[SGW] Verslagen indoor SGW De Meern

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:06

M_Vainqueur schreef:
Er was maar 1 stijljury toch? Ik heb 1 protocol, en verder 1 cijfer.
Ben wel verbaasd over het aantal dat niet eens het eind heeft gehaald. Was het niveau zo laag of de hindernissen zo moeilijk? (ik kan nergens mee vergelijken dus heb geen flauw idee)

Welk cijfer staat op je protocol 1 of 2?

hetismij

Re: Verslagen indoor SGW De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:29

In de BB zie ik inderdaad maar 1 cijfer, bij de B-ponies en B-paarden staan 2 cijfers. Ik vond zelf de hindernissen niet zodanig moeilijk, maar verbaasde mij er inderdaad ook over hoe weinig daadwerkelijk de finish hebben gehaald. Denk dat de hele entourage en de eerste x crosshindernissen dit jaar sommige paarden echt teveel werden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:08

hetismij schreef:
In de BB zie ik inderdaad maar 1 cijfer, bij de B-ponies en B-paarden staan 2 cijfers. Ik vond zelf de hindernissen niet zodanig moeilijk, maar verbaasde mij er inderdaad ook over hoe weinig daadwerkelijk de finish hebben gehaald. Denk dat de hele entourage en de eerste x crosshindernissen dit jaar sommige paarden echt teveel werden.

Dat denk ik ook :) Zeus is normaal helemaal niet kijkerig in de cross. Heeft eigenlijk bijna alle B crossen foutloos uitgelopen. (niet opschepperig bedoeld maar ik denk dat ik het totaal onderschat heb wat het met een paard doet die normaal buiten crossen loopt en nu ineens binnen moet crossen :) )

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:13

In de BB was ik ook verbaasd hoe weinig er foutloos gingen, het leek alsof de meesten voor het eerst een crosshindernis van dichtbij zagen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:28

muts_marijke schreef:
Denk dat de hele entourage en de eerste x crosshindernissen dit jaar sommige paarden echt teveel werden.

Dat denk ik ook :) Zeus is normaal helemaal niet kijkerig in de cross. Heeft eigenlijk bijna alle B crossen foutloos uitgelopen. (niet opschepperig bedoeld maar ik denk dat ik het totaal onderschat heb wat het met een paard doet die normaal buiten crossen loopt en nu ineens binnen moet crossen :) )[/quote]
Hier hetzelfde. :j Paard kijkt normaal nauwelijks (op mijn getrut bij de trakhener na :+ ) en was nu totaal uit het veld geslagen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:49

Er waren er indd echt maar heel weinig foutloos! Zelfs in de L paarden!
Mijn paard had er echt niks van! Terwijl hij buiten echt wel is stopt, al is dat meer mijn fout dan!

Ga in februari naar de indoorcross in Zeeland! Die is weer heel anders opgezet!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:55

max heb je mn pb gezien?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:57

Maaar nou moet ik er ook bij zeggen dat die van mij nog best groen is in het crossen, af en toe echt bang is van alles eromheen en afgelopen zaterdag echt geen kick gaf op de crosshindernissen :) Je weet het toch nooit wat ze gaan doen, dat is het leuke aan paardrijden :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:06

Ben ik helemaal met je eens hetismij! Soms denk ik ohh die hindernis is niks, dan stopt hij! En dan andersom! Dat is waarschijnlijk ook het foute, ik denk teveel na soms!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:06

Je hebt PB terug MM

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:08

you 2 !

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:09

als ik die uitslagen zie vind ik het toch wel heel triest eerlijk gezegt.
hoop dat ze er iets aan doen zodat er meer de finish halen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:16

Javayo schreef:
In de BB was ik ook verbaasd hoe weinig er foutloos gingen, het leek alsof de meesten voor het eerst een crosshindernis van dichtbij zagen.

Ik was er ook zo een die nog nooit een crosshindernissen van dichtbij had gezien hoor:p maar heb m'n paardje toch goed ingeschat in z'n wil en kunnen. Heb wel het eind gehaald alleen met twee twijfels bij de opsprong.

Maar het zou wel leuker zijn als er meer rond komen, maar in de BB en B vond ik de hindernissen al zo laag en niet indrukwekkend, dat ik niet zou kunnen bedenken hoe ze dat dat dan voor elkaar kunnen krijgen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:08

In Lisse doen ze 2 omlopen, dat is wel heel fijn voor de paardjes en het vertrouwen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:46

M_Vainqueur schreef:
Ik was er ook zo een die nog nooit een crosshindernissen van dichtbij had gezien hoor:p maar heb m'n paardje toch goed ingeschat in z'n wil en kunnen. Heb wel het eind gehaald alleen met twee twijfels bij de opsprong.

Maar het zou wel leuker zijn als er meer rond komen, maar in de BB en B vond ik de hindernissen al zo laag en niet indrukwekkend, dat ik niet zou kunnen bedenken hoe ze dat dat dan voor elkaar kunnen krijgen.

Super dat je hem uit hebt kunnen rijden. Geeft niks dat hij dan twijfelde bij de opsprong, dat was voor onervaren paarden ook de meest indrukwekkende hindernis.

Helemaal met je eens, ik zou ook niet echt een oplossing weten, ze hadden zo'n braaf hindernisje als hindernis 1 neergezet. En zo hoog en gek stond het niet. Hooguit wellicht dat ze een boomstam bij het inspringen neer hadden kunnen leggen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:48

Freggle_Edge schreef:
In Lisse doen ze 2 omlopen, dat is wel heel fijn voor de paardjes en het vertrouwen.

Ja, dat is wel fijn. Wellicht zouden ze, zeker in de BB, na te veel weigeringen de ruimte moeten geven om HC naar de volgende hindernis door te rijden. ik vond het nu wel sneu als paarden de opsprong niet durfden dat ze dan eruit moesten. Maar goed, het was geen oefencross natuurlijk. Al kon er ook geen winstpunt gereden worden, dus ze hadden wel wat coulanter kunnen zijn.

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:37

Bedankt voor de foto's appelflapje!
Mijn paard had echt zijn dag niet en had de hele tijd zijn oren op chagarijnig staan.
We kregen bij de BB ook zeer weinig tijd om het parcours te verkennen. Ik kon mijn ronde niet eens afmaken!
Ging dus al onzeker het parcours in, kon heel hindernis 5 niet meer vinden en toen mijn paard mij bij hindernis 6 besloot er af te gooien was het drama compleet. Zucht. Normaal springt hij juist altijd fijn en foutloos! Ga eerst wel weer wat meer springen in de buurt voor ik me weer aan die afstand naar het westen waag. Gelukkig wel leuke foto's er aan over gehouden :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:58

Chariklia, ik heb jou gezien. Wat een onwijs leuke pony heb je! Hij had er zoveel zin in! Jammer van de val, maar weet zeker dat jullie volgende keer vast beter gaan.

Het tijd te kort voor verkenning vond ik ook. Het was echt een beetje haasten.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:18

Hoop dat de opsprong de volgende keer anders neerzetten zonder opening. Er zijn er idd maar wel erg weinig foutloos rond gekomen. Zou ook fijn zijn als je parcours al mag verkennen als je voorganger net begint (in het BB :D haha)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:41

Dat je parcours niet mag verkennen als je voorganger al is begonnen, vind ik wel logisch. Zeker met zo'n cross is het toch allemaal anders en met zoveel hindernissen is het bijna niet te doen om ook nog eens op te letten dat je dan niet in de weg rijdt.

Wel vond ik dat de tijd om parcours te lopen echt belachelijk kort was, je kan onmogelijk in 10 min het springparcours en de cross goed hebben gelopen!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:57

Maar zo moeilijk was het nu ook weer niet. Ik heb hem helemaal niet gelopen. Ik was te laat! Alle lijnen waren logisch!
Ik denk dat als je nog nooit een crosshindernis gezien hebt je betér ook eerst kunt gaan lessen ipv te verwachten van je paard dat hij in 1X alles springt!

In Lisse staan er ook geen crosshindernissen om in te springen! Wel mag je daar 2 rondes rijden!

Ik hoor nu alleen maar negatieve verhalen terwijl het echt wel positief was! Het was super leuk opgezet en het was goed geregeld! Het enige waarvan iedereen last had was de overgang van het normale parcour ineens naar de cross! Dat komt puur omdat geen enkel paard dat gewend is. Zodra iedereen het meer zou oefenen zou het ook makkelijker gaan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:13

Ik vond niet alleen lijnen even logisch Henny (6 naar 7 bijv :+ )

Overigens mocht ik nog wel in de ring erbij, maar zelfs dat hielp niet om Nuut te relaxen :+

Het was zeker goed geregeld en leuk gedaan. Ik zou ook niet weten wat ze kunnen veranderen om het "makkelijker" te maken (alleen misschien even stappen tussen de parcoursen en een cross inspringhindernis), maar of dat het nou zoveel makkelijker gaat maken. Ik betwijfel het.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:14

Niet om het een of ander max, maar heb jij die overgang zoveel geoefend dan? :D
Mijn paard en ik hebben echt wel genoeg ervaring, maar toch heb ik het onderschat. Mi komt dat wel door de opzet zoals het uiteindelijk is gedaan vanwege het niet buiten kunnen springen.
Verder was het wel leuk en goed georganiseerd, dus er zijn niet alleen negatieve dingen gezegd hoor.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:14

maximiliano schreef:
Maar zo moeilijk was het nu ook weer niet. Ik heb hem helemaal niet gelopen. Ik was te laat! Alle lijnen waren logisch!
Ik denk dat als je nog nooit een crosshindernis gezien hebt je betér ook eerst kunt gaan lessen ipv te verwachten van je paard dat hij in 1X alles springt!

In Lisse staan er ook geen crosshindernissen om in te springen! Wel mag je daar 2 rondes rijden!

Ik hoor nu alleen maar negatieve verhalen terwijl het echt wel positief was! Het was super leuk opgezet en het was goed geregeld! Het enige waarvan iedereen last had was de overgang van het normale parcour ineens naar de cross! Dat komt puur omdat geen enkel paard dat gewend is. Zodra iedereen het meer zou oefenen zou het ook makkelijker gaan.

Helemaal mee eens. Ik had twee pony's bij me die nog nooit een indoorcross gereden hadden maar beiden foutloos rondkwamen. Het kan wat mij betreft amper makkelijker de volgende keer. Het liep netjes op tijd en de prijsuitreiking was lekker snel. Enige negatieve vond ik ook de geringe tijd om parcours te lopen. Zeker voor kinderen, die moeten die lijnen gewoon gelopen hebben

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

Ook al is het parcours makkelijk, toch vind ik het fijn om gewoon mijn te rijden lijnen even goed uit te lopen ipv alleen in mijn hoofd te hebben. De overgang van gewone hindernissen - crosshindernissen had ik geen moeite mee en mijn paard ook niet. Dus wat dat betreft vond ik dit zo een prima oplossing en misschien zelfs wel fijner dan buiten losrijden/binnen parcours(en) rijden.

Ik ben zeer tevreden over de goede organisatie en hoop dat dit een jaarlijks terugkerend iets is.