[SGW] NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:34

Scum schreef:
Ontzetted balen MJ. Dat is vast niet wat je je van een kampioenschap had voorgesteld. Ach gut
Kan het niet zo zijn dat jullie een tijdelijke dip hebben? Bitwise heeft dat een tijdje geleden ook met springen gehad. Hij heeft flink geinvesteerd in springelessen en toen is het binnen een paar weken weer helemaal goed gekomen.
En idd, Os mag je wel een beetje helpen. Zeker op die bosuitsprong. Een open veld in springen is goed te doen. Online had daar ook een beetje problemen op, maar dat kwam omdat de M hindernis ernaast stond, en hij had zich bedacht dat hij die eigenlijk wilde springen.

Pleun heeft het goed gezegd. 1 dag flink balen en dan proberen aan een oplossing te werken Knipoog

Nou, eigenlijk gaat het op de les (spring en cross) veel beter. Op de springles rij ik wel in normaal tempo en we staan zelden stil. Crosslessen gingen dit jaar over het algemeen ook heel fijn. Ik heb alleen een keer in moordrecht gehad dat Os ook opeens niet meer over de trakhener wilde en zijn kop naar beneden douwde. Koste toen ook wel veel moeite om hem er weer over te krijgen.

Dus ik vraag me af of het toch iets is met wedstrijden en wedstrijdspanning, en dat Os mij misschien niet voldoende vertrouwd..?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:35

Dat dacht ik ook al. Jullie hebben hele fijne trainingen gereden dit jaar.
Is Os het type dat misbruik maakt van de situatie? --- ze let even niet goed op, dus dan probeer ik maar eens te stoppen?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:36

Na de wedstrijd stond Os te eten. Begon een neusgat te lopen, echt NIET normaal. Een stroom dikke snot. Als je je er iets bij voor kan stellen moet je dat verdrievoudigen, ik had nog nooit zoiets gezien? Dus maar even terug naar de da. Die denkt dat er of een ontsteking aan de voorste luchtwegen is opengebroken of een lymfeknoop. Het was pure pus wat naar buiten kwam, maar niet iets om ons zorgen over te maken. Maar was wel een heel goor gezicht Ziek

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:38

Scum schreef:
Dat dacht ik ook al. Jullie hebben hele fijne trainingen gereden dit jaar.
Is Os het type dat misbruik maakt van de situatie? --- ze let even niet goed op, dus dan probeer ik maar eens te stoppen?

Ja, zou kunnen. ik hang een beetje tussen gebrek aan wederzijds vertrouwen (ik ben vrij lang mijn vertrouwen kwijt geweest en daar ga je niet beter van rijden, zou kunnen dat Os daar onzeker van geworden is) of misbruik dat ik soms wat te liefjes zit te rijden. Maar zou ie dan in de training ook niet vaker stil moeten staan?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:39

iell bah MJ!!

patsmu/yolien veel sterkte!!

over het Z, ik vond de cross wel pittig in de zin van technisch. maar er zaten niet echt dikke sprongen in. die gaffel vond ik absoluut geen mooie sprong, maar ik vind die dingen zowiezo eng! (Vasse trauma...)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:42

miss_jumpy schreef:
Ja, zou kunnen. ik hang een beetje tussen gebrek aan wederzijds vertrouwen (ik ben vrij lang mijn vertrouwen kwijt geweest en daar ga je niet beter van rijden, zou kunnen dat Os daar onzeker van geworden is) of misbruik dat ik soms wat te liefjes zit te rijden. Maar zou ie dan in de training ook niet vaker stil moeten staan?

Maar in de les heb je er mss een trainer bij staan die je bij kan sturen waardoor je scherper rijdt.
Of je rijdt zelf met meer vertrouwen juist omdat die trainer erbij is.

In de cross ben je alleen. Je moet zelf nadenken over hoe je gaat rijden etc. Toch heb jij voldoende ervaring lijkt mij (en ach, je moet niet naar mij luisteren, ik heb geen ervaring in het rijden van crossen Bloos ).
Jullie gaan gewoon lekker verder met de trainingen en misschien moet je je niet teveel zorgen maken. Knipoog

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:43

Jiska, tnx.
De Z cross was meer behendigheidswedstrijd dan cross. Je moet soms ook wat mooie vooruit sprongen kunnen maken. Zo'n hindernis als de puist kun je niet vanuit een mooi ritme opaf. Naar mijn idee moet je dat echt op zijn "springs" aanrijden....

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:46

ja mee eens yolien!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:48

Scum schreef:
Jullie gaan gewoon lekker verder met de trainingen en misschien moet je je niet teveel zorgen maken. Knipoog

Ja, soms denk ik ook wel te veel na geloof ik Bloos
Maar ik kan dat niet laten, blijf het maar analyseren in mijn hoofd. Wat je zegt is ook zo hoor, met een trainer rij je vaak iets zekerder en scherper. Maar zou wel leuk zijn als Os dan toch een keer springt, ook al ben ik iets minder scherp. Want we hebben echt zelden slechte afstanden in de cross, dus dan mag ie best een keer doorspringen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:48

Yolien, ik snap wel wat je bedoelt, want in het Z heb ik weinig echt massieve joekels gezien (heb niet alles gelopen hoor) en heel veel smal en iel spul. Wat meer afwisseling daartussen zou vast wel leuk zijn. Ben benieuwd, vandaag is de crossbouw bijscholing in P'hage, dus de cross wordt vast nog onder de loep gelegd.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:49

Zou fijn zijn, want ik vind PH nou niet de mooiste cross van het land. En dat is het al een aantal jaren daar. Gebeurd naar mijn idee ook altijd veel; valpartijen etc....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:49

GvdT schreef:
Ik hoorde dat Chantal de Z lus voor het water vergeten was, maar de rest wel foutloos heeft gecrosst. Dan nog zouden 2 foutloze ritten erg weinig zijn. Gezien het aantal deelnemers dan.

Bloos!
Dan baal je!
Ben benieuwd wanneer ze erachter kwam, toen ze al over de finish was?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:53

Yolien schreef:
Zou fijn zijn, want ik vind PH nou niet de mooiste cross van het land. En dat is het al een aantal jaren daar. Gebeurd naar mijn idee ook altijd veel; valpartijen etc....

Nou, er is wel een hoop verbeterd. Ong. 7 jaar geleden gingen we voor de eerste keer crossen in P'hage. Ik schrok me rot. Hindernis 1 t/m 5 voor het B was een ontzettende flinke cross. Gelukkig kwam hij er wel goed doorheen.

2 jaar geleden weer erheen, toen voor het eerst met Online in het B. En toen vond ik het dus ontzettend meevallen. Er stond gewoon een makkelijke B cross, maar toch met voldoende variatie.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:56

Scum, ik vind dat in de PH niet eerlijk bouwen, neem bijvoorbeeld dit jaar dit gaffel. Daar kun je niet veilig doorheen, moet precies passen anders BOEM....
Zulke dingen vind ik erg jammer en spijtig dat hier door de bond of weet ik wie er over gaat niets aan gedaan word!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:57

Wb die gaffel ben ik het wel met je eens. Dat was gewoon een eng ding.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:34

MJ, ik ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is.
Ik heb ook al eens nagedacht over waarom Os de ene keer super springt en de andere keer zijn kop in de hindernis steekt.
Maar ik kan er helaas nog geen vinger op leggen.
Je hebt het hele seizoen goed getraind en ging meteen ook met foutloze rondjes het L door.
Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor en gewoon doortrainen! We hebben allemaal weleens wat...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:40

Yolien, dat is dus idd waarom ik vorig jaar geen M mocht starten in PH van Rob. Hij vindt dat ze daar niet fair bouwen. Ik heb me ook staan verbazen over die gaffel, die was niet eerlijk IMO.

MJ, vervelend van Os. Ik heb het niet gezien helaas, maar kan me voorstellen dat je je vertrouwen kwijt raakt zo. Hoe loopt hij in een gewoon springparcours? je zou nl ook eens kunnen overwegen om iemand anders eens rond te laten rijden en het aan te voelen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:59

Bitwise : Ik ben er helemaal niet geweest, rijd ong 1 x in de week mee bij patries buiten Knipoog
Yolien: Als er maar 1 foutloze was in de Z cross dan is het idd niet bepaald goed gebouwd lijkt me. Maargoed, kan me voorstellen van jou, en patries en de rest dat jullie er echt niet meer naartoe gaan. pff

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:06

filmloop heeft het gefilmt de klasse L, er staat ook m en Het z maar als je het m en z aan klikt krijg je van varsseveld Verward!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:29

Laraine heeft het ook super gedaan d8 ik, de lijst die begin dit topic stond stond ze 3e Lachen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:31

laraine heeft vrijwillig het springparcours verlaten na twee weigeringen van rudi
de uitslagen staan op www.eventingsport.com

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:42

MJ, ik heb al vreselijk met je mee staan balen Knipoog
Ik ben ook blij dat die van mij me helpt en ik kan me ook goed voorstellen dat je je vertrouen wat kwijtraakt.
Die training in Moordrecht was ie ook zo vuil aan het stoppen op de trakhener, gelukkig staat Michiel er dan bij en kan je nog eens met 1 van ons meeliften als het niet lukt.

In de cross ben je dan op jezelf aangewezen en dan moet je het maar op zien te lossen. Je ziet soms ook dat Os zich afsluit ( op de trainingen dan) En dat jagen in het springparcours is ook heel herkenbaar, had ik ook met mijn pony als ie een keer stilstond.
Ik weet niet of Michiel je gezien heeft en ik zou het zeker met je springinstucteur bespreken. Os is nu niet direct het type wild paard als ie zenuwachtig wordt en dat is dan ook erg lastig te constateren.

Misschien eens een suplement voor nerveuze paarden voeren, zijn er een aantal waar je gewoon mee mag rijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:58

Lielle schreef:
MJ, vervelend van Os. Ik heb het niet gezien helaas, maar kan me voorstellen dat je je vertrouwen kwijt raakt zo. Hoe loopt hij in een gewoon springparcours? je zou nl ook eens kunnen overwegen om iemand anders eens rond te laten rijden en het aan te voelen.

Heb ik ook wel eens over gedacht. Ga eerst wat privelessen nemen deze winter van onze nieuwe springinstructeur. En dan wat parcoursen. Als er geen cross achteraan komt kan je ook wat makkelijker "experimenteren" want er hangt niet van af of je de cross nog in mag.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:00

GvdT schreef:
Misschien eens een suplement voor nerveuze paarden voeren, zijn er een aantal waar je gewoon mee mag rijden.

Kan ik natuurlijk best een keer proberen.

Iedereen bedankt voor het meedenken trouwens!
Zelfs na mijn cross-drama kon ik het zaterdag toch nog gezellig vinden, het is toch wel leuk om nu zoveel mensen te kennen in het crosswereldje!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:10

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen, en voor de andere beterschap en sterkte!