[SGW] Voorbespreking sgw maarsbergen 2017!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: Voorbespreking sgw maarsbergen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:37

:-))))))

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:43

Dat wist ik niet. Dat is erg fijn, paard heeft nog een beetje water vrees :P

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:19

Nummer 25&27 staan op de plaat, volgens mij had Martine een heel fijn rondje!

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:00

Wij zijn 284 in de B Vos en ik ben in het blauw bruin: -) fotos zijn altijd welkom

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:01

liekec schreef:

Tof Lieke, ben benieuwd! En ja, ik had inderdaad een heel fijn rondje :D Was vast weer te horen :o Bij welke hindernis zat je?

Ik heb fijn gedressuurd, mooi foutloos gesprongen en echt een topcross gereden! Foutloos en echt weer in 1 streep naar de finish, echt genoten onderweg! Vond het ook enorm gezellig, met heel veel mensen lekker gekletst, topdag!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:04

Mijn man heeft fijn gereden. Dressuur viel wat tegen, niet qua rijden wel qua punten. Had er net iets meer van verwacht. Met 182 punten stond hij in de middenmoot. Springen en crossen wel mooi foutloos, cross precies op de ideale tijd. Als 8e van zijn ring uiteindelijk geeindigd.

Water voor de B vind ik heel vriendelijk. Voor het L was het wel aan de pittige kant daar, helemaal voor degenen die al wat huiverig er in gingen de eerste keer.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:29

Ik ben tevreden maar ook baal ik een beetje (vooral door mijn eigen toedoen) dressuur matig maar werd nog slechter beoordeeld. Springen fijn, 1 afstandsfoutje en een balkje. De cross fijn van start maar voor 3 moest je langs het draadje blijven galopperen, paardlief had daar niet zo behoefte aan en achteraf had ik hem wel wat meer kunnen corrigeren met mijn binnenbeen. Het binnenste hoekje van de hindernis trok m niet aan dus net er langs. Super balen maar de rest deed die weer met 2 hoeven in de neus. al met al tevreden en weer een leermomentje. Voor de tweede M cross en de eerste M cross dit jaar weer een mooie wedstrijd om op terug te kijken.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:31

liekec schreef:

Leuk Lieke!!

Hier ook heel fijn gereden! Dressuur was ze stout en dat werd zwaar afgestraft. 176,5. Laagste punten ooit. Springen simpel foutloos. De cross heerlijk foutloos!! En exact de ideale tijd! Van plaats 26 opgeklommen naar 8ste. Dat voor mijn 2de M.

Vorig jaar reden wij in MB onze 2de B cross en nu een jaar later onze 2de M. Zo trots!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:47

Echt super gedaan Maximiliano, mag je zeker trots op zijn!! Jullie gingen als een speer!! :))

Zo gingen wij vandaag door de cross, zo ongelooflijk blij met dit heerlijke paard, zo gretig en vol vertrouwen, heb genoten onderweg!!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:32

Wat een leuk filmpje! En super leuk hoe je steeds zo tegen je paard praat! :D

Is er toevallig morgen iemand die rond kwart voor 10 gaat lopen/tijd heeft om een stukje van mij te filmen op het veld van hindernis 2 t/m 5? :o
Ik heb maar 1 iemand bij me om te filmen en die wil bij het water staan, maar omdat ik niet weet hoe hij het gaat doen bij het water zou ik ook graag een filmpje of foto's willen op dat andere veld voor het geval ik niet eens tot het water kom.. :+
Ik ben nr 188 (7de in de B) in het paars.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:33

Ik stond bij het kasteel Martine, zie mezelf nog staan op je filmpje. Heb jou en de andere M bokker ook nog gefotografeerd bij de zwanenhindernis, op het grasveld in de loop en je in en uit sprong bij het tweede water. Ik dacht inderdaad van hey nu moet ze komen, en toen hoorde ik je idd al aankomen. Flinke hindernis was dat trouwens!!
Heb twee nummers uit de M gemist, sorry.
Bij de L heb ik de boomstam voor het water, het water zelf en de afsprong op de foto.
Ik ga zondag pas aan de foto's zitten, hier alvast een voorproefje van scherm, doet totaal geen recht aan scherpte en kleuren etc maar is wel leuk om te zien denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:42

Hier vandaag ook weer lekker gereden. Dressuur fijn, had iets beter gekund 209 punten. Springen simpel foutloos, 1 krabbelsprong doordat de ruiter zat te prutsen. Cross niet zo'n fijn ritme als in Etten-Leur, maar wel lekker rond gestuurd. Na hindernis 15 wel even de ankers uitgegooid, anders zou ik weer te snel binnen geweest zijn. Uiteindelijk 2e geworden.

Martinev, fijn dat het bij jullie ook goed ging.

SusanH, jammer van de dressuurpunten van je man, maar toch een mooie uitslag.

M_vaniqueur, jammer van de langslopen, maar wel weer geleerd vandaag.

Ben benieuwd Lieke, die van mij ging wel soepel het water in.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:56

Leuk Lieke! Ben benieuwd!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:01

Leuk lieke zie mezelf en mijn sjeespony al terug hihi water deed ie prima gelukkig al vond die de afsprong best pittig.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:08

Wow, wat een mooie locatie is dit! Deze komt zeker vást op de agenda...
Geniet nog even mee met de foto's van vandaag op www.oddfotografie.nl :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:23

Heel leuk Lieke!! En wat tof dat je zo veel foto's hebt gemaakt! Ben benieuwd hoe het er op het kasteel uit ziet, ze ging een beetje erg vroeg af daar, flying! :=

Goed gedaan Sabertje! Gefeliciteerd!

Gave foto's Maarten! En inderdaad, wat een fantastische locatie he!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:27

Mooie foto's Maarten

Fijn al die positieve verhalen

Ik ben ook helemaal blij. Dressuur wat laag gepunt met 181. Springen was ze iets teveel door het dolle heen wat resulteerde in een balkje. Cross simpel foutloos rond

Marleen_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:19

Morgen mag ik ook van start, met startnummer 318. Ik heb er zin in, zeker na het filmpje van Martine ;)
Mocht iemand me onderweg spotten, foto's zijn welkom! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:33

Sabertje jij vond met 209 punten dat het beter had gekund? Wat scoor jij normaal dan? Gewoon nieuwsgierig.

De foto's zijn idd mooi Maarten. Ook leuk dat het niet alleen van de sprong zelf is.

En het is zeker een prachtige plek. Wij hebben ons naast de wedstrijd ook nog vermaakt met trampoline springen en voetballen :D en van een bergje afrollen maar daar heb ik niet aan mee gedaan.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:30

@Susanh: ik had in Etten-Leur 218,5. Deze proef was nog iets constanter. Scoor op de sgw's meestal boven de 210, had nu ook gekund als ik sommige dingen iets beter had afgewerkt.

@Maarten: super foto's weer.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:48

Mijn paard stond helaas op scherp, lees heel erg schrikachtig. Inrijden van de dressuur ging erg fijn, maar eenmaal in de ring wilde ze niet richting de bomen en zodra er maar 1 blaadje bewoog was ze van der padje af. Dus een verdiende 171,5 maar wel jammer na het fijne inrijden, jury gaf wel leuk commentaar dat ik fijn om ging met de spanning. Springen ging wel erg fijn, helaas liep dat erg in waardoor mijn moeder en een vriendin het rondje gemist hebben. Crossen ging erg goed alleen op de boomstam van het water helaas 2 weigeringen, waar ik al een beetje bang voor was. De insprong in het water twijfelde ze even maar toen ging ze door. Alsnog maar 10 sec buiten de tijd dus flink doorgereden blijkbaar :o Ben wel tevreden, dus hopelijk is ze volgende week weer iets minder schrikachtig in Amsterdam!

En mijn capcamera filmpje (helaas iets wiebelig en net teveel omlaag :o )

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:20

Hier echt superblij en tevreden! <3 ! Met het eerste paard een super rondje gesprongen en heel fijn foutloos gecrosst. Ik was al helemaal in de wolken na de cross want dit was pas zijn tweede cross en hij moet nog 5 worden. Daarna toen ik naar de uitslagen keek zag ik dat ik 2e was geworden!! Kan niet trotser op hem zijn.

Met mijn tweede paard ( Cortana, witje) was het heel erg aftasten. Vorig jaar door enorme merrie buien niet verder dan hindernis 3 kunnen komen in 2 crossen (geen weigeringen op hindernissen maar gewoon random in een veld wilde ze niet verder). Toen ermee gestopt. Vandaag dus weer na een jaar geprobeerd en ze liep gewoon een super fijn foutloos rondje! Uiteindelijk net buiten de prijzen geëindigd dus ook heel trots, had uberhaupt niet durven hopen dat we netjes over de finish kwamen haha. *\o/*

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:50

Hier ook mega mega blij. Jong paard mee met erg weinig ervaring en gewoon foutloos de cross uitlopen! We hadden in het springparcours even een miscommunicatie, was afgeleid door de ruimte die hij had en miste het hek even dus sprongen zo wat de baan uit. Maar toch heel erg tevreden, jonkie heeft nog maar weinig gezien dus kon niet beter!

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:28

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:33

Dat klinkt goed, lovecortena en davinci!

Wij hebben ook fijn gereden. Springen foutloos, 1 weigering bij de opsprong en wat vertraging bij de wateringang, maar ik was allang blij dat paard zo lekker ging na herstel van operatie en vrijwel geen crosstrainingen.