[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:01

Ik ga morgen maar eens beginnen met ons bos om te toveren tot een crossbos.
Hij is niet zo groot maar ik kan er wel wat leuks van maken. En aangezien wij een hele dikke berg hout hebben liggen heb ik ook genoeg voor de hindernissen.
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/902089_506448712754418_493991237_o.jpg
Bosje achter op de foto. Aan de linkerkant ervan ligt een flinke stapel hout. 1,5m hoog, twee rijen dik dus zo'n 5 meter en dat 20-25 meter lang. Dus ik heb 1,5 X 5 X 20-25 aan hout. Kan dus flink aan het bouwen :)
Wil in iedergeval een waaier, triple, (nep) trakener, plantenbak heb de bak al dus alleen de planken nog, hek (heb ik ook al dus alleen nog naar het bos slepen), dakje (en nu maar hopen dat dit allemaal in mijn bosje past := ) Maar als er kunstmest op de wei is gekomen zet ik daar ook nog wat neer: Zeiltje, glijbaan, fel gekleurde planken.
Heel misschien komt er nog een tafel/opafsprong iets maar waarschijnlijk niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:39

Beide fotos zijn niet van de klasse B hoor! (ik kan t weten, ik sta namelijk op de foto :P )
Maar MB staat wel bekend om een dikke cross. Zolang je hoogte en dikte geen probleem vind, zou ik niet weten waarom je er geen debuut kunt rijden. Zo veel gekke dingen staan er voor de B niet in. In verwacht voor de B dezelfde dubbel als vorig jaar (die driehoek dakjes en wellicht die schuin staande dubbel, al zag ik die zo van een afstand niet meer op dezelfde plek staan als vorig jaar...)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:45

Oké, persoonlijk zie ik in de hoogte het probleem niet. Een springparcours is wel anders, maar een L parcours huppelen we wel rond. Dus zou in een B cross ook niet echt problemen verwachten. Op de foto's zie ik iig (nog) geen sprongen staan waarvan ik denk; kunnen we die wel? Dus ik zie het wel:) ieder voor zich wat wel en niet een geschikte debuut is, iedereen heeft een andere achtergrond in de sport.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:54

Ik vond hoogte en breedt juist eng en niet zo zeer 'enge hindenissen' als trakheners enzo. Toch in mb mn debuut gemaakt drie jaar geleden en daarna viel alles zo mee qua hoogte en dikte ;) tis dus maar net waar de zwakke plek van ruiter en paard zitten!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:04

Bij mij bij de ruiter en niet bij het paard (haha).

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:13

Hoogte en dikte maakt mij denk ik ook niet zoveel uit. misschien dat ik wel ineens flip als ik de cross zie, maar denk het niet. Zit er voor de B-paarden trouwens een trakhener in?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:01

Vorig jaar wel. Maar voor de B was het gat eigenlijk niet te zien. Meer een overbouwde sloot...

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:44

Ik had gister mijn debuut in Westerbork.
Dressuur 211 ( :D ), springen ging lekker, foutloos. En de cross in het begin wat afwachtend, maar op een gegeven moment hadden we de smaak te pakken. Geen enkele stop gehad! De opsprong vond ik zelf de vervelendste, maar Cas begreep het gelijk. Alleen enorm veel tijdfouten, tempo moet goed omhoog.

Verwacht alleen dat volgende keer (Vinkega) de rem er gelijk al af zal zijn omdat hij en ik er dan meer lol in zullen hebben gelijk in het begin (was best zenuwachtig :o ).

Weet iemand hoe het nu met de winstpunten regeling zit? Heb je gelijk 2 winstpunten bij een foutloze cross? Tellen tijdfouten dan niet mee?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:53

Tijdfouten tellen inderdaad niet mee. Zolang je wel voldoende voor je stijl hebt (een 6 dacht ik).

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:42

Vandaag me cross debuut gehad in Etten-Leur bij B-ponys.
Dressuur viel tegen met 172 punten, springen had er meer tempo in mogen zitten en 1 balk.
De cross ging ook niet heel snel behalve naar de finish toe, maar gelukkig nergens een weigering dus super tevreden. Alleen merk ik al wel dat ik meer conditie moet gaan trainen haha!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:42

goed gedaan toch Yrsa?

ik heb voor B. nu waterbak-bootcamp ingepland, in ieder geval de komende twee weken. hoop dat het erna beter wordt :). wij gaan volgende week zondag naar Renswoude! anderen hier ook?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:17

Ik heb mijzelf opgegeven voor m'n SGW-debuut. Het wordt 19 mei in Oudkarspel. Ik heb er verder nog geen flauw idee van hoe het allemaal zal gaan. Ter voorbereiding heb ik 30 april en 9 mei nog een springwedstrijd daar. 12 mei een crossles bij mijn eigen instructrice (Chantal Megchelenbrink) en dan 17 mei oefencross op locatie (Oudkarspel dus). Dressuur zal geen probleem zijn :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:12

leuk theeglas, spannend!

hier trouwens nog een filmpje van onze crossles, paar weken terug! zie heel veel verbeterpuntjes, maar trots op die stoere B.! :D <3

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 20:21

Ziet er goed uit hoor! :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:08

Leuk!

Ik heb komende zaterdag eerst mijn B-springen debuut :D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:04

spannend QueenE. ik heb vandaag weer crosstraining gehad, maar vrees dat B. en ik de komende tijd ivm watervrees de crossen nog niet uit gaan rijden. echt kwestie van trainingsuren maken, geloof ik.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:09

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben ook van plan mijn SGW debuut te maken dit jaar. Zoals het nu staat, ga ik 27 juli in Oenkerk voor het eerst starten. :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:01

MissBay schreef:
spannend QueenE. ik heb vandaag weer crosstraining gehad, maar vrees dat B. en ik de komende tijd ivm watervrees de crossen nog niet uit gaan rijden. echt kwestie van trainingsuren maken, geloof ik.

Ook niet als je er in draf of stap in gaat?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:26

Kan iemand van jullie misschien vertellen hoe het gaat met het inhalen binnen een cross? Gebeurt het vaak? En wat zijn juiste momenten om in te halen of ingehaald te worden, hoe communiceer je dat met degene voor je, etc.?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:38

Theeglas schreef:
Kan iemand van jullie misschien vertellen hoe het gaat met het inhalen binnen een cross? Gebeurt het vaak? En wat zijn juiste momenten om in te halen of ingehaald te worden, hoe communiceer je dat met degene voor je, etc.?

Als jij iemand inhaalt, schreeuw je gewoon heel hard dat diegene aan de kant moet ;)
Ik ben in het begin een aantal keer ingehaald. Dan ga je gewoon aan de kant en zorg je dat je de ander niet hindert. Immers, jouw tijd is toch al @$#$!@ en degene die achterop komt, rijdt nog wel op tijd.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:44

Gaaf filmpje missbay!!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:54

Ik meld me ook maar even denk ik. In februari een redelijk groene knol gekocht. 4 jaar momenteel.
Zijn momenteel al hard bezig met de dressuur, dit gaat meestal redelijk, maar zijn nog niet op wedstrijdterrein geweest. Springen werken we nu aan desensibiliseren, dus rare hindernissen bouwen, reggentonnen en zeiltjes gebruiken. Hij is te overtuigen, maar vind zijn eigen voorvoeten dan nog het engste en dan rent ie weer net zo hard achteruit.
Cross hindernissen hebben we nog niet geprobeerd, gaan we 30 juni voor het eerst in Diepenheim proberen, evenals een springparcourtje.

Of we dit najaar al B gaan starten weet ik nog niet, ik denk dat hij er voorlopig nog lang niet klaar voor is. Voorlopig dus nog maar ff BB, Tripalons en oefencrossen :j

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:41

Pff ik ben bang ik zelfs Snorrewind moet missen.
Pony weer kreupel. DA naar laten kijken en het is iets met zijn pees rechtsvoor. Gelukkig is het (nog) niet super ernstig. Maar de kans is groot dat het wel een peesblessure is. Morgen de praktijk bellen om afspraak te maken voor scan.
Hopen dat ik in Heino mijn debuut kan maken en dat ze dan herstelt is en weer voldoende in conditie.
Duimen dat het meevalt en ik niet een halfjaar niks kan..

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:51

Wat heb jij pech... Jammer dat je debuut alweer niet doorgaat, maar hopen dat het niets ernstig is!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:34

Ik zou als je paard een peesblessure heeft, daar de tijd voor nemen en niet over 5 maand al een cross weer plannen. Je bent er zo 8 maand uit met een peesblessure. Te vroeg beginnen kan het alleen maar erger maken...