[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:44

rowo schreef:
@ MJ: rijd je s winters nog gewone dressuur en springconcoursen?

Anders ging ik in de winter nog wel eens springen maar mijn wedstrijddip was zo diep geworden dat ik deze winter gewoon even helemaal geen wedstrijden rij en dat bevalt wel, het rijden gaat lekker momenteel!

Ik weet nu niet zo goed wat ik in het voorjaar zal doen, een paar crossen of nog wat langer doortrainen. Dressuur en springen zal ik denk niet zo snel meer doen. Echt ver kom ik toch niet, en wedstrijden voor het wedstrijdrijden op zich vind ik met dressuur en springen niet echt zo leuk meer

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:55

Ook niet als je eens een keer een oefenparcoursje doet, of bij voorbeeld een klasse lager maar dan hc? Meestal kom je die dip weer te boven door juist wat vaker te gaan, zo was het bij mij iig altijd. Ik ging dan gwoon een stap terug.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:03

Zo ben ook weer terug van wedstrijd(dressuur). Heb mijn punten nog niet. Hij liep aardig, maar nog lang niet goed genoeg.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:03

Wat leuk die pups Wuppie! Jammer dat wij al een hond hebben
Goed gedaan toch TG! Jammer van de balkjes, maar zo te horen waren er meer die er last van hadden. Het filmpje ziet er ook goed uit!
Andrea, jammer van je wedstrijd.
Succes vandaag JN
Goed gedaan Loes!

Ik had me vanochtend verslapen Nagelbijten / Gniffelen Blijkbaar had ik mijn wekker niet goed aangezet, dus ik werd wakker gebeld door mijn fietsmaatje op zaterdag naar stal. Ben heel snel opgestaan, en was maar een half uurtje te laat gelukkig. Straks ga ik weer naar stal om Vorstin alvast te vlechten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:24

Zo ik heb alles bijgelezen.

12 strafpunten vind ik nog niet eens zo heel veel als max. Een keer een aantal pechbalkjes en mag je geen cross rijden..

Hopen op goede punten _San_ Knipoog

Net de paarden even gelongeerd. In het begin was het nog wel wat aan het regenen, maar nu is het nog steeds droog. En het zonnetje schijnt zo af en toe ook nog. Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:25

rowo schreef:
Ook niet als je eens een keer een oefenparcoursje doet, of bij voorbeeld een klasse lager maar dan hc? Meestal kom je die dip weer te boven door juist wat vaker te gaan, zo was het bij mij iig altijd. Ik ging dan gwoon een stap terug.

Nou, ik denk ook dat ik de crosswedstrijden wel graag wil blijven doen, maar de andere wedstrijden trekken me ook niet zo erg meer!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:50

ik ben ook weer terug Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:57

miss_jumpy schreef:
Nou, ik denk ook dat ik de crosswedstrijden wel graag wil blijven doen, maar de andere wedstrijden trekken me ook niet zo erg meer!

Dat gevoel heb ik eigenlijk ook wel hoor... Waarschijnlijk wel om andere redenen dan jij, maar vooral dressuurwedstrijden trekt me helemaal niet meer... Terwijl ik wel graag thuis werk aan travers, keertwendingen en galopwissels...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:42

Loes_Joery schreef:
peanutbutter schreef:
Loes: Hoe was het trouwens gegaan in Roosendaal?
Ja, goed! Ik had er niks van verwacht. Aangezien het de 1e keer was enzo. Maar in het basisparcours foutloos, en ik reed echt naar de laatste hindernis van: als ik hier een balk hebt maakt het niet uit want ik mag crossen Schijnheilig haha! En in de barrage een balk, op hindernis 4 (die oxer uit de hoek, van het basisparcours) ze zat na 3 overkruist dus nam der terug maar miste toen net wat tempo en ritme voor die hindernis, maar verder heel fijn! Haha! We gaan het komende donderdag in Hulten weer eens proberen! Tong uitsteken
Hoe was het bij jou nog gegaan?! Heb je helemaal niet gezien..

Zo maar alvast tuig poetsen, is dat in ieder geval al gedaan voor straks! Tong uitsteken

Ik heb jou ook niet gezien Clown . Bij mij ging het wel redelijk. Met 1 had ik 2 balken geloof ik en met de ander had ik vreselijk pech. Ik wou aanrijden voor de dubbel, kwam de ruiter voor mij de ring in en stond voor de hindernis, waardoor ik een volte moest rijden. Werd als stop aangerekent natuurlijk.
Ik ben donderdag ook in Hulten. 1 in de B en de ander in de L.

Ik heb trouwens een lekker dagje achter de rug. Was wezen springen met Little Stuart en Hetje. Stuart was 2x foutloos en 1e in eerste parcours (was als enige van de 20 foutloos) en in het 2de parcurs was ik 3de geworden.
Met Hetje had ik voor het eerst L gesprongen en in het eerste parcours had ik 1 balk en in het 2de ging hetje eigenlijk heel simpel foutloos. Was 2 fasen en had niet hard gereden, dus geen prijs.
Ben blij met hoe dat hij het doet. Heb hem begin december voor het eerst B gestart met springen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:54

Wat balen PB.. Leuk mensen die voor de hindernis gaan staan. Boos!

Wel netjes van je prijs zeg!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:27

pb: wat erg dat dat gebeurd, balen zeg!

sanne: nou hopen dat het genoeg punten zijn

ik ben net vrij van het werk, zo even eten en dan richting stal, vlechten en wassen

over de andere wedstrijden, ik spring bijna nooit, moet eerst meer werken aan vertrouwen enz. ( met crossen geen last van)
dressuurwedstrijd rijd ik wel veel, wil toch kijken hoever ik kan komen en aangezien ik bijna Z1 mag starten rijden we nog lekker wedstrijden

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:27

kimdepim schreef:
Andrea: Oeps, daar gaat je planning Nagelbijten / Gniffelen.

Vief: wat leuk Haha!. Succes Knipoog.

Jetske en haar moeder waren hier net bij Amaretto kijken :D.

we zijn net weer thuis Dromen

Lovers we lijken op elkaar, mijn haar zit net zo slecht Clown
Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:40

Fijn dat je zo lekker gereden hebt PB! Nog gefeliciteerd met je 3e prijs Lachen

Jetske: Lieve foto! Was Amaretto blij je te zien?

Binnenrijden ging goed Haha! Ze vond het wel spannend en keek haar ogen uit toen ze uit de trailer stapte Wow! Vooral de stapmolen vond ze erg raar! Maar behalve dat ze in het begin vrij druk was met rijden heeft ze zich heel goed gedragen. Lief met opstappen en heb haar na de tijd alleen afgezadeld en ze bleef mooi rustig los staan Lachen
Reden nog anderen in de bak en ze vond het wel gek als er plotseling een paard door de schuifdeur naar binnen kwam. Is ze zo met vanalles bezig dat ze het pas op het laatst merkt en toen sprong van schrik met 4 benen de lucht in Clown Mooi rustig op het laatst, lief naar de andere paardjes toe en zelfs nog een sprongetje gemaakt. Stond een in-uitje van 3 kruisjes waar iemand overheen aan het springen was en Wol vond het wel erg interessant. Begon spontaan mee te huppelen. Mijn vader had de eerste en laatste balk op de grond gelegd en ze ging er zo overheen. Merkte gewoon dat ze het heel leuk vond! Heel hoog over de balkjes en een beheerste huppel over het kruisje. Heel lang uitgestapt en toen weer naar huis. Brave Wol Ja

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:41

mooi dat het zo goed ging vief Haha! ze is echt braaf he

ik ga eten en dan naar stal Doei!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:44

Eetze!

Ja ze is echt braaf. Als je maar rustig blijft en haar de tijd geeft om het even te bevatten en
te kalmeren dan is ze zo weer op haar gemak Ja

Ga me zo even omkleden en wat eten, flinke trek gekregen Vork
Vanavond met een stel bokkers Gooische Vrouwen kijken en dan op stap Haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:44

fijn dat ze het zo goed doet vief Haha!
Amaretto dacht alleen maar: eten?! Wow!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:47

fijn dat het goed ging vief...

was je blij amaretto weer te zien?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:51

Jetske! Lachen
Ik zag dat je ook naar het SGW pony's instructieweek ging? ik (waarschijnlijk) ook Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:52

viefdepief schreef:

Met mn 1ste prijs was ik nog veel blijer Haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:53

leuk! ik weet het trouwens ook nog niet zeker, want officieel zit ik dan nog op school. dus mijn moeder moet nog een mooie brief gaan schrijven waarom ik écht naar die week moet gaan Vork

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:59

peanutbutter schreef:
viefdepief schreef:

Met mn 1ste prijs was ik nog veel blijer Haha!

Kan ik me voorstellen, sorry Clown

Wat tof dat jullie op kamp gaan Jitske en Melanie!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:05

Zo heb ook alles weer klaar.
@Vief: Fijn dat Wolletje zo braaf was!
@PB: Gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten.
@Jetske: Lieve foto van jou en Amaretto.

Vandaag dus weer gesprongen met Jipje. Mijn gevoel was fijner als de vorige keer maar het aantal strafpunten denk ik niet Bloos 1 keer een stop op de 2e van de dubbel, maar paste ook van geen kant. Daarna weer mooi verder. Onderweg geloof ik ook nog 2 balken meegenomen. Maar eigenlijk toch wel weer wat vertrouwen gekregen. En wij hebben inderdaad ook 'last' van dubbels die kort uit de hoek zijn gebouwd, dat is ook mijn grootste probleem.
Toen ik thuis kwam Nika nog gereden en net Jipje nog helemaal geschoren. Staat hij er ook weer netjes bij.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:06

Ook hier maar weer even reageren, dan kan ik jullie weer blijven volgen, tenzij jullie natuurlijk weer te hard gaan voor deze bejaarde Haha!

Leuke opening Jenga!

Zag wat wedstrijden met wisselende resultaten voorbijkomen, en een braaf Wolletje van Vief!

Ben zelf vandaag met Marple naar duin geweest. Ze was wel fris, maar niet echt vervelend, beetje huppelig Tong uitsteken En volgens onze paarden zijn er ook eeen heleboel duinkabouters die baasjes niet kunnen zien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:07

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:09

ik ben trouwens meteen wezen shoppen in de divoza in Leek (omdat we toch in de buurt ware Clown )
- nieuw bitje
- nieuwe teugels
- blauw/grijze peesbeschermers
- nieuwe handschoenen
- grijze anky pad (in de uitverkoop van 25% Bloos! )