[SGW] Verslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:11

MargreetW schreef:
ponyparadijs schreef:
Nou niet alleen kleine kinderen kunnen kinderachtig reageren hoor.
Was zaterdag een dame die na het springen haar paard aanbood bij de veterinair. Daar liep hij kreupel. Ja echt kreupel. Dus moest ze nog een keer lopen. Nog kreupel. Zei ze dat het door zijn springschoenen achter kwam. Maar nadat die af waren was het nog niets beter.
DA heeft haar weg gestuurd en toen ging ze lopen roepen dat zij niets zag en dat ze zo graag wilde starten en dat ze toch niet voor niets zo ver was gereden.
Nou mijn mond viel open zeg!

Ja, en die hebben we nog een keertje terug laten komen zonder kalkoenen en toen nog viel het kwartje niet.

Dat was toch zondag? Die heb ik ook gezien. Ze stonden ook naast mij geparkeerd. "Je ziet alleen in draf dat hij kreupel is, in stap & galop heeft ie nergens last van". Komop zeg. Toen gooiden ze het op rommel tussen de beschermer en kleinzerig paard. Paard werd met alle spullen op in de trailer gezet, en in de trailer met veel gemopper afgezadeld.

Hetismij, ik heb ook behoorlijk gebruld maar dat heeft dus weinig indruk gemaakt. Bij mij leken ze ook te schrikken.

MargreetW

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:15

Er waren er twee Mirthe, de ene was echt minimaal en dat was na de cross.
Dit paard was na het springen, meiske was heel erg verdrietig omdat ze niet meer mocht starten maar paard leek in draf en later ook in stap net Quasimodo.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:28

hetismij schreef:
lautje1996 schreef:
Volgens mij stond ik.in het begin naast jou met de trailer toen wij in de modder stonden en je moeder mijn paard nog even vasthield zodat ik stiften kon draaien?
Was jij dat?
Hoe ging je cross?

Dat waren wij inderdaad! Gelukkig was het gelukt om met de trekker de auto eruit te krijgen :) Bij mij ging de cross erg goed, was foutloos en dat voor de eerste keer! Ben ook echt supersuper tevreden, wel heel veel tijdfouten (2 min over de tijd :+), maar daar valt altijd aan te werken.

Hoe ging het bij jou?

Super zeg! Aan die tijd valt idd te werken.
Ik heb wsl een afslag gemist in de cross :$ maar voorderest foutloos maar dus uitgesloten. Achja volgende keer beter

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:31

Tja....als het paard echt kreupel was okey....maar heb nu helaas zelf ook ondervonden wat een DA kan zeggen en vinden van je paard, want 1 man vond de mijne ook niet helemaal zuiver ?? Kreeg een beetje hetzelfde als Mistid destijds met beau, ik nogmaals overdraven en ik zag er niets aan, hij wel.....

Heb zondag en vandaag gereden en zie er evengoed niets aan en heb heerlijk gereden......voor hetzelfde geld heb je een lastige DA en keurt ie de mijne ook af, dan was ik best zuur geweest, want dan word het zijn woord tegen de mijne.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:38

Ook het 1e paard liep na de cross niet goed, maar dat was minimaal en die mensen zagen het ook. Alleen dachten zij dat het kwam omdat het paard net nieuwe schoenen had en er een nagel in het vlees zou zijn gekomen.
Dus beide paarden terecht afgekeurd.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:59

Ik snap ook nooit zo goed waarom je toch start (of wilt starten) als een DA zegt dat je paard niet goed loopt... Hij zegt dat niet voor niets. Natuurlijk baal je heel erg als het je gebeurd, maar ik heb liever dat ik een wedstrijd minder rij dan dat mijn paard wat heeft. Ookal is het minimaal, een paard hoeft helemaal niet kreupel te lopen om wat te mankeren. Maar als het niet goed loopt is er toch wel wat.... Anders zou het wel goed lopen. Een cross rijden is dan, vooral in die omstandigheden van afgelopen zondag, een hele zware belasting.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:23

Sann @ bij mij was het na de cross, maar je ziet dus dat ze het ook weleens niet goed zien, wat niet wegneemt dat het alleen maar goed is dat ze er staan maar toch. Het lijkt mij weleens leuk om bij een volgende keer dat ik zou meehelpen bij de DA te staan.... :D dus wie weet Ermelo volgend jaar. Volgens mij gebeuren er meer rare dingen dan je zelf uberhaupt mee krijgt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:35

Natuurlijk zien ze het ook wel eens niet goed, het is mensenwerk. Maar zelf heb ik altijd liever het zekere voor het onzekere. Al zegt dat nog niets, dát is juist het frustrerende. Je wilt niet weten hoeveel paarden er bv. met verrote benen/rug lopen. Ruiters die gewoon doorgaan omdat ze maar 1 doel voor ogen hebben en dat is winnen/ hogere klasses rijden. Zegt in mijn ogen alleen genoeg over die personen in kwestie die koste wat het kost toch willen rijden. Maar goed, laat me daar verder maar niet over uit. ;) Gaat ook wel erg offtopic nu. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:53

Omgekeerd kan er ook: ik heb wel eens een Da moeten overtuigen dat mijn paard echt niet 100% zuiver liep want hi begreep niet waarom ik na het springen bij het opdraven vrijwillig te stoppen. Ach ja je kent je paard ze het best.

Voor de organisatie: super cross, goed geregeld en ik heb een super dagje gehad!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:55

Margreet bij de DA... he had ik dat geweten, had ik ook even gedag gezegd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:26

MargreetW schreef:
Ik herkende jou ook alleen maar maar omdat ik op de lijst je naam zag staan hoor. En ik vond je heel enthousiast. Is mevrouw Grande jouw oma?

Ik was die dame die met haar tnt post jas stond te kijken bij een paard wat we eerst met beenbeschermers aanboden.
En daarna zonder.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:36

Eh, dat weet ik dus niet meer.
Er komen op zo'n dag ca. 175 pony's langs met hun ruiter en vaak 1 of 2 begeleiders.
Geeft niet, ik zal er volgend jaar wel weer staan en dan weten jullie allemaal wie ik ben.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:37

Dat is waar. Kan me voorstellen dat je dat niet allemaal onthoudt hoor.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:58

Behalve Loek met zn haar Magreet :D

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:58

Staan nog steeds geen foto's op eventingphoto.com ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:01

Waren die aanwezig dan? :o?
*hoopt niet bij de waterbak*

maximiliano

Duurt meestal ook wat langer. Hun knallen niet zomaar huh fotos erop maar zetten ook naam en startnummer enz erbij. En ze werken ook nog ;)

maximiliano

Zag hem bij de finsh Noor!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:06

denk dat de foto's van haras le pin voorrang hebben en kan het ze niet kwalijk nemen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:07

maximiliano schreef:
Zag hem bij de finsh Noor!

Oh, nou die heb ik ook niet gehaald dus dat scheelt :')

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:16

Jammer genoeg.....

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:35

Tja Loek z'n haar, leuke man Henny. Ik had hem vanaf de foto alleen zo'n 30 cm groter verwacht.
En je ouders, zoooooo leuk. Wat zijn ze blij met jou en vooral met Max.
Ben ik toch niet de enige die staat te zoenen met een paard!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:53

Haha jaa kleine man is het heh :D Daarom had ik met trouwen ballerina's aan ipv hakjes :=

Mijn moeder zei ook meteen, ohhh wat een leuke mensen!! En mijn moeder vond Noor ook een mooie meid! Haha! Grappig heh?!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:24

Arie heeft nog steeds de fotoos van WW niet op de site, jammer, want ik denk dat hij wel een hele leuke kan hebben van mij. Die andere fotograaf bij de finisch vind ik echt belachelijk duur.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:05

Bianca welke fotograaf stond er bij de finish?