[SGW] SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:23

Je houdt ons wel in spanning Wollie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:24

Sim, ik kan jouw foto's niet zien.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:25

Ik heb trouwens het springparcours samen met Bitwise gelopen. En daar maakte ik een lekkere blonde opmerking… Blond

We mochten het parcours lopen terwijl er gesprongen werd, dus gewoon even goed opletten dat je niemand in de weg loopt.

Op een gegeven moment zeg ik tegen bitwise:

“deze gaat wel erg netjes! Ik vind dat er veel crossruiters zijn die (en dan ben ik zelf nog het mooiste voorbeeld Schijnheilig ) min of meer in de crossmodus door het springparcours gaan. Zo van, gas erop zodat ie niet kan stoppen en dan maar hopen dat de palen blijven liggen…

Maar deze gaat echt mooi gecontroleerd.”

Reactie Bitwise: “dat mag ook wel dat deze netjes gaat, dit is Albert Voorn….”

Ehhhhhhh Lips are sealed

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:27

Leuke foto Sim!

Zouden de uitslagen nog op startlijsten.nl komen? Ben echt benieuwd naar mn tijd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:29

Haha! Die is wel leuk MJ! Albert heeft volgens mij ook een nette dressuurproef neergezet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:30

Scum schreef:
Haha! Die is wel leuk MJ! Albert heeft volgens mij ook een nette dressuurproef neergezet.

ja dat geloof ik wel. Als je zo goed kan springen dan moet je wel veel feeling hebben voor paardrijden en mag die dressuurproef ook geen probleem zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:31

MJ, exact hetzelfde zei de ringmeester in W'werf Knipoog En toen ik hetzelfde zei als Bitwise had hij nog geen idee wie dat dan was *LOL*

Heb veel leuke foto's gezien Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:32

TeeGee schreef:
Leuke foto Sim!

Zouden de uitslagen nog op startlijsten.nl komen? Ben echt benieuwd naar mn tijd.

Ik ben ook benieuwd!
Dit staat op http://www.eventingsport.com:

Mooie wedstrijd in Gorssel -3 september
Het wedstrijd weekend op Semper Fidelis in Gorssel is prachtig verlopen. De hoge klassen hadden zaterdag veel moeite met de watercombinatie, maar verder verliep de cross zonder problemen. Uitslagen volgen zsm.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:32

Lielle schreef:
MJ, exact hetzelfde zei de ringmeester in W'werf Knipoog En toen ik hetzelfde zei als Bitwise had hij nog geen idee wie dat dan was *LOL*

Heb veel leuke foto's gezien Ja

haha, dan ben ik toch nog iets beter op de hoogte gelukkig!
Maar toch fijn dat je als olympisch reservekampioen opvalt tijdens crosswedstrijden!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:41

Ik dacht al dat ik zn naam hoorde tijdens het verkennen zaterdag, maar ging er vanuit dat ik het verkeerd had verstaan.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:41

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten! Ik lees veel positieve berichten hier! OK dan!
MJ: Wat goed dat jij en Os weer op de goede weg zijn! Met de influisteringen van Oro moet het goedkomen... Ja

Tezz en ik gingen gisteren voor het eerst met zijn tweetjes naar een SGW, best spannend!
Eerst de cross gefietst, wat een eind zeg, 3500m Wow! ! Ik wist niet eens dat dat mocht in het L.... Weinig problemen gezien, wel lang nagedacht bij de molenwiek. uiteindelijk besloten om gewoon in een rechte lijn een dubbelsprong op 1 galopsprong te rijden.
Opgezadeld voor de dressuur, toen ging het regenen. En het stopte pas toen ik weer terug was bij de trailer, kletsnat dus Zij zijn groot en ik is klein! . Niet fijn gedressuurd, hij was te sterk en had geen fijne aanleuning. Toch gedeeld derde (samen met Ibonn en achter Renske Haha! ).
Springen ging super fijn. Tot 6 sprong hij uit het boekje. Op 6 keek hij wat waardoor ik begon te prullen en een misafstand had op 7 en te hard inkwam op 8ab. Gelukkig heb ik een braaf paard dat me redde en waren we foutloos!
Toen de cross. Ollie pakte meteen fijn aan. Op 5 (op-af) twijfelde hij even voor hij er af sprong en daar kreeg ik een weigering voor. Verder echt heerlijk gereden en 4 sec buiten de tijd. (was derde geweest als ze die twijfel niet als weigering gerekend hadden...)

Eindelijk Reeskees gemeet! Rowo en TeeGee heb ik zien starten en LZ heb van een afstandje bij de start gezien. En het was heel gezellig met Nickeltje en d'r paps! (complimenten voor de cake-bakker!!) Top dagje!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:44

Jammer dat het een weigering werd Wollie. Bij ons was het de hele dag droog gisteren. Balen dat het dan toch geregend heeft in Gorssel!

Nu ben ik ook heel benieuwd hoe het met Ingrid ging!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:54

Komt mijn verslagje ook nog eens, bij het opstaan voelde ik me al niet lekker en dat is de hele dag gebleven dus voelde me gisterenavond als een zombie en had de puf niet meer om te Bokken.

Dresuur ging aardig, beetje op de kop en sloom maar geen fouten, resultaat 211 ptn en een gedeelde 3e plaats. Ring 11 werd idd hoog gepunt, JvB stond 1e met 213.

Na de dressuur meteen de cross gelopen en geen gek moeilijke dingen gezien. Pas bij de molenwiek werd het effe interessant maar al gauw beslist dat ik deze rechtdoor op het uiterste rechtse deel vna de bomen zou nemen alsof het 2 punten waren. Alleen wanneer me niet goed zou voelen of als er eerder al iets misgelopen zou zijn, zou ik daar keizen voor een lus van A naar B.
Na het crosslopen was ik nog ellendiger en hebben Ruud en ik even de ogen dichtgemaakt. Heb wel een half uur zittend geslapen.

Springen ging mis, kreeg geen afstand op oxer 7 waardoor Plato stopte. Was niet erg ware het niet dat hij struikelde over de grondbalk en door de knieen zakte waardoor ik naar voren schoof en in de hals terecht kwam. Terug in het zadel lukte niet dus wilde ik afstappen maar landde met mijn voet op diezelfde grondbalk en kwakte door naar de grond met mijn linkerbil op die verd*mde grondbalk.
Opgestapt en parcours verder foutloos afgemaakt. Van pech gesproken Boos!

Bij de start van de cross was ik weer vreselijk zenuwachtig maar toen we weg waren en de flinke oxer (hindernis2) gesprongen haden, waren we gelanceerd. Heb van hindernis 3 (wagen) en 5(op-af) weinig gezien. Bij hindernis 6 kwam ik ook iets te hard aan en hij trok naar het puntje van de Z, kon hem nog net op tijd naar de L-hindernis trekken die hij met een mega sprong nam Haha!
Volle galop door het water en lekker over de hindernissen op de wei.
Alles goed tot aan het spoor, lekker voorwaarts kunnen blijven rijden en ben pas gaan zitten toen ik het weiland van de molenwiek opdraaide, even uitgerust en toen rechte lijn naar de hindernis gereden. Kwam wat dicht onder de eerste waardoor ik mijn teugels wat langer liet maar Plato nam zonder hulp van mij 1 mooie galopsprong en vloeiend over B. Na de hindernis heb ik hem flink beloond want hij had er ook zo naast kunnen springen, ik had te lange teugels om dat te voorkomen.
Verder geen problemen meer en foutloos gecrosst.
Vond de armen vna de molenwiek zelfs fijner springen dan de V op 9ab, deze stond voor ons aand e krappe kant.
Ik heb geen idee van mijn tijd maar het was wel snel want Plato had na 10min nog een ademhaling van over de 100 maar wel een hartslag van 68. DA keurde hem goed en zei dat hij wat hyperventileerde om z'n warmte kwijt te kunnen.
Vond het eigenlijk wel zielig, want ik had hem voor ons doen heel hard laten gaan. Na 20minuten was hij wel weer helemaal op adem.

We hebben niet op de uitslag gewacht omdat ik me ellendig voelde en wilde slapen dus ik weet geen uitslag en geen tijden.

SGWollie: heb je misschien een idee hoeveelste ik nog stond?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:56

jammer van je 'weigering' Wollie, en dat na Het Dak Verdrietig Maar goed gedaan, jullie gaan lekker Ja

Ibonn, fijn dat je zo'n goede rit hebt gehad, dat had je zeker verdiend! En die val is wel erg sneu Verdrietig

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:59

Citaat:
jammer van je 'weigering' Wollie, en dat na Het Dak

Misschien wel dankzij het Dak, Wollie's paard dacht "Eerst eens even kijken waar ik hier naar beneden moet want de vorige keer moest van een huis naar beneden springen" Haha!

Val was idd zonde want 4 of 12 sptafpunten maakt best veel uit en zonder de struikeling was ik er echt niet afgeschoven Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 10:20

Toch knap dat je de cross zo hebt uitgereden ondanks dat je je niet goed voelde.
Balen van het springparcours.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:30

Toch nog iemand die mij heeft gezien SGWollie!! Zag het er nog een beetje uit?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:48

Wel fijn dat de cross toch goed ging Ingrid! En die molenwiek was best vervelend, braaf van Plato dat ie m toch helmaal netjes sprong. Voor de M stond ie echt vervelend... Hoop dat ie er volgend jaar niet meer in staat..... Goed van jou dat je toch nog zo netjes de cross hebt gereden hoor! Ik heb vrijdag maar wat Dextro's en sportdrankjes gekocht om eventuele energy dips te voorkomen Knipoog heb gelukkig nergens last van gehad (behalve spierpijn dan Clown )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:50

@Eventinggek: zelfs een echte crosser heeft dus spierpijn na een cross?

Ik heb je trouwens ook door de waterbak zien gaan, stond bij Mandy. Gaaf hoor!

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:01

Is er iemand nog bij de prijsuitreiking van de B paarden geweest?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:02

Heb nu wel spierpijn, begon in mijn linkerbil maar nu doen mijn heupen ook mee. In en uit mijn stoel is ietwat pijnlijk Haha!

Doordat hij gisteren zelf zo hard liep en niet zo zwaar op mijn teugels hing, heb ik helemaal geen spierpijn in mijn rug. Die tip van Gerrit dat hij hoger moet lopen met zijn hoofd heeft dus wel geholpen.

Heb gisteren Sabine en Gerrit nog gesproken en ze zitten allebei in de lappenmand. Sabine gaat overmorgen onder het mes en Gerrit heeft het in de rug.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 11:03

En Ma Franken mag zeker verpleegster spelen Haha!
Arme Sabine en arme Gerrit.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:12

Zo te lezen zijn er veel prijzen weggepikt door bokkers! Goed bezig zo !! Haha!

Sjaan: leuk dat je in de Stentor staat, ben benieuwd naar het artikel!!

TG: Ik heb ook spierpijn, maar alleen in m'n linkerkuit Clown

Oja, en ik heb ook nog wat fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:14

Coby sukkelt zelf al jaren met haar heup dus het is daar nu bijna een verpleeghuis Haha! Heb ze dus maar allemaal veel beterschap gewenst.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:15

Nou hier kort mijn verslagje.
Dressuur ging wel lekker, geen fouten, stond 6de met 192 punten, netjes dus.
Springen is altijd een probleem dus echt aan gewerkt met als resultaat: FOUTLOOS. Ze sprong echt goed.
Cross in. Ik moest van Rob brutaal rijden zodat ze niet elke keer terugpast bij een sprong. In ht begin ging het goed, alleen ik reed zo brutaal dat ik me vergiste in het bochtje bij hindernis 6, met gevolg dat ik er naast ging, even opnieuw aangereden en verder geen problemen gehad. Molenwiek mooi op 1 galopsprong rechtdoor genomen, ging zonder problemen. Einduitslag weet ik niet, maar hoorde zo rond de 10de plaats, dus nog heel netjes.