ik was idd mee met BerdientJ, ik vond het súper leuk berdien!!!
verder heb ik: xlaus_ / melanieB / amber / julia_romeo gemeet! ik vond het allemaal heel interresant en aangezien ik straks ook mischien wil gaan crossen heeft berdien we wat bijgeleerd en dingen verteld! was heel handig! natuurlijk hebben we ook samen de cross gelopen wat ik ook súper gaaf vond om te zien en heel gezellie en leuk was
iedereen gefeliciteerd met de prijzen en alles
gr!
p.s. ik heb me wel lichtelijk geirriteerd aan deze instelling van vele ruiters: 's ochtends: ach het is alleen om te oefenen en voor de plezier. 's avonds: dat is niet eerlijk en ik had die plaats moeten hebben en blablabla... uiteraard geld dit niet voor iedereen want er waren ook zeker mensen die wel het recht hadden om het te zeggen
nou ik heb nog nooit gecrosst, ook geen training maar m'n moeder zie dat ze zich erin ging verdiepen (voor les) en als ik er klaar voor ben en ze springt fijn, wie weet! ik hoop het
BE_GENTLE: Die "blonde" op die "grote schimmel" die zo uit "de hoogte" was (wat wil je ook met zon groot paard) en waar jij je zo aan geergerd hebt, dat was ik! Ik snap dan ook werkelijk niet waaraan jij je zo geirriteerd hebt? Dat ik mijn paard aanpak op een oefencross?? dat ik hem eens een keer flink straf als hij kaarsrecht omhoog gaat?? Ik ben geen dierenbeul, en ik hou er niet van om mijn paarden onnodig te slaan, maar deze had hij verdiend. Niet dat hij zonodig niet over dat plastic matje wilde, maar omdat hij het te pas en te onpas flikt. Zeker op concour, als hij denkt dat niemand hem wat kan maken. Dat er dan gelijk mensen naar het paard toe komen om te hulp te schieten, dat begrijp ik best, maar ten eerste leert hij daar niets van, en ten tweede is het nog gevaarlijk ook! ik ken het paard denk ik beter dan jij, en je wil echt geen 700kg op je, als je probeert hem aan de hand mee te nemen! Hij mag je dan ook graag op je donder springen.. Ik wil je best van harte uitnodigen om de schimmel eens te komen proberen, dan mag jij (dan ook zonder zweep!) proberen hem een rondje door de bak te rijden (ik zal het makkelijk houden voor je..) eens kijken of je dan nog zo vergevingsgezind bent?? Dit paard gaat door, en wil, door middel van het steigeren wat hij doet, zich achterover laten vallen, zodat jij eronder komt! Lijkt me niet echt verstandig om dit altijd maar goed te vinden of wel?
Jammer dat je je aan mij hebt geirriteerd,niet voor mij, maar voor jezelf. Mischien moet je de volgende keer maar de andere kant op kijken, of jezelf bedenken dat er ook wel bewust gemene paarden rondlopen in deze maatschappij? Ik vindt het in ieder geval niet goed dat mijn paarden steigeren, en zeker niet kaarsrecht omhoog, zoals hij vaker doet, en wil doen. Als je deze niet de baas bent, is hij gevaarlijk. Wel heeft het als resultaat gehad dat hij een prima 0 rondje in de ring liep,(en zeker niet uit angst, want ik hoor de meeste al weer denken) en een prima foutloze cross liep. zal het toch wel ergens goed voor zijn geweest?
Ik rijd dagelijks mijn handelspaarden, en zeker zijn het niet altijd de makkelijkste, maar op deze manier probeer ik wel recht te zetten wat een ander, soms met hun zachtaardige gemuts en angst, erin heeft gereden! Dit komt mischien 1x per jaar voor, dat ik een paard aan MOET pakken, dit paard is met bovenstaand probleem bij mij gekomen, en het is er nu voor 80% uit. Dat bereik je niet met het fluisteren van schatje, poepie, liefje in zijn linkeroor, dat doet hij ook niet bij mij.. en nogmaals, angst is het niet, hij is gewoon TE brutaal. Al met al is het een wereldpaard..
MelanieB: Ik denk dat menig paard niet kan tippen aan de kwaliteiten van jou tinker! Bravo! en super gereden! (ja, die verwaande blonde kan ook nog wel eens aardig zijn!)
Aanpak ?? je paard verrot sloeg ja, je zou het beest nog de littekens in zijn hoofd slaan zo hard was het.. en dat een kwartier lang hmm slecht slecht.. maar ik ga hier mijn woorden niet aan vuil maken.. zo lang ik en vele andere mensen toen die tijd op het terrein wel maar weten hoe je een paard kunt aanpakken zonder deze verrot te slaan.. AMAZONE VAN NIKS !! Onhandelbare paarden moet je met geduld en rust rijden niet uit frustratie en ongeduld van jezelf.. en de eigendunk dat je alles beter kan en wel even laat zien hoe het moet.. en dan na een kwartier slaan schoppen en toestanden toch maar hulp vragen en dat hij zonder kijken en gek doen er zo over heen loopt.. ?? hmm had hem toch een kwartier minder klappen gekost als je gelijk zo wijs was geweest.. geloof me vele mensen vonden jou de ergste persoon daar op het concours.. echt een die dacht dat ze alles was en wel even liet zien hoe alles moest.. AHUM met dat slaan liet je natuurlijk wel blijken dat je de SLECHTSTE amazone van de hele dag was..
P.s: zoals je kon lezen hier waren meer mensen die jou kunsten maar waardeloos vonden..
zucht............ ik zal jullie allemaal even het verhaal uit de doeken doen, want volgens mij gaat dit topic niet meer over Cross Huissen maar over mij! Ik zat op mijn EIGEN schimmel, niet op die van een ander Ik ben NIET verwaand Ik heb mijn paard NIET mishandeld maar gecorrigeerd (je moest eens weten hoeveel mensen botbreuken op hebben gelopen op dit paard)
Ik TRAIN paarden, ik mishandel of weet ik wat allemaal nog meer ze niet! Heb jarenlange ervaring, ook in mijn eigen spring/trainingsstal, dus ik weet echt wel wat ik doe... deze had hij nodig. Ik vindt het abnormaler om hem niet aan te pakken, en hem straks het te zien doen bij een ander, die er NIET op verdacht is dat hij het doet.
dus mensen, ik wil jullie allemaal wel op de koffie uitnodigen, maar zeg niet dat ik een dierenbeul ben, want dat ben ik in de verste verte niet, mischien dat dat zo over is gekomen bij jullie op dat moment, maar mischien moet je je dan ook eens afvragen, als je ook zo snel kan oordelen over mij, wat er mis kan zijn met het paard.
verder vond ik het een geslaagde cross, de schimmel van " de vriendin" liep een foutloos parcour (wat ie voor het eerst deed) en een cross met 1 fout op het water. Mijn eigen schimmel "het hete hangijzer" zal ik maar zeggen, liep een foutloos parcour en een foutloze cross (dat crossen deed ie ook voor het eerst) dus ja, ik ben tevreden...
Bij deze een laatste verzoek om dergelijke discussies per PB uit te spreken en niet openbaar op Bokt. Het zou jammer zijn om dit topic op slot te zetten. Er zijn ook mensen die wel gezellig willen nabespreken.
BE_GENTLE wees een "Gentle" en doe dit lekker via PB, zoals ik ook doe naar jou toe?
Haha uhmm stuurde jij je 1e geplaatste bericht HIER niet net ook via pm naar mij, heel goed dus doe zelf ook even GENTLE en had hier eerder aan gedacht.. maar wacht ?? je denkt niet zo snel na pas als je iets gedaan heb wat niet hoort.. komt me dat bekent voor..