[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:59

Marijke, jij weet vast wel waar Geert wel blij van wordt O:)

texelse

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:00

Kijk Mootje, dat probeerde ik nou heeeel subtiel te zeggen......

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:01

goh ik snapte hem niet :+ :P :=

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:02

Balen van Geert, Ula heeft niet goed naar mij geluisterd. :P
Sarah, wat ontzettend balen! Volgende keer beter.

Ik ga dinsdagavond nog even dressuren, er was nog plek. Kan het echt niet uuuuuitstaan!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:04

Het was echt onbegrijpelijk die dressuur :n, had voor mijn gevoel ook gewoon een nette proef neergezet die zeker rond de 180 waar was, dus ben ook voor het springen naar huis gegaan, dan spaar ik mijn paard liever voor de volgende cross.

Mm: jammer dat het springen niet lekker ging bij Geert.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:07

Nou nog iemand die zijn weekend niet heeft :\ En zo te lezen hebben dat er hier nog veel meer gehad.... t is alsof het in de lucht had bij ons :))

Mijn verslag staat in het Verslagen topic.... zal nu eerst ff douchen en dan bijlezen.

Iig vast voor Eef, Evie en Geert (Marijke) een :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:12

Eef & Evie, enorm balen van de dressuur echt onbegrijpelijk dat er zo laag gepunt werd.

Ik had mijn dag ook niet. Maar heb wel gesprongen en de cross uitgereden met 1 langsloper.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:12

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Sim

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:13

_Sim_ schreef:
Eef & Evie, enorm balen van de dressuur echt onbegrijpelijk dat er zo laag gepunt werd.

Ik had mijn dag ook niet. Maar heb wel gesprongen en de cross uitgereden met 1 langsloper.

Toch fijn dat je mocht crossen? Zag vorige week dat je in Neede 3 weigeringen met springen had?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:16

Super fijn Sim! Beter dan helemaal niet, toch?

Ben trouwens wel benieuwd wie er gewonnen heeft en hoe er is gereden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:20

Sim: Fijn dat je wel hebt kunnen crossen, maar toch nog niet helemaal lekker gereden begrijp ik uit je berichtje.

Er stond wel een echt mooie en uitdagende cross voor de M, ik denk niet dat iedereen foutloos was zoals vorige week in Neede, ben ook wel benieuwd naar de uitslag.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:22

Die zullen er wel snel op staan. Die van gisteren waren ook heel snel.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:26

M is helemaal overhoop gegaan door het springen en de cross, heel veel balken , amper foutlozen en wat weigeringen. Middenmoot schoof aardig richting top 10...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

Ik ben trouwens aardig onthand.... Gisteren stond mijn pink alleen uit het lood, maar nu is hij 2x zo dik, mijn hand zelf is helemaal opgezet en blauw :+
Ik heb zin om naar Noorwegen te gaan :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

rowo schreef:
Toch fijn dat je mocht crossen? Zag vorige week dat je in Neede 3 weigeringen met springen had?

Ja, vorige week dacht ik "effe" harder te gaan rijden om zo mijn tijdfouten eens achterwege te laten, fout! Sim was niet gediend van mijn plotselinge nieuwe aanpak. Had 'm wel even flink zitten, maar heb de zaak achteraf eens rustig overdacht en geanalyseerd. Om een lang verhaal kort te maken: afgelopen donderdag een oefenparcours op B hoogte op mijn oude mainer gereden en toen ging het gewoon goed en foutloos.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:42

@ Sim die van mij is dan ook diep beledigd. Zij stopt niet maar trapt dan gewoon alles eraf.

Ik ben gestoken door een beest (niets van gemerkt). Heb nu een ronde plek van zo'n 5 cm op mijn bovenarm. Het is rood en warm maar het jeukt of brandt niet. Het doet ook geen pijn. Heb er een foto van gemaakt om te kijken of het morgen niet nog groter is..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:54

_Sim_ schreef:
rowo schreef:

Ja, vorige week dacht ik "effe" harder te gaan rijden om zo mijn tijdfouten eens achterwege te laten, fout! Sim was niet gediend van mijn plotselinge nieuwe aanpak. Had 'm wel even flink zitten, maar heb de zaak achteraf eens rustig overdacht en geanalyseerd. Om een lang verhaal kort te maken: afgelopen donderdag een oefenparcours op B hoogte op mijn oude mainer gereden en toen ging het gewoon goed en foutloos.

Dan heb je iig een duidelijke verklaring en weet je dat je het niet weer moet doen zo. :) Vandaag ging het springen ook weer lekker dus?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:57

Iig beter dan vorige week. Lees het Ysselsteyn verslagen topic maar eens Rowo.
Les en oefenparcoursen gaan meer dan goed maar op wedstrijd wil het er maar niet goed uitkomen op de een of andere manier. Dacht echt na vorig jaar (toe ging het springen heel goed en was ik steeds foutloos) dat ik mijn dip te boven was, maar die steekt dus toch nog de kop op af en toe.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:58

Hmm k lote is dat he! Is het niet een onbewuste spanning van jou dan?

*gaat Ysselsteyn topic ff lezen*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:00

Nee, wat ik ben zodra ik op het paard zit niet meer gespannen. Ik maak me ook niet druk meer over het springen omdat de training heel goed gaat. De hoogte op de SGW's is niks bij wat ik in de lessen spring.
Misschien is het een wisselwerkig tussen mij en Sim. Met dressuur sluit ze zich ook af en loop niet de helft van wat ze thuis kan lopen. Sim heeft heel veel last van wedstrijdspannig en heeft trailerstress.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:04

Heb je Sim al een keer op zo'n rustmiddeltje gezet, sommigen schijnen er echt baat bij te hebben en bij anderen werkt het amper. Is toch het proberen waard als je echt het gevoel hebt dat het probleem bij je paard ligt, ook paarden kunnen last hebben van negatieve ervaringen. Met zo'n middel kun je mischien net die routine verbreken want het is natuurlijk geen oplossing voor langere termijn. Door het verbreken van oude gewoontes kan je nieuwe dingen aanleren of is dat te wazig voor hier :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:21

Ik wilde daar onoit aan Ibonn, maar vond uiteindelijk toch dat ik Sim moest helpen als daar de mogelijkheid voor is. Toevallig vandaag voor het eerst Take it easy gebruikt en had wel het idee dat het wat "deed".

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:30

@Caro29: trek even met stift een kring om de buitenrand heen, dan kun je morgen beter zien of het groter of kleiner geworden is, en noteer dit even in je agenda. Als je over een poosje vage klachten hebt, kun je dit altijd nog even ter sprake brengen bij je ha. te veel ellende gehad met de ziekte van Lyme om het waarschuwen achterwege te laten.....

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:39

@ Joki jeetje balen zeg! Hoop voor je dat ze snel weer de ouwe is!
Altijd zo rot als je beestje zich niet lekker voelt!

Wat balen zeg van die lage punten allemaal!
Helemaal Eef Bam als het voor jouw gevoel wel netjes was!
Wat dat betreft haat ik de dressuur zo...
Met springen is een balk een balk en dan weet je gewoon waar je aam toe bent!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:46

@ Sim, ik snap totaal wat je bedoeld! Mijn paard heeft hetzelfde! Springen altijd foutloos cross ook (op 1x na) Door zijn enorme stress in de dressuur liep ik de eerste SGW van ons ook m'n winst mis! Hij ging zo als een malloot door de ring in dat ik had 145 punten...

Met de normale dressuur heeft hij hier ook last van! Eerste proef altijd winst, tweede proef bouwd hij zoveel stress op dat ik amper winst rij dan!

Ik heb toen besloten hem zo'n tube stressles te geven! SUPER! Heb daarna 187,189 en 212 op de SGW gereden!
Hij is voorwaarts, springt super, cross gaat ook perfect!
Wellicht kun je die een x proberen?!