[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:14

Pff inmiddels wel lekker spierpijn, maar kijk met een heel goed gevoel terug op de cross :-) Foutloos, snelste tijd van alle L ruiters en Arany pakte echt super aan!

Baal alleen van m'n dressuur, 160 punten... nu krijg ik dus geen winstpunten. Het ging ook inderdaad niet geweldig, reed middenin een plensbui, arany liep te kloten bij de ingang van de ring (witte balkje op de grond was zooooo eng), voorlezer was niet te verstaan en door de zenuwen wist ik zelf de proef ook niet meer. Maar 160 is wel heel erg laag, zo erg was het nou ook weer niet.

Maar in mijn ring is zo slecht gecrosst dat ik zelfs met 70 strafpunten van dressuur nog 2e was! Natuurlijk super blij met een foutloos springparcours, foutloze cross en een 2e prijs, maar wel gek dat er ZO slecht gereden is.

@Bianca, ik heb je zien vallen. Bull roetsjte zo onderuit voor hindernis 8, geen grip op de gladde bodem en daar lagen jullie. Kon jij zelf niks aan doen (behalve je paard op ijzers zetten?) Gelukkig is het uiteindelijk allemaal nog redelijk goed afgelopen! Zag er spannend uit!

@Evony, misschien helpt het als je zelf gewoon gaan genieten van het rijden en niet perse voor een goed resultaat gaat. Ga in eerste plaats voor de lol voor jezelf en trek je gewoon lekker niks aan van het commentaar van anderen. Of ga eens een pittig gesprek met je vader aan dat jij rijd voor je plezier en niet omdat het van hem moet, dus dat hij niet de druk zo moet opvoeren.

Stephanie432

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:15

Ik heb ook heel fijn gereden! Dressuur ging heel fijn, 205 punten. Springen en de cross foutloos en binnen de tijd! En hoorde dat ik in mijn ring had gewonnen! Is me derde cross met dit paard dus was heel erg tevreden!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:30

Evony schreef:
Bianca: dat is zo, maar wat er bij komt is dat een cross voor mij snel 2 uur of langer rijden is, en dat het echt niet gezellig met mijn vader in 1 auto is als ik niet foutloos ben ;) Als het met die weigeringen klaar was oke maar ik krijg vervolgens nog de hele terug reis een preek en gezever van hier tot tokio en dat is nou niet bepaald leuk of motiverend.

Jammer!! Zelf probeer ik als ouder altijd een beetje motiverend te zijn, want hier is er ook een onderdeel dat thuis beter uit de verf komt dan op de wedstrijd. Fout is fout, en een stommiteit hoeft niet met de mantel der liefde bedekt te worden, maar als je er gewoon met elkaar over kunt praten, dan gaat het wel goed. Heeft hij zelf nooit gecrosst? of gereden?
Onze oudste kreeg ook altijd aanwijzigen van papaatje als ze op haar pony'tje van 1.01 m reed. Goed bedoeld, maar het naroepen van wat je wel eens gehoord had, zoals "handen rechtop en hakken laag" werd ze toch wel zat. Met de meiden hebben we toen 5 rijlessen voor zijn verjaardag gegeven. Dat was de oplossing. In les 3 stak er een pauw de veren op naast de bak en dat groooooote paard deed een sprong opzij, en papaatje niet, die zakte naar de grond. Les 4 en 5 is er niet meer van gekomen, maar het commentaar bleef ook achterwege. :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:32

Haha leuk texelse! :D

Mijn ouders doen er totaal niet moeilijk over, die zeggen eerder 'doe nou niet zo chagrijnig, het ging wel goed' :o of 'volgende keer beter' oid
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 06-06-11 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:33

Evony, dat is wel heel vervelend zeg. En inderdaad niet motiverend.
Dat kun je niet met je vader overleggen???

Carmen, goed gedaan! Geen last gehad van de gladheid dus?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:36

Bianca sterkte met je spierpijn hoor. Hopelijk kan de chiropractor wat voor je doen.

@riannhuh: als er gemopperd wordt door jongste dat het "helemaal niet goed ging", en ik vraag door wat ze niet goed vond, dan zijn het vaak maar een paar kleine dingetjes. Als dan de dingen die wel super gingen even aangehaald worden, klaart de lucht vaak al weer wat op.
En je doet het voor je lol, niet voor straf, dus als ruiter moet je wel proberen te genieten onderweg.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:44

mijn ouders vinden het leuk dat ik het leuk vind :+ en zijn verder helemaal trots op de filmpjes die ik van de laatste twee keer had gemaakt. Als je vader zijn voldoening uit jouw hobby moet halen moet hij maar snel wat anders zoeken ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:51

Mijn vader rijdt zelf ook paard en ziet meestal wel wat het probleem is.... Meestal maakte ik er veel meer heisa van dan mijn vader.... Na de laatste cross die ik heb gereden heb ik er in de auto uitgegooid dat ik geen zin meer had in paardrijden... Ik dacht dat mijn vader heel teleurgesteld zou reageren omdat hij er 21 jaar lang tijd en geld ingestoken had, maar niets was minder waar: hij kon het volledig begrijpen.

Evony, misschien kun je een keer op een rustig moment om de tafel gaan zitten met je vader dat je heel erg waardeert dat hij meegaat, maar dat hij met zijn preken een averechts effect creëert? Misschien wil hij je alleen helpen, maar heeft hij niet door dat dit niet de manier is?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:56

EVONY @ heb jij je E al ?? zou een hoop schelen als je gewoon lekker je eigen ding kunt doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:57

Carmen wat jammer van de dressuur!

Rem is gelukkig altijd heel rustig, echt fijn dat ie altijd mee gaat. Toen mn vader nog mee ging was het ook niet altijd gezellig.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:58

Het lijkt me iig iets om een keer te bespreken.

Ik wacht met heeeeeel veel smart op de uitslagen. Het enige wat ik weet is 202 in de dress. en een wegloper in het springen en uiteindelijke 2e maar van de cross helemaal niks ... en ik ben zo benieuwd naar mijn tijd...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:05

Ik ken het wel een beetje Evony, heeft mijn vader ook handje van. Kan ik ook slecht hebben omdat ik met faalangst zit, vooral omdat hij weinig tot geen verstand van paarden heeft. Ik heb toen keer rustig met hem gepraat en sindsdien doet hij het haast nooit meer. Misschien is dat voor jou ook een optie?
Zou super jammer zijn als je om deze reden stopt met crossen! Je haalt er ook zoveel plezier uit dat moet je niet vergeten, ookal lijkt dat nu niet zo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:12

Evony schreef:
Hetismij ja dat is zeker zo, heb ook faalangst dus dat helpt al niet. Heb alleen niet echt de mogelijkheid om samen met iemand anders te gaan helaas.

Als ik een keer niet hoef maar wel tijd heb wil ik best mee! Wanneer moet je weer?

Bianca, klinkt pijnlijk!
Carmen, wat een domper van je dressuur! Gefelciteerd met je 2e priijs. De remmen van je vaders fiets piepten wel hard zeg :+
Gefeliciteerd Stephanie
Rianne, gefeliciteerd met je rijbewijs!
Texelse, ik heb net als jouw jongste dat ik kritisch op mezelf ben. Ik ben alleen veel te kritisch en wat andere mensen een net rondje vinden kraak ik mezelf helemaal af. Mijn moeder zei vroeger wel wat er niet goed ging maar zegt nu alleen maar wat er wel goed ging. Ze filmt mij bijna altijd en waar ik dan commentaar geef zegt zij wat er wel goed ging :+ .

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:14

Ik had de dressuurwedstrijden niet gezien.
Was de dressuurring soms aan de overkant van de manege? Dat je nog een stukje langs de weg moest stappen en dan ergens links. Waar er vlaggen waren?
Dat weten jullie vast wel, was het daar?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:16

klopt!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:29

Carmen, jammer van je dressuur! Jij zat zeker in ring 3 dan? Daar was inderdaad echt heel slecht gereden, meer dan de helft was uitgesloten. Geen last gehad van gladheid? Ik vond het maar eng met die gladde bodem. :D

Ben benieuwd naar de foto's !

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:32

Hahaha Mistid! Die remmen van die fiets zijn echt een ramp haha. Grappig dat het je opgevallen is :+

Noor, idd gelukkig geen last van de gladheid, maar wel uitkijken in de bochten. Heb alleen op de rechte stukken echt hard gereden.

Rianne, gefeliciteerd met je E! Super handig om zelf op pad te kunnen!

Texelse, Wat een mop met die rijlessen. Goed middel om hem eens even te laten merken dat paardrijden toch niet zo makkelijk is }>

Evelien, inderdaad in Ring 3. Onvoorstelbaar hoe slecht daar gereden was! Gelukkig had ik Arany goed op scherp staan. Maar linksvoor was 1 kalkoen afgebroken (resultaat van harde bodem icm met onbenullig paard), wat wel voor enge glijers zorgde voor de piano.

Ik ben ook benieuwd naar foto's! Staat nog niet veel op oypo, terwijl ik toch echt veel fotografen heb gezien onderweg *-:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:37

Heeeeel veel fotografen! Heb vandaag ook al 10 keer op die site gekeken. :D
Ik heb na de dressuur nog grotere kalkoenen ingedraaid voor de zekerheid.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:44

Ik moet eigenlijk nog grotere kalkoenen aanschaffen. Heb nu alleen kleine puntjes en platjes en grotere was toch wel fijn gewweest!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:46

wat een lieve en fijne reacties van iedereen :)
Ik ga zeker opnieuw met mijn vader er over praten en ben ook bezig voor mijn E zodat ik onafhankelijk van hem ben als het om wedstrijden gaat :)
Mirthe: heel erg bedankt dat je dat zou willen moeten we maar een keer over hebben :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:48

Kop op meid, komt vast wel goed. Je vader bedoelt het natuurlijk allemaal helemaal niet zo beroerd, en beseft misschien niet eens dat hij jou daar behoorlijk mee raakt. Lief van Mirthe dat ze met je op pad wil. Zal vast gezellig worden!

Volgens mij waren er hier bij paardlief grote punten en kleintjes gedraaid, het een zat binnen en het ander buiten.

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:49

M_i_R schreef:
welk nummer had je liesR? in mijn capfilmpje van het inspringen van de cross zie je op de achtergrond een paard in de staak voor de tonnen. Misschien was jij dat? fijn dat hij daarna wel gewoon goed aanpakte!
De dressuur was voor sommige mensen idd lastig omdat de paarden weer terug op de trailer moesten ivm de heli en de dressuur wel gewoon op tijd bleef gaan. Wij zijn snel weggegaan van het veld toen ze met die mededeling kwamen en hebben toen voor de inrijbak bij het spring verder opgezadeld.

Nummer 93 het zou goed kunnen dat ik dat was! Ja gelukkig deed hij het daarna wel fijn!

@ bianca, wat erg dat jullie zo hard gevallen zijn gisteren! Nog sterkte met alles!

bianca1980 schreef:
Evony schreef:
Bianca: dat is zo, maar wat er bij komt is dat een cross voor mij snel 2 uur of langer rijden is, en dat het echt niet gezellig met mijn vader in 1 auto is als ik niet foutloos ben ;) Als het met die weigeringen klaar was oke maar ik krijg vervolgens nog de hele terug reis een preek en gezever van hier tot tokio en dat is nou niet bepaald leuk of motiverend.

Voor mij zijn de crossen nu ook allemaal 1.45 uur rijden geweest. Maar je moet idd de druk ervoor jezelf afhalen van "het moet". Leid je paard lekker ongeacht het eindresultaat. Je kunt met maar een paar crossen nog niet zeggen dat het aan je paard ligt. Ze is nog jong. Kop op.... :(:)

Vindt ik dat je helemaal gelijk hebt Bianca. Mijn paard is inmiddels niet jong meer maar wel een beetje een bange poepert en zit er het zelfde in. Het komt vanzelf allemaal wel weer goed denk ik!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:54

_Noor schreef:
.... Heb nu alleen kleine puntjes en platjes ....

He jakkie.......

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:56

_Sim_ schreef:
_Noor schreef:
.... Heb nu alleen kleine puntjes en platjes ....

He jakkie.......

_O-

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:56

:=

Je bent wel op dreef hè! :+