[SGW] SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:30

Dat laatste is natuurlijk niet waar en dat staat er ook niet Knipoog

Ook een sgw paard moet los door het lijf bewegen, maar je hoeft niet de spectaculaire bewegingen te verwachten die een echt dressuurpaard wel heeft.

Citaat:
Een S.G.W. paard dat aan de teugel is, zich in evenwicht en regelmatig in de drie gangen met hun onderscheiden tempi beweegt en zonder spanningen overgangen kan maken, zou cijfers van 7 en daarboven moeten krijgen.

Hier gaat het om, en een paard kan nooit correct aan de teugel gaan als hij niet los door het lijf is.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:31

Misschien bij de andere klasses Scum? Ik heb alleen het Z gezien. 's ochtends kregen de juryleden al een "waarschuwing" dat er vorig jaar té veel spreiding in de punten zaten.

Overigens werd er bij 1 iemand af en toe op de punten afgestrafd omdat hij ons een half uur had laten zitten om op zijn eigen tijd te starten, terwij we hem al meer dan een uur bezig zagen Nagelbijten / Gniffelen

@Lielle: we hebben er genoeg gezien waarbij spanning was, of t.d.h waren...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:34

laat maar casper, ik geloof niet dat we elkaar gaan begrijpen.

Scum, die fotograaf binnen was niet van evenementenfoto.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:38

casperrr schreef:
Overigens werd er bij 1 iemand af en toe op de punten afgestrafd omdat hij ons een half uur had laten zitten om op zijn eigen tijd te starten, terwij we hem al meer dan een uur bezig zagen Nagelbijten / Gniffelen

Dat vind ik dus niet kunnen. Er moet gejureerd worden naar hetgeen de ruiter/amazone in de ring laat zien.
Iemand afstraffen omdat hij op zijn eigen tijd wil starten is imo belachelijk! Je hebt er recht op om op je eigen tijd te starten, ook al ben je al een uur aan het losrijden. Misschien had dat paard dat uur wel nodig.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:42

SGWukkie, ik vroeg me al af waar jou verslag bleef Tong uitsteken
Netjes gereden hoor!
Wel jammer van de tijdfouten, maar in Ede dan maar het gas erop!
Daar kan het tenminste Lachen

Casper: je moet ook wel bedenken dat de paarden die SGW lopen vaak heel andere paarden zijn dan echte dressuurpaarden.
Ze hebben vaak meer temperament, en heel andere bewegingen.
Vaak weten de paarden ook al dat ze gaan crossen, en worden dan wat heter of meer gespannen.
Dit is natuurlijk niet van toepassing op alle paarden, er lopen ook paarden rond met minder temperament.

Lielle: de proef voor de Z pony's vind ik ongeveer een M1 proef.
Er zit schouderbinnenwaarts in en een eenvoudige galopwissel.
Tenminste, dat was de proef die ik in 2005 reed.
Geloof niet dat hij heel veel veranderd is.

Ik vind té veel spreiding in punten belachelijk!
De dressuur moet natuurlijk niet de einduitslag worden.
Als iemand bijvoorbeeld zo dik bovenaan staat dat hij/zij zelf met een hoop fouten in de cross of het springparcours nog kan winnen, vind ik niet fair.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:47

Simmie, daar ben ik het helemaal mee eens!
Als jij volgens de startlijst om 10 uur moet dressuuren, en een uur nodig hebt om los te rijden, en er dus 9 uur op zit, vind ik niet dat je maar om half 10 moet starten omdat het inloopt.
Dat is een fout van de organisatie/jury/uitvallers of wat dan ook, maar niet de jouwe!
De jury heeft geluk als iemand al de ring in wil omdat hij/zij klaar is, maar kan het niet afdwingen vind ik.
En het is al helemaal zwaar belachelijk om hem/haar daar op af te straffen!!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:48

AnneMieKe_89 schreef:
Vaak weten de paarden ook al dat ze gaan crossen, en worden dan wat heter of meer gespannen.

Online gaat helemaal over de rode als hij tijdens de dressuur iemand in de cross voorbij ziet komen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:48

AnneMieKe_89 schreef:
Ik vind té veel spreiding in punten belachelijk!
De dressuur moet natuurlijk niet de einduitslag worden.

Mee eens. Natuurlijk moet het geen dressuurwedstrijd worden (wat het nu in de B wel een beetje was). Maar teveel spreiding? Natuurlijk moet er wel veel spreiding gemaakt worden in de punten!

En ik ben het ook eens met Sim. Je hebt recht om op je toegewezen tijd te starten. En als jij een uur de tijd nodig hebt om los te rijden ben je er dus mooi op tijd op gaan zitten. En dan heb je dat uur ws. ook nodig. Je mag iemand niet daarop gaan afstraffen.
Het is wat anders als je (zoals op een gewone dressuur wedstrijd vaak gebeurt) alleen een startnummer krijgt en geen tijd. Dan moet je gewoon zorgen dat je op tijd aanwezig bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:52

o ja, ik heb trouwens een aantal dressuurcoupons meegenomen van zaterdag, als iemand ze nog wil hebben, gooi ik ze wel op de bus.

Marieke Laseur (Sim)
Nelis
sgwukkie
MJ
madelene

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:54

Wat goed!
Ik had er zaterdag even geen interesse meer in Bloos
Misschien wil je hem anders gewoon bewaren tot de volgende wedstrijd? Ben je in HM?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:55

Ja, ik kom naar HM. Maar op de bus doen is ook gene probleem.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:04

Mag ik dan tussendoor uit pure belangstelling nog even vragen hoe de punten van springen/crossen/dressuur zich tot elkaar verhouden? Ik had al begrepen (of denk begrepen te hebben) dat er gewerkt wordt met strafpunten; op alle onderdelen zijn strafpunten te halen en degene met de minste in totaal wint.
Ik las net dat een punt in de dressuur een seconde in de cross is. Maar verder? Hoeveel is een balk of weigering in de springring, en worden hindernisfouten allemaal omgerekend in tijd of worden die ook op een andere manier "verrekend"?
(ik hoefde alleen braaf door te geven dat iedereen er netjes overheen was en heb ook eerlijk gezegd helemaal niet meer verder gevraagd...)

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:08

Een balk of weigering in het springen is net als normaal 4 strafpunten.
Een weigering in de cross is 20 strafpunten.
Een 2e weigering op dezelfde hindernis is 40 strafpunten.
Alle fouten worden bij elkaar opgeteld, dus dressuur + springen + cross, en voor de uitslag tellen alle strafpunten mee, ook de tijdfouten.
Voor je winstpunt niet, als je foutloos in de cross bent heb je 2 winstpunten. Als je 1 weigering in de cross hebt heb je nog 1 winstpunt.
Wat je met springen en dressuur gedaan hebt is voor je winstpunten niet van invloed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:10

dressuur:
eindscore wordt omgerekend naar een percentage, dat wordt van 100 % afgetrokken en met 1,5 vermenigvuldigd om het aantal strafpunten te krijgen. Dus 180 punten = 60 % = 40 *1,5 = 60 strafpunten.

springen: gewone telling, alleen is een val niet meteen uitsluiting.

cross: weigering is 20 strafpunten, 2e weigering op dezelfde sprong is 40 strafpunten. Val is 65 strafpunten. Tijdsoverschrijding is 0,4 strafpunt per seconden, alles wat je meer dan 20 seconden te snel rijdt levert ook 0,4 strafpunt per seconde op.

Ik had dus zaterdag 178 punten, 3 balken, een weigering in de cross en 40 seconden tijdsoverschrijding.

resultaat is dan 61 strafpunten, 12 strafpunten, 20 strafpunten, en 16 strafpunten, wordt 109.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-05-07 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:12

Ok, helder, bedankt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:24

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de bikinifoto met Canter erop! Suus, waar blijft dit foto?!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:37

Lielle schreef:
o ja, ik heb trouwens een aantal dressuurcoupons meegenomen van zaterdag, als iemand ze nog wil hebben, gooi ik ze wel op de bus.

Marieke Laseur (Sim)
Nelis
sgwukkie
MJ
madelene

Je mag die coupon de 9e ook meenemen naar de training. Net zo makkelijk.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:47

Clown ben blij dat ik net bijgelezen ben. Heb idd nog e.e.a. te melden Extreme duivel

Mijn verslag van afgelopen weekend:
Zaterdag M met Pasjha: dressuur ging naar m'n eigen gevoel niet echt lekker. Toch nog 2e (achter Madelene Haha! ) met 215 pt Nagelbijten / Gniffelen . Springen ging heel lekker, totdat ik dat ook echt ging denken en toen sprongen we spontaan de eerstvolgende hindernis (9a) af Stoom uit je oren Daar baalde ik al van, was echt niet nodig geweest. Weet ook niet echt wat er fout ging want t ging echt heel lekker...
Daarna de cross. Eigenlijk ging alles echt lekker Ja De punt en picknicktafel gingen goed, coffin met n beetje extra aandacht ook Bloos . De driesprong bij de trein ging heerlijk:
Afbeelding
Afbeelding

Verder ging ook alles netjes, eigenlijk bijna nergens n stomme afstand gehad of zo Knipoog . Alleen gingen we bij t Hexenoog wat erg hard, waardoor ik iets te lang en te hard rechtdoor reed. Toen heb ik de scherpe (rot) wending naar t water in draf genomen. Daarna kreeg ik helaas n stop op de waterinsprong Verdrietig maar ik weet bijna zeker dat ik dus gewoon meer had moeten rijden.... Baalde echt als n stekker want verder ging t dus echt super! Maarja, dus 1 weigering en wat tijdfouten... Dus ergens achteraan geëindigd.

's Avond zoals al vermeld heel gezellig geweest eten in Domburg Haha! en Delerium n beetje Limburg geprobeerd te leren Clown

Zondag met Ungaro in t B: dressuur ging best aardig; 3e met 195 pt (geloof ik) in ieder geval gelijke pt als 2 en 3 en maar 1 strafpt. verschil met nr. 1 Knipoog Springen ging ook heel netjes en dus gelukkig ook foutloos. Het hele weekend was echt n goede ervaring voor Ungaro, hij wordt steeds rustiger onder alle drukte.
Daarna de cross. Het ging echt super tot aan t water (daar was ik misschien n beetje te veel op gefocussed door de stop van Pasjha....). Hij aarzelde al met erin lopen en daarna trok ie n beetje naar rechts. Toen ik m dus recht op de boom eruit af stuurde ging ie dus té groot af.... Dit gebeurt natuurlijk wel ns vaker maar normaal blijf ik gewoon netjes zitten Clown Hij kwekte me echt helemaal uit t zadel en ik landde voorover op z'n nek met m'n hoofd omlaag naast z'n rechter schouder.... Geluk bij ongeluk nam hij dus niet de haakse bocht naar links maar rende gewoon keihard precies tussen de dranghekken naar t straatje vd DA Nagelbijten / Gniffelen eerst dacht ik echt dat ik er vanaf ging kukelen, maar ik bleef net hangen (vraag me niet hoe, maar m'n linkerarm heeft wel flink z'n best gedaan want daar heb ik nu echt mega spierpijn aan Clown ) ik hoorde alleen iedereen schreeuwen en mensen en paarden ad kant springen en zag alleen maar de grond voorbij schieten, omdat ik dus echt met m'n koppie onderste boven hing. Maar toen ik dus eenmaal de stenen zag wilde er er écht niet vanaf vallen en dat is me wonder boven wonder ook gelukt Bloos Aan t einde vh weggetje kreeg ik m'n borsttuig te pakken en kwam weer overeind, draaide me om en wilde weer terug t parcours in toen ik vd DA moest gaan draven. Die zei toen dat Ungaro OK was en ik verder mocht (is me idd nog nooit eerder gebeurd dat ik tijdens de cross bij de DA ben geweest voor te keuren Clown . Toen ik weer t hoekje omkwam kreeg ik wel applaus vd toeschouwers dat ik was blijven zitten en verder reed Cool . Mijn ouders waren voor de verandering ook n keer mee en mijn vader heeft dus toevallig alles gefilmd. Best wel n filmpje voor funniest home video! Ns kijken of ik m online krijg... Maar mijn benen komen dus echt gewoon boven t zadel uit Gestoord Ik heb de cross dus ook gewoon uit gereden, maar m'n vader is me wel nog achterna gerend omdat die dacht dat ik ergens met m'n hoofd tegenaan was geknald en hij was bang dat ik in de bosjes er alsnog vanaf zou kukelen.... (lief hé). Resultaat was dus toch nog een foutlozen cross met wel wat tijdfouten, ben toch zo'n 30 sec. bij de DA geweest Clown Was eigenlijk al bang dat ik daarvoor gediskwalificeerd zou worden. Hoe zit dat eigenlijk? Blijkbaar niet dus....

Uiteindelijk had ik zelfs nog prijs; 6e. Tsja... we hebben echt een heel leuk weekend gehad (diverse bokkers gemeet Haha! ) maar qua rijden heb ik er toch best gemengde gevoelens aan overgehouden (heb vannacht eng over de waterbak gedroomd Nagelbijten / Gniffelen ).

Sabine: nogmaals beterschap!
Madelene: nogmaals GEFELICITEERD!! Kei goed hoor meid Haha!

Voor de rest ook iedereen gefeliciteerd die prijs had of gewoon lekker heeft gereden!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:05

lielle wat goed! ik zou graag mijn coupon willen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:07

PB je adres maar.

Suus, je was wel spectaculair bezig, vond het knap dat je bleef zitten Ja

Sim, mss ben ik er niet 9 juni, maar dan geef ik het wel mee aan Josien.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:10

Wow eventinggek!
Wat een acrobatiek Clown
Nog gefeliciteerd met je 6e prijs!

Michael had trouwens nog de aanmoedigingsprijs Nagelbijten / Gniffelen
We kwamen er zondag pas achter, en toen we het na gingen vragen, kreeg hij niet 1 waardebon van 10 euro, maar wel 2! Omdat bijna niemand zijn aanmoedigingsprijs om was wezen halen.
Toch nog leuk.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:11

*nog geen foto's online snik snik*

ga dus maar weer wat nuttigs doen.. lees leren voor mijn examen vanavond

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:17

Leuk verslag Suzanne!!! Mooi dat je bleef zitten en fijn dat Ungaro het allemaal begint te snappen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:19

bedankt allemaal voor de felicitaties...heel lief Bloos

lielle...ik wil ook inderdaad mijn coupon...was ik helemaal vergeten in mijn blije gestuiter. Gestoord

en ik heb ook weer wat bijgeleerd over de regelementen wat betreft de dressuur...had ik nog nooit gelezen..heel fijn.

EGecht te gek dat je erop bent blijven zitten....ik had het zondag nog naverteld thuis aan edwin en mijn vader...maar die keken me echt zo aan van...huh...wat bedoel je? Verward

vraagje...kan mij iemand uitleggen hoe je foto's hier neer zet...ik heb geen idee hoe dat moet Verward

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:22

Haha mooi verhaal Suus! Vork
Dat je daar tijd voor hebt om onderweg in de cross nog even te gaan buurten bij de DA Clown .
Ik denk niet dat er voor zoiets mafs al iets geschreven staat in de reglementen.
Wellicht dat er een aanpassing moet komen in de trant van:

"Het is niet toegestaan uw paard tijdens de cross voor een extra DA keuring aan te bieden"

Ben benieuwd naar je filmpje Knipoog