[SGW] Verslagen SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miky0

Re: Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:32

dank jullie wel voor de feli's

en ja Estellie tutebellie is het ADHD-paardje van annemieke eigenlijk, maar dat klkte niet zo. Heethoofden bij elkaar denk ik dan maar Clown Eigenlijk is het zo een schat (nouja meestal dan).. eerder was ze nog wel teveel wispelturig en had ik hier en daar stomme stops Slapen Ze begint nu echt lekker aan te pakken.. We zullen eens kijken hoe ver ze t schopt.

btw zie nu dat ik me winst op de tijd heb verspeeld, picknick ik toch.. Ze was wel zeer fris nog na de cross.. gisteren ook nergens last van.. leek niet of ze echt wat had gedaan..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:12

JIJ mag niet bokken op stage!!
Clown

Zag trouwens dat Picturelifestyle foto's had gemaakt. Helaas geen foto's van Michael..

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:13

Super gedaan met Estelle. Die begint het spelletje nu te kennen! Haha!

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:23

AnneMieKe_89 schreef:
JIJ mag niet bokken op stage!!
Clown

Zag trouwens dat Picturelifestyle foto's had gemaakt. Helaas geen foto's van Michael..

en jij wel dan?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:33

rowo schreef:
andrea16 schreef:
Ik kwam onderweg ook nog een cameraman tegen, waar die nou van was... Verward

Ja idd... daar hadden mijn pa en ik het ook al over. Een wat oudere man he, met grijs haar?
Misschien dat ie een film maakt van dit weekend en dat ze die laten afdraaien volgend jaar in de manege ofzo?

die film wil ik wel zien want die heeft zowat mijn hele dressuurproef staan filmen Knipoog

en nog even alle prijswinnaars gefeliciteerd!

ik heb zaterdag nog een glimp van michael opgevangen (keek recht in het gezicht Bloos ) in het clubgebouw maar kwam er in de auto pas achter dat jij het was
verder heb ik rowo van start zien gaan en horen mopperen over de laatste minuut voor het startsein Haha!
en ik heb fjordy zien staan slapen
...en ik ben vast wel meer mensen tegen het lijf gelopen maar dat weet ik zo niet Tong uitsteken

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:35

Haha ik had jou ook nog gezien in de kantine!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:41

zal dan wel op hetzelfde moment geweest zijn...

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:28

Nou hier volgt dan ook maar een kort verslagje van mij. (Ik was die ene op de die Haflinger in het B-paarden)

Het was eerst nog niet zeker of we wel zouden starten, omdat mijn opa de donderdag ervoor overleden is. Ik heb toen maar besloten toch te starten en aan te zien hoe het dressuur en springen ging. Wanneer ik dan mijn volle aandacht erbij zou kunnen houden, zou ik de cross in gaan.

De dressuur ging goed, ik heb altijd met het lichtrijden dat ik hem niet lekker eraan kan houden en dat hij dan teveel op de voorhand loopt. Voor het B was het ruim voldoende, maar voor mijn gevoel liep hij niet helemaal lekker zoals hij altijd in het Z loopt. Het resulteerde in 207 punten! (de nummer 2 had 183, dus ik had een ruime buffer opgebouwd ten opzichte van mijn tegenstanders)

Vervolgens het springen, een net foutloos parcours binnen de tijd, maar wel 3 galopsprongen in de dubbel Clown daar ligt mijn handicap een beetje.
Toch besloten de cross in te gaan.
Deze ging echt super en heb er super van genoten, op hindernis drie twijfelde ze iets, maar nadat ik haar iets met het spoortje bijgeprikt had, toch foutloos gesprongen. Het hele parcours ben ik ook foutloos rond gekomen. Wel een minuut te langszaam, maar ik ging voor safe. Voor de stijl had ik van de ene jury 5, 5 ,4 en van de andere 6, 6, 7 (kan ik me iets beter in vinden)
Door de 25,6 strafpunten van de tijd en de lage stijlpunten van de eerste jury ben ik uiteindelijk 4e geworden (van de 10 die in mijn dresuurring startten)

Mag dus dik tevreden zijn op mijn Haffie!

Heeft er iemand toevallig nog foto's van mij gemaakt?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:31

Netjes hoor Mjoor!
Maar volgens mij hebben de stijlpunten geen invloed op je plaatsing hoor.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:35

Gefeliciteerd Mjoor!

De stijlpunten hebben inderdaad geen invloed op de plaatsing, alleen op het feit of je winstpunten krijgt of niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:44

vera_pino schreef:
verder heb ik rowo van start zien gaan en horen mopperen over de laatste minuut voor het startsein Haha!

Meneer de starter mopperde op mij..... soms is die man wel chaggie!

@ mjoor; dan heb ik jou gezien in de cross. K zag j op hindernis 5 en 6 Haha!
Laatst bijgewerkt door rowo op 08-04-08 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:48

aah, ik heb je gezien Mjoor!
Super goed van je! Knipoog
Bij het inspringen zag ik je 1 keer even stuntelen (oxer) en ik dacht, kan ie het wel?
Maar toen je het springparcours inging verdwenen mijn gedachten als sneeuw voor de zon, je haf kan super springen, respect dat je m zo netjes reed ook dmv de ondergrond, respect! OK dan!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:57

Wat deed je dan niet goed Mandy?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:59

TeeGee schreef:

Ik had gevraagd of hij aan wou geven als ik nog een minuut had (had horloge op 5.17 ingesteld). Dat vroeg ik al toen ik aan kwam stappen, voor ik daar los gesprongen had. Hij zei toen dat ik dat later nog een keer moest zeggen. Toen ik werd opgeroepen heb ik het dus niet nog een keer gezegd omdat hij bij de anderen ook aan gaf als ze nog een minuut hadden. Toen die minuut van mij dus voorbij was zei hij ineens nogal geërgerd; Heey jij, je moet wel zeggen he dat ik een minuut aan moet geven. Voor hetzelfde geld vergeet ik het. Naja ik vond het dus niet nodig en zei dat dus en toen deed ie een beetje errug chaggie.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:08

Ja bij mij zei hij het ook wel. Maar je had geen probleem met je horloge dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:27

Ik vond de 2de DA op zondag niet zo vriendelijk, wilde mijn paard eerder aanbieden. Ik had niet hard gereden, ze kwam zelfs droog over de finish Clown . Maakte hij een behoorlijk probleem van. Moest ik op een volte 15 meter draven, vond ie der stijf en der hartslag was 72, maar dat veranderde hij naar 78. Beetje raar..........

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:04

GvdT schreef:
Ik vond de 2de DA op zondag niet zo vriendelijk, wilde mijn paard eerder aanbieden. Ik had niet hard gereden, ze kwam zelfs droog over de finish Clown . Maakte hij een behoorlijk probleem van. Moest ik op een volte 15 meter draven, vond ie der stijf en der hartslag was 72, maar dat veranderde hij naar 78. Beetje raar..........

Een volte? Verward Goh wat raar zeg, net of ie een reden wou zoeken om af te keuren.

Ik heb haar ook na 5 minuten aangeboden, normaal stap ik altijd 10 minuten maar ze was ook droog en totaal geen hoge ademhaling Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:16

Dat gevoel hadden wij ook. De DA na het springen was wel een hele aardige man, ze had de laagste hartslag van de dag zei hij. Iets van 44 of 48. Ze stond ook gewoon op rust Clown

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:24

rowo schreef:
TeeGee schreef:

Ik had gevraagd of hij aan wou geven als ik nog een minuut had (had horloge op 5.17 ingesteld). Dat vroeg ik al toen ik aan kwam stappen, voor ik daar los gesprongen had. Hij zei toen dat ik dat later nog een keer moest zeggen. Toen ik werd opgeroepen heb ik het dus niet nog een keer gezegd omdat hij bij de anderen ook aan gaf als ze nog een minuut hadden. Toen die minuut van mij dus voorbij was zei hij ineens nogal geërgerd; Heey jij, je moet wel zeggen he dat ik een minuut aan moet geven. Voor hetzelfde geld vergeet ik het. Naja ik vond het dus niet nodig en zei dat dus en toen deed ie een beetje errug chaggie.

klopt! hij maakte er wel een punt van toen je vertrokken was had hij het er nog over maar goed je ging flitsend van start!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:25

Estelle had ook 44 voro de cross zei hij Bloos!
Dat kan echt noooit volgens mij!! Normaal heeft ze iets in de 80.

Die man bij de start was ik ook even niet zo blij mee!!
Voor Michael waren er 2 niet. Toen dacht ik dat de tijd toch wel een keer om moest zijn, dus ik naar hem toe lopen. Vraag hoelang Michael nog heeft. Ja ja ik roep wel hoor! Zegt hij, start gewoon om 11.44 uur, eigen tijd. Dus ik kijk op de klok, en sjees weg!! Was het 11.43! Boos!
Dus Michael kwam al snel, zegt hij ja je mag NU weg. Uiteindelijk ging hij nog 3 sec. te laat weg, viel nog meer. Maar wat een knuppel, sorry hoor.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:33

Leuk om al die enthousiaste verslagen te lezen!

Mijn eerste cross van dit seizoen ging ook erg lekker!

Dressuur 186 punten, was ondanks dat ze wat schrikkerig was van vogels in de bosjes toch wel tevreden.
Springen 3 balkjes, was haar eventjes kwijt halverwege het parcours. Madam was een beetje overenthousiast in het parcours...
Daarna de cross in.
Ze voelde echt direct geweldig fijn aan. Had de hele rit een superfijn ritme te pakken. Onderweg heerlijk genoten van het mooie parcours en mijn ontzettend vrolijke paard Haha! !
Foutloos gefinisht en weer 2 winstpuntjes rijker.

Ik heb totaal niet op de klok gelet, maar gewoon lekker op gevoel gereden. Waren maar 37 sec buiten de optimale tijd..
Uiteindelijk nog 8e geworden.

Dit was nog maar de derde L-cross, maar Tara pakt het echt lekker aan!
Op naar Maarsbergen! Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:01

TeeGee schreef:
Ja bij mij zei hij het ook wel. Maar je had geen probleem met je horloge dan?

Nee helemaal niet. Maar k zet um liever een minuut eerder aan. Dan hoef ik iig niet EN te starten EN het horloge aan te zetten.

@ GvdT: jeetje wat raar zeg van de DA. Heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Het meisje wat mij zaterdag na de cross controleerde doe dat veel vaker en nog nooit problemen mee gehad (heeft wel 2x pino afgekeurd; terecht!).
Calyp had vorig jaar zowel voor als na de cross 48. Nu was het 56 *LOL*

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:58

Meneer de starter mopperde op mij..... soms is die man wel chaggie!

Ik vond hem ook een chagerijnig.Vroeg me al af hoe zijn humeur de dag ervoor was toen de zon niet scheen?Het paard van Robin wil niet stil staan en komt gevaarlijk omhoog en maait dan met zijn voorbenen.Dus zij stapte rustig in het starthok moest ze stil staan van hem want dat was verplicht.
Ik zei meneer dat is een gevaar voor U en de ruiter.Had die niks mee te maken.Ben er maar niet op in gegaan en Robin ging gewoon door met stappen de laatste sec. probeerde ze stil te staan.
Venetië kwam de lucht in en Robin kon toen gelijk weg galopperen.Riep die nog zie je wel dat die kan stil staan.De man moet zijn regels even nalezen in het regelement.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:04

MelanieB schreef:
aah, ik heb je gezien Mjoor!
Super goed van je! Knipoog
Bij het inspringen zag ik je 1 keer even stuntelen (oxer) en ik dacht, kan ie het wel?
Maar toen je het springparcours inging verdwenen mijn gedachten als sneeuw voor de zon, je haf kan super springen, respect dat je m zo netjes reed ook dmv de ondergrond, respect! OK dan!

Ja, pff.. inspringen ging niet bepaald goed, grond was daar ook wel heel slecht (kan ook niet anders na zulke weersomstandigheden) maar in het parcours en cross ging ze super! Haha!

oké die stijlpunten maken dus weinig uit, gelukkig maar Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:06

heey majorie, toch knap gedaan hoor, vooral met een haflinger! Dat zal wel niet altijd meevallen tussen de paarden!