[SGW] SGW Diepenheim 28/29 okt NK Pony's - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: SGW Diepenheim 28/29 okt NK Pony's - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:41

Ik ben weer terug uit Diepenheim Lachen

De dressuur ging wel aardig. Vlak voordat ik de ring in moest, viel er een meisje van haar paard, ze begon helemaal te schokken enzo. Het was allemaal best wel heftig en de ambulance moest komen. Bij mijn ring was de proef ook stilgelegd. Ik was dus klaar met losrijden en moest toen 3 kwartier wachten. Vervelend, maar het ergst was het natuurlijk voor dat meisje! Violin liep de proef nog wel braaf, maar niet geweldig. Na de dressuur stond ik op de zesde plaats.

Het springen ging prima en was ik foutloos.

Toen de cross in, Violin was nog heel erg rustig. Ze pakte meteen al fijn aan, alles ging eigenlijk wel makkelijk. Ook de 2 puntjes gepakt, maar ik ben niet over die bult erna geweest, vond die afsprong wel hoog en had geen idee hoe Violin daarop zou reageren. Ik was mijn klok vergeten aan te zetten.. erg slim. Ik had niet erg hard gereden, want het was heel glad in de bochten. Uiteindelijk was ik 19 seconden binnen de tijd, dus net geen strafpunten! Lachen
In het eindklassement ben ik derde geworden Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:44

@ oosterhoff: Jammer van je dressuur Ach gut
Wel fijn dat de cross goed ging, nooit leuk als je ingehaald wordt

@ Renske: Crossmonster Tong uitsteken
Hahahaha je bent echt niet te stoppen Haha!
Mooi ook dat je ondanks je horloge toch nog een mooie tijd had!
Gefeliciteerd met je 3e prijs!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:48

viefdepief schreef:
@ oosterhoff: Jammer van je dressuur Ach gut
Wel fijn dat de cross goed ging, nooit leuk als je ingehaald wordt

't is ook vooral dubbel omdat het dus niet kwam omdat ik ergens een weigering had of heeeeel erg langzaam ging.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:49

Ha Renske, dan heb ik jou zien rijden. Ook in de cross, ik zag je langskomen in de bocht na 18 Haha!. Gefeliciteerd met je derde prijs! Cool

Lau en Tara waren foutloos tot en met hindernis 14, en toen gingen ze op 15 met z'n tweetjes onderuit. Bloos!

Gelukkig alleen schrik, er lijkt tot nu toe niets stuk. Wel einde cross wegens val van paard en ruiter. Jammer, maar het belangrijkste is dat we geen gewonden hebben.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:54

heb je al uitslagen?
Wie heeft het M en het Z gewonnen? Weet je dat??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:58

Schrikken zeg Karin.
Gelukkig dat het meevalt!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:03

Karin; Dat is minder, gelukkig dat verder alles goed is gegaan Lachen.
Renske; Gefeliciteerd!
Oosterhoff; Idd jammer van je dressuur, maar fijn dat je foutloos gecrosst hebt Lachen

Voor de mensen die al geweest zijn; werden er veel fouten gemaakt op het water?
En op de afsprong?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:05

het viel mij nog erg mee wat betreft de fouten in de cross. In het spring parcours reden de dames voor mij niet bijster goed. daar werden nog behoorlijk wat fouten gemaakt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:07

mocht iemand weten welke commerciele foto mannetjes en vrouwtjes er aan wezig waren dan hoor ik het graag. ik heb wel de foto's van paard in beeld gezien op het oog daar keek ik wat apart

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:33

Er stond iemand van de Paardenkrant bij hindernis 14/15, Marco heeft nog met hem gesproken. Ik weet niet welke fotografen er nog meer waren, ik gok zo dat Paul van Oers er ook wel was. En Marco heeft alleen de combi's 1 t/m 5 op de foto op 14/15. Zijn overigens vrij grijs en grauw geworden, het was geen mooi fotoweer.

Ik zat ze net te kijken, nr. 3 had ook een heel vreemde sprong met bijna-ongeluk op 14 (en die was daarna zo de kluts kwijt dat ze 14 nogmaals sprong, waardoor ze ook werd uitgesloten).

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:36

Karin: Dan heb ik jullie ook gezien! Want ik zag een meisje onder het zand zitten. Echt heel zonde! Ik heb Laura's dressuurproef gezien en ik vond de punten best wel weinig, zag er heel netjes uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:38

Ze zaten idd behoorlijk onder het zand. Ach gut

Proef was wel constant, maar toch redelijk wat spanning (dat zei de jury ook). Een vijfjes-en-zesjes-proef, dat was wat Lau zei na de proef en het bleek nog zo te zijn ook. Ze had 176. En twee balkjes in het parcours, het ging al een stuk minder gehaast dan in Barchem. En jammer dus van de cross...

Tara had sowieso al een afspraak bij de fysio a.s maandag, kan ze mooi even helemaal nagekeken worden of ze er niets aan heeft overgehouden.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:40

Ik ben ook niet zo'n dressuurkenner Knipoog

marjoleine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:41

@ renskek super goed!! gefeliciteerd!
@ oosterhoff, balen van je cross.. Vooral omdat het eigenlijk heel lekker ging..
@ karin of lau, ook balen.. Maar zolang alles nog heel is, volgende keer beter..

Ik ben ook wel benieuwd wie de kampioenen zijn.. (het was de bedoeling dat ik zelf zou rijden, maarja je kan niet altijd alles..)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:48

Ik schrok zelf ook behoorlijk, ik stond bij hindernis 19 te praten met de hindernisjury, ik hoorde dat het goed ging tot en met hindernis 13, toen even niets en toen 'startnummer 5 val van paard en ruiter dus uitsluiting'. Ik heb toen meteen mijn vriend gebeld, ik wist dat hij met zijn camera op 14/15 zou staan. Hij reageerde meteen met 'het is goed met je zus hoor, we lopen achter Tara aan te vangen, die staat nu te grazen'. Ik ben ze maar tegemoet gelopen en direct door naar de DA, waar gelukkig niets te zien was. Hartslag was ook netjes 60. Maar dus wel schrikken, dit soort dingen heeft ze in al die jaren crossen met Ret nooit gehad en dan houd je er ook eigenlijk geen rekening mee dat het een keer kan gebeuren.

Oosterhoff, balen van je cross! Dan gaat het net zo lekker en dan kun je niet opschieten. Zo werd er na Laura's val naar nr. 6 geroepen 'er loopt een paard los!' maar ga maar eens midden in je cross op de rem voor een loslopend paard... Daar probeer je dan ook maar zo goed en zo kwaad mogelijk omheen te galopperen. *LOL*

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:00

oosterhof: balen van je cross, maar gefeliciteerd met je wp!

Renske: super man, gefeliciteerd met je 3e prijs!

karin: Ach gut voor Lau en Tara

Ben benieuwd naar de uitslag van het kampioenschap!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:41

In de B mag je de hooiberg dus niet? DAn haddne de hinderniscontroleurs het dus fout. Hoe moet je die rijden dan? Alleen de oxers er rechts naast, of ook nog dat B object wat er zo krom haaks op staat?

De puntjes zijn dus neit zo fijn? Ze leken mij zo met lopen prima te doen, maar kon wel aan de bodem zien dat veel mensen over de 4 waren geweest...

Voor de mensen die zich afvroegen hoe het terrein was... Ik vond het terrein goed, op een paar bochten en stukjes pospaadjes na. De maisvelden ed houden ze bij lijkt het wel.

@ indiansummer: er waren wel een aantal weigeringen op het water. Maar ik heb alleen de M pony's gezien/gehoord, en die probeerde de opsprongen met waterval en dat wou niet zo... De afsprong heb ik niet gezien helaas.

edit: voor degenen die al gerede hebben vandaag: gefelicteerd! En voor de anderen: volgende keer beter Ach gut

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:43

Dat B-object dat er krom haaks op staat, vormt samen met de hindernis die rechts naast de hooiberg staat het alternatief voor de hogere klassen. In de B hoef je alleen over die hindernis die er rechts naast staat (dus alleen het A-element van dat alternatief, als je nog snapt wat ik bedoel Haha!).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:45

Dank u dank u, ik snap het! Ik vond die hooiberg net zo leuk! Had hem graag gesprongen!

@ indian summer: woon jij nou zoveel verder weg van diepenheim dan ik? Zag dat jij om half 7 vertrok, ik sta dan pas op Clown T is vanaf hier iets meer dan een kwartier rijden!

succes allemaal voor de mensen die morgen moeten!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:46

hee Karin, vervelend van je zus. Wat gebeurde er?
Gelukkig lijkt de schade iig beperkt.

Renske, gefeliciteerd met je prijs, anderen gewoon gefeliciteerd met een fijne rit!

Oh ja, en hester, veel beterschap!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:55

De hooiberg zag er idd leuk uit. Ik vond sowieso dat er een mooie cross stond, de waterhindernis lag er ook weer mooi bij met die steiger en waterval. Ja

In het kort (als ik het goed heb onthouden): op de open vlakte voor 14 was Tara ineens gaan rennen, Lau kreeg haar niet voldoende terug, het werd wat rommelig, 14 ging nog goed, toen probeerde Tara 15 (schuin) als een in/uitje te springen in plaats van als een dubbel en alles bij elkaar opgeteld kwam toen de laatste sprong van de vier even niet meer uit. Er bleef een pootje hangen en daar gingen ze.

Gevaarlijke sport toch, dat SGW, met al die vaste hindernissen. Schijnheilig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:02

Ik zag trouwens op de foto's van Marco dat er een combinatie was die een wel heel krap in/uitje sprong op 14. Bloos!

Volgens Marco wilde ze het puntje gaan springen, maar kort voor het puntje besloot het paard naar links te trekken en toen werd het een in/uitje net links naast de 'kerstboom' die de linkergrens van het puntje vormde. Echt heel krap, maar het ging (net) goed.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:21

@Rowo; wij rijden zonder trailer een kleine 3 kwartier. Met trailer zal dat dus iets langer zijn.
Mijn paard is ook heet, dus die wil ik nog wel een tijdje losrijden voor de dressuur. We zijn ook met 2 paarden, mijn zusje start ook en die moet gelijk na mij de dressuur, dus we zijn goed druk Haha!

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:55

hooi...

ik ben er ook net weer van Diepenheim! Hier mijn verslag:

Dressuur equipe: Romeo liep wel lekker. Bij mij liep de ring 1/2 uur uit vanwege die val van dat meisje. Uiteindelijk stonden allebij de equipes gelijk Tong uitsteken
Dressuur individueel: Het was bagger!!! hij viel uit de contra galop, hij was een beetje onrustig in het hoofd, en achterwaarts ging niet al te best:( 109 en 117 punten (162=1wp)

Springen: 1 balkje op de laatste hindernis Verdrietig Romeo raakt hem net aan, maar hij lag waarschijnlijk op scherp ofzo! maar op 3B had ik heel veel geluk, omdat romeo niet lekker de dubbel in kwam, en toen moest ik heel erg doorrijden om de 2e te halen, eigenlijk wou het niet, maar de balk bleef nog net liggen Haha!

Cross: Romeo ging lekker van start, alleen het horloge wou niet aan, aangezet tussen hindernis 1 en 2. Romeo ging echt heerlijk de cross door! alleen was het bij de 1e waterbak twijfel of hij nou goed was of niet, omdat hij zich heel iets omdraaide op de waterval. De wiebertje heb ik alternatief genomen en bij de 2e waterbak ook!

Uitslag:
Equipe: 1e Haha!
Individueel: 2e Haha! (zonder het balkje had ik gewonnen! Boos! )

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:58

de kampioenen waren:
L: Jorn van Zwambagt
M: Cheryl v.d. Werff
Z: Abbe de Jonge