[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:55

Bianca, wat balen zeg!! Hoop dat je er achter komt wat er nou scheelt...

J_N, ook al zo pech. Maar je hebt nu de hele zomer voor Gorssel, dus veel tijd om te trainen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 07:02

Jeetje zeg Bianca, wat onwijs balen. Ach gut Misschien is ff rust voor je paardje geen foute gedachte!

@ benthe: je was zelf dus ook niet helemaal fit? Errug jammer hoor!

En de andere verslagen ben ik alweer vergeten, maar ik las dat veel mensen tevreden waren Ja

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:21

Bianca, klinkt allemaal heel erg bekend, is het zadel nog helemaal in orde? Bij Oasis bleek deze niet goed meer te passen, wat resulteerde in volledig afbreken voor de sprong.

Mijn verslag:
Oasis was tijdens het losrijden van de dressuur behoorlijk opstandig en stond ook diverse malen op z'n achterbenen. Proef zelf ging eigenlijk heel relaxed, maar punten vielen iets tegen.
Inspringen ging toppie, heel relaxed en ontspannen. Echter bij het springen ging het bij hindernis 3 bijna mis. 2x weigering en ook weer stijgeren. Gelukkig begreep hij de hint en sprong hij de rest foutloos. Wel een berg tijdfouten, maar dat boeide me al lang niet meer.
CRoss ging eigenlijk heel lekker, alleen op hindernis 2 en de drinkbak een weigering. Heerlijk tempo gereden en kwam bij alle hindernissen netjes terug.
Ik ben dus helemaal tevreden en hoop dat die gekke stijgering er ook nog eens uitgaan.

Alle andere gefeliciteerd met de prettige dagen en de andere gewoon blijven volhouden (doe ik ook Haha!)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:22

bianca1980 schreef:
Voor mij was zaterdag weer net zo'n drama als Vlietland. Dressuur als altijd goed en daarmee eerste in ring 5 met 211 punten.
De cross had ik gelopen en omdat ik vorig jaar in MB 3e was in de L voorzag ik geen problemen. Hindernis 4 de barbeque en de race auto voor het water waren voor mij twee punten waarop ik me moest concentreren. omdat die van mij totaal niet bang is op water verwachtte ik daar geen problemen mee.
Echter op het springen weer drama, inspringen begon al slecht, veel slechter dan Vlietland, op de lage steiltjes al weg schieten en omhoog komen. Het parcours begon met 1, 2 en 3 aardig, ik dacht, nou zou het gaan lukken ?? maar helaas op 4 vol in de ankers, tweemaal, toen heb ik haar er toch over kunnen zetten en ging het aardig op 5, goed op 6 en 7 , 8 kwam ze behoorlijk op tempo en 9 op het laatste moment vol in de ankers op de rechterzijde van het bord. OVER en uit. Huilen Huilen Huilen Huilen

waar het nou ineens aan ligt geen idee, Chaam 1 balk foutloze cross en Castenray foutloos en cross 2 weigeringen door zelf fout rijden, niet van haar uit en nu ineens niet starten ???

Ik weet het nu even niet, de een zegt terug rijden de ander zegt laat haar lopen want anders twijfelt ze teveel.......het is allemaal zo tegenstrijdig en het commentaar lijkt niet eens op elkaar. Ik overweeg haar nu een maand op rust te zetten, want ze oogt enorm gespannen en dan kijk ik even wat ik ga doen. Het word in ieder geval dit jaar geen M meer, als ik de punten wel vol zou hebben blijf ik HC rijden denk ik want anders krijg je zo'n abrupt begin in het M.

Eerst maar even pony observeren en wellicht een homeopaat erbij halen , hoewel ik weet dat dat wel eens wat zweverig overkomt. Maar fysiek is ze goed dat weet ik 100% zeker , ze had nog een fysio gehad twee maanden terug en dressuur gaat heel fijn op het moment in de training.

Jeetje zeg Ach gut ! Ik heb je in Castenray nog zien rijden en dat ging zo goed!
Ik denk dat je er wijs aan doet om even de druk eraf te halen en haar op rust te zetten, dan weer lekker op gaan pakken en misschien wat springlessen mee te nemen.
Super balen, maar ik weet zeker dat het helemaal weer goed komt en je straks lekker over kunt naar het M Haha! .

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:23

He Jitkse dacht al dat jij het was maar moest het thuis even checken haha. Ging net zo lekker dus als Tallebal!
Bianca, succes met doorlichten, het klinkt wel vreemd inderdaad.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:42

@ jitske.. feli met je debuut en je winstpuntje.. heb je helaas niet meer gezien na de dressuur

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:04

Jitske, ben jij nog tot de uitslag gebleven? Hoe laat was die ongeveer?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:52

Ruud; jammer dat ik je niet gezien heb.

Tal; ik was er wel met de uitslag. Die is rond half 6 opgehangen. En om 6 uur de uitreiking. Ze hadden ook mensen die de cross helemaal niet hebben gereden in de prijzen gezet Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:54

Scum schreef:
Ze hadden ook mensen die de cross helemaal niet hebben gereden in de prijzen gezet Haha!

Dat vind ik nog eens knap *LOL*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:54

Oh handig!
Is het nu zo dat er per ring prijzen zijn of per totaal? Manic en ik liepen echt als complete nitwits maar een beetje op de lijsten te staren Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:55

Prijzen per ring.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:57

Ze hebben per ring 2 uitslagen gemaakt. Mensen die voor de pauze moesten rijden en mensen die na de pauze reden. Dat waren nl. ander juryleden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:57

Haha!
Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:59

Dat van de ochtend had ik inderdaad meegekregen, had het even nagevraagd bij het secretariaat.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:11

Scum schreef:
Ruud; jammer dat ik je niet gezien heb.

Tal; ik was er wel met de uitslag. Die is rond half 6 opgehangen. En om 6 uur de uitreiking. Ze hadden ook mensen die de cross helemaal niet hebben gereden in de prijzen gezet Haha!

Volgende keer beter, heb ook zelf maar een paar mensen gezien en dan ook niet iedereen aangesproken.
Stonden wel wat bokkers om ons heen, maar was druk bezig met oa onze 2 honden (zwart/witte jachthonden).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:13

Wij (althans, Manic) hadden een kruizing teckel-jack russel mee, die viel erg op geloof ik. Hebben bij een aantal honden bezitters gestaan om hem weg te krijgen Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:16

Ruudjw schreef:
Bianca, klinkt allemaal heel erg bekend, is het zadel nog helemaal in orde? Bij Oasis bleek deze niet goed meer te passen, wat resulteerde in volledig afbreken voor de sprong.

Dat is in april gedaan door Hulsebosch toen had ze ook fysio gehad, doe ik altijd uit voorzorg evenals 1 maal per jaar kraken, dus lichamelijk moet ze goed zijn, vandaar dat ik het misschien toch weer even ga zoeken uit de zweverige hoek, baat het niet schaad het ook niet. Ik kan zelf bepalen wat ik via die weg ga behandelen. Ze is aan de schrale kant op het moment dus even volledig time out nu dan maar.

Ruud, de springlessen moeten dus nog even wachten Huilen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:26

Oh die lopen niet weg hoor. Eerst maar zorgen dat jij de boel weer op de rit hebt.

Ik ben vorige week bij Ninon Schutte geweest, doet het ook heel goed.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:26

Hoop verschillende verhalen heb ik weer gelezen in de verslagen. Sommige heel goed gereden. Anderen met veel problemen.
Nou is Maarsbergen ook altijd een pittige dus ik kan me er iets bij voorstellen Knipoog
Iedereen die goed gereden heeft gefeliciteerd Haha! Ook in het bijzonder Scum die weer fijn gereden heeft! (Had niet anders verwacht Haha! )

Ook nog even mijn verslagje:
Dressuur een redelijke proef. Kon beter maar netjes met 206 punten.
Springen was vreselijk! Losrijden ging lekker. Ik ging de ring in. Kop ging er op en mijnheer was met van alles bezig behalve met het parcours. Hindernis 1 gewoon stil staan! Even bijgetikt en de rest wel foutloos uitgereden maar niet fijn. Stuiterend door het parcours. Geen ritme.
Daarna even gestapt en nog even paar rondjes losgereden op de cross hindernissen in de hoop wat rust te vinden en dat lukte gelukkig Haha!
Cross ging in een fijn ritme.
Maar hij is nog niet voldoende bevestigd om weer richting hoger niveau terug te gaan. Op de bielzensprong twijfelde hij maar ging toch na been van mij en een schreeuw Tong uitsteken
Op de sunken road stond hij stil. Moest hem echt uit stilstand er af pushen. Dat is iets nieuws van hem! Ik denk dat hij een keer verkeerd geland is bij een afsprong. Daar moeten we dus weer aan werken.
En op de hindernis met het water er bovenop stond hij vol in de ankers. Ik reed hem al pittig aan in de hoop dat hij door zou gaan maar ik zag die kop al naar voren schuiven en in de ankers. Tweede keer deed hij het gelukkig wel met wat moeite.
Verder ging alles eigenlijk heel erg fijn en in een lekker ritme. Kroop af en toe beetje onder de hindernis maar ging wel door.
Al met al verbetering maar nog lang niet voldoende!
We gaan dus lekker nog een tijdje op deze voet verder en niks overhaasten en dan komen we er hopelijk uiteindelijk weer Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:30

SGWukkie, klinkt niet echt als een prettig verlopen parcours en cross. Jammer joh, maar er is wel hoop voor de toekemst toch? Gewoon een hoop om aan te werken lijkt het...
Wanneer de volgende?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:30

Ik heb waarschijnlijk datgene gevonden wat remember dwars zat.. Extreme Hengstigheid..... Lachen.. Hij is nu echt zo ontzettend hengstig... Heel komisch om te zien in de weide...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:31

En hoe was hij onderweg naar huis?
Online begon net na Venlo te baljuteren Haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:34

ik merkte pas vanochtend dat ie zo hengstig was... Remember heeft daar altijd zo ontzettend veel last van!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:34

Nickeltje schreef:
SGWukkie, klinkt niet echt als een prettig verlopen parcours en cross. Jammer joh, maar er is wel hoop voor de toekemst toch? Gewoon een hoop om aan te werken lijkt het...
Wanneer de volgende?

Het springen was zeker niet fijn maar de cross heb ik verder wel lekker gereden! Het ritme was er in ieder geval en ten aanzien van vorig jaar zit er wel verbetering in want toen wilde hij helemaal niets meer. Complete staking was er toen.
Dus ik ben verder wel happy Haha!
De volgende cross wordt Wieringerwerf waarschijnlijk. Weet alleen nog niet of ik daar rij of Ronald. In principe Ronald maar hij moest even kijken of dat allemaal ging lukken Haha!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:41

De fotografe staat nog steeds doodsangsten uit Ach gut , maar weet toch nog wat foto's van haar hubbie te maken.

Afbeelding

Afbeelding