[SGW] SGW Amsterdamse Bos 28 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Amsterdamse Bos 28 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:33

Heel verstandig Heleen, hoe jammer ook! Maar je wilt zeker niet dat zijn eerste echte crossje een engatieve ervaring wordt, zeker met Daimler niet. Het zag er op de fotos erg leuk uit.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:36

Wat jammer Heleen! Anders had ik je nog gezien en wrs gefotografeerd. Maar bij twijfel idd niet oversteken. Over het algemeen leek het parcours nog wel te doen. Maar op sommige plekken al aardig nat en glad. Inrij terrein was idd een drama. Zag dat ze iets verderop ook ah inrijden waren. Wellicht dat dat beter was.

@Venthe; ik heb even gauw gekeken, maar ik heb van jou 2 gave foto's. Ook een dat je paard een enorme sprong voor het water maakt.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:51

Marcato; super leuk ben benieuwd! Ja op het water had ik haar voor de zekerheid terug genomen naar de draf maar ze trok zelf zo aan dat ze weer aangaloppeerde en een sprong nam :p
Zet je de foto's op een site?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:53

Ik ben net thuis. Vanaf half10 gefotografeerd. Voornamelijk water, hindernis 14 en finish. Fotos komen online. Link volgt

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:26

*Ik was om 09:20, zwarte pony en ik had een rode broek aan, nummer 014*

Het was super gaaf! Had alleen het parcour op gras gelopen, niet in het bos haha! Inspringterrein was inderdaad al wel wat nat, had 3 sprongen gedaan, toen naar de keuring ( 2x goedgekeurd, voor de cross een hartslag van 64 en na 78) Zag ik opeens nummer 15 naar de start gaan , ik was 14, dus ik snel naar de ringmeester "ja, ik had je geroepen" ja, was bij de dierenarts, was er erg druk. "denk niet meer dat je mee kan doen, maar je kan het proberen, maar denk dat je weinig kans hebt " zegt ie. Dus ik snel naar de start, ja je heb nog 30 sec, viel m'n nummer nog af op de voorkant (achter bleef wel zitten) toen gestart, pony liep erg fijn, Alleen 2x weigering op de laatste het 'heksenoog', even rustig laten kijken toen en toen sprong ze hem super!! Topknol!

Wil alleen niet weten hoe het terrein er nu uitziet :')
Maar was erg leuk! :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:32

Ik ben na wat twijfelen wel van start gegaan met mijn bontje en de schimmel. Wel op mijn dooie gemak gereden, geen risico's genomen. Nu scheelt het dat het ervaren cross paarden zijn. Had het anders ook niet gedaan. Los springen heb ik ook eigenlijk niet gedaan. Vond de bodem daar gevaarlijk slecht. Daarnaast stond de cross voor mijn paarden dusdanig laag dat ik de eerste hindernissen als opwarmen heb genomen.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:35

Wij deden alles ook lekker relaxed! Liever veilig en wat minder snel bij de finish dan snel en 10x uitgegleden!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:58

heleenxx schreef:
Helaas ben ik niet gestart vandaag. Ik heb mezelf ooit voorgenomen om bij twijfel over de bodem niet meer te starten. Met mijn andere paard ben ik nl uitgecrosst sinds die een peesblessure heeft opgelopen bij een modderige cross.
Dit zou mijn eerste cross zijn met mijn jonge paard.
Ik twijfelde te erg over de bodem, dus heb mezelf maar afgemeld en ben weer met paard naar huis gegaan.
Erg jammer, cross zag er leuk uit!

Ik kan je alleen maar groot gelijk geven. Veel crosshindernissen waren prima te doen, zeker die in het bos. De problemen lagen vooral bij het inrij terrein en het stuk op gras. Het inrijterrein was zo ontzettend slecht dat het echt niet verantwoord was om daar te gaan springen. Als ik daar met mijn paard had moeten rijden was ik weer naar huis gegaan. Heb er nog een half uurtje lopen harken maar dat zette geen zoden aan de dijk. Verstandige keuze dus :) Gelukkig kon je wel wat op de bospaden inrijden.

Hopelijk komen er snel foto's hier :) Het viel me op dat er echt veel paarden weigerden en niet veel verder kwamen dan het eerste stuk van de cross.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:01

Marcato schreef:
Nr 62?? Die heb ik op de foto staan!

Zou je die kunnen pben? :o

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:04

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:08

Stiekem blij om te lezen dat ik m'n betaling vergeten te betalen was en daar pas een week na de sluitingsdatum achterkwam. Heb dus geen verspilde geld weggegooid.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:38

Hoe is de rest vd cross vanmiddag verlopen? Hebben ze het inrijden nog op een andere plek gedaan?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:45

Ik heb 1x de boomstam gesprongen en ben toen bij de dierenarts gaan stappen. Begonnen met een hartslag van 46 en eindigde met eentje van 64 :'). Stop op 3 en 4 en op de dubbel in het bos. Voorderest deed paard het super braaf.
Was met een schimmel in het rood met rood oornetje. Nummer 157 :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:48

Dan heb ik jou gezien. Ik was 104 met de bonte en 155 met de schimmel (eigenlijk andersom maar was praktischer paarden om te wisselen qua tijd).

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:59

Ik heb heel lekker gereden! Inrijterrein was inderdaad prut... Maar de cross zelf lag er goed bij, vond ik. Het was voor mij en mijn paard de allereerste oefencross. Hij was best wel onder de indruk van alle paarden, mensen, trailers en drukte :P In de cross had ik een stop op het heksenoog, maar bij poging twee sprong hij wel. Denk niet dat ons ritje de schoonheidsprijs verdiende, maar we zijn rond gekomen, dus volgende keer kunnen we wat meer gaan finetunen :) Ben iig super trots op m'n paard!

Ik was trouwens nummer 144, bruin paard met wit/donkerblauw dekje. Ben heel benieuwd of iemand foto's heeft :D

Vond de wedstrijd verder erg goed georganiseerd, complimenten daarvoor.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:00

Zat bij de E pony's, hartslag was 62 en daarna 90 dus nog ff lopen stappen en het was goed. 0 weigeringen en sprong gelijk alles. Super trots op meneer dus. Beetje in de ochtend was de grond nog wel te doen. Maar moest in de middah terug want me nicht sprong bij de paarden en me oom. Maar wat was het blubberen waar je kon inrijden.

Oh als er nog foto's zijn van 187, 225 en 230 dan hoor ik dat graag :D

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:13

Wat was het leuk!! Was de 2e keer crossen heb 1 training gedaan hiervoor. Was foutloos rondgekomen paard was wel echt over enthousiast :') zat geen rem meer op hihi maar volgende keer koop ik een setje studshoes voor der want der achterbenen vlogen alle kanten op met kalkoenen indraaien en ze haalde vuil uit! Trutje dat het is..

Was nummer 167 in navy met fuchsia details om 14.10

Jammer dat het inrijterrein echt slecht was want de rest was nog best redelijk te doen vond ik. Gleed helemaal niet weg. Ookal ging ik naar mijn idee achterlijk hard rond :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:14

Misschien juist daarom niet ;)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:41

Leuk ook de verhalen van de rijders te kunnen lezen! Ik ben vanochtend wezen kijken met wat stalgenootjes en vond het erg leuk! Ik heb tijdens dat ik er was wat foto's gemaakt, dus wie weet zitten er wel een aantal van jullie tussen :)

Hier de link naar de foto's: https://picasaweb.google.com/1002775659 ... arch282015

anneperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:05

heeft iemand fotos gemaakt van mij ? ik was nummer 37 en 66 :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:03

heleenxx schreef:
Helaas ben ik niet gestart vandaag. Ik heb mezelf ooit voorgenomen om bij twijfel over de bodem niet meer te starten. Met mijn andere paard ben ik nl uitgecrosst sinds die een peesblessure heeft opgelopen bij een modderige cross.
Dit zou mijn eerste cross zijn met mijn jonge paard.
Ik twijfelde te erg over de bodem, dus heb mezelf maar afgemeld en ben weer met paard naar huis gegaan.
Erg jammer, cross zag er leuk uit!

Heel goed van je wij zijn hierdoor met paard van mijn vriendin ook niet gestart door de zelfde rede.

Onze haflinger weigerde op nr 3 echt gemeen waardoor ze eraf viel Tsjaa dat ken ook gebeuren, ze zei al dit is al weer jaren geleden dat ze er naast lag.
Vond bb de hindernissen wel hoog zo hoog had hij nog nooit gesprongen
Cross heeft hij geen moeite mee maar de hindernissen zijn dan toch anders

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:15

Ze stonden op 80cm was niks spannends aan het springparcours. Vond het meer huppelen. Het was ook echt een huppelcross vond ik persoonlijk. Maar goed ik ben B springen gewend dan wordt het leuk, krijg je tenminste een soort van sprong.
Was ook wel goed hoor een huppelcross goede eerste kennismaking er mee, mooi terrein goede ervaring rijker

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:28

larissa96 schreef:
Leuk ook de verhalen van de rijders te kunnen lezen! Ik ben vanochtend wezen kijken met wat stalgenootjes en vond het erg leuk! Ik heb tijdens dat ik er was wat foto's gemaakt, dus wie weet zitten er wel een aantal van jullie tussen :)

Hier de link naar de foto's: https://picasaweb.google.com/1002775659 ... arch282015

Aaah supee gaaf, een foto van mij dat ik het heksenoog spring. Zou ik hem mogen gebruiken zodat ik hem op facebook kan zetten?

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:50

Sylvia3 schreef:
larissa96 schreef:

Aaah supee gaaf, een foto van mij dat ik het heksenoog spring. Zou ik hem mogen gebruiken zodat ik hem op facebook kan zetten?

Tuurlijk!

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:04

Ik heb eind van de middag ook meegereden. Gelukkig was het inrijden verplaatst naar vooraan op het terrein. Daar was het goed te doen. Het oorspronkelijke terrein was ondertussen echt niet meer te doen. Ik heb een heerlijke foutloze cross gereden. Was alleen te snel binnen.