. Daarnaast miste ik de bordjes bij de hindernissen, wat er voor de verschillende klasses zou veranderen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:00

Nou ja, ik zie het dan maar als een mooie oefening.
Uiteindelijk de meeste hindernissen in 1 keer gesprongen, geeft de burger weer moed.
En zeker het springparcours was voor mij een zeer prettige opsteker. Kijken of we dit vast weten te houden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:31

Vasse is geweest, bij deze een slotje.