Calimero_ schreef:Jammer dat er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden hier.
Het kan toch dat mensen verschillende meningen hebben? Ik stel vragen, blijf onderbouwd en netjes.
Dan kunnen jullie hetzelfde toch bij mij doen?
Maar ik word meteen afgekat dat ik er niks van weet en me maar stil moet houden. Dan denk ik ook, ik probeer juist jullie te begrijpen.. Dan kun je toch ook gewoon antwoord op mijn vragen geven..
Om deze reden zal ik dan ook niet verder gaan hier in dit topic.
Jouw eerste reactie in topic is nou niet het toonbeeld van een nette, goed onderbouwde vraag om een diepgaande discussie te starten.
Beetje jammer dat je meteen beledigd bent als er argumenten komen van mensen die zelf middenin de sport zitten.
Calimero_ schreef:Ik heb niet eens alles gelezen hier, alleen de eerste pagina's maar jeetje!
Ik vind eigenlijk deze sport heel egoïstisch. Ja het klopt dat als een paard als een idioot door de hindernissen vliegt het levensgevaarlijk is.
Maar om dan maar zo'n bit erin te hangen wat letterlijk verschrikkelijk pijn doet om hem maar af te remmen?
Of rijd thuis zover door dat je paard beter onder controle is, of ga geen cross rijden...
Het is toch egoïstisch om cross te gaan rijden omdat mensen dat zo nodig willen en leuk vinden. En ach, als er geen andere mogelijkheid is dan er hem een mega bit in te hangen en hem pijn te doen, wat geeft dat nou? Als mensen maar kunnen crossen!!
Gatver, ik vind het echt heel erg die theorie.