[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 20:40

Siep, je ging heeeel mooi over 3/4/5 en 10 _/-\o_

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:49

Dankjewel :D heb alles heel relaxed uit een rustig galopje genomen omdat ze nogal hyper was :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:56

AnkeVivaldi schreef:
Hahah ik zag die foto dacht wauw wilde dat die van mij zo afging. Ik
zit er weer zo schots en scheef op oh oh.. ik vergeet altijd druk te houden op mijn beugels. Echt werk aan de winkel..

Foto's
Mistid: http://oi46.tinypic.com/166zyhc.jpg
Simone?: http://oi49.tinypic.com/2s92deu.jpg
Riannhuh: http://oi47.tinypic.com/2lxuzxz.jpg
Tientjeh: http://oi50.tinypic.com/8xjz3p.jpg
Sue: http://oi46.tinypic.com/vpxmyo.jpg
BVW: http://oi46.tinypic.com/33lcy1x.jpg

Hopelijk zijn jullie er blij mee! Ik ga nu lekker in de chill modus. Lange drukke dag :P

Sue: Dankje. Nee mijn zicht is daardoor inderdaad beperkt. Dus mochten jullie nog tips hebben, martingaal schijnt niet goed te helpen :')

Mirthe: Wat balen zeg. Maar super dat je zo tevreden bent! Dat is ook erg belangrijk. Niet zeer gedaan beide?

Jaa dat ben ik! Dankjewel :D

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:01

Hier het verslag van mijn dochter.

Gisteren met een D pony meegereden bij de B pony's. Dressuur was volgens de jury niet goed, ze kreeg maar 165 punten. Ik vond het niet zo heel erg slecht gaan, alleen de pony liep niet heel de tijd aan de teugel en dat wilde deze jury wsl. erg graag zien. Ik vond 165 punten toch nog te laag, want verder heeft ze haar proef netjes gereden. Bij haar in de ring waren er nog een aantal met minder punten, dus er werd gewoon erg weinig punten gegeven. De pony's die strak in de krul liepen kregen wel hogere punten.

Het springen was foutloos en de cross ook, alleen 18 seconden te langzaam en voor stijl een 6,7 en een 7,0. Ze is in de middenmoot geeindigd. Met deze pony gaat ze nu over naar de L.

Vandaag met haar andere D pony meegereden bij de M pony's. Dit was de eerste keer in de M, dus was voor ons toch wel spannend. Dressuur ging redelijk, alleen achteruit was een probleem. Toch nog 180 punten.

Bij het springen had ze een weigering bij de combinatie (3). Ze heeft vaak met deze pony problemen met combinaties, hier wordt aan gewerkt. Iemand tips??? Ze had maar één weigering op 3, maar toch 8 strafpunten gekregen, wsl. omdat het opnieuw aanrijden van 3 erg lang duurde, de pony wilde liever de andere kant op. Daardoor ook nog tijdfouten gekregen.

De cross ging goed, alleen een weigering op 5, ze denkt zelf dat dit kwam doordat dit de eerste hindernis was op het open veld, de pony was al aarzelend het veld op gegaan (wilde het bos niet verlaten), hierdoor wsl. te weinig snelheid en overtuiging om 5 te springen. Voor de eerste keer in de M zijn we zeer tevreden.

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:04

@siep, Nee, was inderdaad om 4uur vertrokken. Gelukkig heeft Anke nog een foto van je gemaakt. :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:11

Laatst bijgewerkt door MissBay op 07-04-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:13

tientjeh schreef:
Mistid. wij sonden volgens mij naast jullie. hadden een zwarte bus.

Denk het wel! Wij hadden een zwarte 4x4 met een Bockmann erachter :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:03

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:22

Topper :D :D

Inderdaad, kan er helemaal niet bij blijven op school _O-

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:33

Hier ook nog een verslagje van mij. Ik had vandaag het debuut voor mijn jonkie! Het was voor haar de eerste dressuurwedstrijd, de eerste springwedstrijd buiten en de eerste cross... (wel geoefend natuurlijk).

Met dressuur niet alles eruit gereden, aangezien ik bang was dat ze dan 'moe' was bij springen/cross, omdat ze altijd nog wel onder de indruk is van alles en nog jong is. Toch nog 190 punten.

Met springen was ze nog erg wakker gelukkig! Ik was als er bang dat ik het springparcours niet door zou komen en niet de cross in zou kunnen (zit tussen de oren, wilde namelijk zooooo graag crossen). Daardoor een beetje hectisch gereden. Resulterend op een stop op hindernis 2 en een balk op de laatse hindernis.

En toen mocht ik de cross in! Mijn doel was om de finish te halen en dat is gelukt, heb haar de hele weg aangemoedigd en beloond (ze heeft erg veel vertrouwen in mij namelijk en overtreft dan vaak haarzelf). Ze pakte het eigenlijk heel erg goed aan. 1 en 2 keek ze een beetje, maar met aanmoediging ging ze er simpel overheen. Lijntje 3 -4 ging ook beter dan verwacht, ik was namelijk bang uit de bocht te vliegen, maar ging goed. Op 5 een stop (en die had ik nog wel geoefend in Diepenheim en daardoor misschien te simpel aangereden, ze spring deze toch wel). 6 vloog ze over de buitenschouder weg en reed is dus heel raar aan (weet niet of het uiteindelijk een weigering was of niet). 7-8-9-10-11-12-13 ging fijn. Toen de gevreesde waterbak (is ze nog bang voor). Ik reed hem in een vlotte draf aan, kwam voor de waterbak en toen bedacht ze ineens dat ze ook wel over de heining kon springen (bij de inloop). Ja, dat was ik, hahaha! Heb er nog wel reacties op gehad! Daarna uit het bos gekropen en opnieuw aangereden. Ze bleef nog even staan kijken en ging er toen voorzichtig in. Helemaal blij! 15 ging ook goed!

Al met al super blij met het debuut van mijn jonkie! Ze pakt het allemaal erg goed aan! En stijlpunten waren voldoende (6,3 en 6,7!). Helemaal trots!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:38

Sue: ziet er netjes uit!
CaKa: wow, best eng dat ze over de omheining sprong (voor mijn gevoel was die best hoog namelijk? :P ) maar super fijn dat je de cross hebt uitgereden! :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:40

Ik lig hartstikke ziek in bed, beetje jammer na zo'n weekend, maar was dus allemaal wat teveel van het goede :=

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:41

_Daphne, ik dacht ook dat deze hoog genoeg was en dat ik er een mooie aanleuning aan had. Ik dacht, links kan ze er in ieder geval niet langs.... Maar ze dacht er anders over. Het gebeurde al voordat ik er erg in had... Was er helemaal niet op bedacht dat ze dat zou doen, hahaha! Kwam midden in de boesboes uit! De tweede keer met aanrijden heb ik er wel rekening mee gehouden :D !

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:24

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:27

@ caka: je actie zag er inderdaad vooral komisch uit!!, gelukkig 2de keer er wel in!
@ sue: je hebt in elk geval braaf geluisterd, want snel was je!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:39

Superleuke foto's Glenstorm!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:43

Bar schreef:
Superleuke foto's Glenstorm!

Dankje!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:59

Jammer dat er zo weinig foto's zijn gemaakt van de B paarden gister. Had er graag nog wat gehad.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:13

Ik was ook heel tevreden gister!
Frits had 194 in de dressuur, helaas twee balkje in het springen en een foutloze cross. Het water was wel spannend maar hij sprong braaf in.
Wiso had 188 in de dressuur en een balkje in het springen. Ze hield het bit vast waardoor we over de staanders gingen. Dat werkte dus niet. In de cross was het starten weer even lastig waardoor we iets later weg gingen dan normaal. Op het veld pakte ze het bit ook vast waardoor we langs h5 gingen. Verder ging ze gelukkig heel goed en deed het water ook keurig netjes!

brave Frits!
Afbeelding

Wiso deed bijna geen moeite!
Afbeelding

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:30

Ik deel je mening AnkeVivaldi! Was mijn debuut met dit paard en wilde graag een mooie foto van haar in actie!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:39

Sue, leuk filmpje, je kan wel zien dat je paard er zin in heeft. Mooi commentaar ook :D

CaKa, wat een spannend moment moet dat zijn geweest. Fijn dat je paard alsnog het water in ging.

bvw, wat een mooie foto van jou en Wiso bij de opsprong zeg.

Finlandia, mooie foto's heb je weer gemaakt. Duimen dat je er de volgende keer op de dag bent dat ik rij.

Mistid, arme Beau, geen dik hoofd vandaag van de paddenstoelen botsing? En hoe is je pols?

Marijke, stoer hoor die picknicktafel foto.

Riannuh, mooi L debuut

Hier ook nog zwaar aan het nagenieten en met mijn hoofd nog in het weekend terwijl het toch echt maandag is.
Paardje was gister en vandaag in ieder geval top fit!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:56

Bedankt voor de leuke reacties op mijn picknicktafel foto :D Ben er erg blij mee!

hahaha de maandag valt idd zwaar na het leuke weekend, ik wil weer!!!! Moet nog wachten tot zondag :D

En dan idd hopen op nog veul meer fotograven ;) Hoorde alleen al dat Eventingphoto zaterdag in Westerbork is maar zondags niet, dus ik heb zondag pech maar Anke en Lotte jullie hebben geluk :D :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:29

ik heb trouwens nog wel een kaartje gekregen van een fotograaf bij het water, was een vrouw met een zwart kaartje, maar Lieke heeft het kaartje ergens verstopt :+ wm fotografie oid??

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:35

Ja, WM fotografie is dat. Maar denk niet dat die binnen korte tijd de foto's online heeft...

Filmpje gezien van je springparcours?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:37