[SGW] Tripalon Laren, wie doet er mee? (14/15 okt.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Tripalon Laren, wie doet er mee? (14/15 okt.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:05

Mijn jongste zoon Mark heeft vandaag de tripalon gereden. We zijn erg blij met het resultaat! Zeker omdat de pony op springconcoursen nog totaal niet rondkomt Knipoog . Eerst al de dressuurproef die erg lekker ging. 197! punten met het commentaar: "Erg nette proef, combinatie met toekomst". Nou toen kon onze dag eigenlijk al niet meer stuk.
Toen de cross in. Op de eerste 2 hindernissen aarzelde Passie nog een beetje maar daarna ging het echt als een speer! Hij sprong alles. De waterbak leverde ook nog wel wat problemen op maar op een gegeven moment ging hij achter zijn voorganger aan. Daarna mochten ze nog 2x door de waterbak en ging Passie er zelfs in galop door Haha!
Het afsluitende springparcours was een eitje, foutloos rond dus. Wij waren nog even terug geweest voor de prijsuitreiking maar helaas geen prijs. Hij was wel 2e in zijn ring met de dressuur maar de eerste 2 hindernissen die hij vanuit stilstand sprong hebben ze als een weigering geteld. Dat kostte hem ws net een prijs. Maar dat is helemaal niet erg, we zijn hier heeeeeel erg blij mee!

Iedereen die morgen gaat, veel succes en veel plezier!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:13

groene trailer met groen uitgeslagen ooit was ie creme-kleurig dak.
Ben van mezelf nog al luidruchtig qua voorlezen, en je ziet me mischien makkelijk over het hoofd maar je kijkt niet snel langs mee heen Clown
Dochter rijdt met haart D-pony mee, ring 2 om 09.58 uur. vosje, dressuur met witte pad, daarna blauwe met summergreen dekje, bijpassend oornetje en blauwe beenbeschermers. Daarna zal ik waarschijnlijk richting water hindernis wandelen Haha! met warme chocomelk. zal voor jou wel een extra beker mee nemen.
ik vind het altijd leuk om andere bokkers te ontmoeten Ja

@Bar, proficiat.. dat is een leuke opsteker, en nu maar hopen dat ze het beide onthouden als ze weer samen een parcours ingaan. Ik heb na vorig gemerkt dat onze pony helemaal opbloeide na de tripalon en er helemaal vrolijk van werd.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:18

Ik kon aan Passie ook merken dat hij het helemaal leuk vond! Komende week maar gelijk ergens oefenparcours springen Knipoog
Succes morgen!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:35

Smeejj schreef:
Gefeliciteerd mensen met de goede ritten Haha!

Ik ga zo longeren en vlechten, en dan morgen ook van start..
Is het erg moeilijk te onthouden allemaal zonder het gezien te hebben Clown?

Er is een dvd te zien met alle hindernissen. Hindernissen staan ver uit elkaar (soms héél ver) en als je een auto ziet kun je bedenken dat er een jury zit en er dus een sprong komt Knipoog
Springparcours heeft maar 7 hindernisjes, en is heel simpel!

Succes morgen voor wie gaat Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:13

Nou, gisteren had ik met mijn Tinker ook de Tripalon, en heb werkelijk genoten!
Dressuur ging echt supergoed! alleen 1X de verkeerde galop omdat de voorlees meneer te laat reageerde waardoor ik Lowara het niet goed kon voorbereiden erop, maar verder gign het super.
ik had de jury van tevoren gevraagd om te beoordelen zoals hij op een officieel concours zou beoordelen,omdat ik binnenkort echt ga starten.
en daarbij had ik dus 179 punten. Uiteindelijk stond ik 8ste van mijn ring geloof ik.
had ik wel de goede galop gehad, dan was het dus al officieel een winstpunt geweest, dus ik stond gisteren Lowara helemaal suf te prijzen en liep de hele dag met een big smile rond Clown
De cross was echt supergaaf! best enge hindernissen, maar Lowara deed het supergoed.
alleen.. zucht.. mijn "makke coole Tinker" vond de waterhindernis eng Clown iehhh op de rem, grote ogen, snuif snuif.. neeehhh die nemen we toch maar niet.
Dus toen ging mijn rij maatje voor en toen plonste Lowara er wel doorheen. Dus bij de cross uiteindelijk 1 weigering door het water.
Het springparkours waren we ook foutloos, en daarna was Lowara van top tot teen zeiknat van het zweet en het water Nagelbijten / Gniffelen

Al met al een superdagje, volgend jaar gaan de de L proberen, want mijn rijmaatje was bij de pony's 10de geworden, en ik durf de cross ook wel hoger.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:12

Ik ben er al weer Haha!. Het ging echt ronduit FANTASTISCH Cool , dressuur heeft ze alle figuren netjes gemaakt, wat in galop moest ging ook daadwerkelijk in galop en met draf ook [stap wat minder maargoed Clown ] voor Tadella dus echt super Ja, de cross ging echt super, wat gaaf zeg, ik kwam na de 3e hindernis al een meisje tegen waarmee ik verder samen gereden heb.. Tadella was niet moe te krijgen Tong uitsteken. In de cross zelf vond ik sommige hindernissen nog best wel scary, dat \/ ding, dat je daar tussendoor moet, ik aarzelde even maar Tarrie niet hoor, die knalde em er dwars doorheen Haha!. Ook zo'n oog, ik moest wel even slikken maar zij vond het geweldig.. Ze heeft de hele tijd met dr oortjes naar voren gelopen, en vooral als er mensen langs de kant stonden he, voor publiek moet je showen denkt Tadella altijd maar Haha!
{springparcours ook foutloos, maar waren maar 7 hindernissen dus kan ook niet anders Vork }

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:19

het was echt supergaaf....
de dresuur ging nogal slingerend....waardoor ik nogal moest lachen....en de jury zegt dat mijn pony op de kop loopt....
komt vast door die breezer annanas
bij de cross heb nogal veel overgeslagen en bij het springen kreeg ik enorme koppijn dus ik had me maar afgemeld

Maar het was echt geweldig..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:23

Geen idee wie het zijn maar wellicht kennen jullie ze ik heb de foto's gemaakt toen ik zat te wachten op degene die ik ging fotograferen. De eerste is nummer 84 de andere hebben allemaal hogere nummers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens nog even een algemene opmerking. er werd door sommige ruiters/amazones bar slecht gereden. Tevens vind ik het belachelijk dat er op een door de KNHS georganiseerde wedstrijd met een slofteugel gereden mag worden. En niet alleen dat er werd ook mee gesprongen. FOEI

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:32

@Oosterhoff, ik heb me ook de ogen uitgekeken dat er met slof rondgestuurd mocht worden.

Heb je mijn dochter nog gespot?
D-pony vos, blont meiske erop met grijze BP, blauw dekje en blauw oornetje, moest om 10.00 dressuur rijden en is om 11.15 gestart met de terreinrit. had 2 weigeringen op de gaffel/vork (of hoe die sprong ook mag heten) en een balkje in het parcours (ze bleef met de teugel achter haar voet haken) en had 188 punten met dressuur Haha!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:40

@Oosterhof, wij waren er zaterdag, maar idd ook veel slofteugels en mensen die gewoon keihard over het veld *zonder zich te schamen* rond riepen dat ze de pony maar eens ff flink getrokken hadden zodat ie een beetje nageeflijk liep Nagelbijten / Gniffelen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:43

Ik ben er ook weer. Ik heb er ook een super gevoel aan over gehouden. Mijn paard heeft wel een redelijk springhart alleen ik niet. Daarbij als ik dan ook nog eens zenuwachtig wordt gaat het dus helemaal niet. Gisteren eerste maar eens een rondje gemaakt door het bos als opwarmer. (wordt jaarlijks de Bollert Brons verreden) Er stonden dus nog zat hindernissen, en de waterbak was nog steeds open. Heerlijk pakte hij het aan. Twijfelde nergens en kwam goed bij de sprong. Had dus al goede moed voor vandaag.

Dressuur moest ik om 10.45 uur en we waren er pas om 10.15 uur. Ik heb er veels te kort opgezeten waardoor hij gewoon nog niet fijn was. Reed ik met mijn domme hoofd ook nog een keer fout en mijn paardje dacht een tijger te zien in bossen achter de jury auto. Korte zijde ruim binnen te tijd afgelegd. Had nog 171 punten, wat ik gezien mijn voorbereiding en de foutjes in de proef nog netjes vond.

Veel tijd hadden we niet meer, want om 11.26 moesten we de tripalon in. Gauw omgezadeld en naar de start. Eenmaal over een steiltje en toen gestart. Was nogal huiverig voor de 1e hindernis. Zag namelijk dat veel paarden daar terug kwamen. Maar ook de tripalon heeft hij heerlijk passend gesprongen. De lage hindernissen werden soms wat lastig, want meneer vindt dat hij daar geen moeite voor hoeft te doen. Foutloos rond met een heel fijn gevoel....

Pacour springen ging ook goed, alleen meneer werd behoorlijk heet en ik heb niet de ervaring om dat op te lossen. Ik houd hem dan teveel vast van voren waardoor ik niet altijd controle heb. Echter wel foutloos gesprongen, wederom zonder twijfelen. Heb dus een topdag gehad.

Helaas geen bokkers tegen gekomen, welke er ongetwijfeld wel zijn geweest....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:14

Nu mijn verhaal van zaterdag.
Eerst dressuur, ging lekker op 2 dingen na, mijn opa(die voorlas) heeft nog niet zo veel ervaring, dus het ging niet zo goed,en de rechter galop ging geloof ik zo goed.
Maar verder was het netjes, dat vond de jury ook.
Toen na 2 uur wachten de cross.
Ging goed, ik dacht dat hij bij de eerste sprong al ging weigeren maar dat viel mee.
Alles foutloos gesprongen.
En Tyron ging hard, ik kan hem altijd tegen houden maar toen niet!!
Ook was hij eigenlijk helemaal niet moe daar na.
Toen nog ff springen, foutloos.
Ik was wel blij dat er meer tinkers waren, want ik werd een beetje raar aangekeken.
Omdat er verkeert bij mij was voorgelezen kreeg ik mijn 15 punten:S
Dat vond ik wel raar.
Maar goed, we hebben heel veel lol gehad en daar gaat het om.
Oja dit wil ik nog ff vertellen.
Mijn vader en opa hebben nog een paard gered.
Dat paard was heel de dag al gek aan het doen in de trailer, we dachten telkens dat die trailer ging omvallen.
Om ong 3 uur liepen er mensen langs die trailer en hoorden het paard heel hard hijgen.
Hun die trailer los gemaakt, en zagen dat paard op de grond liggen.
Paard met hals over het touw en de stang, dus kreeg het geen lucht meer.
Die mensen mijn opa en vader geroepen, om te helpen om dat paard te redden.
Mijn opa met zijn spieren dat hoofd opgetild, zodat het touw losgesneden kon worden.
Maar dat paard lag waarschijnlijk al een tijdje zo want hij kon niet meer opstaan.
Wij daar binnen de eigenaren laten omroepen.
Er was toevallig een dierenarts die ff kon helpen.
Toen kwamen uiteindelijk de eigenaren er aan, en wat was hun reactie:
Oo is niks bijzonders, doet hij wel vaker. Hij is toch 22 jaar.
Nou ja zeg, het is wel je paard hoor, je maatje, je………….
Nou je begrijpt wel dat alle monden van die mensen openvielen toen ze dat zeiden.
Toen pakten ze de zweep gaven dat paard een flinke tik op de kont en toen stond hij op.
Echt waar, als die mensen er niet waren geweest, was dat paard nu dood hoor!!
Ik weet niet of die mensen hier op bokt zitten, ik ken ze niet.
Dit wou ik ook nog ff kwijt.
Nou verder heb ik genoten en ik ben volgend jaar weer van de partij.
Ik hoop dat er dan nog meer tinkers zijn!!:P
Doei doei Roos

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:29

Ik heb ook meegedaan, gisteren.
Ging echt lekker, dressuur wat minder fijn (ook geen fijn dressuurterein) en dit was de 3e dress.wedstrijd. daarna de cross, ging echt super , dit was ook de eerste keer en mevrouw heeft alles gesprongen! Haha! daarna parcourtje die hardstikke simpel was, ook alles gesprongen met als resultaat, dressuur 186 pt en alles bij elkaar 9e van de 40, dus trots!! Haha!

ik had rugnummer 82, heeft iemand toevallig daar foto's van? (best forse newforest vos met 2 witte beentjes, in set lichtblauw en meisje in het lichtblauw/beige en zwarte bodyprotector Knipoog)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:40

Alane schreef:
@Oosterhoff, ik heb me ook de ogen uitgekeken dat er met slof rondgestuurd mocht worden.

Heb je mijn dochter nog gespot?
D-pony vos, blont meiske erop met grijze BP, blauw dekje en blauw oornetje, moest om 10.00 dressuur rijden en is om 11.15 gestart met de terreinrit. had 2 weigeringen op de gaffel/vork (of hoe die sprong ook mag heten) en een balkje in het parcours (ze bleef met de teugel achter haar voet haken) en had 188 punten met dressuur Haha!

oooh dat gaffel vork ding was echt onwijs eng! dat was echt de enige hindernis in de cross waar ik tegenop keek Ja

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:57

Ik ben ook weer terug, super resultaat! Ik was 2e van de klasse B in Ring 7. Met dressuur 195 punten, cross foutloos en springen foutloos. Met de cross had Claudina er echt zin in, ze vond het echt geweldig. Bij de waterbak hebben we het afsprongetje gedaan.
Ik heb nog foto´s , zal die straks een keer plaatsen!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 07:22

Waar staan eigenlijk de foto's van de tripalon?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:49

Heb ook meegedaan met mijn hubbie Haha! In de B groen omdat hij en het paard nog niet zoveel ervaring hebben. Het was errug leuk. Waren veels te laat met opzadelen waardoor ik maar vijf minuten had om los te rijden. ulisse was niet vooruit te branden. Zaterdag ervoor hadden we ook al wedstrijd gehad waarschijnlijk dus daardoor. Maargoed ze deed alles wel braaf maar stond niet aan de hulpen. Daarna hubbie dressuur. Die had 10 minuten langer losgereden maar was hartstikke zenuwachtig en Leo was nogal druk (die had de dag ervoor rust gehad en was dus lekker fris Knipoog ).

Toen haast, haast naar de trailer terug en spul om doen en aantrekken voor cross. Ik moest nl. om iets voor half twaalf dressuur en hubbie iets na half twaalf en om twaalf uur moesten we terreinrit.

Hubbie hield met inspringen Leo al bijna niet waarop ik riep "niet door laten rennen na de hindernis!" Waar weer allerlei commentaar op kwam dat dat makkelijker gezegd dan gedaan was" Maarja, moet je dan niets zeggen? Hubbie heeft weinig ervaring en ik probeer alleen te helpen Boos! Ach gut . Goed, toen terreinrit in. ulisse was zoals gewoonlijk weer lekker kijkerig maar omdat het lekker laag stond kon ik haar wel overal overheen drukken. Dus geen fouten in de cross. Water vind ze geweldig dus met lekker tempo erin. Leo dacht daar anders over dus terug om hem te helpen. Toen ging Leo er wel in. Toen ik uit de waterbak kwam hoorde ik iemand zeggen "Tjee, zag je dat, die ging er zo in 1x in Haha! Dus bij de meesten ging het niet zo soepeltjes Clown

Toen naar het springen. Had er alle vertrouwen in omdat ook dit laag stond. Ging ook goed tot hindernis 4. Er stond iemand in een rolstoel langs de kant en daar zat ze op te loeren. Toen ze de hindernis in het oog kreeg schrok ze er volgens mij van, ik was er niet genoeg bij en die stomme muts Nagelbijten / Gniffelen vliegt er midden in. Hele hindernis uit elkaar Boos! Toen toch maar wat fanatieker gereden en de rest dus foutloos. Moet er altijd zo bij zijn met haar. Hoef geen moment te denken en erop te vertrouwen dat ze het wel doet. Tot op het laatste moment erbij zijn Frusty maarja eigen fout.

Toen de dresuurpunten opgehaald. Resultaat: 199 punten! Tjee zo hoog had ik nog nooit met haar gehaald.

Eindresultaat een vierde plek. Grrrr, als we bij hindernis vier geen weigering hadden gehad was ik tweede geweest. Maarja, altijd hè, als dit, als dat......

Maar super tevreden dus. Hubbie heeft het ook goed gedaan. Leo sprong alles netjes achter ons aan, alleen de waterbak niet. Hubbie had 179 ptn in de dressuur en een weigering in het springen. Maar voor hen was dit alles de 1x dus echt supergoed!!!!!!

Trouwens, Oosterhoff. Die foto van de vos en de schimmel, die zijn na ons gestart. Wij waren nr 92 en 93. Heb je nog meer foto's Tong uitsteken Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:23

Odessa1 schreef:
Trouwens, Oosterhoff. Die foto van de vos en de schimmel, die zijn na ons gestart. Wij waren nr 92 en 93. Heb je nog meer foto's Tong uitsteken Haha!

Hmm nee helaas niet meer. Ik had er nog een paar maar die vond ik niet de moeite waard. helaas had ik ze maar voor je bewaard

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:06

Hier 2 foto's van Claudina en mij. We deden mee in de B, en zijn 2e geworden. Zie mijn andere reactie hierboven. Deze zijn gemaakt na de cross, op het parkeerterrein.
Afbeelding
Afbeelding

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:17

Pasha gefeliciteerd !
Ik ben niet gebleven tot het einde.. mijn dressuur punten waren ook verdwenen.. heb 10x gekenen of die van mij er tussen zat, in alle ringen. maar goed.
Het ging mij eigenlijk om de cros en die ging super !

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:30

Hoe is het gegaan met diegene die mee heeft gedaan van het weekend?
Ik was 6e en er waren 5 prijzen Knipoog Mgoed was erg tevreden!

Weet iemand misschien of er foto's gemaakt zijn die je op het internet kan terugvinden?!

Dapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:33

ik heb zondag meegedaan met B-paarden.
Mijn paard had alleen een heel ander tempo in gedachten dan ik. Hij was niet te houden. Zal er ook zeker niet altijd vriendelijk uit hebben gezien, maar ja je moet wat, thuis doet hij dat nooit..... dan verwacht je dat ook niet.

177 punten in de dressuur (toch bar weinig voor een Z1 combi), een foutloze cross en 2 weigeringen in het parcours door mijzelf veroorzaakt.

Al met al wel tevreden, ik sta er nog steeds versteld van dat mijn paard zo alles springt zonder ook maar ergens naar te kijken. Ik zou best willen gaan crossen maar paard moet wel de rem meenemen, anders gaat het niet goed komen Knipoog

Ik wil nog graag de organisatie een pluim geven, ik vond het goed georganiseerd, mooie hindernissen en heel vriendelijke. Mijn vader maakt gebruik van een rolstoel en hij werd zelfs aangeboden om naar een hindernis gereden te worden, zodat hij ook wat bosacties kon bekijken.

Echt TOP!!!

Domper was dat mijn paar dover de stang hing tijdens de terugreis. Niets ernstigs, maar ik ben wel erg geschrokken.

Ik heb enorme spierpijn, paard heeft nergens lastvan Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:40

Doei! Dapple Goed gedaan Ja

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:46

chagrijntje schreef:
Pasha gefeliciteerd !
Ik ben niet gebleven tot het einde.. mijn dressuur punten waren ook verdwenen.. heb 10x gekenen of die van mij er tussen zat, in alle ringen. maar goed.
Het ging mij eigenlijk om de cros en die ging super !

mm mijne waren ook verdwenen, toen heb ik het gevraagt.
ze zeiden dat als je geen startkaart had dat je het papiertje later kreeg.
raar vond ik, want het telt niet mee.
maar goed, misschien sturen ze het papiertje wel op, ze weten toch je adres?