Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(had bijna 45 gezegd... ). Het ging redelijk, een keer aanspringen met vertraging en soms wat aanleuningsdingetjes. Resultaat, 6e plaats. Daarna hebben we de cross nog een keer gelopen, wat gegeten en gedronken en toen was het al weer tijd om te springen. Ging heel erg lekker, helaas een balkje op 9b (grrrr
) Keuren had ik al gedaan na de dressuur dus meteen door naar de start. Daar kon ik bijna meteen vertrekken want springen was erg uitgelopen. Cross ging superlekker! De brug was een kleine "Ik ga niet""Je moet" "Ik ga lekker toch niet" "Je moet toch echt" "Nou ok dan" discussie maar hij ging er toch op. Een beetje twijfelachtig op de stijl voor het water, water inspringen ging super! Voor de laatste hindernis heb ik nog twee rondjes gedraaid omdat ik anders te snel zou zijn geweest (hij liep zo fijn op die lange stukken....
) en netjes op 5.18 binnen.

Prutsen was zeker niet te zien aan de zijkant. miss_jumpy schreef:Marieke, hoe is Wup in de cross, heel brutaal? Op de foto lijkt het of Wup wel erg graag wil!
Kan je Wup wel makkelijk controleren of moet je heel erg inhouden?
) dan redt hij mij gewoon! Echte vuurflits dus 
!! Ik heb staatjes van mijn ring gezien met rond de 225 pt!! Beetje raar. Zullen allemaal wel n perfecte proef gereden hebben
).
Na hindernis 2 ging t al wat beter. Toen ik bij de picknickplaats kwam was Ungaro wel weer erg onder de indruk van alles en kwam wat lomp uit maar we kwamen er wel goed doorheen. Verder ben ik echt heel trots op Ungaro: we hebben heel netjes t smalletje vd wegversmalling gesprongen, na n héle korte wijfeling ook de brug in eén keer en het water ging zelfs super!
Hij liet zich alleen nog niet in t water zakken, maar hij twijfelde geen moment. We hadden 5.13 dus netjes binnen de optimale tijd (5.28). Ondanks de 2 balken wilde ik toch maar op de uitslag wachten. Bleek dat we zelfs nog de 6e prijs hadden!
SGWuppie schreef:miss_jumpy schreef:Marieke, hoe is Wup in de cross, heel brutaal? Op de foto lijkt het of Wup wel erg graag wil!
Kan je Wup wel makkelijk controleren of moet je heel erg inhouden?
Hij was steeds wat terughoudend juist, maar nu heb ik hem beter aan mijn been en kan ik hem op de moeilijke dingen goed doordrukken. Hij galoppeert echt super, hoef er alleen maar op te zitten en te genieten, hij kijkt nergens naar, aleeen naar de hindernis! 1 keer in de teugels knijpen en hij komt terug, keertje klikken en hij schiet naar voren. En als ik een slechte afstand rij (wat best weleens voor komt) dan redt hij mij gewoon! Echte vuurflits dus
Ik hoop dat het niet arrogant klinkt, maar ik zou iedereen een cross op zijn rug gunnen, dan weet je hoe het kan en hoort te zijn! (en dat is niet mijn verdienste hoor, dat heeft dat paard gewoon in zich, ik hoef daar niks voor te doen, alleen vertrouwen geven!)
Er was idd hoog gepunt in jouw ring. miss_jumpy schreef:Haha, je bent in ieder geval echt heel blij met dit paard!!!
een beetje maar

miss_jumpy schreef:Gefeliciteerd met alle fijne ritten en prijzen en berdientj, vervelend van die bloedneus maar gelukkig had je wel fijn gereden tot dat moment! Gaat het verder wel goed met je pony?

Simmie schreef:Mooie foto Sjaan! Bedank Muur maar. Op die foto is niet te zien dat Sims hindernis 1 eigenlijk best eng vond.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Je kunt idd wel zien dat Sims springpaard is/was.
BerdientJ schreef:Ja hoor, het komt niet uit z'n longen dus verder niks ernstigs.
Bij de dierenarts daar was ook gewoon alles goed.
Hij heeft het wel vaker, als we hem losgooien.
Rob zei dat we Cyr vitamine K injectie moesten laten geven, dat dat hielp
Dus dat doen we maar.