[SGW] Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:53

Hele leuke foto Amber! Stoere Toot!

Jeuj, ik stond gedeelt laatste met dressuur ... 164 *kuch* ... :=
Edit; ohnee, gedeelt op een na laatste
Laatst bijgewerkt door Jetske op 19-06-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:54

gave foto amber!

die van mij had er moeite mee, heb er toch zeker een halve minuut staan klungelen (stilstaan, voet dippen, voet terugtrekken.. andere voet dippen, snuiven.. dan er toch maar doorheen waggelen :Y) )

gelukkig heeft mijn nieuwe stal een privévijver/meertje waar ik misschien kan oefenen als het niet weer zo kurkdroog weer word :)

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:25

Amber_ schreef:
Vorig jaar hadden we een aanduwer nodig

Met veel geduld en oefenen, ging hij gewoon vanzelf!! _/-\o_ *\o/*

Niels, echt super bedankt!!

Graag gedaan :Y)

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:37

Lees wisselende berichten, voor iedereen waarbij het niet zo goed ging een :(:)

Ik startte vandaag in de BB met paard van stalgenoot. Springen foutloos al verdiende dat geen schoonheidsprijs :o Mijn god wat is dat beest sterk! Cross ook foutloos :D Wel meteen voor het alternatief gegaan op het water, ik kwam de bosjes uit en toen kwam hij al helemaal terug, de vlaggetjes boven de boot wapperden flink! Ondanks dat we erg hard gingen op sommige stukken was ik ruim 20 sec. buiten de optimale tijd. Voor mijn gevoel had ik er toch flink het gas op zitten. Uiteindelijk 10e geworden :)

Mijn dochter deed mee met de schimmel maar die ging helaas vliegen in het springparcours. Schimmel maakte een vreugdesprong tussen hindernis 4 en 5 en daar lag ze... :(:)

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:49

[quote="Snoekiej"]Goedenavond!
Vandaag weer hindernisjury geweest, dit keer op 4AB. Hoop stops vooral op 3, en ook wel een aantal op onze hindernis.
De stijljury zat ook naast ons, heeft nog wel aardig wat onvoldoendes gegeven. Was wel weer een leuk dagje vandaag :) Ik heb genoten van het weekend, weer een hoop bekenden gesproken en zien rijden.

Wat onwijs balen Jetske. Vroeg me al af waarom je niet langskwam
LiesR, het is je eigen verantwoordelijkheid om te stoppen. Waar had je de weigeringen?

Bij de tonnen en heksenoog en die bank/boot na het heksenoog.
Maar ik ben blij dat ik niet gestopt ben want zie nu op de uitslagenlijst dat ik er maar 3 had dus dat er 1 (bij de tonnen dacht ik 2) niet aangerekend is. Toch moeilijk als het dan je eigen verantwoordelijkheid is..

Gefeliciteerd voor de mensen die goed hebben gereden en prijzen hebben.. Jammer voor degene die minder hebben gereden..
Vond het zelf een geslaagde cross, was allemaal weer erg goed geregeld!

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:24

GinnyBanshee

Re: Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:47

leuke fotos :D dankjewel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:58

Jetske, dat meen je niet :oo dressuurmatig is Bo toch niet zo 'slecht' ?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:06

Mirie: Leuke foto's!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:14

Wisselende verslagen dus!

De bodem had het gister idd erg zwaar gehad! Gelukkig was het zaterdag droog en was de bodem bij ons niet zo anders had het zondag heel anders met de bodem geweest.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:12

[/quote]
leuk filmpje

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:38

psst zij was in het rose? ik had haar zien vallen.
had ze verder niks?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:58

Nou mijn verslagje dan ook maar :D

Ik was vroeg in de middag nog even langs de Vlietlanden gegaan om te kijken naar de bodem, was in het springparcours en in de cross nog goed te doen. Dus rond 16:15 op Haf gestapt en naar de vlietlanden gereden waar we om 17:00 aankwamen. Onderweg al heel veel regen gehad, kwamen echt doorweekt aan :(:) De inspringring was echt te glibberig voor een ijzerloos paard, dus heb alleen maar gestapt en 1 keer een oxertje genomen. Ook tijdens het inrijden stortregende het.

Nou toen het springparcours in, ook in de stromende regen :D Was toch wel erg glad geworden en het ging dus ook echt heel erg slordig. Uiteindelijk 4 balkjes, heel jammer, want waren niet nodig geweest. Maar we mochten de cross in *\o/*

Ik heb 3 jaar geleden al eens meegedaan, en toen vond meneertje het nog wel eens leuk om het bit vast te pakken en onbestuurbaar te worden, nou dat was dit jaar wel anders :D Hij was echt mega braaf, luisterde heel erg goed en sprong alles! Ook het water sprong hij vanuit galop gewoon in 1 keer in. Dus cross helemaal foutloos, behalve wat strafpunten voor de tijd. Zag net dat we 9e zijn geworden :Y) Dus ik ben helemaal trots op Haf! Gaan we volgend jaar ook maar is letten het op doorrijden zodat we wat minder tijdfouten hebben.

Afbeelding

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:07

Mel, Ik heb jou ook nog gezien :)
Je stondt even stil voor het losrijden (Springen)
Thoen was ik aan het uitstappe op Fjordy.
Je haf kwam me al bekent voor!! :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:42

Ik heb zondag meegereden in de B paarden.
Dit was onze 2de keer officieel!

Dressuur kwamen we de ring binnen en mijn paard schrok van de juryauto.
Waarna hij er de hele proef gespannen langs liep.
De rest van de proef ging voor mijn gevoel super netjes...
Toch maar 172 punten! (Toch genoeg voor winst)

Net m'n paard weer ff op de trailer en het begon te regenen.
Hozen eigenlijk. Is daarna ook niet meer droog geweest bij mij!

Springen ging super, foutloos in 53 sec.

Cross ging minder... Zware stortregen!
Meteen al 2 weigeringen op 1.
Vervolgens pakte hij het weer super op!
Vooral 4a en b gingen top! Daarna bij 8 de hooiruif er langs. Weer een weigering.
Weer opgepakt eroverheen en door.
Bij de piratenboot staan dribbelen en er maar omheen gestuurd.
Was het zat! Fout parcour dus....
Verder ging het goed! Tot de opsprong daar sprong hij op maar toch maar er langs!
Dat resulteerde in dat ik ernaast hing!
Opgeklommen en toch nog uitgereden!
Ik was gediskwalificeerd zag ik staan op de uitslag dus weet niet of de knhs hier minpunten voor gaat geven... Weet iemand dat??? Ik zag wel dat de opsprong NIET als weigering werd gezien!

Ik weet niet of het door het noodweer kwam en de bij mij al doorweekte bodum of dat we gewoon een offday hadden?! Normaal weigerd mijn paard nooit...

Niet meer aan denken... Op naar vrijdag Maarsbergen!!!!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:48

In de B krijg je geen minpunten, wel kun je een brief met waarschuwing verwachten, en als het de 2e keer is een boete. Een val is ALTIJD uitsluiting, daarnaast had je al 4 weigeringen en heb je een fout parcours gereden omdat je het water overgeslagen hebt.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:14

Zoals Rianne zegt, ben je idd wel op 3 verschillende manieren uitgesloten ... Maar in de B kan je geen verliespunten krijgen.

Melanie; wat goed van jullie! De foto is leuk, ik zag hem al op hyves gister!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:19

Mootje schreef:
Jetske, dat meen je niet :oo dressuurmatig is Bo toch niet zo 'slecht' ?

Echt een dressuurtopper is hij (NOG :D ) niet. Zijn dressuurniveau is nog echt B. Er zaten op 1x verkeerd aanspringenn (maar wel op tijd hersteld) geen grove fouten in mijn proef.
Het plaatje bij ons is nog niet zo heel mooi natuurlijk, maar hij loopt wel redelijk constant nagevelijk (wel wat laag en op de voorhand, maar wel ontspannen, lijkt mij persoonlijk minder erg dan gespannen met de kop in de lucht) en de figuren gingen ook oke. Natuurlijk nog niet echt mooi gedragen, compact en aan elkaar, maargoed het is B (SGW) dus dat lijkt me nog echt niet nodig.
Ik heb mijn coupon niet, dus ik weet nu niet waar ik precies op afgestraft ben ... Misschien vond ze mijn blauwe laarzen niet mooi :D

Afbeelding
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:30

Heb je nog langs zien komen Motje. Ga je nou binnenkort weer wat hoger rijden?
Leuk verslag Manic
Netjes hoor van Toot en Fjordy Amber
Gefeliciteerd Elegant
Netjes Flutterby
Lekker dat je fijn gereden hebt Psst. Jammer voor je dochter
Netjes Mel
Hennydehaan, volgende keer misschien van tevoren het reglement lezen. Je was idd op 3 manieren uitgesloten, dus je zal wel een brief van de KNHS krijgen.
Jammer van je dressuurpunten Jetske, maar dat komt vanzelf nog wel :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:41

Zat jij bij de tonnen Snoekiej?

Heb Lielle volgens mij nog even gespot en Amber, maar ben nogal een verlegen muts, dus heb verder niks gezegd... Kwam erachter dat ik achteraf ook nog even met een bokker heb lopen kletsen.

@Nickeltje Volgens mij heb ik je gespot bij je hindernis met een hele grote witte lens op de camera? Ben nogal geinteresseerd in cameras (en dan vooral met witte lenzen, dus viel me op :) Heb je mijn fantastische weigering op jouw hindernis ook nog meegekregen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:43

Manic, ik zat bij hindernis 4AB van de B paarden. Daarna ben ik eerst even zelf gaan rijden, en met de BB paarden was ik er weer om te kijken.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:58

Jetske, leuk kleurtje :D

Heb ook een foto gevonden, gemaakt door Nickeltje

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:01

Heb ook nog een foto gevonden van mijzelf... ha ha

Afbeelding

Op de achtergrond dus... Had mijn paard er maar even voor gezet en toen liep hij zo de armen in van een kennis.

Meer foto's hier trouwens: http://sleutelstad.nl/nieuws/archief/20 ... rdensport/

Jazzje van mijn ex stalgenootje staat er ook op :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:05

Hahah paard gaat zelf op stap!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:31

texelse schreef:
Heel bijzonder was de reactie van de hindernisrechter. Ik stond toevallig op dat punt te kijken en was er dus meteen bij. De hindernisrechter vroeg "ga je nog door"??? Moet je nagaan, ze stond naast het paard, dat net weer uit de bulfin gekrabbeld was!! " nee ik stop", was de reactie. "O, mag ik dan je nummer"?? Zo onnozel. Niet gevraagd of ze wat mankeerde, of het paard niet geblesseerd was, helemaal niets. En vragen of ze nog doorging!!! Terwijl ik er ook nog naast stond met het verloren ijzer in m'n hand. Nou ja, goedwillende vrijwilligers moeten we voorzichtig mee zijn.

Die reactie komt denk ik n.a.v. de voorlichtingsavond.. Daar werd verteld dat als het paard vast zat, de ruiter af moest stappen, en als het paard weer los was, wel door mag gaan! Maar dat dat eigenlijk nooit gebeurt... Dus waarschijnlijk vroegen ze daarom of ze verder wilde rijden..

Helaas voor ons een klein beetje een vergooide dag als vrijwilligers zaterdag. Er waren teveel mensen ingeroosterd, waardoor er 'bezigheidstherapie' klusjes werder gemaakt. T/m L paarden bij de afsprong (7/8/9) gezeten en daarna lekker rond gaan kijken en foto's gemaakt van "kennisen" en een aantal "vreemden" waar Corine ook nog tussen blijkt te zitten. Net toen we mee wilden gaan delen dat we maar naar huis gingen werd er gevraagd of we bij de B paarden bij hindernis 8 wilden zitten (Hooiruif) Nouja, toch maar gedaan.

Erg jammer, maargoed, niets aan te doen! Hebben evengoed genoten. En gelukkig met mooi weer :)

En over het springparcours, die rare bocht zit er elk jaar weer in, vraag me toch af of daar geen andere oplossing voor is. Heb een jaar gehad dat je er een logischere bocht omheen moest draaien, die van dit jaar was wel heel apart.