[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: [SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:34

goed gedaan anneroos en marloes!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:38

Weet iemand toevallig welke fotograaf foto's heeft gemaakt? en of deze ook op internet komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:43

klinkt goed Marloes en Anneroos. Tijd en weigeringen komen echt wel goed met wat meer wedstrijden.

Ben erg benieuwd naar de rest.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:10

@Anneroos: Ik heb jou ook zien rijden, je valt wel op met zo'n bonte pony Knipoog Marloesjuh heb ik niet gezien denk ik...

Zijn er al foto's van vandaag?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:31

marloes ik heb paar foto`s van jou Haha!

Ik plaats zo me foto`s hier..

Ik kwam 174 :A later nog tegen bij de trailers
We keken elkaar nog aan .. Maar helaas niks gezegt sorry.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:42

Netjes Anneroos!

Pff, ik baal echt nog steeds gigantisch Verdrietig
Dressuur ging voor Britt's doen niet onaardig.
Had 168 (maar er was nogal raar gejureerd in onze ring..)
En toen kwam het springen..
Bij het losspringen was ze aardig heet en af en toe wat rennerig,
maar ze sprong wel gewoon, op het laatst sprong ze ook aardig fijn.
Maar toen ik in de ring moest springen was het foute boel,
de eerste keer aanrijden op 1 lette ze helemaal niet op, ze was aan het huppelen en kwam toen helemaal niet uit, weigering en half in de hindernis..
Even goed rondgegaloppeerd zodat ik wat meer in het ritme zou komen, stopte ze de 2e keer gewoon weer!!
En de 3e keer stopte ze ook weer! Boos!
Ik baalde echt en was ook echt boos, was echt een heel simpel oxertje..
Rob snapte er ook al niets van.

Dus het was niet starten in de cross voor mij vandaag Verdrietig

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:44

O Jitske wat vreselijk balen zeg!
Erg frustrerend als je om zo'n geintje de cross niet in mag!
Dat ga je in EL wel goed maken zeker!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:46

He Jits wat balen zeg... Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:46

jeetje Jitske, dat is K*

Ik heb inmiddels al wat uitslagen vernomen Haha! , Chaam-gangers melden! Ja

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:59

Zo, ben ook weer thuis!

Wat is dit geweldig zeg, ben na een keer al helemaal verslaafd denk ik!

Nou, hier even mijn verslagje:

Vanmorgen om acht uur weggereden van stal (dat viel dus nog reuze mee) en om kwart over negen waren we in Chaam. Rustig alles bekeken en daarna klaargemaakt voor de dressuur. Proef ging wel goed, mijn punten vielen wat tegen, 178, maargoed het ging mij toch om die cross!
Cross gelopen, ontdekt dat ik toch wel die hoge afsprong moest springen, had ik in ieder geval weer wat om me zenuwachtig over te maken!
Toen het springparcours, we springen normaal gesproken L dus een 80cm parcourtje zou niet heel moeilijk moeten zijn, maar ik was toch wel wat gespannen. Stel dat ik niet rond zou komen, dan zou ik niet mogen crossen...
Maar de zorgen waren voor niks, een foutloos parcours!
Toen de cross in, dat ging helemaal gesmeerd, Nikay keek nergens naar, maakte fijne sprongen en reageerde super op mij, helemaal top! Alleen bij het water aarzelde ze even, later bleek dat dat toch als weigering was aangemerkt. Verder foutloos gebleven en ik geloof 14 seconden buiten de tijd.

Ik was helemaal hyper na de cross, wat geweldig is dit!

Uiteindelijk ben ik nog vijfde geworden, had ik niet verwacht, zeker niet nadat ik na de dressuur echt duidelijk onder het midden stond!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:09

@Jitske: ik had al zo'n vermoeden; we hebben je niet voorbij zien komen tussen de M combinaties. Echt balen en heel frustrerend. Ze zal zich toch wel zeer gedaan hebben bij die weigering. Hopelijk hebben jullie weer snel het vertrouwen terug.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:31

Ik kom tussen het leren door ook eventjes verslag uit doen Tong uitsteken!

Netjes Anneroos, Marloes & Martine Lachen!!
En wat k*t he Jitske, echt raar van Britt!! En normaal wel gewoon een M-parcours springen Clown! Maar op naar Etten-Leur he Haha!!!
En was wel gezellig he Lachen!

Maar mijn verslag:
Dressuur ging niet echt lekker, met losrijden ging het redelijk maar in de ring erg gespannen! Dus daar verwachtte ik al niks van..
Schroeven eruit en gaan keuren, hartslag van 35 en liep goed.. dus we mochten starten Haha!! Uiteindelijk met dressuur nog wel 187, tsja blijft een jurysport Clown!!

Joery daarna lekker afgezadeld en in de trailer gezet, ik omgekleed en nog 1 keer de cross gelopen! Alles nog een keer goed bekeken in een flink tempo Tong uitsteken! Ook nog even het springparcours gekeken maar dat was nog steeds hetzelfde als gistere!

Terug naar de trailer en Joery weer opgezadeld! Had een half uur dus lekker rustig aan gedaan, tijd gestapt, toen wat losgereden
en wat sprongetjes gemaakt! Hij pakte lekker aan! In het parcours stonden 3 borden en Joery is daar altijd wat twijfelachtig op en zeker nu het weer de eerste keer op wedstrijd was, dus extra opletten! Maar uiteindelijk 1 balkje op de laatste, de 1e van de dubbel. De 2e van de dubbel had een wit bord dus ik voelde hem kijken en afremmen! Ik dacht: echt niet Tong uitsteken!! Dus een tik en toen helaas een balk maar verder echt super!!

Na het springen Kimmie_Girl gemeet Haha!! Even gekletst en toen richting het begin van de cross! Daar 4 keer gesprongen en toen nog 1 minuut en naar de startbox! Ja hoor het aftellen begon 5,4,3,2,1, start.. en daar gingen we lekker galopje naar 1! Hij keek even maar sprong goed! 2 ging goed, 3 en 4 ook, op 5 (wat ik dacht gaat zo) keektie.. stond stil en sprong alsnog!! 6,7 en 8 gingen goed en toen 9.. Ik kom aanrijden en Joery ziet takken aan de zijkant liggen is afgeleid en komt scheef op de sprong, stopt.. ok, opnieuw aangereden netjes, stopt weer en lig op zijn nek.. Nou ik kwaad en nog een keer extra been + een tik en stopt weer.. ik kijk die hindernisjury aan en ben er gewoon omheen gereden, ik dacht ik kan hier nog wel 10x proberen dit gaat écht niet lukken.. nou 10a en b ging goed! De waterbak, kom aanrijden en water is nooit een probleem en hier staatie stil.. hoor ik papa roepen rij nog maar een keer aan, dus ik nog een keer opnieuw en nog niet.. toen is er iemand mee in gelopen en gingtie erg twijfelachtig maar verder netjes er door.. verder naar 11.. hij komt heel slingerig aan wil er rechts langs maar had hem er gelukkig nog goed voor en ging alsnog! 12 ging super en 13, was ik een beetje bang voor, maar ging heel goed!! Dus verder een stuk met allemaal heuvels op naar de een na laatste, kom daar aanrijden: hoor ik via de luidspreker dat de omroeper daar staat! Dus kom aanrijden netjes nog tempo.. En zo uit het niets stopte Joery.. zegt die omroeper ook zo mooi voor de hindernis: 'Het gaat allemaal erg solide en gecontroleerd, hij weigert.. zonder een enkel teken weigert hij.' Dus rij ik opnieuw aan en doet hij het wel. En de laatste ging ook goed!

Al met al is het toch wel goed gegaan!! Dus weer richting de dierenarts voor de nakeuring, met nakeuren vroeg de dierenarts hoe het gegaan was, dus ik zeg mwa.. niet heel goed, in totaal 4 weigeringen! Zegt hij: 'was het de 1e keer?' Ik: 'Ja!' Maar stond daar nog wel lachend omdat het buiten die weigeringen echt wel goed was gegaan, dus hij zegt: 'Nou je kan tenminste nog lachen, sommige staan de huilen en zijn boos als het niet goed is gegaan.' Maar hij had een hartslag van 68 en liep goed, dus ook weer goedgekeurd Lachen!! Daarna nog lekker een tijd uitgestapt!
Maar voor de 1e keer ben ik absoluut tevreden! En trots op Joery Lachen!!
Op naar Etten-Leur Haha!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:34

Balen Jits, dressuur ging zo netjes! Vond het al zo gek dat ik je niet voorbij zag komen! Brittje haar dag gewoon niet gehad, volgende keer beter!

OK dan! Wuppie heeft zijn eerste cross gewonnen!!! OK dan!

Hij was super nerveus toen we aankwamen, heb maar een beetje aan de hand rond gestapt, want hij zat zich flink op te naaien. Dressuur ging toch nog wel goed, heb hem lekker rond laten galopperen en uit bokken. 212 punten en 1 punt achter nr. 1

Na een hele lange dag eindelijk springen, foutloos! En toen netjes foutloos en ruim binnen de tijd gecrosst. Waterbak was even twijfelen, maar ik ben er wel ingesprongen, dus toch heel braaf! Hij heeft alleen op hindernis 6 al zijn ijzer eraf getrapt, je ziet hem ook struikelen op de video. Hij liep wel wat onregelmatig bij de keuring, maar ja, wat wil je met 1 blote voet en 1 voet met schroeven erin. Gelukkig lette de DA niet zo goed op...

Mooie start van het seizoen dus!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:37

Goed gedaan Wup, ik had het al gehoord!

LoesJoery, jammer maar op naar de volgende cross. Je weet iig nu hoe het smaakt in Nl Haha! Het enige wat ik niet snap, is dat je door mocht rijden zonder de hindernis te springen, je startte toch geen terreinrit Verward

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:39

Netjes Wuppie Lachen!
Lielle: Precies op naar de volgende en NL is toch wel wat flinker als De Mosten hoor Tong uitsteken! Ja, dat snap ik achteraf ook niet goed, maar er is niks omgeroepen dus ben gewoon doorgereden!! Nee, gewoon B-Pony's!
Laatst bijgewerkt door Loes_Joery op 25-03-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:41

het is de verantwoordelijkheid van de ruiter om te stoppen Knipoog

Maar lekker doortrainen, en dan komt het goed.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:12

Cyrano ging fijn.Lachen
Dressuren ging wat minder, hij was fris door de wind en de 1e keer buiten.
Toch nog wel wat nette stukjes in het proefje.
180, Lachen
Springen ging ook fijn, foutloos
& Cross ging ook goed. Ja
Hij stond even stil bij 4, het afsprongetje.
Werd aangerekend als weigering.
Water ging Cyr super door, blij verrast dat ie dat zo goed deed vandaag.Haha!
Had 13 strafpunten voor tijd maar ons 1e winstpuntje is binnen!
Was erg tevreden.Lachen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:14

Jitske: balen zeg.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:47

Hier mijn foto`s ...

Ik ben niet helemaal tevreden over de kwaliteit maar ik stond bij de ring niet echt op een super plek en half om half tegen de zon in foto`s te maken..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto`s staan niet op volgorde..

Leuk jullie gemeet te hebben meiden!

Als jullie ze op grooter formaat willen hebben ..
Je weet me pb knopje te vinden!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:29

Gefeliciteerd Wup en verder iedereen die lekker gereden heeft!

Voor iedereen die niet lekker gereden heeft.... volgende keer beter. Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:36

Iedereen gefeliciteerd met prijzen en fijne ritten. Even speciaal Marieke feliciteren met haar goede resultaat. Je hebt Wup wel platgeknuffeld zeker... Haha!
Ik zag dat Nickeltje ook goed gereden heeft, maar zich nog niet gemeld heeft. Kom op Nick, we wachten op je verslag!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:37

en Wollie Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:45

Ja, Wup is echt een schatje! Wist blijkbaar ook nog heel goed wat hij er kwam doen, want hij ging op zijn achterbenen bij de start weg, gek beest!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:46

Allereerst Wuppie , (nog iemand die goed gereden had maar nog geen verslag heeft gepost Knipoog ), en de rest die fijn gereden heeft gefeliciteerd!!!

Go jij! Go jij! Ollie heeft ook gewonnen!!! Go jij! Go jij!

Dressuur ging redelijk. Met oefenen werd hij steeds erg heet dus ik heb een beetje met de rem er op een braaf proefje gereden. Resultaat: 5e met 213, 6 punten van de nr. 1. Toen meteen maar gaan keuren, je kunt het maar gehad hebben. Rustig aan de cross en het springparcours verkend en nog even rond gehangen. Toen springen. Met het losrijden voelde hij gelijk al heel fijn. In het parcours ook, hij was niet eens kijkerig (voor zijn doen dan hè Bloos ). We hebben de laatste tijd veel getraind op controle dus toen ik wat groot over 5 kwam wilde ik hem even sluiten, stond-ie meteen bijna stil! Dus ik: "Braaaaaaaaaf!" en weer verder gereden. Van de schrik had ik een blubberafstand op 6 maar daar redde Ollie me mooi. Verder weer fijn, dus foutloos gesprongen. Cross ging ook fijn, had alleen een misafstand op 7 (bankje) en een rotsprong op 9 (laars??). Van 9 was ook een foto gemaakt, we hingen bijna in het gedeelte wat weer omhoog liep, was best eng maar ging gelukkig goed. Het water ingesprongen voor de allereerste keer, even kijken maar verder braaf. Afsprong ging goed alleen zat ik een beetje slecht. 3 sec binnen de optimale tijd binnen dus helemaal foutloos. En uiteindelijk gewonnen dus! Het leuke was dat nr 2 en 3 ook van onze vereniging waren, dus met drie op het podium!

Wuppie, Nickeltje en Canter nog gezien, Loes van een afstand (zag je finishen....). Vraag me nog steeds af wie er voor 14 (oxertje) iets met Wollie riep? Ik hoorde het, moest lachen, maar kon niet zien wie het was! Het was echt een superdag, heerlijk weer, gezellige mensen en nog een leuk resultaat ook.

Heb trouwens nog een crossklok gehad van mijn ouders, echt superlief!!! En ik had er meteen al heel veel aan! Ja

Haha! Haha! Zie dat Lielle me net voor is..... Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:54

Jeujjj Wollie, was wel leuk gister bij het uitslagenbord! In Etten Leur maar weer? Als afsluiting van de B...