[SGW] SGW Ermelo 3 en 4 juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: SGW Ermelo 3 en 4 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:51

Ik ben helaas ook rond 12 uur, en volgens de weervoorspelling is het dan al 36 graden.
Mocht de voorspelling niet bijtrekken meld ik mij ook af.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:55

davinci2412 schreef:
http://buienradar.nl/weer/de-bilt/nl/2757783/#5daagse
Ik heb gevraagd of ik voor half 10 kan starten. Mocht dat niet lukken ga ik niet starten..

Ik hoop dat ze daar niet aan beginnen. Dat wil iedereen wel!
Zullen we met heel bokt vragen of we voor 10 uur mogen starten? ;)

Zelf moet ik om 11.02 springen en 11.22 crossen. Ik start wel. Die piek van 35 graden ligt pas om 18.00 uur. Het zal wel warm zijn maar naar mijn mening nog niet te warm. Paard is goed in conditie, drinkt op vreemd terrein uit een emmer, en je hoeft niet de optimale tijd te crossen hè ;)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:00

Op vrijdag om 15 uur mijn proef rijden. Ach, dan maar een tandje lager!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:01

Cross is verkort en met minder hindernissen. Daarnaast kan je direct daarna koelen dus tja..... wij gaan hier geen paarden blootstellen aan extremen maar we kunnen altijd nog ter plekke de plannen veranderen. Gelukkig is onze trailer eigenlijk altijd heel koel.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:09

oliebol 13:10 en 13:30 starten zaterdag ik weet nog niet of ik dat ga doen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:19

Iets voor 12 starten. Maar niemand kijkt naar de windkracht? Momenteel 5. Dat koelt ook.
Deze week op instructie week, paard doet het prima dus wij gaan gewoon.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:41

Mjoor schreef:
davinci2412 schreef:
http://buienradar.nl/weer/de-bilt/nl/2757783/#5daagse
Ik heb gevraagd of ik voor half 10 kan starten. Mocht dat niet lukken ga ik niet starten..

Ik hoop dat ze daar niet aan beginnen. Dat wil iedereen wel!
Zullen we met heel bokt vragen of we voor 10 uur mogen starten? ;)

Zelf moet ik om 11.02 springen en 11.22 crossen. Ik start wel. Die piek van 35 graden ligt pas om 18.00 uur. Het zal wel warm zijn maar naar mijn mening nog niet te warm. Paard is goed in conditie, drinkt op vreemd terrein uit een emmer, en je hoeft niet de optimale tijd te crossen hè ;)

Achja, wie niet waagt wie niet wint ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:55

Lef hebben dat je daarvoor mailt. Iedereen wil dat wel. Als je geen geldige reden (als meerdere paarden) hebt lijkt het antwoord me logisch. Beetje tijd verdoening.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:56

SusanH schreef:
"Onze" weersite, yr.no, heeft het over 36 graden in Ermelo. Met kans op neerslag in de middag.

Buienradar vermeld 40 graden en niet onbelangrijk , een gevoelstemperatuur van 47 graden. Ik wens de starters allemaal succes, maar heb medelijden met de paarden. Als mens is het al oerstom om flink in beweging te zijn bij deze temperaturen, dan laat je je paard toch niet lopen?? Ik snap de KNHS niet, straks dan heb je een berg peesblessures(temperatuur onder de beschermers loopt torenhoog op) of erger, er sterven er paarden en word de KNHS natuurlijk op het matje geroepen terwijl zelf afzeggen het enigste juiste is wat je imo kunt doen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:58

Wij gaan ook starten.
Start als een van de eersten dus wij gaan gewoon :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:06

Nou alle paarden van de instructie week leven nog hoor! Met twee keer per dag rijden! Geen paniek!
De wind maakt de gevoelstemperatuur ook lager. Windkrachtje 5

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:14

Cioccolato schreef:
Nou alle paarden van de instructie week leven nog hoor! Met twee keer per dag rijden! Geen paniek!
De wind maakt de gevoelstemperatuur ook lager. Windkrachtje 5

Juist niet, vandaag wel want hij komt uit het oosten maar zaterdag komt hij uit het zuiden en neemt extra warme lucht mee. Iedereen moet ook zelf weten of hij wel of niet start. Iedereen kent zijn paard het beste maar ik krijg wel de indruk dat er door sommigen toch wel erg gemakkelijk gedacht word.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:30

Tsja, ik denk dat er nogal simpel gedacht wordt. Ze zijn niet van chocolade.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:32

Percy schreef:

De kleur lijkt soms :Y)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:34

Cioccolato schreef:
Percy schreef:

De kleur lijkt soms :Y)

:-)

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:51

weetje het is iedereen heeft een andere mening er over. maar je kan rijden ze hebben aan alles gedacht om het toch zo plezierig mogelijk te maken voor de paarden en voor de mens.

En degene die dan afmelden vinden dat voor hen en het paard beter.

maar ik moet vrijdag 14:10 dressuur 13:50 springen en 14:10 cross en dan na de verzorging gelijk na huis toe dan moet dat helemaal lukken.

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:52

Ik ben 18e op de startlijst dus 9.14 en 9.32. Als ik opschiet zou ik om 11.30 thuis kunnen zijn. Hmmm....

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:05

Ik ben om half 10 en 10 uur, op zich mooi op tijd, maar volgens buienradar is het dan al 33 graden. Mijn paard heeft het al niet zo op die hitte en vind het gewoon niet eerlijk tegenover hem. Iedereen zijn mening daarover natuurlijk, maar ik ben liever te voorzichtig :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:24

Idd internationale wedstrijden gaan ook gewoon door met dit soort temperaturen. Goed koelen en tekorten aanvullen zoals vocht en zout, dan kan het prima mits je als combinatie goed getraind bent. Mijn man heeft ook rond 15.00 dressuur en half vijf springen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:30

Ik vind het opmerkelijk dat mensen hun hobby paard en de zorg die wij als gewonen recreanten bieden vergelijkbaar vinden met paarden in top conditie op internationaal niveau met een verzorgingsplan en groomteam van hetzelfde niveau en op basis daarvan bepalen om wel een cross in te gaan.

Voor alle mensen die wel gaan hoop ik dat alles goed gaat en dat de paarden echt goed de cross uitkomen en men geen spijt krijgt van de beslissing.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:31

Ik ga waarschijnlijk ook gewoon starten, ben ontzettend blij, mag om 8.54 springen en 9.15 cross. Dus mooi voor 10 uur van mn paard af. Dat we dan om 5u/half 6 weg moeten rijden thuis mag de pret niet drukken.. :j

wel fijn dat de KNHS iig maatregelen neemt door de cross te verkorten en water aan te bieden. Ze zullen vast de afweging gemaakt hebben om het af te lasten of niet. Ben benieuwd naar de definitieve startlijst, of er veel mensen afgemeld hebben.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:47

M_i_R schreef:
Ik vind het opmerkelijk dat mensen hun hobby paard en de zorg die wij als gewonen recreanten bieden vergelijkbaar vinden met paarden in top conditie op internationaal niveau met een verzorgingsplan en groomteam van hetzelfde niveau en op basis daarvan bepalen om wel een cross in te gaan.

Voor alle mensen die wel gaan hoop ik dat alles goed gaat en dat de paarden echt goed de cross uitkomen en men geen spijt krijgt van de beslissing.

Maar onze 'hobby paarden' hoeven ook niet zo'n prestatie neer te zetten als de paarden tijdens een sterren cross.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:48

M_i_R schreef:

Fijn dat er nog iemand is die vind dat topsportpaarden met het complete management er om heen niet vergeleken kunnen worden met het gemiddelde sportpaard in Nederland. Ik snap wel dat mensen er nogal luchtig over doen maar ik vind het geen weer om te rijden/reizen met deze temperaturen. Natuurlijk zal het tijdens het reizen met trailer wel meevallen maar ook al heb je een witte trailer , twee uur in de volle zon staan kan voor menig paard te veel zijn. Natuurlijk zweten ze flink maar geeft echt elke eigenaar de juiste verzorging om te korten aan te vullen?? Ik hoop het maar, onze beesten blijven bij zulke temperaturen gewoon thuis. Wedstrijden zijn afgemeld en veel kennissen hebben hetzelfde gedaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:50

Mjoor schreef:
M_i_R schreef:

Maar onze 'hobby paarden' hoeven ook niet zo'n prestatie neer te zetten als de paarden tijdens een sterren cross.

En daar zit juist het gevaar in, matige inspanning jaagt de lichaamstemperatuur van een paard zeer snel naar gevaarlijke hoogtes, ik heb een paar linken gedeeld en ik hoop dat mensen dat lezen.
De topsportpaarden worden ook wel even iets anders gemanaged dan onze hobby paarden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:04

Ik heb prima tijden vrijdag, half zeven dressuur, half negen springen en kwart voor negen cross.

Ik ga daar een stalletje huren Zodat ze lekker koel kan staan.

Ik heb er zin in!!