[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:10

Vief: Sjuul was met ons aan het lopen voor de cross. Zei ze: Wat moet er voor de B dan nog omlaag? Tong uitsteken Vond het wel grappig.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:13

leuke foto's!! Patricia is Merato nou verkocht?

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:48

He Lielle ! zie nu wie je bent Lachen we liepen tegelijkertijd de cross, ik vroeg nog aan je hoe het zat met die keuze hindernis op 16 Knipoog
Leuk Lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:50

ik ben er morgen in het paars / lila Lachen De oranje dekjes waren op Lachen

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:55

Jeeeh, ik heb weer internet!
Leuke verslagen allemaal!
Balen Simmie, MissJumpy en SGW Wukkie Ach gut
Laat je even weten hoe het met Os zijn been is MJ?

Patsmu: van harte gefeliciteerd met je 2e prijs! Jij houdt Limburgs eer hoog Haha!

Jammer van je snelle rit GvdT, hoeveelste was je anders geweest?

IK was erg tevreden over Ede.
Dressuur ging prima, 205 punten dus niets te klagen Tong uitsteken .
Springen ging deze keer ook goed => foutloos

Cross ging goed van start. Ik had nog wat twijfels over het smalletje op 3, maar omdat hij goed aangeleund was met coniferen ging dat eigenlijk heel simpel. Tot het water goed , 1e insprong goed maar daarna wilde hij links de waterbak uit. Met wat kunst en vliegwerk toch nog naar de uitsprong kunnen sturen en op naar het 2e water. Daar was hij verbazingwekkend kijkerig op en ik was nog bezig mijn teugels bij elkaar te zoeken, waardoor ik hem net niet snel genoeg voor elkaar had op de sprong voor het 3e water Boos! Een stomme stop daar dus.

Simmie schreef:
Leuke foto's. Had ze al gespot op de PvO site.
Bento, je hebt een leuke achterkant. Haha! Knipoog

En een heleboel Paul van Oers foto's van onze konten Sigaar

Afbeelding

Verder ging alles ok en precies op tijd binnen op 6 minuten Vork
Op de terugweg bij de 4e waterbak nog mooie foto's van de benen van Miel Clown

Afbeelding

Uiteindelijk 11e geworden in het klassement.

Iedereen die nog moet starten in Ede: veel succes!
Wrijf Canter even over d'r bolletje want ze was een beetje ziek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:13

Bashuk schreef:
He Lielle ! zie nu wie je bent Lachen we liepen tegelijkertijd de cross, ik vroeg nog aan je hoe het zat met die keuze hindernis op 16 Knipoog
Leuk Lachen

Bloos! en me niet eens gerealiseerd dat je dus naast ons stond Haha! Volgende keer (Maarsbergen?) zullen we toch maar eens echt meeten Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:16

Ik ben ook weer 2 winstpunten dichter bij de M.
Moest om 3 uur dressuren, maar dat liep wat uit,
Britt was ontzettend vervelend en had weer eens totaal geen zin in dressuren
Reeskees en Hesterv nog gemeet Ja
Dressuurproefje ging echt heel slecht, 157 (ik moet me schamen met de M2 die ik normaal rijd en nu 157 voor een L1 proefje Nagelbijten / Gniffelen)

Springen liep in, maar dat wist ik niet, ik was laat, heb 3 hindernissen genomen en kwam er toen ik de ring inreed achter dat het parcours niet meer hetzelfde was als toen ik het verkend had, maar ik moest gewoon starten Nagelbijten / Gniffelen
Even snel gekeken waar hindernis 1 t/m 3 was en het parcours foutloos gesprongen Haha!
Cross ging echt super! Nergens twijfel ofzo, water deed ze ook super Ja Kreeg ook nog veel complimenten van mensen dat ik de cross zo goed had gereden Lachen Ook Rob vond het er goed uitzien.

Nog maar even flink sleutelen aan de dressuur dus..

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:20

Jitske: Goed van je springen en cross. En over je dressuur hebben we het maar niet meer Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:13

Bento, goed gereden gister, jammer van die stop. Maar verder goed gedaan dus! Gefeliciteerd!
Kim en Jitske ook gefeliciteerd met jullie goede wedstrijdresultaten!!!

Mijn zus heeft vanmiddag even gereden en Os liep niet onregelmatig, dus dat beentje gister zal misschien even een verstapping zijn geweest of gestoten. Dat krijg je als je niet gewoon normaal springt en crost....
Zal van het weekend even nadenken of we verder nog actie ondernemen of dat ik gewoon 8 weken rustig aan ga doen tot we de zomer weer door zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:18

Woehoe!!!!
Dressuur ging erg lekker, alleen stond Nickje niet stil bij het halthouden, 199 punten.
Bij het springen heb ik bij elke hindernis tegen mezelf gezegd:'' stil zitten...niks doen...wachten...'' Tot ik vlak voor hindernis 10 ineens bezefte dat ik foutloos was... was, want toen ging er dus een balk op hindernis 10.
De cross ging heerlijk, alleen de tweede waterbak waren we zo traag door (mijn fout, ik dreef gewoon niet genoeg) waardoor ze de boom vlak voor de derde waterbak weigerde omdat we te weinig vaart hadden...
Verder foutloos rond! Was 7e, heb zelfs een prijs gewonnen! Dat is me bij sgw nog nooit gebeurd...
Ben echt heel erg blij!!!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:29

Gefeliciteerd Nickeltje! OK dan!

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:30

Lielle schreef:
Bashuk schreef:
Leuk Lachen

Bloos! en me niet eens gerealiseerd dat je dus naast ons stond Haha! Volgende keer (Maarsbergen?) zullen we toch maar eens echt meeten Knipoog

Ja ! doen we! Lachen

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 02:00

**Anne’s Verslag Ede**

Nou, ik ben ook weer binnen…
Ik heb niet gecrossed! Echt erg..
Hier the whole story:

Om 2 uur vertrokken, half 5 waren we er pas..
Om half 6 moest ik al dressuren dus snel betaald en snel erop.
(kalkoenen gingen al niet lekker...)
Bij de dressuurringen waren geen lijsten of ringmeesters te bekennen en de jury wist ook niet wannneer ik moest..
uiteindelijk 20 min te laat aan mn dress.proef begonnen..
Hij liep niet superfijn oid maar ook niet slecht.
Ik heb geloof ik 182 pnt. gehaald oid.
Toen cross gelopen.. was hartstikke goed te doen volgens mij en af en toe baalden we echt dat we de B sprong moesten nemen ipv een andere.. Haha!

Even iets gegeten en toen opgezadeld en omgekleed voor het springen..
Komen we bij de ring aan, moest ik er meteen in.. 35 min te vroeg!
Ik heb het parcours ook niet kunnen lopen omdat het ineens zo inliep..
Gelukkig wilde degene voor mij wel eerder de ring in dus ik heb even een kruisje en een steiltje mee kunnen nemen..
(met dank aan lieve instructrice)
Het meisje voor me was er ondertussen afgevallen bij hindernis 7, dus ik dacht nog:
‘Mooi, iets meer inspringtijd! Wel sneu voor haar dat ze eraf valt!’

Maargoed, ik dus de ring toch maar in..
Hij trok er helemaaal niet op aan!
Kom ik bij hindernis 7, ineens een heel kleintje met een hekje eronder, stopt die eikel gewoon!
Echt een onverwachte vond ik zelf, echt niet nodig geweest zeg maar.
Maar eergisteren heb ik net gaatjes bij m’n beugelriemen gemaakt, dus ik had mn beugels korter dan anders.
Ik totáál uit balans toen die stopte!
Dus wat gebeurt er? Anne hapt stof!
Echt heel stom.. ik ben in geen drie jaar van Joeri afgevallen! Hij maakt écht wel vaker rare sprongen!

Nouja snel er weer op en nog maar een keer erop aan rijden.
Stopt ie wéér! (dat overkomt me echt bijna nooit..)
Ik flikkerde er bijna weer af! En ik heb echt het idee dat het door mn kortere beugels kwam Boos! )
Nouja nog een keer aangereden, hij stopte weer maar sprong hem zowat uit stilstand.
Verder parcoursje afgemaakt met nog een balk en heeel veel tijdfouten..’
Resultaat, gediskwalificeerd en dus niet crossen!
Ik reed hem ook verrot, maar hij liet me ook een aantal keer flink zitten!

Echt ik baalde zo!
Ik heb nog gevraagd of ik HC mocht starten maar dat hadden ze in het M ook al een keer toegestaan en toen werd fed.vertegenwoordiger een beetje boos!
Ze gunden het me wel, maar durfden dat niet nog een keer aan Haha!
En dat snap ik ook wel van ze!

Nougoed, volgende keer is Maarsbergen, daar sta ik ingeschreven in de L.
Ik ga gewoon starten! Ik zie wel hoe het loopt.
Zondag ga ik een parcousje springen en waarschijnlijk volgende week ook nog eentje.
Even in het ritme komen want zo gaat het niet de goede kant op!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 02:04

Onide: nogmaals Ach gut
Gefeliciteerd Nickeltje!
MJ: gelukkig maar.
_Jitske_: gefeliciteerd (maar dressuur mag idd wel iets beter Haha! )
Bento: jammer van je stop. Grappige foto's. Wat is Miel toch groot! (realiseerde ik me toen je naast me stond met hem Clown )

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:13

Balen zeg Onide!! Maar ik zou volgende keer gewoon je poot stijf houden wat betreft die tijden hoor. Je hebt niet voor niets starttijden! Gewoon rustig aan parcours bekijken en je goed voorbereiden, anders krijg je dit soort gedoe. Ze kunnen je toch niks maken. Maar dat is ook een kwestie van ervaring opdoen, dat overkomt iedereen wel een keer Ach gut

Nickeltje: goed gereden, ik zag je nog even bij de dressuur en dat zag er goed uit!

Mijn instructrice moest gister rijden, voor het allereerst in de B. Dressuur hging uiteraard netjes, 206 punten. Met springen 1 balkje en de cross foutloos, ware het niet dat ze bij hindernis 1 al gelijk de verkeerde sprong en dus gediskwalificeerd werd......maar ze was helemaal gelukkig met haar rit en vind crossen super, dus die diskwalificatie vond ze helemaal niet erg Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:03

Nou inderdaad,dat had ik dus ook al bedacht,
ik reed gewoon niet goed, dat is een feit.
Maar als ik me gewoon rustig had kunnen voorbereiden had ik zeker de cross in gemogen!
Dan had ik waarschijnlijk tijdens het inspringen gemerkt dat ik niet stabiel zat, en wat aan mn beugels gedaan.
En dat ik er echt aan moest rijden om hem normaal over de hindernissen te krijgen.

Maargoed, het is weer een leer voor de volgende keer. Blond
Het houd me nu nog niet tegen om L te gaan starten.
Wie weet bedenk ik me in de komende 2 weken, maar dan moet ie gewoon helemaal niet verbeteren.. Bloos

Ilse moest nu gewoon ruim drie kwartier wachten voor de de cross in mocht..
Gestoord

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:07

Onide: jemig wat jammer zeg dat alles zo tegen zat Ach gut Volgende x gewoon weer verder!

nickeltje: netjes gedaan hoor

patsmu: gefeliciteerd met je prijs Pling

kim: gefeliciteerd met je prijs Cool

bento: fijn dat je tevreden bent Knipoog

vief: hindernis 1 word denk ik wel een probleem voor jou Haha! Haha! Haha!

renske: leuke wuppie op je cap Cool

en er waren nog meer mar die ben ik vergeten....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:39

Mijn zusje heeft net weer gebeld naar Ede en gelukkig kan ze de oefencross starten. Wij vertrekken dus vandaag met 2 paarden richting Ede, vanavond weer verslagen van ons!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:52

ik vertrek ook strakjes naar ede met legigi! ben benieuwd!! ik zal moertje nog even streng toespreken als ik dr zie goed??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:47

Nickeltje, super!

Sjaan; allebei heel veel success vandaag.

Onide; wat een ontzettende baaldag. Je komt per slot van rekening om te crossen, en als dat dan niet mag........

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:59

Ik ben uitgeslapen en wel weer bijgekomen!! Reeskees en ik hebben een superweekje gehad!! Hier alvast even klein verslagje van mij.. Mijn fotoverslag zet ik er ook nog op!

Woensdagmiddag zijn we richting Ede gegaan. Even bij de cross gekeken (nog wat bokkers gezien waarop Ineke mij even wees Knipoog "ohja!". 'S avonds nog even op het parkeerterrein wat gereden met zn tweetjes en daarna weer terug gestapt naar De Kleine Pol (ons verblijfadres) wat écht een superaanrader is!

Donderdag was het voor Ineke zo ver maar die zal zelf wel een verslag maken!!! Ik heb zelf toen ook nog even gereden op het terrein voornamelijk bij het 'incrossen'.

Vrijdag mocht ik eindelijk!!! Larsje was helemaal supernetjes ingevlochten en gewassen (we hadden de hele week wat veel stof opgelopen). Met dressuur zat ik er alleen te lang op en werd Lars wat vervelend onder de proef. Soms wat min mee willen werken en ineens wat schieterig. heel apart. Toch nog dikke punten (209, daarmee 3e plaatsing).
Springen ging ie super! Hij lette goed op mn hulpen en kwam dus ook foutloos rond! Waar ik wel even van schrok was dat het parcours nog omgegooid was ! (Ik had Ineke's parcours van de L paarden nog in mn hoofd) Maar gelukkig waren de lijnen nog vrij logisch.

Daarna iets te duf begonnen aan de cross, pas bij hindernis 13 kreeg meneer de smaak écht te pakken! Vanaf toen kon het niet beter gaan! We hadden foutloos gecrosst en we hadden DE Optimale tijd! 5 minuten Lachen.

En toen de prijsuitrijking..... Een eerste plaats voor Lars!! Ook nog een super mooie deken mee naar huis Knipoog

De foto's komen nog!!

En @vief: Ben superbenieuwd naar het filmpje! Die van Kim is ook leuk! Wat ging die super het water door!

En jammer van de bokkers die niet lekker gingen Boos! Maar er werd écht veel gestopt op het water ook!!!!! (Lars moest ook even goed nadenken..)... En anderen met wp & prijzen en zo Gefeliciteerd!!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:16

Jiska, ja graag! Kijk haar maar is diep in de ogen want ze is even niet lief... stoutje Moertje.. Tong uitsteken

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:40

Hester Gefeliciteeerd Haha!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:45

Hester ge felicicteerd, fijn dat het zo goed ging man! Go jij! Go jij! Haha! Tong uitsteken

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:04

Bento: Jammer van de stop maar verder top!

Jitske: super van je springen en cross!! Dressuur komt de volgende keer vast goed Knipoog

Nickeltje: gefeliciteerd!

Balen Onide maar volgende keer beter!

Succes nog Sjaan!

Super hesterv! Go jij! Go jij!