[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:57

Noor heeft geen internet dus hier een klein verslagje over haar, de rest vult ze zelf wel aan.
Dressuur was weer zeer braaf, bochie naar links, wijken naar rechts, beetje van dit en beetje van dat, hij vind het gewoon niks al die lange lijnen, toch nog 205 punten.
Komt na afloop de jury uit de auto met de mededeling, u heeft een uitstekende proef gereden maar waarom gaat u niet doorzitten. Ik werd er beroerd van en voelde al de priemende ogen van Noor in m'n rug. Jury laat z'n briefje zien met het protocol, ik m'n boekje erbij, eh dat staat er bij mij niet. Jury z'n boekje uit de auto gevist, zegt Noortje: ja meneer dat is het oude boekje van vorig jaar. Je gelooft het toch werkelijk niet _-:( .
Springen ging weer op z'n Jer's, gewoon snel over de hindernissen, dan kunnen we snel de cross in, 1 balkje op de laatste hindernis.
De cross ging helemaal super, nergens problemen alhoewel Jer (volgens Noortje dan) wel een paar keer iets had van eh normaal staat die hindernis hier toch niet???
Ik geloof dat ze op de 8ste plaats geëindigd zijn. Maar dik en dik tevreden.

bvw

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:09

wat een blunder van die jury!

Fijn dat noor wel lekker heeft gereden

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:12

ponyparadijs schreef:
Als je vroeg bent sta je waarschijnlijk wel in de buurt. Maar als je laat bent sta je verder weg. En tja alles is te lopen hoor. Maar als je problemen hebt zou ik gewoon de fiets mee nemen!

Dank je voor het antwoord! Dan gaat dus gewoon de fiets mee; jammer voor onze pony, hij vind het schot in de kar niet leuk.....
Maar vroeg zijn wij niet, mijn dochter start B-C, dus luxe om een uur of 10 weg (denk wel richting 2 uur rijden); maar ook laat thuis ben ik bang! Ach, geeft niets; alleen hopen dat de prijsuitreiking niet al te lang op zich laat wachten!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:22

Staan er ook professionele fotograven of moeten we echt zelf de camera mee nemen en bokkers lief aan kijken?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:04

Bij de waterbak stond E. Meijssen nog te fotograferen, maar die zou eerst op vakantie vandaag dus die foto's duren misschien nog even. Er stonden wel meer maar daar weet ik de namen niet van. Ik heb alleen m'n oude pony erop gezet ;) (met mn mobieltje :P)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:41

Nou Wij gingen bokkend door de dressuurproef (174), bokkend door het springen (1 balkje) en nog steeds erg ontdeugend in de cross, daar 1 weigering op de boom voor het water.
Hij was niet echt in het juiste ritme, duidelijk.

Ik had wel 3 8en bij de ene stijljury (hindernis 4/greppeltje/hindernis 5) en 3 7ens bij de andere (hindernis 13, 14, 15). Dus daar wel blij mee.

Bijlezen (verslagen van gister, dat is het enige wat er tot nu toe staat) doe ik als ik thuis ben.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:44

Ik heb heerlijk gereden vandaag!

Dressuur was een drama vond ik.... ik zat er net op en toen moest ik al de ring in. Ze liepen 20 minuten in.
Stom maar ik had natuurlijk gewoon los moeten gaan rijden en op mijn eigentijd gaan starten maar dat heb ik niet gedaan. Geen fouten mar paard war erg tegen de hand, jury was mild: 184

Springen: braaf 1 balkje door een zwabberend voorbeen.
werd alleen bij de jury geroepen omdat mijn sporen niet zouden mogen.
Ik ben er van overtuigd dat dat wel mag maar goed, andere sporen uit de auto gehaald en de cross in.

en ons debuut, de cross:

Pfff wat was dat hoog, ik heb wat oefencrossjes gereden maar dacht dat het in de B iets minder hoog zou zijn als dit. Maar het ging prima en ik ben echt super tevreden voor de 1ste x!

H1 links om de boom heen gereden en schuin 1 gesprongen dat kwam mooi uit i.v.m. de bagger.
H2 een weigering, te weinig doorgedrukt ik vond m best imposant! 2de poging keurig gesprongen (wel hoog want amarettp veegt niet)
H3 prima
Grepetje viel niet mee en daarna een volte op H4
H5 geen probleem
Witte hek een dikke weigering, paard bedacht zich toen hij zag hoe dik de oxer was.
en verder heerlijk gereden. Amaretto liep lekker door geweldig!!

Ik heb mij meteen opgegeven voor Lisse B ipv bb en princehage :)

Zijn er nog een beetje foto's gemaakt? mijn man had de instellingen van de camera niet goed :(

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:54

Wij zagen je wel door het springen gaan :j De sporen die je had mogen idd niet trouwens, daar hadden ze wel gelijk in.
Mooi dat je tevreden bent over je debuut!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:56

Dressuur ging wel, 181.
Inspringen ging niet zo lekker, erg vervelende bodem. Toen was ik aan de beurt, gingen ze een pauze inlassen omdat ze inliepen... volgens mijn horloge was het maar 5 minuten ingelopen, maar omdat ze +/- 10 minuten pauze hielden, was ik pas later aan het springen dan de startlijst. Tijdens het parcours ging het gelukkig wel lekker, alleen op 8 een balkje omdat ik extra been gaf :P
Daarna keuren, en toen kreeg hij zo'n last van de vliegen dat ik wat problemen had met opstijgen, hij sloeg echt tot aan de stijgbeugels toe. Toen ik erop zat heb ik beide inspringhindernisjes een keer meegenomen en daarna door naar de start. Kom ik daar, is degene voor mij net gestart! Ik moest m'n haar nog even onder m'n cap doen omdat het anders gaat schuiven, en toen was het ineens nog maar 10 seconden... Ben altijd gewend dat ze 30 seconden ook even aangeven, dus snel elastiek erom en in het starthok en starten. Omdat het allemaal zo snel ging, had ik m'n zweep niet goed vast en viel die vlak na het starten op de grond ;( En die heb ik eigenlijk toch wel even nodig om hem tussendoor een keer attent te maken en hij is ook heeeeeel goed voor m'n eigen zelfvertrouwen :+
1-2-3 was even inkomen en de greppel was niet leuk terwijl die met de oefencross wel goed ging |o dus bij de eerste er uiteindelijk omheen gereden en met een slinger naar 5 gereden. Daarna begon hij gelukkig zelf te lopen en ging het wel lekker :D Helaas op de picknicktafel wel een stop, maar uiteindelijk toch rondgekomen zónder zweep met maar 1 stop op de hindernissen :))

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:09

@ jetske_ ik heb je helemaal niet gezien? had je zeker je blauwe laarzen niet aan ;)
Ik heb er echt niet bij stilgestan dat dat misschien niet mag omdat ze in de dreaauur en springen wel mogen?! en het zijn juist heel "zachte" sporen, omdat ze rollen is het wel heel fijn dat je je paard niet onbedoeld prikt als je eens in onbelans komt.

@riannhuh
Balen dat je zo met de tijden zat, dan start je toch niet zo lekker.
toch wel een goed resutaat toch?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:09

nr 1 t/m 30 heb ik op de foto staan, helaas de verkeerde lens mee dus niet zulke mooie fotos maar als mensen hebben willen stuur maar pb.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:12

Super bedankt Letsdunit!!
Ik ben er blij mee!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:14

Ik weet het niet voo 100% zeker, maar het staat me bij dat derglijk sporen onder wielsporen vallen en dat mag met SGW's niet inderdaad. De regels verschillen idd zo hier en daar met die van het dressuur en/of springreglement.

Ik stond ook aan de kant te kijken, paardje stond even tussen het dressuren en springen op de trailer.

in outfit was ik denk ik niet te missen geweest ... :D
Afbeelding

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:18

Wauw mooie foto!
Nee dan had ik je zelfs tijdens mijn parcour kunnen zien hahah.
Ik ga nog maar eens snuffellen in het regelement

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:20

je word wel erg blauw jets maar niemand kan je meer over het hoofd zien idd :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:24

Borex was erg onder de indruk zo te zien. :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:48

Hier nog een tevreden "klant". Dressuur liep een beetje in waardoor ik snel de baan in moest. Heb paar rondjes kunnen draven en was toen al aan de beurt. Zat ondertussen nog de mensen te kijken die uit het bos kwamen en naar de waterbak (net zoals paard). Was dus niet erg geconcentreerd bezig :') Vond de baan ook wel heel erg zwaar :o maar had uiteindelijk nog wel 210 punten (4e plaats)

Springen 2 balkjes. Had af en toe moeite om zijn aandacht bij mij te houden.

Maar doel gehaald! ik wilde zo graag de cross rijden :o
H1 perfect, H2 was ik een beetje angstig (voor de hoogte en bang dat hij zou weigeren) en het enige wat ik dacht: rije! zo gezegd zo gedaan dus giga sprong er overheen. H3 twijfelde ik even welke haaientanden ik moest springen. Uiteindelijk maar gewoon met groene bordje gedaan dus kon niet missen. Meneer keek alleen even naar de gladiolen die bij de lage tanden stonden. Concentratie een beetje weg en niet helemaal mooi uitgekomen maar gelukkig wel netjes er overheen. Vervolgens naar H4 en 5. H4 was ik wel heel blij mee... greppel kwam ik iets te veel naar rechts uit waardoor ik nog net naar links kon sturen om de boom niet te hoeven raken waardoor ik bijna stilstond en nogal links voor de sprong uit kwam maar hij heeeeel braaf wel sprong <3 Vervolgens giga stop op witte hek. Paard schrok heel erg van ineens een wit hek voor zich en ging vol in de ankers. Even laten kijken en toen rustig weggestapt om weer even op mij te laten letten. Opnieuw aangereden en giga sprong maar wel er over heen! Volgende witte hek ging heel soepeltjes en de piano vond ik ook lekker gaan. Daarna de sprongen allemaal soepeltjes gesprongen tot de picknicktafel. Hij zag de blauwe kussentjes al aankomen en kreeg een beetje een noodsprong. De blauwe kussentjes waren toch wel heel eng en dus weigering. De laatste hindernissen met wat gebrul heel soepeltjes gesprongen.

Vond de hindernissen trouwens wel flink aan de maat staan trouwens of lag dat aan mij? :') ik vond vooral dat er zoveel verschil in hindernissen waren. De ene was flink hoog terwijl de andere niet zoveel voorstelde. Het eerste witte hek vond ik nogal breed staan en de tweede erg laag en smal.

Al met al ben ik super tevreden! Het heeft dan ook wel lang en bloed, zweet en tranen gekost om rond te komen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:00

ik ben ook weer terug van een vermoeiende dag.
helvetia liep de dressuur bagger, ze drukte haar rug weg en liep niet lekker nagefelijk. Had 185 punten.
Daarna Frits dressuren dat was helemaal een ramp. Het leek nergens naar en hij kon elk moment ontploffen. hadden 173 punten.
Toen met helvetia springen en crossen. springen liep ze heel simpel foutloos. De cross vond ze heel spannend maar dat had ze ook 3 jaar niet gedaan. Ik kon heel moeilijk blijven galoperen waardoor ik uiteindelijk een weigering had op h2, het eerste witte hek en op de keuken. En zoals ik wel had verwacht had ik onvoldoende op stijl.
Frits had met springen helaas een balk en bij de start van de cross kreeg hij een enorme stress aanval. Na anderhalve minuut ging eindelijk het knopje op de goede stand en liep hij een hele fijne cross. Overal lekker doorpakken en hij ging zelfs in draf het water in! En we kwamen precies anderhalve minuut te laat door de finish ;)
Helaas weet ik van frits geen stijlpunten maar ik neem aan dat die wel voldoende is

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:14

Wielsporen zijn in de sgw bij geen enkel onderdeel toegestaan, wist ik ook niet omdat ik ook altijd dressuur met een wieltje, maar in een ander topic hebben we het daar al eens uitgebreid over gehad en geloof dat Mootje het had gevonden in de reglementen. Ik doe dus nu een gewoon spoortje op met dressuur, puur om discussie te mijden.

JETS @ ik denk dat een bruine rijbroek het geheel iets minder flets zal maken, je word nu wel heel licht zo op de foto en de rijbroek toont zelfs wat gelig, denk dat je met een bruine rijbroek effe kleur een prachtig geheel gaat krijgen.. ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:34

Daar mag je inderdaad ook niet mee rijden. Moet zeggen dat er bijna nooit wat van wordt gezegd maar in Wieringerwerf waren ze erg fanatiek, was zaterdag ook. De een na de ander werd bij de jury geroepen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:39

nou goed, wat niet mag dat mag niet.
Wel fijn dat ik door mocht rijden

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:40

Ook even een verslagje van mij (aangezien ik ook meelees ;)): Het was voor mij de eerste echte cross. Ik was van te voren best zenuwachtig... Met dressuur ging het redelijk. Ik had iets wat probelemen met de bak (ring1). In de hoek was het aardig omgeploegd. Ik reed een keer naar galop waar ik eiegnlijk moest draven :s en ook in de loop van de proef werd mijn merrie wat loperig.

Met springen had ik een weigering op hindernis 1. Ik had hem even aardig zitten:'we gaan potverdikkie toch uitgebeld worden en geen crossrijden..!' en toen ging de knop om en ging ik pas echt rijden. Het verdiende niet de schoonheidsprijs, maar ik had gelukkig niet meer weigeringen.

Op naar de cross. Mijn paard had een hartslag van 66 (is dit normaal of..??) Van te voren was ik weer aardig zenuwachtig. De start liep lekker. Ik kon gelijk in mijn ritme komen en ben onderweg geen probelemen tegengekomen. De een na laatste hindernis, de waterbak, was ik zo blij dat ik daar al juichend inging en de omstanders juichte mee (een kippenvel moment :D). Bij de keuring had mijn paard een hartslag van 60 (Huh, lager?)

Wat mijn punten waren weet ik niet want ik ben gauw naar huis gegaan; paps is jarig. Hopelijk komen de uitslagen snel online.

Ik kijk terug op een super dag! Veel geleerd, maar vooral genoten :D!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:57

Gehe Bianca, de rijbroek ís gelig, het is mijn creme broek (mijn witte zat helaas nog in de was) :D Zelf vind ik de witte mooier dan de creme erbij, maar dat was nu even geen optie :P

Andere Bianca, mooi dat Frits iig goed de cross doorliep!

Vibabu; Mooi dat je tevreden bent!

Echt goed gedaan Rianne! Gefeliciteerd met je vader trouwens :#
Ik zal even de foto's die mijn moeder van je gemaakt had gaan uploaden.

Offtopic: Bianca en Sarah, ook voor jullie zal ik nu gaan uploaden. Die van de 5 jarige cross nog.

Eef, ja dat kun je wel zeggen :+ We kwamen de bocht om vliegen (vlogen een beetje ver door) hij zag dit alles en had echt iets van ' :wow: ' blijkbaar.

In complete serie:
http://www.xs4all.nl/~boonmc/bowierwgr1.jpg

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:00

leuke serie foto's jetske! wel balen van je weigering maar zo te zien was borex ook wel onder de indruk van het water