[SGW] SGW Hattem 5/6 oktober - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: SGW Hattem 5/6 oktober - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:26

En wij zijn inmiddels ook weer terug...

Hele terechte maar teleurstellende beslissing voor zowel de ruiters als organisatie. Je hebt als organisatie zoveel meer te regelen als je het af moet lasten.

In mijn ogen was de bodem gister al aan de twijfelende hand, met de regen van vannacht non-stop had ik het al verwacht. Heel erg jammer voor iedereen die er zoveel tijd insteekt.

De dressuur gisteren ging goed, het losrijterrijn was drassig en heb aan de overkant van de weg losgereden. In de ring viel alles mee en liep hij lekker door. Had wel lage punten maar dat maakt nu toch ook niets meer uit.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:10

Ik had de organisatie nog gesproken, vooal H1 tot en met 6 kon niet gereden worden, afzet en landing waren 1 waterplas geworden. De "bult" had eruit gehaald geweest.

Ander verhaal word nog het inschrijfgeld, iedereen die vrijdag moest dressuren heeft betaald en de andere helft niet, erg oneerlijk. Daarnaast hebben mensen vanwege het vrijdag rijden een stal en overnachting geregeld.
Zuur is het voor iedereen, maar oneerlijk word het als maar een deel van de deelnemers daarvoor opdraait in de kosten.

Ze proberen het te verplaatsen naar volgend weekend, maar de KNHS moet nog gaan beslissen alsmede over het inschrijfgeld.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:57

Zelfs in de tent lagen de plassen en modder...

Maar begrijp t inschrijfgeld niet zo? Dat moest toch overgemaakt worden, kan er niet zo mee zitten. Paard heeft op stal gestaan en waren enorm gastvrij. En de organisatie maakt toch kostten of het nou afgelast is of niet.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:09

uhm ik hoop heel eerlijk gezegt dat het niet betaald moet worden omdat ik niet al het inschrijfgeld terug gevraagd hebt..
volgende week zou mooi zijn. maar of het daarvoor genoeg droogt?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:52

vera_pino schreef:
Maar begrijp t inschrijfgeld niet zo? Dat moest toch overgemaakt worden, kan er niet zo mee zitten. Paard heeft op stal gestaan en waren enorm gastvrij. En de organisatie maakt toch kostten of het nou afgelast is of niet.

Inschrijfgeld werd niet overgemaakt en dat de organisatie kosten heeft gemaakt dat ben ik helemaal met je eens, maar dat zijn wel kosten die je dan met zijn allen moet dragen en niet op 1/3 van de deelnemers omdat die op vrijdag werd ingedeeld (en dus ook om die reden een aantal stalling ed heeft betaald)

Stel ik was nu op zaterdag ingedeeld had ik dus niks betaald en ok geen stalling gehad. Dus ik ben wel van mening dat wat voor de 1 geld ook voor de ander moet gelden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:40

Erg jammer dat het is afgelast, zowel voor de organisatie als voor de deelnemers.
Ik heb de cross nog wel gelopen en het zag er super uit! Wat was de afsprong voor de M/Z gaaf!

Ik heb maar een buitenritje gemaakt op de terugweg. :)

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:30

Ik ben er nog ziek van en heb er wat tranen om gelaten!!
Wat een teleurstelling zeg.. Maar wel de enige juiste beslissing denk ik.
Verschrikkelijke pech en heel zuur voor de organisatie dat er precies in het oosten 3x zoveel water is gevallen als bijvoorbeeld bij ons...

Zijn meerdere mensen die zeggen snap niet dat ze het niet eerder houden maar dat is echt onzin!
Gorssel was vorig jaar 2e weekend september en werd ook afgelast door de regen.. Het kan in dit scheitland nu eenmaal het hele jaar door opeens een paar dagen achter elkaar regenen.

Ben heel benieuwd of ze het gaan verplaatsen, en of de dressuurscores dan blijven staan..
Ik stond naar 31 deelnemers nog 5e met maar 3 strapunten verschil op de 1e dus van mij mag het!!
Wij zitten volgend weekend alleen wel met Boekelo, mijn lieve vriendinnetje rijd voor het eerst mee en we hebben al een B&B gereserveerd en spandoeken en kaarten en al klaar liggen!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:45

bianca1980 schreef:
vera_pino schreef:

Inschrijfgeld werd niet overgemaakt en dat de organisatie kosten heeft gemaakt dat ben ik helemaal met je eens, maar dat zijn wel kosten die je dan met zijn allen moet dragen en niet op 1/3 van de deelnemers omdat die op vrijdag werd ingedeeld (en dus ook om die reden een aantal stalling ed heeft betaald)

Stel ik was nu op zaterdag ingedeeld had ik dus niks betaald en ok geen stalling gehad. Dus ik ben wel van mening dat wat voor de 1 geld ook voor de ander moet gelden.

Ben het wel met je eens, heb het opgezocht in vraagprogramma maar staat niets over in. Wij hebben het vooraf overgemaakt, vandaar mijn reactie. Als ze nu net als een aantal andere crossen het opgenommen hadden in het vraagprogramma over het verschuldigde inschrijfgeld was er niets aan de hand kwa oneerlijkheid. Ofwel het moet door andere nog betaald worden, of wij krijgen het terug.

Ik wacht rustig af wat gebeuren gaat, dressuur moet in mijn ogen opnieuw verreden worden. Degene die nu nog moeten dressuren hebben een week langer de tijd om de puntjes nog op de i te zetten of de pech dat hij vorige week in vorm was en nu niet.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:04

Aan de ene kant is dat inderdaad zo Vera.. Maar aan der andere kant, moet ik dan straks weer op vrijdag dressuren omdat anderen geen tijd vrij konden/wilden maken.
Die doen dat dan nu weer niet en dat betekend dan dat ik weer extra stallingsgeld, overnachtingsgeld, en tijd kwijt ben. En ik ben wel blij met mijn resultaat.Ook niet echt eerlijk.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:10

Castenray had bijv. het volgende in het vraagprogramma staan: Indien de wedstrijd geannuleerd wordt vanwege overmachtsituatie(s) wordt van het inschrijfgeld slechts gedeeltelijk nl. 50 %
gerestitueerd. Artikel 8.2 algemeen wedstrijdreglement van de KNHS.
En dit is wat er in het het reglement staat:
Bij annulering van de wedstrijd of een rubriek dienen reeds betaalde inschrijfgelden of
opslagen door de wedstrijdgevende organisatie te worden gerestitueerd. In het geval van
bijzondere omstandigheden kan de wedstrijdgevende organisatie het KNHS-bestuur verzoeken
goed te keuren dat het inschrijfgeld slechts gedeeltelijk gerestitueerd wordt.

Ik snap ook dat de organisatie kosten heeft gemaakt en ik zal er ook niet moeilijk om doen, maar iedereen moet daarin uiteraard gelijk gehouden worden.

Wat betreft dressuur, daarin geldt voor degene die goed gereden hebben waarschijnlijk dat ze niet over willen rijden en degene die minder gereden hebben willen wel over, wan inderdaad ruiter/paard had zijn dag niet. Ik moest eigenlijk zaterdag dressuur rijden, maar ga deze week niets anders meer doen dan anders, paard loopt en dat is iedere week hetzelfde. Misschien deze week juist wel even extra het bos in, omdat we daar afgelopen week met Ysselsteyn achter de rug geen tijd meer voor hadden in de planning.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:51

Ik ben ook benieuwd of er een andere datum komt.
En qua inschrijfgeld: dat moet voor iedereen gelijk zijn

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:09

Ik hoop ook dat er een andere datum komt. Maar goed, dat lezen we dinsdag wel op de site, kan ik dan gaan dubben wat ik ga doen, mocht het zaterdag zijn. Weekendje weg, vrijgezellefeestje of SGW.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:10

het is een lastige situatie, vind dat ze de mensen die vrijdag dressuur gerden hebben bewijze van €8,- moeten betalen voor hun dressuur proef en de rest gewoon terug moeten krijgen! Mocht het verplaatst worden moeten die deelnemers dan weer opnieuw dressuur rijden? zijn hier regelementen voor?

en wat betreft kosten van stalling etc, vind niet dat de organisatie die moet/kan vergoeden, is je eigen keuze om je paard te stallen en ergens te overnachten... (snap als je verweg woont dat dat handiger is)
mensen die heen en weer gerden zijn krijgen ook geen km vergoeding ;)

hoop echt dat het naar zaterdag verplaatst gaat worden vond het echt een mooie cross! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:24

Ik heb idd ook vierhonderd km gereden voor nop. Leuke hobby hebben we toch :D

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:39

Tja, we moeten maar een hobby hebben he. Ook hier 270 km gereden en nergens geweest eigenlijk. Vond het nog het ergste voor mijn moeder eigenlijk, die rijdt al niet graag alleen ergens heen, maar het was nu niet anders en kreeg haar gewoon niet te pakken onderweg, we kwamen haar tegen toen wij alweer ruim driekwartier op de terugweg waren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:15

Watapatja schreef:
het is een lastige situatie, vind dat ze de mensen die vrijdag dressuur gerden hebben bewijze van €8,- moeten betalen voor hun dressuur proef en de rest gewoon terug moeten krijgen! Mocht het verplaatst worden moeten die deelnemers dan weer opnieuw dressuur rijden? zijn hier regelementen voor?

Daar koop ik toch niks voor ?? de mensen die vrijdag reden waren al flexibel om op vrijdag te starten (omdat een gros dat niet wilde of kon ??) en dan zou ik ook geld moeten betalen en diegene die dus zaterdag zouden rijden helemaal niets ?? Dat klopt niet, voor die proef koop je niks.....

Dus met andere woorden de vrijdag starters zijn flexibel om die dag te rijden en moeten dan vervolgens ook als enige gaan betalen......dat vind ik geen gelijkheid.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:32

Nouja, dat de vrijdag rijders flexibel zijn en de zaterdag starters niet is wel erg kort door de bocht. Het is al vervelend genoeg voor de organisatie dat dit gebeurd is, zij hebben ook allemaal kosten gemaakt. Dat er na zo'n aflasting wat betaald moet worden vind ik niet meer dan logisch.
Het is nu allemaal afwachten helaas.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:40

Ach Bianca wij hadden 700km gereden voor niks en waren bijna 300€ kwijt voor een dressuurproefje :Y)

Ik hoop dat het kampioenschap wordt verplaatst naar Barchem. Bodem is daar vrijwel altijd goed en de cross is geweldig.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:45

Zal niet gebeuren denk ik, Barchem heeft al GK en UK.
Denk volgend weekend of anders geen NK..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:54

Sannnn schreef:
Nouja, dat de vrijdag rijders flexibel zijn en de zaterdag starters niet is wel erg kort door de bocht. Het is al vervelend genoeg voor de organisatie dat dit gebeurd is, zij hebben ook allemaal kosten gemaakt. Dat er na zo'n aflasting wat betaald moet worden vind ik niet meer dan logisch.
Het is nu allemaal afwachten helaas.

mee eens dat het zeer vervelend is voor de organisatie, laat dat voorop staan en als er betaald moet worden ook prima, maar dan wel door IEDEREEN en dat is wat mij stoort.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:58

Maar er is toch nog helemaal niks duidelijk/besloten over het wel of niet terugbetalen door de organisatie?Eerst maar afwachten of er eventueel een alternatieve datum kan komen voor Hattem.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:27

_Sim_ schreef:
Maar er is toch nog helemaal niks duidelijk/besloten over het wel of niet terugbetalen door de organisatie?Eerst maar afwachten of er eventueel een alternatieve datum kan komen voor Hattem.

Ik heb wel wat mensen van de organisatie gesproken.. ;)

Ik ga dus afwachten wat de KNHS daarin gaat beslissen.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:17

Ben ook benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren! En hoe zit het als je ook nog Diepenheim en Barchem hebt opgegeven? Als komend weekend nu Hattem is, dan is het ineens 3 weekenden achter elkaar. Dan zal ik Diepenheim moeten afzeggen (en betalen?). Best ingewikkeld allemaal.... We wachten in spanning af. Het weer lijkt wel gunstig voor komend weekend. Mocht het NK verplaatst worden, heb ik ook nog een kaartje voor Boekelo in de aanbieding. :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:55

Van mij mogen ze het verplaatsen naar Barchem :j Regiokampioenschap kan toch wel tegelijkertijd verreden worden?

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:53

xSiep schreef:
Van mij mogen ze het verplaatsen naar Barchem :j Regiokampioenschap kan toch wel tegelijkertijd verreden worden?

heb liever aanstaande zaterdag :+ diepenheim en bathmen heb ik beide al opgegeven dus zou ik een af moeten zeggen ;) maarja zo heeft iedereen wat ;)