verslag:
Om 10 u op stal, alle zooi bij elkaar gezocht, half 11 kimmie uit de wei gehaald. lekker gepoetst, gebandageerd, dekentje erop. Ff mn nieuwe hoofdstel op maat gemaakt.
Herman was zomaar op tijd (boos kijken helpt soms wel). hij koppelt de trailer aan, rijd de bocht om... BONS KRAK BONS...
trailer van de auto afgeschoten.. losbreekkabel kapot, stekker kapot, en in 1 klap van alle zenuwen verlost..
herman een kwartier staan prutsen maar niet aan de gang te krijgen (de stekker van t licht). Dus ik naar de staleigenaar gelopen, gevraagd of we die trailer konden meenemen. gelukkig mocht dat en enfin uiteindelijk een dik kwartier later dan verwacht toch onderweg..
In maarsbergen eerst ff met jitske geluld, daarna maar ff met herman t landgoed opgelopen. Hij was zwaar onder de indruk en raakte er maar niet over uit gesproken.
ff de les van nickeltje en marieke gekeken, nickeltje er nog af zien duiken.. Na het water rustigaan kimmie gaan zadelen, waar altos en linos er al waren. Linos bleek ik weer te kennen van mn werk, dus t kwebbelde er meteen op los.
Bij t losrijden liep ze echt lekker, los door dr lijf, lekker ana mn binnebeen.. (alles wat ze gister op wedstrijd niet deed). inmiddels was huub er ook. dus we hadden een mooi groepje met 4 relatief groene paarden.
Begonnen met boompje, daarna t haagje, en daarna de 2 haagjes achter elkaar, (schuin gespongen).. daar kwam kim ff in opstand.. alle mensen aan de kant geveegd, keer goed naar voren gereden en uiteindelijk met een paar noodsprongen de 2 haagjes gedaan.
Daarna richting een huisje, voorop en ze kwam ontzettend terug maar sprong wel.
Daarna die massale heuvels achter de trakhener. Wij hoefden alleen maar het oxertje, vond ik niet zo heel erg, t puntje leek me nog erg hoog gegrepen.
Toen de picknicktafel, Nooit gedacht dat t zo handig was om zon ding te springen. Kim stond weer in protest maar toen ik een keer goed met mn stem erbij was sprong ze wel. Over t tripeltje naar t water. Deed ze super
Over de schildpad gesprongen, een keer t vieze stink poeltje in.. Mocht ze zelfs als voor leid paard dienen
Daarna een paar houtstapels, en zo via een ‘huppeltje’ naar een opsprong. Kim snapte t niet zo goed, liep er eerst 2x op, de 3e keer stootte ze flink haar knieën, en de keren daarna sprong ze er netjes op. Via een dakje weer naar een dubbelsprong, 1e keer zonder afstand, de keren erna deed ze super! Toen een op en afsprong. Pakte ze echt super op. Ze heeft wel wat afsprongetjes gedaan, maar dit keer zonder te twijfelen ofzo, gewoon netjes stoppen, kijken en bij een ietsepiet been sprong ze al netjes af.
Daarna over een krom boompje naar de losrijdbak 
Daar struikelde ze over de bils en de sproeiinstallatie, en liep een paar passen niet zo rad. Maar er was niets te zien met afspuiten en bandageren, dus t zal allemaal wel meevallen!
Kim was minstens zo onder de indruk als herman, want ze hoefde niet te grazen, en dr brokken at ze op, maar niet op zn kims.. Daarna trok ze nog een lampje van de geleende trailer af, en dus was ons trailerdrama compleet. Met wat geweld en tie ribs (?) toch kunnen maken en thuis kunnen komen.
Herman vond t zo leuk, hij heeft mn lessen en de terreinhuur betaald, omdat ie zo genoten had
Ik ben ook gelukkig, en baal er stevig van dat dit wrs mn laatste training voor zeker een jaar is geweest.. Ik kom gewoon kijken hoor volgende keren, kan t sgw niet meer missen!!
Ik heb de video hier liggen. ga m eerst zelf kijken voordat ik m aan sjuuleke geef natuurlijk 
Jammer dat er bij ons niemand fotos heeft gemaakt, t voelde in elk geval echt goed vandaag. Natuurlijk nog wel met een hapering af en toe, maar eik nergens een weigering van het paard. De keren dat ze weigerde of een fout maakte was het mijn schuld..