[SGW] SGW Lisse 19/20 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:33

martinev schreef:
Klinkt als een heel fijne cross M_Vainqueur! Gaaf als ze zo aanpakken!

Dit was onze hilarische actie bij het water! :D :D

https://www.youtube.com/watch?v=xkzxll6BJbw

Is ook een heel grappige fotoserie van zag ik al, http://www.van-den-bos.com heeft tot startnummer 50 al online staan!

Hahaha!! Dat blije hoofd van jou! (En weer een shirt met aardig wat inkijk, hihihi!)

Sim

Re: SGW Lisse 19/20 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:10

Heb je deze keer trouwens geen capcam filmpje gemaakt?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:21

Hahaha, ja maf hoofd! Ik was er ook niet echt op voorbereid!

Tuurlijk een capcam filmpje! :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:30

Ik ben ook echt helemaal blij terug komen van lisse!! *\%/* derde plaats in ring twee L paarden. *\%/* <3

Dressuur ging best oké, voor het eerst ging middendraf voor een 7!!
Springen foutloos! Ook weer een van de eerste keren normaal ritme en goede afstanden :)

De cross ging ook top. Ik was al beetje gewaarschuwd voor de banden dus kon ik haar er extra bij houden en door drukken. Verder fijn foutloos. Wel ietsje tijd fouten want ik heb in het begin wel wat rustig aan gedaan door de modder. Tweede deel wat ingehaald! :)

Dik dik tevreden dus!!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:06

Gefeliciteerd allemaal, zie leuke verslagen voorbij komen.

Ik kom niet aan start vandaag, mijn dames staat met koorts helaas.
Op dan maar naar volgend jaar en dan maar officieel :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:19

Ik moet vanmiddag ben zo ontzettend zenuwachtig.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:31

Gefeliciteerd allemaal!

Voor mij geen leuke dag, bij hindernis 1 in de cross alleen maar weigeren, steigeren en wegrennen. :(

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:47

Ik heb echt super lekker gereden! Dressuur wat traag maar geen idee hoe dat beoordeeld is. Springen 2 balken, weet niet waarom. Cross stond hij stom te doen in startvak en werd eigenlijk al bang dat hij niet van start zou gaan maar hij ging wel. En hoe <3 hij volgde het pad wat er lag en sprong alles wat hij tegen kwam. Soms iets te dicht er onder maar sprong wel. Tot ik een paard zonder ruiter ten kwam en wat mensen er omheen. Dat vond hij zo raar dat ik daarna een stop op het witte landhek had :7 daarna lekker verder gereden maar wel met iets meer druk, bij het water ook alles top al was hij weer onder de indruk van de mensen die er stonden en ook teveel onder de indruk van het bootje na het water. En toen kreeg ik te horen dat er een hindernis stuk was? De cross stilgelegd was en ik dus moest stoppen. Toen was er iemand van z'n paard gevallen en mocht ik niet door, toen werd bedacht dat iemand de tijd bij moest houden en toen kwam nummer 103 aangereden waarop ik toch wel door mocht rijden :7 nog een keer op bootje aangereden maar ik was er zo uit dat het hem niet meer werd. Ben er mee gestopt. Toch best een fijn gevoel overgehouden want hij deed het daarvoor echt super!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:29

Wauw wat irriteert het mij dat er Dit jaar geen verkeer geregeld wordt. Zeer slecht :n

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:41

Prisjee91 schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

Voor mij geen leuke dag, bij hindernis 1 in de cross alleen maar weigeren, steigeren en wegrennen. :(

Vind nog steeds echt zo vervelend voor jou :( had echt met je te doen! Volgende keer beter !! Kom vast goed !!

Ik heb echt een top dag gehad.
Dressuur niet helemaal tevreden, 181 punten. Springen foutloos, cross ook simpel foutloos en 4 sec buiten de tijd. Echt zo gaaf, was haar 2e cross.
Blijkt ook nog dat ik 3e prijs heb gehaald !! Echt happy.

Iedereen ook gefeliciteerd met de behaalde resultaten

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:51

Ik heb ook een super dag gehad, met de dressuur was mijn moeder het laatste deel de weg kwijt dus ik moest hem maar uit mijn hoofd doen; en mijn moeder stond nog steeds heel vrolijk door te lezen bij een ander deel van de proef := Toen veranderde mijn cijfers van zevens naar zessen toch nog 189 gehaald :) Met springen was ik foutloos en ook de cross ging echt heel fijn. Bij de ene jury alleen maar zevens en bij de ander alleen maar 7,5en dus volgens mij ben ik op de goede weg :o Vond het wel gek dat een meisje die precies de ideale tijd had gereden op haar stijlprotocol had staan: Veelte hard en een 5,5 kreeg. En ik die 20 over de ideale tijd zat had dus nette cijfers. Vond de ideale tijd daarom ook wel erg krap staan :( Maar uiteindelijk een 3de plek bij de b pony's dus zeker tevreden!!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:36

Heeft iemand een foto van de uitslagen lijst b pony's ring 2?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:10

Ik ben helaas gevallen dus niet uitgereden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:16

Gefeliciteerd Elke!! Top gereden!

Prisjee, wat balen zeg! Was het de eerste keer dat je ging crossen?

Vibabu, wat jammer dat het zo gelopen is! Wel fijn dat het je goede gevoel niet in de weg staat! +:)+

Gefeliciteerd Huckellover! En tja, over te hard of niet te hard kun je discussiëren, ik weet niet hoe de bodem vandaag was, maar gisteren was hij op sommige plekken echt glad en zwaar. Als de hindernisjury bij zo'n plek zat kan ik me voorstellen dat je geen hoge punten krijgt als je erg hard rijdt, als ik me goed herinner is er ook een kopje "rekening houden met de bodemgesteldheid" op het stijlprotocol toch? Bij mij gaat veilig rijden en paard heel houden toch ook echt boven de optimale tijd halen! (En dat halen van de tijd is in Lisse ook met een goede bodem al best een uitdaging, aangezien het erg slingeren is en je vrijwel geen paden hebt waar je even gas kan geven!)

Wat ontzettend balen Michelleex, wat is er gebeurd?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:10

Superfijne rit gehad! Foutloze springronde, cross heel fijn kunnen rijden. Wel 1 stop op het water en alternatief gesprongen, daardoor helaas net buiten de prijzen gevallen! Maar wel echt genoten van onze fijne rit :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:37

Mijn ritje van gister, samen naar de derde plek ;) *\o/*

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:31

Ik was erg blij met die van mij! Ze was veel te heet en vond alles eng in de inrijbak, maar springen deed ze toch wel weer fijn. Errug onstuimig, oeps, maar ze ging overal overheen. 2 balkjes, maar prima! Was haar eerste springparcours ooit haha.

In de cross startte ze goed, maar toen ze hindernis 1 zag dacht ze echt HUH wat is dat?! Dus daar een weigering, en op hindernis 2 een weigering maar daarna kreeg ze de smaak te pakken en deed ze alles :) Tot het water, daar ging ze helaas niet in. Ik dacht ik wacht op de volgende dan kan ik er achter aan (ik deed BB), maar dat mocht niet, best streng ;) Dus nu heeft ze helaas het water niet kunnen oefenen.. Maar al met al erg trots op het kind!

Gaaf filmpje Elke!
En Michelle wat balen, wat gebeurde er?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:44

Hallo allemaal, leuk om te horen dat de meeste zo fijn hebben gereden dit weekend. Ik deed mee in bb paarden. En heb een mooie tweede plaats behaald. Ik heb ook een hele fijne rit gereden!! Weet iemand of er naast van den bos nog meer fotograven aanwezig waren?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:13

Careano schreef:
Ik was erg blij met die van mij! Ze was veel te heet en vond alles eng in de inrijbak, maar springen deed ze toch wel weer fijn. Errug onstuimig, oeps, maar ze ging overal overheen. 2 balkjes, maar prima! Was haar eerste springparcours ooit haha.

In de cross startte ze goed, maar toen ze hindernis 1 zag dacht ze echt HUH wat is dat?! Dus daar een weigering, en op hindernis 2 een weigering maar daarna kreeg ze de smaak te pakken en deed ze alles :) Tot het water, daar ging ze helaas niet in. Ik dacht ik wacht op de volgende dan kan ik er achter aan (ik deed BB), maar dat mocht niet, best streng ;) Dus nu heeft ze helaas het water niet kunnen oefenen.. Maar al met al erg trots op het kind!

Gaaf filmpje Elke!
En Michelle wat balen, wat gebeurde er?

daar zijn ze dan heel selectief streng op geweest, ik heb het er namelijk 2 wel zien doen.

Ik vond het Dit jaar heel erg tegenvallen. Misschien kwam het omdat ik niet als ruiter was dat het me opviel maar er waren bizar veel valpartijen door slechte grond (vorig jaar hadden ze zand gestort..).

Geen regelaar voor het verkeer wat een aantal keer voor rot situaties zorgde.

Geen goede communicatie, normaal wordt het omgeroepen als er paard ruiter onderuit gaat, Nou wij als grooms zijn zeker 15 tot 20 minuten opzoek geweest naar haar zodat we het paard over konden nemen.

Geen mensen van de organisatie die paarden opvangen bij valpartijen ( is paard met ruiter onderuit gegaan in de waterbak en iedereen staat te kijken van wie gaat er natte voeten halen.. vriendin van mij stond er dichtbij, kende ruiter en paard niet maar en heeft het dus zelf maar gedaan).

Zonde dat ze niet beter naar de voorgaande jaren gekeken hebben. Was altijd goed georganiseerd en vriendelijk, waar dat dit jaar mis ging vroeg ik me heel erg af.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:01

Ja inderdaad Kat, zijn echt wel wat puntjes waar aan gewerkt kan worden. Had nog speciaal gevraagd of ze konden melden dat ik eruit was maar oké was.

Ik heb dus de cross niet uitgereden, helaas. Super fijn rondje gesprongen, paard was erg relaxed en liet zich makkelijk rondsturen. Foutloos rondje dus. Hindernis 1 in de cross moest hij even steigeren en stout doen haha maar daarna ging hij als een trein. Helaas in de landing van hindernis 6 samen onderuit gegaan en dat was het einde voor ons. Baalde als een gek natuurlijk maar gelukkig komen we er met de schrik en een beurs lijf goed vanaf, kan ook anders aflopen. Paard lijkt oké maar word donderdag nagekeken. Volgend jaar beter!

Dit zijn wij;

Afbeelding

Bossiema

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:44

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:17

Dank voor de mooie foto's Bossiema! Erg blij mee!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:23

Jammer geen foto's van ons van het springen.

Nou het zit zo, ik heb zaterdag parcours gelopen en werd eigenlijk een beetje overdonderd door de hindernissen dat ik naar het secretariaat gelopen ben om ons uit te schrijven. Daar ben ik over gehaald om toch mee te doen, en ik mocht alles overslaan wat ik niet zou durven, of na 2 weigeringen mocht ik dan verder rijden. Dus zondag toch gegaan, en echt onwijs, onwijs zenuwachtig. Afgelopen maand er met crossen namelijk ook al 2 keer naast gelegen, dus de spanning zat vrij hoog, en samen hebben we maar weinig ervaring, alleen wekelijks trainingen gehad deze zomer.
Springen ging wel oke, 1 weigering en 1 balk dus we mochten door naar de cross. Hindernis 1 na 2 weigeringen overgeslagen, hindernis 2 bij de 2e keer aanrijden gesprongen. En toen kwam hindernis 3, nou zo veel stelde dat niet voor, dus hup er op af, eerste weigering, 2e keer aangereden en wat doet die banketstaaf, hij springt op, denkt bij zichzelf, oh wacht laten we dit toch maar niet doen, en loopt achteruit en steekt z'n kop naar beneden, dus ja dan ga je er helaas overheen.
Wel jammer, maar met onze ervaring en de toch wel aanwezige angst natuurlijk niet heel vreemd.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:41

Parkeren was echt chaos inderdaad! Helemaal met de veterinaire keuring midden op de weg. Ik was nog nooit op Lisse geweest dus dat was wel even wennen. Hoorde dat er veel valpartijen waren! Wij hadden een ongelukkige afzet op die hindernis met de broden (Voederplaats?) door de slechte bodem, voor de rest gelukkig goed op de been gebleven.

Onze filmpjes staan nu online in een topic op SGW-ITP :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:30

Wij waren en zondagmiddag, prima bodem en ook geen probleem met parkeren :-) Parkeren is daar elk jaar aan de kant van de weg en de DA keuring is ook altijd op die plaats.

Ik vond er eigenlijk veel verbeterd tov voorgaande jaren. Overal mededelingen dat je in het bos je kind aan de hand moet houden en je hond aan de lijn. De DA plek was nu afgezet met lint en wij hebben ook verkeersregelaars gezien die ons gewoon naar een goede plek dirigeerden :-)

Enige minpuntje was dat de uitslag 45 minuten later was dan aangegeven, hadden we dat geweten hadden we het paard tussendoor even naar huis gebracht ipv blijven wachten.

Uiteindelijk 4e geworden in de BB :D