[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:13

Scum schreef:
Je hebt bij ons bijv. Heldense ruiterdagen. Dan mag je op zaterdag en op zondag starten in dezelfde klasse (zowel dressuur als springen) met hetzelfde paard. Dat is toch eigenlijk hetzelfde?

Dat wou ik eigenlijk ook zeggen. En ik heb wel eens smorgens met het ene paard gestart, s middags met het andere. En de dag erna weer hetzelfde. Waarom zou dat van Nickeltje niet mogen dan? Ze is zelfs de cross nog niet eens in gweest.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:14

SGWuppie schreef:
Dus je kunt gewoon op zaterdag de L rubriek winnen en dan op zondag met hetzelfde paard weer? Wel concurrentievervalsing dan! Of op zaterdag de waterbak gaan oefenen en dan de volgende dag winnen? dat moet ik onthouden dan Knipoog

Ik denk niet dat de vereniging dat toe staat. En er zijn niet super veel cross waar bepaalde klasses op 2 verschillende dagen zijn.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:15

Nee, daar heb je toch geen voordeel bij? Parcours zal weer anders staan en bij dressuur zit er weer een andere jury, net zoals wanneer je 2 proeven rijdt op 1 dag. Nu zijn echter het springparcours en de cross precies hetzelfde!

Dat ze de cross niet in is geweest staat daar los van. Het ging er even om of het wel of niet mag en dat zal niet afhangen van het resultaat in de cross..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:15

rowo schreef:
Ze is zelfs de cross nog niet eens in gweest.

maar dat maakt voor de regels niet uit, die zullen daar geen onderscheid in maken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:16

rowo schreef:
Ik denk niet dat de vereniging dat toe staat. En er zijn niet super veel cross waar bepaalde klasses op 2 verschillende dagen zijn.

Klopt, maar daar gaat het ff niet om Knipoog

Geloof dat Maarsbergen en Gorssel dit jaar ook op 2 dagen waren..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:17

Gorssel iig wel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:18

SGWuppie schreef:
Nee, daar heb je toch geen voordeel bij? Parcours zal weer anders staan en bij dressuur zit er weer een andere jury, net zoals wanneer je 2 proeven rijdt op 1 dag. Nu zijn echter het springparcours en de cross precies hetzelfde!

Dat ze de cross niet in is geweest staat daar los van. Het ging er even om of het wel of niet mag en dat zal niet afhangen van het resultaat in de cross..

Ik had het even over de cross, dus niet over 2 dagen starten op een gewone CH.

Ik weet ook wel dat het niet uitmaakt wat de reglementen betreft of ze wel of niet mee mag doen. Ik denk dat het gewoon mag wat nickeltje heeft gedaan,

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:19

Mijn reactie was op hetgeen Scum zei, maar het ging een beetje hard...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:19

Ik denk dat de crossen die dezelfde klasse twee dagen uitschrijven niet echt stilstaan bij dit vraagstuk?
Zal ook niet voorkomen dat iemand zich vooraf al voor 2 dagen opgeeft denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:23

SGWuppie schreef:
Mijn reactie was op hetgeen Scum zei, maar het ging een beetje hard...

Op de Heldense ruiterdagen staat er dan wel 2 dagen hetzelfde parcours.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:23

Wat betreft de regels voor reguliere wedstrijden> Een paard mag op 1 dag aan maximaal 4 rubrieken mee doen. Dus 2 dressuurproeven en eventueel met een 2e ruiter 2 proeven of 2 dressuur en 2 springrubrieken. Dus je mag ook op 1 dag aan 2 wedstrijden meedoen mits je niet vaker dan 4 x start.
(tenminste zo heb ik het begrepen).

Lielle is volgens mij nu naar ??? Verweggistan ergens voor een weekje voor het werk, dus het zal wel even duren voordat ze je pm leest.

Weet niet hoe het zit met het crossen, maar ik denk dat er wel onderscheid gemaakt wordt of je de 1e dag uitgesloten bent (lees> niet in de cross gestart bent) of dat je de eerste dag wel de wedstrijd uitgereden hebt.

Denk dat de meeste secretariaten van SGW's er niet aan meewerken om een combinatie de volgende dag weer te laten starten (al kan ik me er in dit geval iets bij voorstellen hoor. Knipoog ). Denk niet dat je het ergens voor elkaar zou kunnen krijgen om 2 dagen achter elkaar te kunnen starten in de SGW (even buiten beschouwing latend of het gezond is!!).

Edit... zie dat het hierboven ook genoemd wordt..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:24

miss_jumpy schreef:
Ik denk dat de crossen die dezelfde klasse twee dagen uitschrijven niet echt stilstaan bij dit vraagstuk?
Zal ook niet voorkomen dat iemand zich vooraf al voor 2 dagen opgeeft denk ik.

Voor gewoon dressuur of springen doe ik dat wel eens.... Voor sgw dus absoluut niet. En ik denk dat ook bijna niemand dat zou doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:26

Crosskip schreef:
Wat betreft de regels voor reguliere wedstrijden> Een paard mag op 1 dag aan maximaal 4 rubrieken mee doen. Dus 2 dressuurproeven en eventueel met een 2e ruiter 2 proeven of 2 dressuur en 2 springrubrieken. Dus je mag ook op 1 dag aan 2 wedstrijden meedoen mits je niet vaker dan 4 x start.

Dat mag echt niet. Tenzij je dispensatie hebt van de KNHS. Dat heb ik 1x meegemaakt. In de regio was op dezelfde dag een dressuur en een springselectie (indoor, beide op een andere locatie). En omdat de ruiters er niks aan konden doen dat het per ongeluk zo toegestaan was kreeg zij dispensatie.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:26

Crosskip schreef:

Wij hebben er eens een discussie over gehad op de rijvereniging en dat toen opgezocht.. Toen mocht je niet op 2 verschillende concoursen starten op 1 dag. Met 1 en hetzelfde paard heb ik het dan over. Maar dat is al wel weer een tijd geleden,.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:27

Rowo, zelf zou ik ook nooi 2 dagen achter elkaar een cross rijden hoor.... Als ik zaterdag gewoon gecroccd zou hebben, zou zondag opnieuw starten ook echt niet in me opgekomen zijn. 2 dagen na elkaar vind ik echt veel te veel belasting voor het paard.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:33

Nee... dat weet ik wel Nickeltje! In jou geval heb je niet eens gecrosst dus.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:34

Heb Rob net gebeld. Hij zegt dat het niet mag zoals ik het dit weekend gedaan heb. Gevoelsmatig geeft hij Marieke gelijk...
Dat zou dus betekenen dat mijn punten van zondag niet gelden en ik niet naar Hattem kan...
Ik ga het KNHS maar bellen dan, maar ben wel een beetje bang dat ik dan mn eigen ramen misschien ingooi en ze wijs op punten waar ze anders misschien overheen zouden kijken...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:34

Nickeltje schreef:
Rowo, zelf zou ik ook nooi 2 dagen achter elkaar een cross rijden hoor.... Als ik zaterdag gewoon gecroccd zou hebben, zou zondag opnieuw starten ook echt niet in me opgekomen zijn. 2 dagen na elkaar vind ik echt veel te veel belasting voor het paard.

Ik denk dat we jouw situatie ook allemaal begrijpen hoor!
Ik zou dat ook zo gedaan kunnen hebben!

Alleen denk ik, itt crosskip, dat eventuele regels mbt 2 dagen starten geen
onderscheid maken of je de cross nu wel of niet hebt gestart.
Dus het zou kunnen dat de regels tegen je werken, alhoewel dit natuurlijk echt niet te zwaar is geweest voor jou paard.

Maar er is ook een grote kans dat hier helemaal geen regels voor bestaan!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:35

Nickeltje schreef:
Heb Rob net gebeld. Hij zegt dat het niet mag zoals ik het dit weekend gedaan heb. Gevoelsmatig geeft hij Marieke gelijk...
Dat zou dus betekenen dat mijn punten van zondag niet gelden en ik niet naar Hattem kan...
Ik ga het KNHS maar bellen dan, maar ben wel een beetje bang dat ik dan mn eigen ramen misschien ingooi en ze wijs op punten waar ze anders misschien overheen zouden kijken...

durf je het niet aan om de gok te nemen en gewoon nog even 10 dagen te wachten wat er gebeurd met je inschrijving voor Hattem??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:36

Ja... ik weet dat dus even niet...
Rob vindt dat ik direct moet bellen. En hij wil ook graag weten wat de KNHS er van zegt, dus of ik hem vanmiddag even terug wil bellen...
Ik zit enorm te twijfelen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:37

Dat zou ook nog kunnen. En dat de KNHS het nog ter plekke moet gaan bekijken. Dan hoop ik wel dat het in jouw voordeel uitvalt en dat ze daarna het reglement aanpassen.

Dan zou dit dus ook niet mogen: Chaam heeft altijd het B en LMZ in opeenvolgende weken. Stel je start de eerste week B en de week erna L.

Nick; dan zeg je toch gewoon niet dat jij dat gedaan hebt, maar dat je een vraag hebt over de reglementen en wat wel/niet is toegestaan? Mocht je in overtreding zijn, dan trek je je inschrijving terug. Zoniet, laat je het lekker staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:37

miss_jumpy schreef:
Nickeltje schreef:

durf je het niet aan om de gok te nemen en gewoon nog even 10 dagen te wachten wat er gebeurd met je inschrijving voor Hattem??

Dat had ik misschien ook wel gedaan.... Nog 10 dagen wachten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:38

Scum, wat bedoel jij? Snap je niet helemaal...
En wat vind jij? Nu KNHS bellen, of me van de domme houden en afwachten...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:39

Ik bedoel; Niet zeggen dat jij dit gedaan hebt. Gewoon naar de KNHS bellen met een vraag over de reglementen.

Zo van: goeiemiddag. Ik was net in de reglementen aan het kijken en er is me iets niet duidelijk. Is .... toegestaan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:40

Hm...
Ga ik eens proberen, maar hoop dat ik mezelf dan niet voorbij ga banketstaaf...