[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:07

Even een off-topic vraag, maar aangezien iedereen hier natuurlijk springt :) Ik heb een Kieffer Ulm springzadel op het oog, maar deze heeft de wrongen boven het zweetblad zitten ipv eronder. Nou vraag ik me af of je dan wel kort genoeg kan zitten qua beugels of dat je gedwongen word om met vrij lange beugels te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:08

Iemand wilde hier evt. het scapa dekje navy red bestellen.
Ik heb hem gister binnengekregen en eigenlijk is het navy maple dus wat donkerder rood, ter vergelijking 1 kleurslag donkerder dan de racing red pad van anky deze winter. Wel is die heel erg chic en mooi al verschillende complimenten over gehad ik ben er heel blij mee :)
Foto ervan http://imageshack.us/photo/my-images/541/imagewbws.jpg/ (heel charmant moment)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:23

dat was ik idd, staat sjeik die kleuren combinatie, ik ben uiteindelijk gegaan voor de HVpolo, heb nu alleen het dekje gekocht, rijbroek heb ik wel gepast (heb een moeilijke maat) maar laten hangen omdat ik hem op internet voor 30 euro minder heb zien staan en hem daarom alleen gepast heb voor de maat, oornetje hadden ze daar trouwens niet meer dus die moet ik nog even zoeken.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:28

Lousje22 schreef:
Even een off-topic vraag, maar aangezien iedereen hier natuurlijk springt :) Ik heb een Kieffer Ulm springzadel op het oog, maar deze heeft de wrongen boven het zweetblad zitten ipv eronder. Nou vraag ik me af of je dan wel kort genoeg kan zitten qua beugels of dat je gedwongen word om met vrij lange beugels te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb mijn wrongen van mijn springzadel wel onder het zweetblad zitten, maar het zijn wel behoorlijke wrongen, dus wel vergelijkbaar.

je hebt wel een gedwongen zit maar je kan de beugels wel kort zetten, echter niet korter voor bijv. de cross omdat je dat met je knie op de wrong ligt ipv er tegen.

Nu ben ik wel vrij klein (1,60) en heb een breed paard, waardoor volgens sommige jury's tijdens de cross mijn beugels korter zouden moeten, maar dat kan dus niet (mijn pa maakte al een opmerking van dan halen we de beugelriemen er gewoon tussen uit, zo kort zijn ze dus al) dus als je langer bent en een normaal gebouwd paard hebt zul je hier wellicht geen last mee hebben

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:45

Iemand btw ervaring met de oornetjes die je kan laten maken bij horseridersclassics.nl of miss nog een goedkoper (soortgelijke kleuren, koortjes ed) alternatief? :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:04

Horseriderclassics. Mooi spul, maar geen contact mee te krijgen, met die mensen. Vreselijk irritant vind ik dat. Geen mail word beantwoord, de telefoon word ook praktisch nooit opgepakt en als ik een vraag stel, dan is degene die het weet er niet. Zou worden teruggebeld en dat gebeurd ook nooit. Waardeloos.

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:19

Hmm, klinkt niet best. Dank voor de reactie iig :). Ik zoek een knalgeel oornetje, niet te vinden... Vond r pas eentje, maar dat model was weer lelijk... Lastig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:29

Er is ook een bokker die oornetjes op maat maakt.

Roxxiejj weet vast wel haar naam? :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 15:51

Tientjeh: wat apart die ervaring heb ik echt niet met horseridersclassics! Ben een keer op afspraak een cap gaan passen daar en de afspraak was zo gemaakt, ze waren toen iig goed bereikbaar!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:41

Misschien dat het zo werkt als je meer uit wil geven. hihi. Bij mij ging het om een oornetje.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:23

Echt super leuke setjes allemaal! Waar kopen jullie deze als ik vragen mag?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:02

Ik heb ook altijd zo contact met haar. Vind het altijd fijne service. Maar het bedrijf is wel echt van het op concours staan, de showroom is ook alleen maar op afspraak geopend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:19

Aan de hand van deze posts weer eens op de site gaan kijken, wat een mooie spullen verkopen ze daar toch <3
Mijn wish list is meteen weer met 20 producten aan gegroeid ofzo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:23

Ik probeer dat soort sites te ontwijken. Laatst kwam ik op een Italiaanse site met allemaal merken zoals Stivelaria Secchiari, Sergio Grassi, Tattini. Slechte zaak voor de portemonnee _O-

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:31

Ik moet echt een goed betaalde baan gaan zoeken, anders komt het niet goed met mij :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:50

TeeGee schreef:
Er is ook een bokker die oornetjes op maat maakt.

Roxxiejj weet vast wel haar naam? :D

Als jullie mij ook niet hadden :')

Bokker jibberjabber heeft mijn groene custom-made :j
Heb haar mijn dekje opgestuurd voor de juiste kleur en kreeg daar dezelfde kleur oornetje bij :j
Perfecte pasvorm :j
Zou het zo weer doen, was minder kwijt dat een normaal oornetje. Ze heeft vreselijk veel kleuren stof en biesjes en zo :j

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:58

Rox je hebt mijn hero van dit sgw seizoen. Ik ben al bij de divoza, piaffe, agradi geweest en alle webshops uitgekamt maar nergens roze blauw.

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:37

Haha top! Ga ik daar even kijken :).

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:50

Ik heb jibberjabber ook maar een pb gestuurd aangezien ik maat x-full nodig ben en dat is niet te koop -O-

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:53

Jibberjabber vraagt je om de maten van het paard op te meten. Dus hij zal gelukkig dan perfect passen :j
Bij Nitro had ik ook niet meer last van 'losse puntjes', want Nitro had nogal rondlopende oren, meeste normale oornetjes hadden van die scherpe punten in de oren..

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:55

haha, dat is ook niet mooi, bij mijn paarden blijft maat full ong. halverwege steken, ziet er ook zo raar uit

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:33

Rox _/-\o_

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:40

17 maart ga ik met mijn schimmel mijn crossdebuut maken in gorssel (tripalon)
Nu heb ik een polypad, royal blue met zwartgrijze rand.
Eigenlijk zoek ik in deze kleur een shirt voor onder mijn zwarte BP en springschoenen, iemand tips (andere artikelen in de kleur ook gezocht)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:26

Lees het topic ff door! Daar staan echt 100'en tips!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:13

Op ebay heb je echt fantastische capcovers :=
zocht op grijs rood voor bij m'n set (vind die ik nu heb nogal lomp) komt deze ervoor := ben ik iniedergeval herkenbaar haha ('rodeo capcover' :') )
Afbeelding