[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:38

Nou ik ben thuis paard staat op het land, heb gedoucht en alles opgeruimt!

Heb echt heerlijk gedresuurt, stond met 191 8ste, springen 1 dom balkje, en in de cross ging het ook lekker, op het water wel een stop maar meer door de hindernis (krijg nog een flimpje van hetismij)
En ja toen op de 1na laaste hindernis, ik heb hem mooi terug kunnen rijden zag zijn voorbenen overde hindernis gaan, en ik maakte een mooie koprol de drek in!

Baal als een stekker, de bodem was (achteraf gezien daar op die hindernis) niet te doen, had ik dat gehoort van de mensen voor me dan had ik hem in draf genomen, maar goed ik ben blij hoe hij aanpakte en nu moet hij HEEL worden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:40

Ben ook weer thuis!

Allereerst voor Corien een :(:) :(:) Die ene laatste hindernis was ook slecht qua bodem. Hoe is het met Jack nu?
Noor top gedaan zeg! Gefeliciteerd!
De andere bokkers een :(:) voor bij wie het slecht ging en top voor wie bij wie het goed ging!

Hier ook weer terug uit Maarsbergen! Dressuur 187, viel me goed tegen want hij liep stukken lekkerder dan vorige week. Maar goed, springen ging lekker ondanks dat ik beetje gehaast de ring in moest. Toen naar de cross, had er wel vertrouwen in, ging ook heerlijk tot het water. Wou de bocht omdraaien naar het water en What was dat niet van plan. Had het zo niet verwacht, dacht dat die uitgleed maar op filmpje te zien draait ie zich enkel wat om. Waarom? Geen idee.. Maar toen stond ik dus ineens met ontploft AJ naast mijn paard ipv dat ik erop zat. Jammer, vooral omdat het echt oenige val was en ik super graag het water en die buxushindernis wou springen.
Maar goed, weer wat geleert. Op naar Ermelo!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:42

san jij oook :(:)

Idd op naar ermelo! ( moet paard wel goed zijn )
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 25-06-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:42

Je had inderdaad wel hogere punten mogen hebben voor je dressuur, Sannnn! Dat ging lang niet slecht! Jammer van je val zeg, ik hoorde het van Lau & Mootje. Gelukkig niks bezeerd! :(:)
Corien, jij bent ook nog heel gelukkig en Danny knapt vast snel weer op :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:44

Noor had liever gehad dat ik niet kon lopen :o
Maar goed heb wel een mooie blauwe heup rechts, dus ja we wachten af, zal volgende week me mannetje eens bellen voor een behandeling is mischien wel lekker voor danny!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:47

Dat kan ik me voorstellen!! Behandeling lijkt me geen slecht idee, hopelijk valt het allemaal mee!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:50

Ja hoop het ook, dus even morgen afwachten en dan zou ik nokere op kunnen geven.. maar ja paard moet goed zijn is wel handig!

Dames ik ga borrelen kan ik wel gebruiken! fijne avond allemaal!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:55

noor: wat was de inhoud van jou cursus, voor zeepaard?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:00

Corientje balen van je val, hopelijk is Jackson snel weer goed!

Ik heb heerlijk gereden vandaag.
Dressuur 202 punten, springen 1 balkje en op het eerste huisje (vd twee) een langsloper, maar heel fijn gereden.

Weten jullie of er nog foto's zijn gemaakt?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:01

Mooie foto's al!
Iedereen weer aardig goed gecrosst! Balen dat de bodem wel echt slecht werd nu. Ook doorgeregend daar dus!

Corien gefeliciteerd met je verjaardag en echt balen van jullie val! :(:)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:12

@ Lau en evelien verstandige beslissing.
@ Sann en corienn zwaar balen! Hopelijk is Danny snal weer fit :(:)
@ Noor gave foto. Volgens mij kwam ik jou tegen toen ik net naar de dressuur ging en rij terugkwam. Reed met mijn schimmel net het weiland op maar wist het niet zeker.
@ Bianca mooie foto's
Prijswinnaars gefeliciteerd..

Die hindernis waar corienn viel daar was al aan bodemherstel gedaan. Mijn paard kwam daar perfect voor maar mevrouw wilde die liever verlagen. Klapt er vol op met de voorbenen. Volgens mijn vader die daar stond schudde de hele boom. Verder was bij mij alleen de boedem bij de huisje nog slecht. De rest was toen nog goed te doen. Vond de cross goed te doen en niet echt moeilijk. Op 10a moest je even opletten en het dambord viel mijn paard niet op.
Verder heb ik weer wat mensen in real life ontmoet :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:16

voor iedereen die een lekker rondje heeft mogen rijden +:)+
maar voor de vallers/weigeraars :(:)

mijn verslagje
dressuur ging wel okay maar niet echt super. punten weet ik nog steeds niet.
springen hadden we een weig op 8 wat echt eigen schuld was. was wat aan het prutsen op de afstand entja dan gaat het mis.
cross ging heel fijn lekker rustig wat ik ook wilde ivm bodem. het veld op voor de huisjes stond zo'n rieten hertje. nou dat was eng hoor (raar paard) maar de huisjes gingen super.
boom op bult ook met gemak.
maar helaas 2x weig op 10a en 1x op 10b
maar verder wel een fijn gevoel :D op naar ermelo

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:22

@ Caro, volgens mij startte jij voor mij en hebben wij elkaar gesproken

xxitsmexx jou zag ik voorbij komen toen ik cross aant lopen was :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:24

marielle123 schreef:
noor: wat was de inhoud van jou cursus, voor zeepaard?

Ik ben echt wekelijks en soms twee keer in de week op water gaan trainen. Ik heb het Dijkgatbos en het IJsselmeer dichtbij, dus daarheen en daarnaast trainingen/oefencrossen. En dan steeds vragen of ik als eerst het water in mocht springen. Is wel flink tijd overheen gegaan, maar hij pakt het nu wel steeds beter aan! *klopt af*

Overigens, wat er bij mij ook bij kwam en bij jou misschien ook wel, is dat zoiets echt tussen de oren gaat zitten. In elke cross kom je immers water tegen en als je van tevoren al weet of denkt te weten dat je daar gaat stranden.. Dus ik heb ook altijd een mes/hakbijl tussen de tanden ;) Ik brul echt ontzettend tegen het paard om hem aan te moedigen en zijn aandacht bij mij te houden, werkt niet bij elk paard maar die van mij is erg gevoelig voor stem (hulpen/beloningen) :)

Voor mij ook op naar Ermelo!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:30

Oh Corienn wat akelig!! Sterkte met je paard! :(:)

Kan me voorstellen dat de bodem op een gegeven moment niet lekker meer was. Wel een afknapper voor degenen die daardoor niet meer gestart zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:32

@ Nadua ja dat klopt

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:23

Ik moest al vroeg en daar was ik ook maar wat blij mee kwa bodem. Na mijn smakkerd van vorige week in Vlietland had ik toch wel wat de zenuwen volgens mijn moeder was mijn gezicht lijkwit tijdens het los rijden voor het springen.. Ik ging twijfelen op hindernis 3 en tja dan stopt Tinus, mezelf maar proberen op te peppen en dat lukte want verder sprong ie fijn rond.
Na het springen kom ik de ring uit en zie ik bij het inrijden een paard over de oxer gaan met de balk tussen zijn benen met als gevolg een flinke smak op de grond. Wat een naar gezicht, kreeg gelijk weer de zenuwen en zag mezelf alweer gaan en overwoog zelfs even me af te melden voor de cross. Toch gestart en ondanks dat hij erg kijkerig was, toch rond gekomen met maar 1 weigering op 10a, ik zat te mutsen.

Al met al dus toch blij dat ik gestart ben ;)

Heb dit keer best wat bokkers gezien/gesproken. Simmie vond ik een heel fijn springparcours rijden, zag er zo simpel uit!
Corien flink balen van je val, duim voor je dat je paard snel opknapt! Ik heb die hindernis overigens ook vol aangeraakt..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:29

Jammer van je stops, maar fijn dat je gewoon hebt kunnen starten broertje! Is natuurlijk even "knijpen met de billen" na je val in Vlietland, maar je bent nu wel weer over de drempel gestapt! Top!

Bedankt voor het compliment over mijn springparcours. Je zei het idd ook al irl tegen me. :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:52

Viel me op dat er veel weigeringen op 10A, de hindernis voor het water, waren :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:56

Afbeelding

Afbeelding

Meer te zien op; (Alleen vrijdag, beperkt aantal nummers, als je tussen 50 en 83 zat en op startlijsttopic stond heb ik je er wss op)
https://picasaweb.google.com/1102400171 ... -qTnnb2tRg

Corien :(:)
Verder zie ik best wat mooie verslagen voorbijkomen, gefeliciteerd voor diegene!
Noor; super mooie foto op het dambord!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:08

hé leuk, toch nog een (paar) foto's, onze eigen kaartje was net "vol" toen ik aan de beurt was, dus extra bedankt!

gr.
Corinne

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:12

Wauw Melanie, ik sta er op! :) Leuke foto's :j

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:14

:wave:

Ik ben ook alweer een tijd thuis. :D

Zonde van het weer, maar wel een fijne dag gehad!

Dressuur ging erg fijn, ze liep lekker te sjouwen. :) Was 1e met 215!
Springen ging ook lekker, helaas wel een pechbalkje op 2, die lag er echt zomaar af.

De cross heb ik op safe gereden en rustig aan gedaan. Fijn foutloos gereden en was 17 seconden buiten de tijd. Door de balk en de tijdfouten uiteindelijk op een vierde plek beland! :D

Bij mij was de bodem nog wel te doen, had nummer 113. Snap dat jullie af hebben gemeld Laura en Eef.
Evie nog voorbij zien komen, zag er goed uit! Kon toen niet echt zien dat het glad was, maar sommige stukken, vooral bij de huisjes waren echt slecht.

Uk had overigens ook een rare sprong op de een na laatste hindernis. Hoop dat Danny snel opknapt Corien en dat jij ook snel weer een uitgedeukt ego hebt en dat je verder niet teveel last hebt! :(:)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:18

Fijn yvette, dat je in ieder geval nu weer goed het springen en de cross doorgekomen bent!

Mel, leuke foto's, bedankt :D !

Hilde, Gefeliciteerd met je prijs!

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:42

Ik hef foto's gemaakt :D Alleen denk dat die niet zo snel online komen.. ben erg druk. Misschien heb ik ermorgen tijd voor!
Ik vond het echt heel gaaf! Ik heb bij schrijven van dressuur heel veel geleerd, was erg leuk! vertel later alles, moet nu douchen. byee