[SGW] Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:08

Afbeelding
©sportfoto4u :)

Anoukss

Re: Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:11

Gave set melanie!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:14

Aan de andere kant zitten nog bruine sterren haha. Aan deze kant komt nog reclame in't bruin van mn vader :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:20

Mooie foto en je set is echt heel leuk! Jammer dat er zaterdag ochtend nog niet zoveel fotograven stonden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:42

Kiek um goan:

Afbeelding

Dank baroen!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:53

marsmars schreef:
Hier ook weer thuis op de bank na een tevreden.

De dag begon goed, moest wachten op de smit omdat er linksvoor een steentje zat in het stiftgat aan de buitenkant, en draai daar liever toch een stift in. Ook maar gevraagd of die achter wat extra nagels kon slaan omdat de ijzers toch al wel wat los zaten. Vond het nogal een waardeloze smit :o hij was gewoon bang voor mijn paard, waardoor spec nog wat sneller werd in de achterbeentjes :+. Conclusie 1 van de 4 nagels kreeg die er in. Ging die van een afstandje met een hamertje de nagel om slaan. Prutser! Sorry als ik iemands hoefsmid beledig :o 10 euro voor een steentje er uit halen, en geen nagels er in kunnen slaan.

Maar goed, hierdoor nog zon 10 minuutjes kunnen losrijden voor de dressuur. Ze liep wel aardig, maar voor het fijne had ik iets langer los moeten rjden, toch een resultaat van 203.

Springen simpel nul, ze had wenig last van de bodem omdanks dat die in de wendingen toch aardig zwaar was.

Cross in, ze ging super van start, even wat eng het bruggetje over. Doordat ze goed aanvoelde gekozen voor de trakehner en ze sprong hem direct :D. 11 iets kijkerig, maar met wat aanmoeding toch simpel er over. Daarna tm 15a alles simpel, totdat ik bij de waterinloop kwam. Die vond ze gewoon echt te eng, voor mijn eigen gevoel ging ze er bij de 3e keer in, dus ook cross uitgereden. Hoorde daarna dat ik 3 weigeringen had op 15b en er dus uit had gemoeten, heb niets gehoord. Weet wel dat iemand mij aanmoedigde bij de waterbak, maar wie dat nou was :=
Voor de 1e keer ben ik dus super tevreden. In het voorjaar maar even oefenen op water.

.

Nou zeg... Daar stond ik :P

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:56

Hahaha ik hoorde wel iemand maar zo druk met spec te overtuigen dat het niet zo eng was dat ik niemand heb gezien :+ maar thanx voor de aanmoediging :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:58

Je kwam er heel mooi stoer aan, maar je zag het special het niet helemaal vertrouwde.
(Zoals echt heel veel paarden/pony's). Is ook een moeilijke waterbak, zeker voor jonge, net crossende paarden.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:05

Rest van de cross was ze ook heel stoer en dapper :D, zoals ze aan kwam in in de waterbak ging ze de hele cross ook. Vind het dan ook helemaal niet erg dat ze er in eerste instantie niet in ging. Maar wel blij dat ik haar erin heb weten te krijgen. Goede oefening.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:07

Dan ben ik wel benieuwd welke smid er stond?

Laatst in Neede had Uk linksvoor het ijzer eraf. Dat was al thuis, kon het ijzer ook niet weervinden. Toen mijn eigen smid gebeld, op zondag. Mocht gelijk komen. Nieuw ijzer eronder en hij wilde er niets voor hebben. Heb hem toen 15 euro voor alles gedaan.
Dus die 10 euro lijkt me een raar bedrag!

Marcia, balen van het water. Maar wel fijn dat ze voor de rest goed aanpakte. Dressuur was ze hier en daar wat onrustig in aanleuning en wat spanning. Maar voor een B proef echt ruim voldoende! heb in ieder geval geen pb'tjes gehad van mensen die zich er niet in konden vinden. haha

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:09

Tientjeh: Idd, onze smid komt ook altijd voor niets het even vast slaan echt topservice :)
Vind het ook erg veel geld, snap dat die er niet voor zn hobby staat en er iets voor vraagt maar voor zulke kleine rotdingetjes 10 euro vragen vind ik belachelijk.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

Weet ik niet jantine, voor anderen misschien een prima en fijne smid, en blij dat die me heeft geholpen. En met de dressuur heb je helemaal gelijk.

Ik had in de cross ook nog een mega blooper, ging zo na hindernis 4 ipv links rechtdoor de bosjes/takken in, wou spec ook niet direct stoppen stond ik daar zon 7 meter verder in het bos vast tussen de takken _O-. Volgende keer toch maar iets beter letten op de route :+ mensen allemaal kijken en lachen, ik 'oeps, foutje'!!!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:24

Marcia: Haha je bent niet de enige hoor, is me al zovaak overkomen :') allemaal takken in mn gezicht strandde ik half tegen een boom aan, dan ging mn pony net te enthousiast en vergat die de afslag :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:36

Wat een verslagen ineens, heb de helft niet onthouden. Toch een poging.

@ Melanie: toch een beetje een teleurstelling vandaag? De trackener was dus toch niet zo makkelijk nog voor je onervaren paardje? Volgende keer beter. Je set is overigens wel cool!

@ Marcia: had al ff met je gesmst. Balen van het water... volgende keer gaat dat vast beter. De inloop is ook niet bepaald fijn. Maar je hebt je crossdebuut wel gehad? Smaakt naar meer?

@ Skygirl; gefeliciteerd met je 3e (?) prijs! Je gaat wel lekker zeg!

Leuke foto's komen er overigens voorbij. Zijn die gister ook gemaakt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:46

Ja, was op het moment daar toch wel even stevig balen... maargoed, tis gewoon onervarenheid, en jammer maar dat komt wel goed. Neede deed ie ook superfijn. :j Had echt geen moeilijkheiden daar verwacht maar het was daar wel een onwijs drukke meute van mensen, en dat was too much waardoor de aandacht totaal niet meer erbij was, en daarna kwamen we er niet lekker meer in.. jammer maar lekker trainen en km's maken. :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:50

T is toch ook nog maar de 2e cross? Dan komt het vast vanzelf wel! En die mensen erom heen moeten ze gewoon aan wennen.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:55

Ik lees goede en iets minder goede berichten.

Nu dan ook maar mijn verslagje:

Dressuur ging wel lekker 206 punten :)
Springen 1 balkje
In de cross ging het heel lekker dus dacht dat ik de afsprong op het water wel kon nemen.. Maar omdat witje even moest kijken kreeg ik helaas een weigering. Daarna sprong ze er heel netjes in! Ik heb super fijn gereden :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:07

heel braaf alles gelezen maar het was heel veel dus weinig onthouden :o
Las wel heel veel weigering, echt balen!
Maar dat een hoefsmid op cc 10 euro vraagt voor klusjes van niks is geloof ik heel normaal....

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:19

Wie weet eigenlijk waar de 1e stijljury zat? 2e zat bij de heg toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:30

Idd mandy, is pas zn 2e cross :D Dus het is gewoon ff km's maken.
Want had zeker niet het idee dat ie de sprong eng vond, de 2e keer wou ie bijna in stap er nog overheen, het was echt het hele festijn eromheen waar ie teveel op concentreerde. Op naar volgend jaar :)

Pff ik weet niet waar die zat :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:31

Op de uitslagenlijst staat dat ik vrijwillig verlaten heb :+ Hmm vraag me af of ze dan bij de trakehner maar 1 weigering hebben aangerekend :+ Balen anders was ik wel doorgereden :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:41

Goed gedaan Danique! Al zie ik dat die weigering wel zuur is anders was je 1ste geweest :(:)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:53

Gelukkig veel goede verslagen gelezen! :D ook een paar mindere helaas :(:)

Over de hoefsmid, tsja zo iemand staat er ook de hele dag... dus die kan ook niet alles gratis doen.

@Rianne: Ja dat was ik idd! Had hem alleen bij mijn schimmeltje niet aan... duurtblijkbaar even voordat ie opgestart is en kan beginnen met opnemen :( met de bruine is het wel gelukt ;) Alleen was ik daarna zo slim dat ik met cap op tegen de kofferbak knalde, dus dat houdertje is kaduuk := Maarik wil voor volgend jaar wel een betere camera dus dan maakt het ook niks meer uit haha.

@Bar: Dat waren wij idd, die van jullie heeft er bijna nog meer uit gedronken dan de 3 van ons bij elkaar... We nemen altijd trouw water mee maar drinken doen ze amper :+ Je man had nog een leuke foto van mijn bruine op de laurierstruik +:)+

@Melanie: Is je filmpje nog gelukt? Ben wel benieuwd hoe die filmt! :D

Ik moest eerst met Rivano (schimmeltje) dressuren, na een tijdje ingereden te hebben werd ie wat minder gespannen. In de ring zag ie wel weer spannende dingen en dan verstrak ik zelf ook wat ofzo. De draf is dan erg lastig, jammer dat het grootste gedeelte van de proef uit draf bestaat :+ 171 punten bij tientjeh waar ik tevreden mee was.
Daarna met Voldemort (bruine) dressuren, ging heel braaf, 183 punten.

Toen springen met het schimmeltje, op 1 een balk omdat ie veel te enthousiast was en op 4 een balk. Wel tevreden want hij heeft amper parcourservaring (paar keer BB) en de wil is er wel.
Toen eeeeeeeeeeeinelijk crossen na al die afgelaste crossen! :D Lekker enthousiast over 1! Bruggetje was heel spannend en daar een stukje gestapt. Rest ging soepeltjes, trakhenertje zonder problemen :) Bij het water teruggenomen naar stap en dat vond ie toch wel erg spannend en toen bleef hij stilstaan, een paar stapjes, weer even stilstaan en toen voetje voor voetje erin! De waterbak doorgestapt en daarna weer op naar de laatste hindernissen die ook super gingen. De hindernisjury's bij de waterbak hebben me het voordeel van de twijfel gegeven en dus foutloos op zijn allereerste cross! :D

Toen springen met Voldemort, ik reed hem niet goed bij elkaar en toen had ik op 1 en 2 een balk. Toen werd ik even wakker van 'oh jah, rijden!' :D Rest van het parcours ging wel lekker, hij trok er fijn op aan.
Met de cross had ie er echt zin in, met een sprong uit het starthok haha. Overal waar het kon gas vol open gezet ;) foutloos met 8 seconden buiten de tijd, en uiteindelijk nog een 5e prijs *\o/*

Nog 3 foto's besteld, 1 van het schimmeltje over het trakhenertje, die was echt heel gaaf, mooi koppie erop! :D en van beide nog van de waterbak, die waren beide gewoon heel lief :D

Nog een leuke galopfoto gevonden op internet :)
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:08

Mooie, succesvolle dag voor jou dus Riannuh! gefeliciteerd.
En ja, koss had best dorst. Zo stom dat we onze emmer en jerrycan vergeten waren..... _-:( Gaat altijd standaard mee :o

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:09

Volgensmij zat er een stijljury ter hoogte van het huisje.