[SGW] 13/14 augustus Cross Brugge (BE)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:56

x_siep: wat netjes zeg! Goedzo!
Bloempjeh: Wat zonde zeg, wel verstandig van je..

Joyce: Gefeliciteerd!! Super!

Lielle: super!! Kei goed in die dikke vette onwijze cross zeg.
Je hebt echt wel de vuurdoop gehad. We zagen je langskomen van 2 naar 3 toen we stonden te wachten om met de vrachtwagen over te steken, hopelijk heb je geen last gehad..
Hij ging goed door iig!

Qubelle: Jammer zeg.. :\

AnneMieKe_89

Re: 13/14 augustus Cross Brugge (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:11

Dan kort mijn verslagje (als ik het kort kan houden :D )
Dressuur ging wel fijn, tevreden over een ontspannen proef!
Hoopte op een top 10 plaats, misschien top 5, maar stond zelfs 1 met 4 punten voorsprong!

Met springen helaas voorsprong vespilt met 5 strafpunten in het springen. Ze zag de cross hindernissen en blies zichzelf op. In de spanning tikte ze 1 eraf en begon gelijk dolletjes beledigd te bokken haha. Daarna gelukkig voorzichtig maar wel stikheet. Na springen stond ik 2e met een half puntje achterstand.

Voor de cross was ze heerlijk fit, en ik best behoorlijk zenuwachtig.. Ze ging gelijk goed van start! Wel wat twijfel op 2, de dikke heg, ze was wat geïmponeerd en ging er vierkant overheen. Daarna pakte ze gelijk gruwelijk fijn aan en liep als een droom. Lijntje 7-8-9 was wel pittig rijden, maar liep wel goed. Wilde haar niet oprijden, wel redelijk doorgereden. 10,4 strafpunten voor tijd, 25 seconden ofzo.

En uiteindelijk... toch gewonnen! 8 strafpunten los van de nummer 2 :D
Zooo onwijs trots op mijn super cross monster in haar L-debuut!! We zijn nu echt wel klaar voor de 2e helft van het seizoen in de L.

Genoten van alles, en ook zeker van de gezelligheid!
Overigens zaterdagnacht heel de nacht wakker gelegen en gebeden dat het droog zou worden, echt nieeeet normaal die stortbuien..

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:24

Lielle schreef:
Dat was precies de enige sprong waar ik een foutje had :oo Ik ben helemaal tevreden met mijn M-debuut met Ojee. Dressuur was niet best, helaas, maar dat maakte ze met springen helemaal goed. Het ging ontzettend lekker tot het net voor 8 ineens in mijn rug schoot en niet te zuinig. Ik heb de rest uitgereden door Ojee te sturen naar de juiste sprongen en verder me te concentreren op blijven zitten. Alleen op 10 hadden we een k*e afstand en dus een balk (of 3), en een tijdfoutje, maar ze heeft me echt door de laatste lijnen meegenomen. Zondagochtend maar even getest of rijden zou lukken (za middag was echt een ramp) en dat viel niet tegen. Uiteindelijk mocht ik om kwart voor vijf van start, en ze ging echt heel fijn. Ik kon wel merken dat ze zelf onder de indruk van alle dikke sprongen maar ze bleef wel braaf doorgaan als ik het vroeg. Lijntje 8ab (gebroken lijn op 5 van een boom naar een dikke kar) ging heel fijn, water ook. Coffin (waar quebelle zat) was ze verrast door de greppel, en ik te laat om nog door te duwen, maar de tweede keer ging ze wel braaf. De twee puntjes en de boot (die ik zelf wel erg dik vond) gingen ook lekker, net als het tweede water. Uiteindelijk dus met 1 stop en wat tijdfouten rond en vooral meer dan tevreden :+:

En het was heel erg gezellig!

Ik ben dus net thuis :oo

_/-\o_ Knap hoor!
En dat was een lang weekeinde voor jullie zeg!!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:26

Sorry maar ik kom hier even binnenvallen! O:)

Ik was er dit weekend ook, en heb Lauri (Quebelle) vergezeld bij hindernis 16 op de cross.
Daardoor heb ik foto's op het terrein kunnen nemen van deelnemers (samen met bokker Silkaay).
Wie de foto van zijn combinatie wenst te zien, mag een PB sturen naar mij met zijn rugnummer :)
Let op, de kwaliteit is wel érg slecht door het slechte weer (ja, dan ga ik de mist in met mijn toestel :+) ..

Nogmaals proficiat aan alle bokkers voor de aanwezigheid en deelneming! :))

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:23

Hier ff n verslagje van een zeer geslaagd weekendje Brugge :
Ungaro was dus voor t eerst sinds ruim 1,5 jaar (hij heeft een blessure gehad en ik weinig tijd ivm de shop :D) weer mee om te crossen. Hij had destijds in NL een paar keer M gestart. Had hem voor Brugge voor t Bo ingeschreven, leek me mooi om te beginnen. :D
Dressuur ging redelijk, vlak ervoor regende het flink en daardoor heb ik te lang getreuzeld met opzadelen |o . Maar goed, toch nog 13e. Aan het eind vd middag springen, ging lekker en ook foutloos binnen de tijd. Ungaro was er lekker aan en hij vond het erg gezellig met zijn nieuwe buren en zoveel interessante dingen om te zien. Hij voelde zich gelijk weer helemaal thuis.
Cross stond best dik voor een B parcours vond ik, 3 combinaties en die waren redelijk technisch. Ik vond hem verder wel heerlijk, gewoon echt lekker flinke hindernissen en niet van die ielige sprongetjes. Verder was alles heel eerlijk gebouwd, absoluut compliment voor de parcoursbouwer. Vond hem in ieder geval leuk voor Ungaro. Hij wist in ieder geval vanaf het begin waarvoor we in Brugge waren en hij had er ook echt zin in :D Was trouwens heel blij dat Ibonn me is komen helpen met haar vriend :j _/-\o_ Ben ook érg benieuwd naar de foto's :):)

Cross ging in ieder geval erg lekker. Tijd stond krap, maar wilde er niet echt voor gaan rijden. Hij startte als vanouds :+: en liep gelijk lekker door, heb hem enigzins zijn eigen tempo laten opzoeken maar hem wel ruim voor de hindernissen terug gepakt. Hij sprong eigenlijk alles super, fijne afstanden en geen gepruts. Alleen op het eerste water verraste hij me een beetje toen hij met erin lopen op het walletje ernaast trok, daarna draafde hij door het water. Ik heb er toen druk op gehouden omdat hij over het opsprongetje eruit moest en toen ging hij te vroeg af. Zijn foto’s van gemaakt, heel charmant…. Het heuveltje nam hij perfect, landde mooi kort achter het boompje. Het 2e water ging gelukkig heel netjes. Was uiteindelijk alleen 22 sec. te laat binnen, maar dat maakte me helemaal niks, heb echt heerlijk gereden. Normaal crosste ik hem altijd met mexicaanse neusriem en die gaat er wel weer aan want hij maakte zich wel erg sterk op sommige stukken. Maar ik weet dat ik nog verder aan de afwerking en conditie moet werken, en bovendien moet hij heel blijven! Hij had er in ieder geval echt zin in :D en ik heb onderweg echt genoten. Hij gaf me echt zo’n gevoel van; zeg maar wat ik mag springen! Heerlijk :):)

We hadden uiteindelijk nog een 8e prijs :Y). Heb daarna nog wat gekeken en ben uiteindelijk nog pas om half 7 naar huis vertrokken. Was een erg geslaagd weekend dus en ben blij dat die 550 km zich dus geloond hebben. Bovendien gezellig kunnen bijkletsen met diverse bekenden, helaas stonden Simmie en Lielle ad andere kant vh parkeerterrein waardoor ik hun maar weinig heb gezien…. Op naar de volgende cross!
:wave:

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:39

Was een leuk en gezellig weekend !!

toot_olilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:12

Ik was 2e in het PM, 't was mn eerste Z wedstrijd dus helemaal trots op mijn toppertje ! !

Ik heb veel fotografen zien staan! Weet iemand wie er foto's hebben gemaakt?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:17

fotomag denk ik.
in de grote witte tent stond er een standje waar je je foto's kon bekijken..

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:32

toot_olilly schreef:
Ik was 2e in het PM, 't was mn eerste Z wedstrijd dus helemaal trots op mijn toppertje ! !

Ik heb veel fotografen zien staan! Weet iemand wie er foto's hebben gemaakt?

jij ook op bokt tonke :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:34

Ik heb ook foto's gemaakt :) Stond bij Quebelle en Amyve :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:01

Gefeliciteerd Tonke! Knap hoor +:)+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:31

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:36

Aaah wat jammer dat je er pas later was Helene , wel mooie foto's :\

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:14

Ik heb de foto's niet gemaakt hoor ;). Weet nie wie het is, maar deze site heeft bijna van elke cross foto's :).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:49

Ahh idd jammer! Was net nummer 41.
Nouja, fotomag zou met 1/ 2 weken de foto's erop zetten en die stonden bij die dikke bielzen na het heuveltje. Ben benieuwd! :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:51

dat was een leuek sprong vr foto's!

Bij stalvaneyck komt er nog een reeks foto's, mss sta je daar tussen :).

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:48

Weer buiten beschouwing gelaten, hebben we een schitterend weekend gehad in Brugge !

Vond zelf dat we een mooie proef gereden bij dressuur maar de jury dacht daar lichtjes anders over...zo kwam ik uit op plaats 21, dit wel met maar 8 punten verschil tov plaats 1 dus lag het eigenlijk allemaal dicht bij elkaar.
De jumping deed hij super maar doordat ik hem eenmaal op draf heb moeten zetten (verkeerde galop) had ik 1 strafpuntje voor tijd wat bij direct liet opschuiven naar plaats 10 :-).
Cross hebben we foutloos binnen tijd gedaan en dit deed ons op plaats drie eindigen.

Cross en jumping hebben in de 3 B-reeksen wel de doorslag gegeven...

Mocht iemand foto's hebben van combinatie 86 mag je ze steeds doorsturen naar didier.nuyttens@hotmail.com.

Bij stalvaneyck heb ik mij al terug gevonden :-)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:10

heb net berichtjes gelezen..gaaf EG en Lielle..jammer van de stops Sim..maar jullie waren iig wel allemaal heel erg blij met een fijne dag!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:46

Ojee in actie zondag (clickable)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:54

Leuke foto's Lielle!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:57

wow, gaaf Lielle!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:09

Gave foto's Lielle!!! Heeft je vriend die gemaakt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:59

Ja, die heeft Antoine gemaakt :+:
als je op de foto klikt krijg je een 'filmpje' met alle foto's van Brugge achter elkaar geplakt
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:04

Da's een gaaf filmpje! Jammer dat Antoine mijn foto niet goed gelukt vond.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:23

Gaaf!!! Ik zit met smacht te wachten op de foto's van Ruud O:)