[SGW] SGW Diepenheim 17/18 Oktober 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellentje0

Re: SGW Diepenheim 17/18 Oktober 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:47

Zie net foto's waarop zand gestort is bij hindernis 2. Ziet er super uit. Starten lijkt me prima

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:47

Dat heeft niks met onzeker te maken, dat is mijn man absoluut niet. Het is imo gewoon gezond verstand. Zover wegzakken is teveel belasting voor de pezen, ook al heb je grip.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:59

@Susan (handig, niet geqoute)
Ja daar zit ook wat in, het is natuurlijk mooi als ze de inkomsten wel krijgen. Maar ze zullen het risico toch niet lopen op ongelukken en zoveel blessures? Vind het wel dubbel, wat jij zegt klopt inderdaad ook.

Ben ook benieuwd of het eerste deel van de cross eruit is gehaald, die was gister al slecht en die zal onderhand wel gewoon onveilig zijn geworden.
Gelukkig is het ieders eigen keuze! Gister was het in ieder geval nog prima te doen (en ik heb heel goed gezond verstand, wees maar niet bang; denk ook aan spieren, benen, pezen en alles op en om mn paard en mezelf ), op het eerste deel na. Ik zou waarschijnlijk ook niet starten, als ik vandaag moest. _O-

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:11

SusanH schreef:
Ben ik niet met je eens Cioccolato wat betreft dat aflassen. Organisatie kiest daar pas als laatste voor en zo lang er nog steeds mensen gaan zullen ze de boel niet snel afblazen. De kosten zijn immers al gemaakt. Het is je eigen verantwoordelijkheid als ruiter om in te schatten of je het wel of niet verantwoord vindt, dat moet je niet van de organisatie af laten hangen.

Paarden hebben een fijn ritme nodig om goed een cross door te komen en als de bodem zo zwaar is zoals die op sommige stukken was komt dat ritme er niet waardoor je ze niet goed voor de sprong kan zetten. Dus ja, er zullen vast wel paarden zijn die de cross doorkomen maar de schoonheidsprijs qua rijden verdient het niet. Als een paard een paar keer weg glijdt gaat hij onzeker lopen en verliest hij het vertrouwen. En daarnaast loop je gewoon door die uitglijders en het verre wegzakken in de blub dikke kans op (fikse) blessures.

ik ben het met je eens. en de organisatie doet zijn best de bodem in orde te maken. zijn gisteren ook telkens er mee bezig geweest.
Maar het is ook een SGW.
als je die kan goed kan rijden moet je door elke bodem type heen kunnen rijden. en als het dan slecht is het tempo aanpassen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:21

Er zijn gewoon grenzen. Zo helpen wij ieder jaar mee met een internationale cross. Daar is dit jaar ook de 3 sterren cross verplaatst naar een andere dag omdat de omstandigheden door het weer (bodem, zicht, windkracht 9) te slecht werden. Een jaar eerder is door een grote hoosbui de bodem ook op sommige plekken te slecht geworden, en is de route in overleg met de ruiters aangepast. Ik geloof best dat de organisatie naar oplossingen zoekt, maar mijn man heeft dat gisteren zelf niet gezien. Er zijn ook verschillen van mening, dat is prima. Wij vonden het iig niet verantwoord, en we zijn niet de enigen.

Natuurlijk pas je het tempo aan aan de bodem, dat is logisch. Maar de bodem moet niet zo zwaar zijn dat je risico loopt op blessures en dat was zoals gisteren de bodem er op een aantal plekken bij lag wel het geval.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:26

Ja er zijn inderdaad grenzen. Alle bodems en omstandigheden is ietwat overdreven haha.
Gister hebben ze als enige aanpassing, wat ik gemerkt heb, houtsnippers voor de brug naar 2 gelegd. Hielp overigens niet heel erg. Ze waren wel constant in de weer, maar heeft niet helemaal mogen baten.
Zal ook wel een verschil zijn tussen op de eerste en op de tweede dag starten.

Las net over zand bij hindernis 2, maar hindernis 3 vond ik er vele malen slechter aan toe. Is daar ook wat aan gedaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:47

Zand is soms een goede oplossing maar als de bodem al zo nat en drassig is gaat het niet veel meer doen. Anders dan een extra laag waardoor je nog verder weg zakt. Althans, dat lijkt mij. Ben ooit jaaaren terug op Pinkpop geweest, heel veel modder en organisatie had stro erop gelegd. Gevolg, je zakte met stro en al de modder in :=

DameX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:57

Ik heb vanmorgen gereden en het was pure overleving voor mijn paard en mij! Zonde zonde zonde dat zo'n prachtige wedstrijd te kampen heeft met dit pokke weer, maarja het is niet anders. Ik ben blij dat ik ben rondgekomen en alle lastige hindernissen zijn overwonnen!
Verstandige keuze van iedereen die niet gegaan is en respect voor al die pony'tjes die vanmiddag nog moeten ploeteren door de bagger!

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:17

Ik heb vanmiddag met mijn d-pony'tje in de L gereden en vond het goed te doen, in de slechte bochten waren houtsnippers gestrooid en zand voor de hindernissen. Rustig gereden en vanaf het zandpad gas er weer op en 3 seconden buiten de tijd en foutloos dus heel tevreden. Vond de omstandigheden met de dressuur stukken minder, hoorde later dat losrijden in de buitenbak ook mogelijk is maar daar hadden we geen tijd meer voor. Vond het een leuke cross! :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:39

Ik heb ook een fijne cross gereden, sommige stukjes rustig aan maar viel me gezien de omstandigheden hartstikke mee, was nog goed te doen. Heb wel getwijfeld maar ben blij dat ik toch gegaan ben :)

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:42

Ondanks het slechte weer, toch nog aardig foto's kunnen maken vandaag! Geniet ervan op http://www.oddfotografie.nl!
Mijn mening wat betreft de bodem: Ik denk dat iedere eventing ruiter prima in staat is om zelf te beoordelen of zijn/haar paard/pony sterk genoeg is om zo'n parcours te kunnen rijden. Er zaten zéker erg slechte stukken tussen, maar als je er met beleid doorheen gaat was het wel te doen. Na het eerste bos leek het mij wel mee te vallen. Maar goed, ik ben maar een bescheiden fotograaf ;)

Respect voor iedere ruiter die gereden heeft, maar ook voor diegene die besloten heeft om níét te rijden!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:21

Onze blije gup in de cross.
Ben zooo trots op hem, een jaar geleden begonnen in de B en nu zijn eerste M cross finishen.
Afbeelding

Afbeelding

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:05

Helaas voor mij een rot dag..dressuur ging niet goed, maar toch 181 punten, dus dat viel mee! En toen bij het springen aangekomen.. Mijn pony wil altijd heel snel in parcours maar doordat ze op blote voeten staat en de bodem zo slecht was hekaas 3x geweigerd en uitgebeld. Helaas maar misschien wel beter dat we de cross niet hebben gereden ivm de bodem.
Pony heeft dit de laatste tijd vaker met crossen (uitgebeld worden bij het springen) dus we hebben besloten de volgende cross wedstrijden van dit jaar te schrappen en weer helemaal vanaf het begin te beginnen met springen (we hebben waarschijnlijk gewoon te snel de overstap van bb naar b gedaan)
Hoop dat de rest wel goed heeft gereden! De cross stond heel eerlijk vond ik!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:11

Ik heb gisteren echt genoten wauw!! Dressuur fijn kunnen rijden en 182 punten.. fijn foutloos rondje gesprongen en een heerlijke foutloze cross gereden en 6e geworden! Ben echt super trots op m'n pony had dit echt nooit verwacht!!

Toevallig nog iemand die foto's heeft gemaakt? Ik was nummer 150 voskleurige D pony in het lime groen en ik was tijdens het springen en de cross de hele tijd heel erg blij tegen me pony aan het praten haha :o :o
Laatst bijgewerkt door xmarloesx2 op 19-10-15 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:15

Gister de hele dag geholpen op het secretariaat! Op sommige stukken cross was de bodem wat blubberig, maar zeker goed te rijden. Dressuur terrein was het slechts volgens mij, maar de jury's hielden er wel rekening mee. Een enkeling die gister de cross had gelopen heeft zich terug getrokken. Wat ik dan wel opvallend vind is dat er bij de pony's niet geklaagd werd, die starten gewoon allemaal!!

Geen valpartijen of glij partijen, we kunnen (ondanks het weer) volgens mij terug kijken op een geslaagde cross!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:25

Het is jammer van het weer, kan de organisatie ook niets aan doen.
Mijn zus zou starten maar heeft dit ivm de bodem en jong paard (dit zou de 4e cross worden) niet gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:42

Denk dat dit komt door de leeftijd van de ruiters, toen ik nog pony reed deed ik ook heel andere dingen dan nu met ons paard. En na ooit een paard met veel peesproblemen gehad te hebben wordt je vanzelf ook wel voorzichtiger met lastige bodems. We nemen liever geen risico als het niet hoeft.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:43

Ik denk dat ponyruiters veel minder gevaar zien. Ik reed zelf 15 jaar terug ook heel anders als tegenwoordig. Met een wat meer ervaren paard was ik misschien wel van start gegaan. Maar met een jong paard en de 3e cross vond ik het niet verantwoord. Er komen wel meer crossen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:00

Gisteren na veel getwijfel en overleg toch gestart. Heb zowel voor de dressuur en het springen na het instappen maar kort losgereden, dat pakte gelukkig goed uit: 194 punten en foutloos rond. Daarna de cross in gegaan en fijn en veilig rondgekomen. De coffin pakte hij boven verwachting goed aan! Helaas daarna op de drinkbakhindernis een stop... De amazone voor mij wilde geloof ik achter mij aan rijden omdat ze een weigering had, toen waren wij even onze focus kwijt en had ik een stop... Jammer, maar kan gebeuren.

Heb erg rustig gereden en had goed in mijn hoofd hoe ik de slechte stukken wilde rijden, dat scheelde een hoop. Wel ver buiten de ideale tijd, maar safe over de finish was ons doel. Ik ben erg tevreden, we kunnen weer een mooie ervaring bijschrijven in ons boekje!

Chyennevd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:31

Weet iemand wie er stond te fotograferen op zondag B-Paarden bij hindernis 2?

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:15

Eventingphoto stond ook te fotograferen, ik weet niet of die bij hindernis 2 hebben gestaan zondag.

Chyennevd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:48

marijkiiii schreef:
Eventingphoto stond ook te fotograferen, ik weet niet of die bij hindernis 2 hebben gestaan zondag.

Oke, in iedergeval bedankt! :P

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:18

Alle foto's van SGW Diepenheim staan nu online op Eventing Photo :+

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:28

Mooie foto's hoor!! Ben alweer helemaal los gegaan met bestellen natuurlijk...

Maar heb inderdaad de foto's van hindernis 2 B paarden op zondag nog niet gezien. Dat is de enige fotograaf die ik tijdens mijn rit bewust heb gezien, haha! Was een man geloof ik, met een gele zak over zijn camera, daar moest ik nog een beetje om lachen onderweg :)

Chyennevd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:19

shirleyp schreef:
Mooie foto's hoor!! Ben alweer helemaal los gegaan met bestellen natuurlijk...

Maar heb inderdaad de foto's van hindernis 2 B paarden op zondag nog niet gezien. Dat is de enige fotograaf die ik tijdens mijn rit bewust heb gezien, haha! Was een man geloof ik, met een gele zak over zijn camera, daar moest ik nog een beetje om lachen onderweg :)

Ja klopt deze heb ik inderdaad ook bewust gezien haha, hier ging ik ook expres lachen daarom was ik benieuwd hihi.