[SGW] Dressuur schrappen uit B-SGW?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:47

Ik weet een veel betere oplossing om meer startplekken en minder wachtlijsten te creeren:
Meer wedstrijden :D !

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 01:31

Eef_Bam schreef:
Ik weet een veel betere oplossing om meer startplekken en minder wachtlijsten te creeren:

Vind ik een beter idee... Blijf er bij dat het vele 'nee' verkopen wel mee valt, op enkele wedstrijden uitgezonderd... Maar goed, we zullen het gaan beleven. Heb me inmiddels met een kleine tegenzin aangemeld voor de wedstrijd. Mijn 'boycot' gaat geen verschil maken, dus kan maar net zo goed gaan genieten van deze uitgeklede cross. Rij thuis voor vertrek wel even n rondje dressuur... -O-

texelse

Re: Dressuur schrappen uit B-SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:03

Maar dan ook een goede planning en niet 2 crossen vlak bij elkaar, of 1 week na elkaar in hetzelfde weekend.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:20

Texelse: eens.
Tody: vóór de BB (dat is zo'n 3, 4 jaar geleden) had je oefencrossen en terreinritten, al dan niet op officiële wedstrijden. Sommige wel met een klassement, andere niet. Bij een enkele had je dan ook nog een dressuurproef (Princenhage) of een springparcours maar heel vaak ook niets (alleen terreinrit). Met de komst van de BB is er een verplicht wedstrijdelement gekomen dat ik voor oefencrossen niet plezierig vind, vandaar mijn opmerking.
Eef: ook eens.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:45

Eef_Bam schreef:

Meldt jij je aan als vrijwilliger ???

Ik denk dat je voor een weekendje crossen al gauw op een 80 man vrijwilligers komt en dan nog de bouwploeg.

Texelse idd beter afstemmen. Op B/L nivo kan het nog wel, maar 2 Z wedstrijde in 1 weekend plannen is ook niet handig en wees ook zuinig op je oude vertrouwde wedstrijden. HM is er na tig keer verhuizen en toch steeds weer een andere wedstrijd in dat weekend ook mee gestopt. Zonde hoor, want ik vond het altijd een geweldige wedstrijd.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:09

Roos: ik besef net als jij en veel anderen hier dat je niet zomaar een wedstrijd uit de grond stampt en dat het tijd, ruimte, geld, veel mensen en een hoop energie kost om een wedstrijd ook op termijn succesvol te laten zijn. Als de belangstelling is om te rijden zo groeit (daar komen die wachtlijsten en inschrijfraces immers vandaan), heb je ook een poule van nieuwe mensen die je kunt gebruiken voor nieuwe wedstrijden. Natuurlijk niet onmiddellijk en vanzelfsprekend, natuurlijk niet iedereen, maar die groeiende belangstelling moet wel naar beide kanten werken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:18

Paul, normaal ben ik het wel met je eens, maar ik denk dat de vijver van vrijwilligers hard opdroogt en dat er nog maar bar weinig mensen bijkomen die iets op vrijwillige basis willen doen en ze willen er al helemaal niets voor laten.

Als ik alleen al hier op het sgw gedeelte rond kijk. Hoeveel mensen posten er 1 keer per jaar of vervullen een andere functie bij een sgw wedstrijd. Mensen rijden de wedstrijd in de buurt het liefst zelfs en andere wedstrijden zijn te ver om te helpen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:34

Maar de meeste wedstrijden zijn over meerdere dagen toch, ik blijf graag wel binnen mijn eigen provincie om te vrijwilligen, maar als ik de ene dag rijd in de Vlietlanden kan ik best de andere dag vrijwilligen en dat doe ik dus ook. natuuurlijk moet ieder dat voor zich weten, maar ik vind het als fanatiek wedstrijdruiter wel zo sociaal om minstens één keer per jaar te vrijwilligen en vele anderen met mij, sommige zelfs nog veel vaker.
Mocht er hier in de buurt een nieuwe cross komen zou ik me zeker aanmelden als vrijwilliger, juist omdat die nog niet een grote voorraad oude vrijwilligers hebben om uit te putten.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:01

Ik zeg niet voor niets dat die groeiende belangstelling naar twee kanten moet werken. Anders krijg je inderdaad de scheve situatie van allemaal aankomende ruiters die verwachten dat de wedstrijden maar klaar staan en al die wedstrijdorganisaties die moeten harken en vorken om voldoende vrijwilligers bij elkaar te krijgen en daar niet altijd in slagen. Dat is de dood in de pot.

Maar goed: dat probleem lossen we niet nu en zeker niet op bokt op :Y) .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:05

Ik denk dat je dat probleem helemaal niet oplost.
Helaas is de instelling van het merendeel van de mensen niet verenigings gezind, dus er zijn maar weinige die vrijwilligers werk willen doen. Iedereen heeft het druk.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:08

Eef, ik ben het met je eens hoor, ik vind dat iedere wedstrijdruiter iets voor zijn sport terug mag doen. Sommige wedstrijden liggen ook niet zo heel gunstig, wat vrijwilligers werven weer wat moeilijker maakt.

Paul inderdaad. Bij W'werf merk je zowel qua sponsoring als vrijwilligers of de week ervoor het RK NH in Wieringen is geweest of niet. Er zijn natuurlijk ook wedstrijden die geen rijvereniging achter hun organisatie hebben en dan wordt het helemaal lastig om aan mensen te komen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:17

Jammer genoeg vergeten heel veel sgw-deelnemers dat hun hulp hard nodig is.
Gelukkig zijn er altijd mensen die het wel snappen. Klein voorbeeldje: meiske start met 2 pony's, moeder jureert, meiske zelf post op de dag dat ze niet rijdt, en pa zit 2 dagen op de trekker bij de bouwploeg. En nee, dat zijn geen texelaars, ze komen uit Groningen. En zo kan het ook!! Maar gebeurt het jammer genoeg niet vaak genoeg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:27

Texelse, volgens mij weet ik wie dat zijn. Die doen altijd hard hun best. Als we dezelfden bedoelen zit ze ook bij mij in het HTC. Dit jaar starten ze Norg toch?

Wij helpen dit jaar van alle kanten in Norg. We hebben zelfs al hindernissen beschikbaar gesteld voor als die nodig zijn. Pap in de bouwploeg, wij in het aankleedteam, op de wedstrijddagen zelf gaan zusje en ik ook vrijwilligen, mam gaat het niet lukken, misschien op de paardendag. Maar anders is die te veel met zusje bezig. Hartstikke leuk en zo kunnen de crossen blijven plaatsvinden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:47

Denk dat we idd dezelfde bedoelen, maar zijn komen wel naar Texel voor de cross, slaapplaatsen zijn van de week al geregeld.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:47

Oh okay. Laatst zei ze dat ze het nog niet wisten, maar dat ze waarschijnlijk toch Norg gingen doen omdat dat aanzienlijk dichterbij was, en makkelijker. Maar een weekendje Texel leek ze alsnog wel heel leuk. Norg is verder toch geen kampioenschap, dus dan maakt het ook niet uit :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:15

Ik ga hoogst waarschijnlijk ook een dag helpen met mijn muti in Norg mirthe!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:54

Gezellig Saar! En anders gaan we op de ponydag gewoon samen bij een hindernis zitten :D