[SGW] Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:56

Rowo, wat ontzettend k lote! :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:59

De B was iig een flink slagveld. Heel veel weigeringen en ook overal in de cross.... ben benieuwd naar de uitslag en hoeveel er uiteindelijk toch foutloos waren.

Met Zetje gaat het niet zo. DA is al geweest, omdat ik bij nog een keer controleren een flinke glip in haar kootholte vond. Kon niet gehecht worden, want de huid was niet helemaal door. Moet het iig goed schoon en in de gaten houden. Ze loopt ook te hinken op 3 benen, als ze loopt tenminste.

IK zal eens gaan douchen en flink bij gaan lezen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:07

Aaah gossie, arme Zetje. :(:)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:34

Wat ontzettend balen zeg rowo!
En Roxxiejj ook vervelend! Heeft die vaker dus?
Verder gelukkig ook nog wel positieve verhalen :)

Ben vandaag meegeweest om iemand te helpen in de B pony;s. Dress 211 punten, springen en cross foutloos en binnen de tijd. Super tevreden dus!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:06

Voor iedereen die fijn heeft gereden: geniet er maar van! Voor iedereen die minder fijn heeft gereden: volgende keer beter!
@ rowo: jij zat vlak voor mij, zag je het bos uit komen stappen. Balen!!!

Mijn verslagje van de B:
dressuur gisteren wat kijkerig, 186pnt.
springen vandaag foutloos en binnen de tijd.
Cross ging super van start 1 t/m 8 zonder enige twijfel! Helaas eraf gevallen bij nr 9 ( voor de kikkerpoel). Hij trok er hard op aan, dus ik dacht hij gaat hem springen. Op het laatste moment zag hij de mensen en het water en draaide hij om. Hij blijft razendsnel, dat omdraaien van hem kan ik echt niet uitzitten! Ik landde gelukkig op mijn voeten, had mijn paard nog vast. Wel voor het eerst mijn airjacket getest! zit lekker strak!!

Ik ben dit seizoen 3x gevallen en 3x bij zo'n zelfde situatie. Met trainingen springt hij alles op/rond/in het water, maar in de wedstrijd blijkbaar niet. Ga volgend seisoen maar een paar keer eerst erlangs rijden als ik weer een boom voor het water tegenkom (jammer van de weigering dan maar) en vervolgens pas eroverheen, want dit is ook niet goed voor ons vertrouwen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:22

Hè toch wat mindere verslagen :(:) . Het blijft ook echt een pittige cross in Barchem. Het heeft wel wat, want een cross waar iedereen foutloos uitkomt is ook niet alles. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat alles heel blijft.

Rowo, wat vervelend dat ze nu zo flink kreupel is. Sterkte!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:08

@ Annikavolder: dan weet ik denk wel wie jij bent, want na mijn reden er geen met AJ volgens mij behalve jij. Balen van je val zeg! En idd is zoiets niet goed voor je vertrouwen :\

@ Roxxiej: niet zo streng zijn voor je paard. De hindernissen waar jij stops had, waren echt giga veel stops. H11 was echt super moeilijk en als je iets te hard op A in komt, schieten ze zo langs B. Je hebt iig de finisch gehaald!
Had je trouwens mij PB gehad?

@ Heleen: Super dagje dus voor jou als groom. Dan heeft ze zeker wel prijs gehad toch?

@ Renske: ik zag je nog ff staan voor het springen. Leuk paard heb je!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:24

RenskeK super dan voor de eerste keer.
Never_mind Jammer van de dressuur en springen, maar wel de cross uitgereden. Volgend jaar dus lekker weer verder.
Roxxiej jammer van je langslopers.
Jeetje dat klinkt niet zo fijn van Zetje :(:)
Heleen dat is een mooi resultaat.
Annika balen van je val.

Bij de punten (5 en 6) zat ook een fotograaf van eventingfoto.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:27

Wat vervelend van je val annikavolder! (Heb jij ook en x met clinic van Tim Lips meegedaan in Ede toen die AJ werd gedemonstreerd en die eventingzadels en die hartslagmeting?)

Ja ze was 1e :j

Zag trouwens dat er qua stijlpunten ook weer echt lage cijfers waren!

Hoorde gister trouwens tijdens de M best vaak weigeringen op Hindernis 9. Welke hindernis was dat voor de M? In die extra lus, zeg maar na de puntjes (5/6) en voor het houtschuurtje ergen?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:29

Volgens mij was dat die paddestoel, maar zeker weten doe ik het niet.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:35

Dat dacht ik inderdaad ook. Was verbaasd dat er op die hindernis in de M vrij veel weigeringen waren. Misschien doordat het beetje donker was door de bomen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:36

T is toch een raar ding zo'n paddenstoel in het bos. Hij is raar gekleurd en smal....

Ik ben wel benieuwd naar de uitslagen!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:37

Ja dat is waar.

Denk dat de uitslagen zo wel op de site komen, waren ze gister ook lekker snel mee :)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:55

Ik vond de B cross ook echt heel pittig! Kan me best voorstellen dat er veel weigeringen waren. Wel vond ik het super mooi gebouwd en ontzettend leerzaam voor de paarden.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:02

Ja, aan alle hindernissen was veel aandacht besteedt mbt afwerking etc :j

Voor de B pony's wat trouwens het boompje voor het 2e water nog naar voren verplaatst, verder van het water af. Volgens de jury die erbij zat was dit omdat er bij de paarden zoveel problemen waren geweest op deze boom.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:03

SGWuppie schreef:
Citaat:
Met incrossen heeft hij nog een mooie rodeoshow gegeven. Mijn vader zag van de achterkant zijn achterhoeven boven mijn hoofd uitkomen.

ik zei net daarvoor tegen mijn moeder: die schimmel moet je even kijken, die kan gaaf springen. Zegt zij heel droog: oja en ook heel goed bokken :+

Doet hij anders nooit. := Maar ik kon er wel omlachen, hij zit lekker in zijn vel.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:58

Ik heb ook een weigering gezien op die paddestoel maar dat was echt omdat het te hard ging en het paard veel te veel de kop erop had en dus ernaast een sprongetje maakte. Naast de vlag, denk dat dat misschien een reden is van veel weigeringen?? want de hindernis zelf was niet kijkerig voor een M paard denk ik ...... ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:14

Veel goede verslagen lees ik! Gefeliciteerd met de resultaten!!! *\o/*
En voor bij wie het wat minder ging :(:)
En voor rowo en zetje :(:) :(:) :(:) Wat ontzettend balen zeg.
Renske: Ik heb van jij nog een filmpje met je jonge paard bij de 2e waterbak als je hem wilt kan ik heb wel voor je op YT zetten.

Nou mijn verslag.
Eenaal om 5 uur mijn bed uit om richting stal te gaan en dan op naar de sgw!
Dressuur weer onzettend veel spanning, voor de ring was die er aardig af maar in de ring weer volop.
1e galop op de volte wel 10 wissels ofzo. En naja, kan het beter er maar niet over hebben. Hoefte me punten niet te weten, dus lekker cross gaan verkennen.
Toen weer opgezadelt voor het springen en de cross. Springen foutloos, wel beetje ongecontroleerd maar liever iets te hard dan op de stop en omhoog.
Cross ging ook weer goed, liep weer machtig. Nergens alternatief, en fijn foutloos. Wel vele tijdfouten omdat hij ontzettend sterk was en hem niet goed kon laten lopen want dan was ik heb kwijt geweest en had ik problemen kunnen krijgen bij hindernissen. Toen eenmaal bij de trailer hoorde ik van me paps dat ik 160 had dus weer alles voor niks, behalve redelijk fijne cross kunnen rijden. En een 6,5 voor stijl stond op de uitslag en uiteindelijk nog 9e, wat een slagveld.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:22

Dan heb je wel knap gecrosst sanurie! Jammer dat hij zo sterk wordt: zou fijn zijn als je hem net wat meer zou kunnen laten lopen.
En wat zonde van je dressuur. :(:)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:32

Heel kort, van achteren naar voren. En daarna ga ik lezen.

Met Rose heb ik een fijne cross gereden. Springparcours was wat drammerig maar ook zonder fouten en de dressuur (gisteren) voor ons doen niet onverdienstelijk. Costa had in de dressuurring meer oog voor de omgeving dan gevoel voor wat ik wilde. Springen ging wel foutloos, tijdfoutje. In de cross heb ik hem over 1, 2, 3 en vier heen moeten vechten, liep hij langs 5 en 6 dus heb ik daar en dan mijn rugnummer afgegeven. 't Was hem allemaal te imponerend. Volgend jaar ben ik (zijn wij) er weer want de wedstrijd was ook nu weer gewoon goed..

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:45

weer een stapje verder paul!!!

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:09

in het M was dat inderdaad de paddenstoel. mijn paard stopte daar ook. hij voelde het hele weekend al niet fijn aan, dus ik ben in de cross gestopt.hij was te snel en liet zich erg moeilijk sturen en terugpakken. het werd me te gevaarlijk. hindernis 9, de paddenstoel stond venijnig, uit een akker, dus in een goede galop, en dan zo een smalle paddenstoel met gaten links en rechts, daar keken dus heel veel paarden op. de meeste sprongen ze de tweede keer wel, gewoon omdat ze dan zagen wat de bedoeling was en ze dus automatisch in een normale galop konden springen. de mijne heeft die zelf uit een verzamelde galop gesprongen. het was een enorm mooie cross, maar erg pittig. zeker in tegenstelling tot het springparcours, wat dik ONDER de maat stond ! dat vond ik wel eigenlijk een tegenvaller van de wedstrijd. jammer, want het zag er allemaal perfect georganiseerd uit.

we hebben echt mogen boffen met het goede weer :D ik heb ondanks we 3,5 uur gereden hebben om vrijwillig het parcours te verlaten, een heerlijk weekend gehad !

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:21

@ Heleen_B

inderdaad, ik heb anderhalf jaar terug die clinic gedaan! wat grappig! Daarna ben ik er helaas een jaar uit geweest vanwege een blessure van mijn paard, dus dit was mijn eerste seizoen.

@ rowo: ja, lichtbruin paard, blauw- met bruine outfit en zwart AJ, dat was ik ;-)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:56

Dan heb ik de goede voor me Annika :D

@ Paul: ik heb je gezien met Costa en het zag er absoluut niet uit alsof je hem over 1 moest vechten... jammer dat het niet wou.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:12

rowo schreef:
Dan heb ik de goede voor me Annika :D

@ Paul: ik heb je gezien met Costa en het zag er absoluut niet uit alsof je hem over 1 moest vechten... jammer dat het niet wou.

dan heb ik dat goed gecamoufleerd :D