[SGW] Voorbespreking SGW Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:36

2 jaar geleden liep Edge in Lisse een hoefzweer op. Er brak in de cross een stift af en daaronder ontstond eerst een kneuzing en later een hoefzweer. Daarna 2 jaar alleen maar lopen tobben met een paard wat niet meer wilde springen. (kwam niet door die hoefzweer, maar het was wel de start van een k*tperiode) Crossen wilde hij wel, maar ja, dan moet je toch eerst springen he.
Maar na veel trainen vandaag het erop gegokt en een BB cross mee gereden en hij doet het weer! *\o/*
Springen een net voor ons doen zeer net parcours en daarna een foutloze cross! Hij stond achterstevoren in het starthok tegen het hek aan te steigeren zo graag wilde hij van start, maf paard. Voor de waterbak vloog ik nog even uit de bocht. Meneer trok aan op de Mhindernis die ervoor stond, oeps! Leuk dat die weer gretig is, maar hij hoeft het niet te overdrijven. :P Daar ff een lus moeten rijden om weer op de route te komen en alsnog ruim binnen de tijd gefinisht. Resultaat een 2de plaats, trots op mijn paardje en blij dat de lol weer terug is! :D

Jo85

Re: Voorbespreking SGW Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:45

Haha ja opzich stonden die groene hindernissen best wel op de route, dus snap jouw paard wel. Wat fijn dat het weer zo goed lukte!!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:06

Zo wij zijn ook onderweg naar huis!
Vanmorgen eerst de cross gelopen, werd een uitdaging, heel aantal nieuwe hindernissen. Maar we gingen er voor.

Eerst de dressuur, ze was afgeleid bezig met wat anders, heb helaas niet kunnen rijden zoals ik wilde, maar toch rond kunnen sturen. Hier hadden we 181 punten.
Toen het springen, er gingen voor ons een heel aantal balken en er waren heel wat strafpunten. Werd heel spannend hoe ze het zou doen. Ze sprong goed, alles op groot! En we gingen foutloos rond!

Op naar de cross, heel fijn kunnen rijden! Ze pakte heel goed aan, sprong alles en ging als een bommetje de waterbak in.
Zelf complimenten van de dierenarts dat mijn paard zo onwijs goed de cross uit kwam!

Toch gewacht op de prijsuitreiking, uiteindelijk 3e geworden!! Zo trots op haar, zo netjes voor haar tweede cross!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:56

Gefeliciteerd met je derde prijs. Er staan toch geen M hindernissen in Lisse? Hoogste klasse daar is L.

Mijn dochter is morgen pas aan de beurt in het L. Net even naar de Mosten geweest om de waterbak te proberen want hij heeft in geen eeuwen meer een crosshindernis gezien. Deze zomer mocht hij een beetje luieren omdat hij zo in de groei was. Ben zo benieuwd hoe hij zijn allereerste cross gaat lopen. Het is nogal een brulboei (hengst) waardoor hij soms slordig wordt.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:11

Misschien bedoeld ze M pony's percy. Die is er wel ;)

Super blij voor jullie FE! Dik verdiend!!

Iemand al gezien of de groene hindernis voor het water nu wel moet voor de B? Degene erna weet ik zeker want deze was wel genummerd tijdens het lopen

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:18

alleen voor de L paarden/ M ponies is die hindernis.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:20

Top FE. Thanx. Foto schepte wat verwarring. Morgen nog ff snel bij het water spieken. Heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:23

Deze cross word voor ons een uitdaging, Zuid midden Limburg stond een heel stuk makkelijker :o

Ben benieuwd naar morgen!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:31

Ook ik ben vandaag in Lisse gestart.
Moet zeggen dat de dressuur punten in beide ringen wel echt enorm verschilden
Oneven nummers waren opvallend lager beoordeeld dan de even nummers.

Wat ik wel vervelend vond was dat er tussen de dressuur en het springen maar een uurtje a anderhalf zat.
Heb heel gehaast moeten omzadelen, stiften draaien etc. Was blij dat ik de cross vooraf al gelopen had want dat had ik nooit gered na dat end van de dressuur ring naar de trailer. Ik had helaas in het spring parcours op de allerlaatste hindernis een balkje. Heel zuur!

Cross ging niet helemaal fijn, paard pakte goed aan maar had vaak net geen lekkere afstand. Prima parcours kwa hindernissen, maar vond het door de vele bochtjes wel erg zwaar! Tevens merkte je dat de bodem op sommige plekken wel aardig wat te verduren had gehad. Her en der een harkje was geen overbodige luxe geweest. (Overigens ook bij de inspring ring bij het springen)
Ik dacht het puntje te pakken :+ .. paard dacht er helaas anders over haha. Uiteindelijk toch maar het alternatief gepakt. Waterbak was top! en de sfeer ook.

Al met al een geslaagde dag en alsnog een 9e plaats. Wij zijn tevreden.

Waren er trouwens nog fotografen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:44

maximiliano schreef:
Misschien bedoeld ze M pony's percy. Die is er wel ;)

Super blij voor jullie FE! Dik verdiend!!

Iemand al gezien of de groene hindernis voor het water nu wel moet voor de B? Degene erna weet ik zeker want deze was wel genummerd tijdens het lopen

Ah zo, had ik even niet aan gedacht :)

De cross is toch wel te doen zonder hoefijzers. Onze Shetan heeft namelijk blote voeten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:50

Ik ben helaas uitgestapt.. Pony liep niet super in de cross en voelde niet fijn :n

Met parcourslopen viel me echt wel op dat ze hem een stuk pittiger hadden gebouwd dan normaal, krappere bochtjes en lijnen.
Een L cross zonder ijzers zou ik niet aanraden. Op het springparcours is het morgen waarschijnlijk erg glad en in de cross zullen ook wel wat plekken komen.Maar als je goed rekening houd met de bodem zal het waarschijnlijk wel te doen zijn.

Super dat het bij jou zo fijn ging Mel! Doorzetter met een geweldig paard!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:14

Ik wacht met smart op de uitslagen.
ben heel benieuwd waar die van mij is geëindigd in de b paarden :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:17

Gisteren mijn ouderwetse haflinger voor het eerst gestart met mijn vriendin
Hij crost nooit eigenlijk laatste Keer maart, was zijn eerste keer 1 weigering eerste rondje tweede foutloos.
Dus we wilde deze uitdaging aan. We konden niet echt oefenen vanwege oog blessure waardoor hij 2 wk rustig aan moest doen. Op dinsdag wel soort van springles alleen niet heel hoog

Hij ging bb was wel ff slikken vrijdag avond gelukkig heeft mijn vriendin veel ervaring en vertrouwd ze hem maar sommige waren wel erg hoog.

Springen twee balken.
Cross hij ging er in met 56 hartslag en kwam er uit met 68 hij kon makkelijk nog een rondje zei de DA hihi..

Start hij werd wat wakker.. Eerste weigering daarna helemaal wakker hij had de smaak te pakken alleen Nog een weigering op die witte hindernis wet nr ff niet maar zei vrijdag al grote kans dat hij weigert bij deze en idd
Daarna super alles gesprongen maar de waterbak had hij zo iets van ga zelf maar ja hij hoorde me stem en had zo iets ik wik wel maar vind niks,, kon er natuurlijk zelf door heen lopen..

Super trots op ze voor de eerste keer

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:44

Ik heb ook een super dag gehad net mijn haf, springen moest ik er even inkomen en waren de afstanden iets minder lekker.
Wel maar 1 balkje, hartslag bij da 56

Daarna de cross in, stond erg uitdagend en was de eerste cross voor mijn dame.
Maar wat heeft ze mijn verbaasd, overal foutloos en zonder twijfel overheen.
Echt een toppertje *\o/*
Super trots dus op mijn dame :D
Na de cross een hartslag van 60 dus ook top!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:25

Wij hadden een hele geslaagde dag gisteren!! Eerst zuslief in de BB paarden na een lange periode van geworstel met haar paard dat wél wilde crossen maar niet meer sprong in het parcours. Ze hebben heel erg hard gewerkt het afgelopen jaar en dat werd beloond. Foutloos parcours en cross! Goed voor een tweede plaats!!
Toen mn dochter haar L debuut. Pony kwam als een bommetje van de trailer terwijl hij altijd heel koel is op vreemd terrein. Meneer had duidelijk Het bos geroken... Dressuur ging redelijk, hij Was Nog steeds erg heet dus het proefje Was ruim binnen de tijd zeg maar haha. Ze kunnen Veel beter maar voor op sgw prima. Springparcours een balk en een stop. Toen de cross, super!! Drie stops maar wél uitgereden! Vond een paar hindernissen best pittig, moeders moet duidelijk nog wennen aan een rubriek hoger.... Met een hartslag van 54 voor en 56 na de cross Had hij nog wel een rondje gekund.... Supertrots op onze paarden beesten dus!!!

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:44

weet iemand die zaterdag is geweest welk bedrijf er touwhalsters stond te verkopen. ik ben de naam kwijt en zou graag online bij hun een bestellen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:14

Mamamier, goed debuut in de L dus voor jullie +:)+, wat fijn :-)

Wij deden zaterdag BB, foutloos springen, foutloze cross. Iets buiten de tijd gefinished en dat was goed voor een 5e plek *\o/*
(Ferr)Alie was goed te controleren, vandaar de iets langzamere tijd :D :D . Voor ons prima resultaat :-)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:44

Gefeliciteerd Apple! Of Mike eigenlijk. Was een heerlijk dagje!

En ja, een heel goed L debuut, zo trots op die smurf en haar eigenwijze pony!! :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:33

Weet er iemand de exacte regels mbt de waterbak?

Paard stond heel even stil voor de waterbak, Maar weet niet of dat dat gelijk als weigering aangemerkt word. Heb verschillende dingen gehoord. (max. 2 sec stilstaan? , paard mag niet naar achter of opzij stappen)
Ze heeft denk ik toch wat vertrouwen verloren door de beroerde waterbak in limburg. Daar sprong ze vol overtuiging in, maar de bodem was ronduit diep,glad en ongelijk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:29

kalliexxxx schreef:
weet iemand die zaterdag is geweest welk bedrijf er touwhalsters stond te verkopen. ik ben de naam kwijt en zou graag online bij hun een bestellen.

Ken iemand die ze kent, zal het voor je navragen.

Was er gisterochtend en vanmiddag als toeschouwer/supporter, vind het maar knap hoor van iedereen. :)
Wat mij wel verbaasde was het grote aantal loslopende kinderen in het bos, zo dicht bij de hindernissen, vaak ook nog klooiend en gooiend met stokken. Was mijn eerste crosswedstrijd, maar vraag me af of zulks gebruikelijk is? Honden waren gelukkig wel aangelijnd :P

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:39

Het was gezellig druk in het bos, zeker bij de waterbak. Ook mijn kleuter liep daar heerlijk te rennen en hield haar eigen cross haha, springend over grote takken wachtend Tot haar grote zus langs kwam op haar pony. Ze weet precies waar ze mag komen en ook dat als ze een fluitje hoort, ze direct papa of mama een hand moet geven. Kind weet ondertussen niet beter, gaat al haar hele leventje mee op wedstrijd.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:49

Kan ik al ergens de uitslagen bekijken van de L pony's van gisteren? Ik vond het puntje van hindernis 6 heel erg flink voor deze klasse!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:37

Leuk dagje gehad vandaag! Wezen kijken veel bekende gezien helaas ook een paard over de kop zien gaan met een goeie bekende :(

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:20

Bedoel je Dexter? Naar he..

Bossiema

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:48

Mizz_mol schreef:
.......
Waren er trouwens nog fotografen?

Ja ik ben beide dagen in Lisse aan het fotograferen geweest, met name bij het springen en de waterbak... zondagochtend heel even bij de dressuur geweest.

(zie die linkjes hieronder voor de foto's)