[SGW] SGW Gorssel 15 en 16 september voorbesprekingstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Gorssel 15 en 16 september voorbesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:05

Tja, Gorssel begint altijd vroeg met dressuur. Toen ik mijn M debuut daar maakte mocht ik ook gelijk om half 8 van start in de dressuur. Ach, die ene keer.....

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:47

Het begint er al goed uit te zien! Er word zeker technischer gebouwd dan twee jaar geleden dat is nu al te zien erg leuk. De afsprong van het M in 2010 is nu omgebouwd tot de L afsprong ernaast staat een nieuwe voor de M en daarop is een hele rij mais gezet erg creatief. 8-) Hij is enorm met die mais erop dus hopelijk vegen de eerste paarden anders word de sprong wel heel hoog. :P Na een klein bochtje draaien een puntje (M niveau) en erachter een pallet/hekje (M/L Niveau) heel technisch zoals hij nu staat. Er staat ook een mooie houtstapel op de plek van de passage du route van 2010 en eerdere jaren. Heb nog meerdere mooie dingen zien staan en de waterbak zal ook zeker een mooie uitdaging zijn. M heeft een afsprong in het water, L een sprong met een lichte helling in de landing op het droge dicht bij het water. En de B heeft de sprong iets verder eraf maar meters dichterbij dan 2010, er zit nog geen water in natuurlijk maar denk dat het zeker voor de B een scherprechter zal zijn. Ze zijn dit jaar heel erg vernieuwend nu al en dan staat nog niet eens alles heb de lijst met hindernissen al gezien en het klinkt weer super. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:52

Niet de boom het water in dus meer in het L en M? Ben benieuwd ook al zal ik er zelf niet rijden, kom wel kijken! :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:55

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar hetgeen wat ze er van gemaakt hebben :)
Zal wel weer een hele kunst worden om mijn lange/grote slungel rond te krijgen, maar we hebben er zin in :D

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:57

Sannnn schreef:
Niet de boom het water in dus meer in het L en M? Ben benieuwd ook al zal ik er zelf niet rijden, kom wel kijken! :)

Ik zeg het een beetje krom ik bedoel een afsprong het water in voor de M zie nu dat je het kan lezen als een hindernis die in het water ligt. :o Dat is dus niet zo vooralsnog ligt er niks in de waterbak zelf. Zoals ik het inschat springt enkel de M het water in en kom je met de L sprong in de landing op het droge terecht. Zit nog geen water in maar leek mij vrij sterk dat het water helemaal tot de L sprong kwam.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:25

ReneeMonty, is er voor de B ruiters ruimte om eerst natte voeten te gaan halen om vervolgens de boom aan te rijden en dan pas het water in te gaan? Begrijp uit de reglementen dat dat toegestaan is voor zo ver je de hindernis niet aan rijdt. Ben ook erg benieuwd naar de cross. Heb perfecte tijden en kan tussen de dressuur en het springen rustig de cross lopen.
De weervoorspellingen zijn helaas wel wat minder gunstig geworden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:34

mireilledons schreef:
ReneeMonty, is er voor de B ruiters ruimte om eerst natte voeten te gaan halen om vervolgens de boom aan te rijden en dan pas het water in te gaan? Begrijp uit de reglementen dat dat toegestaan is voor zo ver je de hindernis niet aan rijdt..

Zover ik de waterbak ken is dat niet mogelijk, want volgens mij rijd je ten alle tijde langs de hindernissen, je zal namelijk echt haaks op het water moeten rijden
om de hindernis te mijden en volgens mij staan daar in Gorssel allemaal bomen langs.

Nick @ Voor mij is Gorssel ook zo vroeg, ik wist echter wel dat de M zou beginnen. Ik ga nog even kijken een dag eerder te gaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:40

In 2010 stond de boom die Renee denk ik bedoeld een meter of 10/ 15 voor het water. Dan sprong je de boom en kon je hem daarna terug nemen en dan het water in draven.
Bedoelde meer of het water dan vernieuwd is? Want eerst had het L en M een boom het water in, maar dat is anders dus. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:44

M had volgens mij zelfs een in-uitje het water in
B boom lag toen inderdaad stukje voor het water

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:13

Ik ben te lang niet in Gorssel geweest om op de hoogte te zijn van hoe vroeg welke klasse start. Maar dat maakt verder ook niet echt uit.
Het wordt gewoon enorm haasten.
Na de dressuur zo snel mogelijk Nick op de trailer en in een hoog tempo dan maar die cross verkennen en snel weer op gaan zadelen.
Ik ga eens op de site zoeken naar foto's van hindernissen, na bovenstaand verslag ben ik wel heel benieuwd.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:59

Heb je nog foto's gevonden van de hindernissen? Als ik het goed begrijp, is de B waterhindernis dus een insprong over een boompje? Dat gaat die van mij niet leuk vinden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 06:44

In de B is het altijd een waterinloop. mag geen insprong zijn zonder de mogelijkheid om er gewoon in te lopen.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:13

Zijn er mensen die vrijdags de cross al gaan lopen? (en foto's maken en hier plaatsen :D haha)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:20

Ik denk dat ik dat wel doe. Woon niet zo ver weg en kan meestal toch niet wachten :P

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:26

Ik meld me hier ook. Nadat ik voor Ermelo heb moeten afmelden vanwege mijn schouder, hoop ik nu in Gorssel ons debuut te maken *D

Volgens mij heb ik wel redelijke nette tijden, net iets te krap om tussen dressuur en springen de cross te verkennen, dus dat wordt er voor.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:03

mireilledons schreef:
ReneeMonty, is er voor de B ruiters ruimte om eerst natte voeten te gaan halen om vervolgens de boom aan te rijden en dan pas het water in te gaan? Begrijp uit de reglementen dat dat toegestaan is voor zo ver je de hindernis niet aan rijdt. Ben ook erg benieuwd naar de cross. Heb perfecte tijden en kan tussen de dressuur en het springen rustig de cross lopen.
De weervoorspellingen zijn helaas wel wat minder gunstig geworden.
De b hindernis is zeker geen insprong maar staat wel heel krap op het water zodra je erover bent zit je al bijna meteen in de waterbak hij staat er zo'n 2/3 meter vanaf gok ik. De waterbak is nog steeds hetzelfde als eerdere jaren heb nog een foto topic uit 2010 de waterbak gaat vanaf dezelfde kant genomen worden. En als je de foto van de waterbak tevoorschijn haalt is er precies dezelfde opzet:

Afbeelding

Dit is 2010 nu is de boom vooraan enkel voor het M, aan de linkerkant staat nu nog een sprong voor het L en dan daar weer naast nog 1. Je zou opzich erlangs kunnen om eerst het water in te stappen dan rij je wel een fout parcour de hindernis staat namelijk apart genummerd op de lijst en heet 'stijl voor water' de waterinloop is de volgende in de nummering. Daarom lijkt het mij geen sprong om simpel over te denken. Er zijn naast nieuwe ook bekende sprongen van 2 jaar geleden zoals de voederbak staat op dezelfde plek, de afsprong die erna komt is aangepast maar op dezelfde plek, de sprong toren's oxer staat op dezelfde plaats, de blokken (eerstvolgende sprong na de waterbak) zijn er weer en nog een paar andere. Ook veel vernieuwing: de start is op een andere plek (tegenover de vereniging in de wei), de parkeerplaats bij de vereniging is vergroot, deels nieuwe route, verschillende nieuwe hindernissen en een groot nieuw bord + een klein bordje zodat de vereniging niet te missen is. :D Foto's 2010: [SGW-ITP] SGW Gorssel hindernissen 2010

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:05

oh ben benieuwd..
nog niet over nadenken anders krijg ik nu al zenuwen

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:06

Daar heb ik ook last van .. :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 16:11

Ik bekeek net de fotos en ben ook al helemaal zenuwachtig

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:49

Leuk de foto's. Heb er echt zin in!

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:06

Was even een beetje aan het inlezen, nu begint het toch wel echt te kriebelen.
Wij komen met 2 paarden meedoen in de B.
Morgen nog maar even een crosslesje bij Lozeman in Putten nemen... :+

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:29

Ik krijg er alleen maar meer zin in nu ik de foto's zie! :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:28

Vandaag lekker oefenen met Obi in Hernen, woensdag mag Pasjha mee naar Hernen om nog een rondje te doen en dan zijn we als het goed is wel klaar voor ons L debuut. Ik heb er iig gruwelijk veel zin in!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:33

Iemand enig idee of er ook een op/afsprong voor de klasse B is? :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:37

Ik heb er ook zin in :) Leuk dat ze zo hard aan veranderingen werken!

ReneeMonty, ik begrijp je beschrijving van de waterbak niet zo goed.
Voor het M is hij dus zoals op de foto hierboven, dus over de dikke boom erin? Ik dacht gelezen te hebben dat het M via een afsprong erin ging? :)
Staat de molenwiek er ook weer in?