Lene: had er nog over gelezen, maar Pieter weer 'goedgekeurd'?? super hé zeg!!!! Van zodra je zin hebt of ergens tegenaan loopt, kom maar af hé

Ik rij vrijdag op FHE trouwens 1m met vos en Ny en 1.10 met Fi.
Varekaj: op foto lijkt me zo niet direct iets mis te zijn met je teugellengte eigenlijk. Ik vind hem wel nog heel horizontaal lopen, nog wat van het achterbeen af. Zoals PP al aangaf, meer van achter naar voor rijden en dan wat opvangen op je zit en beetje hand erbij, maar daarvoor moet je volgens mij je teugels niet meteen korter nemen.
En ik geloof eigenlijk niet in oprichting die 'vanzelf' komt. Ja, paard moet uiteraard sterker worden doorheen het werk waardoor hij oprichting aan kan, maar als je niet op een gegeven moment wat meer vraagt, komt het volgens mij niet zomaar vanzelf. Al zeker niet met ons soort springpaarden die niet gemaakt zijn om op de kont te gaan zitten.
Een overgang galop-draf is toch eigenlijk wel basiswerk, als hij hier nog tegen de hand komt, zou hij bij mij toch wel eens wat steviger aangepakt worden. Dat accepteer ik voor Ny al niet meer en die moet 5 worden.
Weet niet of je op mijn commentaar zit te wachten, anders zeg je het maar gerust hoor

Filmpje van eerste keer op play
http://www.youtube.com/watch?v=5_n4gcpFmQI